Huvila ja Huussi 2026 :)
Katso lähetysajat : Huvila & Huussi - Iltapulu.fi TV-opas
Kommentit (324)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tekipä Laura hienon pihan.
Harmi vaan, että nykysateilla nuo kivituhkat ja kuorikatteet lähtee rantaan. Ja muutenkin materiaalit sekoittuu ilman reunakiveä tms. Piha on isotöinen, myös havupuut roskaa ja paljon.
Havupuut?
Ne matalat pienet havut ei juuri mitään sotke. Ja jos piha ei ole täysin Autio, pitää siellä olla muitakin ja kaikki kasvit sotkee jonkin verran, siitä ei pääse mihinkään.
Kivituhka on takuulla tampattu tuohon niin, että ei lähde yhtään mihinkään.
Piha ei ole iso töinen,koska ruohon leikkaa robotti ja havuille ei tarvitse tehdä mitään ja bonsaipuu leikataan kerran vuodessa. Kuntalle ei tarvii tehdä mitään, laituri saa olla aina paikallaan.
Pihaa jossa ei tarvitse tehdä yhtään mitään, ei olekkaan, ellei se ole pelkkää asfalttia.
Tämän pihan ympärillä on metsää, ja sieltä kyllä lentää roskaa tuulella. Havupuutkin pudottaa säännöllisesti neulasiaan. Vaikka kivituhka on tampattu, se ei kestä rinteessä paikoillaan rankkasateella. Samoin kuorikatteet sekaantuu kivituhkaan hyvin helposti. Olen tehnyt alan töitä vuosikymmenet ja minulla on ollut kaksi taloa rinnetonteilla, joten tiedän varsin hyvin miten nämä materiaalit käyttäytyy.
Totta kai esim mökkien ympärillä on usein metsää ja tietenkin ihan kaikki puut roskaa ympäristöä, mutta ei se voi olla pihasuunnittelijan syy.
Ihmisten pitää nyt vaan ymmärtää, että sellaista pihaa ei varmaan ole olemassakaan, jossa ei kasvillisuus toisi roskan roskaa pihaan. Jos ihminen haluaa asua/oleskella mökillä joka sijaitsee maalla, on parasta varautua siihen, että puita on jossain lähistöllä ja ne pudottaa neulasia/käpyjä/lehtiä ja tuulen mukana ne voi lentää pitkälle.
Ja jos tuonnekin olisi polut tehty laatasta/asvaltista (joka takuulla pysyy paikallaan) olisi sitäkin haukuttu ja huudettu, että laatta ei sovi mökin pihaan ja taas tehtiin kerrostalon piha.
Mutta joo, jos omistajat on tyytyväisä, voi sitä olla katsojakin. Eihän noita mökkejä meille tehdä, vaan mökin omistajalle.
Totta kai aina voisi tehdä eri ravalla ja jos sinä olisit laittanut polulle jotakin muuta, kuin kivituhkaa, olisi se voinut jonkun mielestä hyvä ratkaisu ja jonkun toisen mielestä ihan paska valinta. Tämänkin mökin omistaja t oli kuitenkin tyytyväisiä saamaansa pihaa ja se on tärkeintä.
Minusta tuo piha oli ihana, ja olisin kyllä super onnellinen, jos minulla olisi tuollainen. Ei siinä muutama neulanen ja puunlehti haittaisi, luonnon keskellä kun ollaan.
Jos ei minkäänlaista roskaavaa kasvia saa olla pihassa/lähistöllä niin ei kyllä kannata mitään mökkiä hankkia, eikä ainakaan paikasta, jossa on luontoa/metsää tai mitään kasvillisuutta lähimainkaan.
Silloin on parasta pysyä asvalttiviidakossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edellisellä kaudella (liian) moni arvosteli Annin ulkonäköä, ja häntä pilkattiin ala-arvoisilla nimillä. Näissä kommenteissa oli monta tykkäystä. Ihmetytti, miten aikuiset ihmiset käyttäytyivät niin. Nyt jos Lauran esiintymistapaa kritisoi, siis ei ulkonäköä, vaan kikatusta ym., moni suuttuu ja alkaa nimitellä kateelliseksi. Eikö ole ok arvostella ja kommentoida esiintymistapaa, mutta ulkonäönkö, esim. hampaiden kommentointi on ok???
Kun ihminen itse valitsee esim vaatteensa ja korostaa rintojaan, voiko olla yllätys että tulee kommenttia. Lauran kroppa ei vie huomiota kun on pukeutunut väljempiin vaatteisiin. Työmaalla on sit käytävä tiukassa paidassa ja poseerattava käsi lanteilla. Kaunis nainen jolla fitness tausta, ei siinä mitään.
No mitä sitten.Ei mua ainakaan haittaa/knosta yhtään.Kiinnistaa vaan se miltä piha tulee näyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Edellisellä kaudella (liian) moni arvosteli Annin ulkonäköä, ja häntä pilkattiin ala-arvoisilla nimillä. Näissä kommenteissa oli monta tykkäystä. Ihmetytti, miten aikuiset ihmiset käyttäytyivät niin. Nyt jos Lauran esiintymistapaa kritisoi, siis ei ulkonäköä, vaan kikatusta ym., moni suuttuu ja alkaa nimitellä kateelliseksi. Eikö ole ok arvostella ja kommentoida esiintymistapaa, mutta ulkonäönkö, esim. hampaiden kommentointi on ok???
Asioista voi olla eri mieltä ja minä en ole kyllä huomannut Lauran kikattelevan ollenkaan. Ja sanomattakin on selvää, että on ihan yhtä typerää arvostella ihmisen hampaita/rintoja/ vaatteita ja nauramista/ihmisen iloisuutta, kun kyse on nytkin ohjelmasta, jossa tehdään remontteja.
Jospa vaan jätetään tuollaiset ulkoiset tekijät pois ja keskitytään työhön jota nuo ihmiset tekee.
Puhutaan ja keskustellaan niistä remonteista, eikä siitä onko liian tiukka paita tai onko hampaat vinossa tai nauraako ihminen liikaa. itse en ainakaan kiinnitä noihin asioihin mitään huomiota, vaan huomio kiinnittyy tekemiseen ja lopputulokseen.
En ole ihan varma tarvitseeko aina kaikkea arvostella otsa rypyssä vaan voisiko ohjelmasta vaan nauttia sen sijaan, että pitää hampaat irvessä miettiä, että nyt sillä on liian kireä paita ja rinnat erottuu ja nyt se kikattaa, voi, että ärsyttää ja nyt laitetiin kivituhkaa, en tykkää yhtään ja tuolla kasvaa havupuu, kyllä siitä nyt neulasia lentää piuhaan ja voi kamalaa jne jne. Tää on ihana ohjelma ja itse ainakin nautin suunnattomasti, kun tälläinen ohjelma on olemassa.
Kun oikein alkaa miettiä niin olisiko nuo kuitenkin meidän oman elämän lannalta aika olemattomia murheita? Sitten kun on sairastunut syöpään tai on verisuoni katkennut omasta tai rakkaan ihmisen päästä niin on ihan se ja sama oliko sillä Lauralla lian isot rinnat tai kikatteliko se liikaa.
Olisko kannattanut vain nauttia elämästä silloin, kun kaikki oli vielä hyvin ja ainoa huono asia oli pihasuunnittelijan liian isot rinnat ja liian tiukka purero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ihminen itse valitsee esim vaatteensa ja korostaa rintojaan, voiko olla yllätys että tulee kommenttia. Lauran kroppa ei vie huomiota kun on pukeutunut väljempiin vaatteisiin. Työmaalla on sit käytävä tiukassa paidassa ja poseerattava käsi lanteilla. Kaunis nainen jolla fitness tausta, ei siinä mitään.
Isorintainen ei siis saa pukeutua t-paitaan? Jos ihmisellä on isot rinnat, ne ei saa näkyä edes vaatteen alta? Ja jos on pienet, nekin pitää yrittää peittää , ettei näy , että on pienet rinnat, kun sekin ärsyttää joitakin. Tämä ihan omasta kokemuksesta.
Tunsin aikoinaan vanhan naisen, jolla oli ihan luonnostaan vielä isommat rinnat, kuin mitä tuolla Lauralla on ja hän kertoi, miten miehet olivat supatelleet hänet nähdessään, hänen rinnoistaan, kun hän oli ollut nuori tyttö. Ja luultavasti pukeutumisella ei ollut asian kanssa mitään tekemistä. Ihan sama mitä oli päällä niin huomattu oli. Supina oli ehkä vähentynyt sitten, kun aviomies oli rinnalla.
Tämä nainen oli siis syntynyt 20-30-luvulla
Turha noita rinnoista on ulkopuolisen tehdä elämää suurempi ongelma. Ainut ongelma voi olla rintojen omistajalla, kun ne voi saada aikaan isotkin hartiaongelmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Upeat tissit Lauralla :)
Lopeta. Ei ole hauska vaan myötähäpeää herättävä juntti.
Mee tuijottamaan äitis tissejä ja opettele ihmisten tavoille.
Onhan ne näyttävät, siksihän on ne laitattanutkin että näkyisivät, muutenhan olisi raha mennyt turhaan. Joo ja olen nainen
Olen isorintainen nainen, syntynyt vuonna 1960, ja maksaisin aika paljon penistä rinnoista. Kaltaistesi naisten (!!!) kommentit ovat loukkaavia. Onneksi tyttäreni ovat ok kroppansa kansaa.
Outoa, että joku edes kiinnittää tällaisessa ohjelmassa huomiota jonkun rintoihin. Itse en edes ollut ajatellutkaan katsoa suunnittelijan rintojen kokoa, kunnes huomasin täällä keskustelun asiasta. Terveisin nainen.
Ps. Miksi esim. Mikon kaljusta ei jauheta samalla tavalla? Tai rakentaja-Villen pituudesta? Tai muuta epäolennaista. Tuntuisi että Huvilaa ja Huussia katsovat ihmiset kiinnittäisivät huomiota remonttikohteisiin.
No kaljupäisyys ei yleensä ole omaa valinta, eikä varsinkaan miten pitkä on. Se miten ihminen liikkuu ja elehtii on monesti oma valinta. Jos haluaa korostaa tissejään topatuilla liiveillä, silikonilla ja tiukoilla vaatteilla on ihmisen tietoisesti valitsema tyyli. Sehän on ihan ok ja näyttää hyvältä. Miksi siitä ei saa puhua ja vaihtaa mielipiteitä?
Vierailija kirjoitti:
Mä en kestä kun ne hokee ihana, ihana. Pidän sellaisia ihmisiä hiukan yksinkertaisina. Ihana- adjektiiville sanakirjasta löytyy noin 50 synonymiä.
Mieletön! Järjetön! Ollaanko me oikeessa paikassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Lauraa ei näy joka jaksossa. Sen työn jälki oli kyllä niin ammattitaidotonta, että oksetti.
Mua oksettaa nyt kyllä ihan joku muu, kuin Lauran ammattitaito joka kyllä oli kohdillaan.
Taidat olla vaan kateellinen. Turha kieltää, kyllä olet.
Laura oli ammattilainen työssään siinä hyvin ansioitunut ja vieläpä näyttävä nuori nainen . Kyllähän sitä kelpaa kadehtia ja sitten tietenkin haukkua. Kateus vie kalatkin järvestä sanotaan.
Moni ei vaan sitä kateuttaan tunnusta ja oisko joillakin sekin, ettei edes tunnista, että on kateellinen. Haukkua vaan pitää ja mollata, vaikka oikeata syytä moiseen ei ole.
Viisi kertaa sait samaan kommenttiin kateus -sanan jossain muodossa.
Uusi kausi mutta sama vanha tiukka poolo ja lanteilla työvälineitä joilla ei tee mitään. Kuka väittää ettei nainen esittele itseään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan ne näyttävät, siksihän on ne laitattanutkin että näkyisivät, muutenhan olisi raha mennyt turhaan. Joo ja olen nainen
Olen isorintainen nainen, syntynyt vuonna 1960, ja maksaisin aika paljon penistä rinnoista. Kaltaistesi naisten (!!!) kommentit ovat loukkaavia. Onneksi tyttäreni ovat ok kroppansa kansaa.
No maksa sitten pienennysleikkaus.
Lauran pihat ovat todella näyttäviä ja hän on epäilemättä hyvä suunnittelija, mutta joku noissa kuitenkin itseä tökkii, etten haluaisi samanlaista pihaa. Ero on aika suuri kun vertaan Eva Wuiten pihoihin (joista tykkäsin aina), mutta en osaa suoriltaan eritellä, miksi ajattelen näin. Olisi kyllä kiva osata ymmärtää näitä eroja tiedostetummin, jotta osaan aikanaan itse suunnitella kerralla minulle sopivan pihan ja välttää vikatikkejä. Osaako joku selittää esimerkiksi jotain tyylisuuntaa, jota Laura/Eva töissään käyttää?
En haluaisi, että omaan mökkimaisemaani ilmestyisi tuollainen kaupunkilaispiha kuten esim. Kirkkonummelle tehtiin. Loistaa pitkälle korkean kallion päälle tehdyt hiekkatiet ym teennäisyydet. Tontti tosin oli jo etukäteen pilattu liian rajulla avohakkuulla.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi, että omaan mökkimaisemaani ilmestyisi tuollainen kaupunkilaispiha kuten esim. Kirkkonummelle tehtiin. Loistaa pitkälle korkean kallion päälle tehdyt hiekkatiet ym teennäisyydet. Tontti tosin oli jo etukäteen pilattu liian rajulla avohakkuulla.
Ja ne leveät portaat laiturille olisi ollut hyvä maalata hiukka jollain tummemmalla luonnonvärillä. Nyt ne loistavat kirkkaina laudanvärisinä järveltä katsoen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika hauska kirjoitusvirhe ;-)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt on aika hauska kirjoitusvirhe ;-)
Voi ei😂, tuli hieno lausahdus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja ne leveät portaat laiturille olisi ollut hyvä maalata hiukka jollain tummemmalla luonnonvärillä. Nyt ne loistavat kirkkaina laudanvärisinä järveltä katsoen.
Ne kyllä harmaantuu muutamassa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Lauran pihat ovat todella näyttäviä ja hän on epäilemättä hyvä suunnittelija, mutta joku noissa kuitenkin itseä tökkii, etten haluaisi samanlaista pihaa. Ero on aika suuri kun vertaan Eva Wuiten pihoihin (joista tykkäsin aina), mutta en osaa suoriltaan eritellä, miksi ajattelen näin. Olisi kyllä kiva osata ymmärtää näitä eroja tiedostetummin, jotta osaan aikanaan itse suunnitella kerralla minulle sopivan pihan ja välttää vikatikkejä. Osaako joku selittää esimerkiksi jotain tyylisuuntaa, jota Laura/Eva töissään käyttää?
Voisiko johtua siitä että pihat olivat Evan aikaan muutenkin maltillisempia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Outoa, että joku edes kiinnittää tällaisessa ohjelmassa huomiota jonkun rintoihin. Itse en edes ollut ajatellutkaan katsoa suunnittelijan rintojen kokoa, kunnes huomasin täällä keskustelun asiasta. Terveisin nainen.
Ps. Miksi esim. Mikon kaljusta ei jauheta samalla tavalla? Tai rakentaja-Villen pituudesta? Tai muuta epäolennaista. Tuntuisi että Huvilaa ja Huussia katsovat ihmiset kiinnittäisivät huomiota remonttikohteisiin.
Onko siinä ohjelmassa jotain remonttejakin?
Itse katselen vain Lauraa.
"Vaikka kivituhka on tampattu, se ei kestä rinteessä paikoillaan rankkasateella."
Se kivituhkainen kenttä taisi kyllä olla aika lailla vaaterissa eikä siis osa rinnettä.