Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pitäisikö jättää mies oman ylipainon ja ikääntymisen takia?

Vierailija
16.03.2026 |

Jotta hän voisi olla jonkun nuoremman ja nätimmän ja energisemmän kanssa?

Mulle on tullut reilusti ylipainoa ja olen kasvoista ikääntynyt ja rupsahtanut todella dramaattisesti viimeisen noin viiden vuoden aikana (vaihdevuodet). Ulkonäkö on siis muuttunut suhteellisen nopeasti siten, että ei mua oikein enää tunnista samaksi henkilöksi. Tämän lisäksi musta on tullut paljon väsyneempi ja hermo menee pienistäkin asioista. HKH on mutta se on auttanut vain vähän.

Mies on itseäni muutaman vuoden vanhempi, mutta edelleen melko timmi ja hyvännäköinen, toki kasvoiltaan vanhentunut hänkin.

Uskoisin, että hän kärsii tästä tilanteesta ja ei varmasti enää koe mua haluttavaksi, mutta ei tietenkään sano sitä. Ei kuulemma halua erota. Minusta vaan tuntuu hirveältä, että hän joutuu olemaan kanssasi vaikka saisi helposti jonkun ainakin 10v nuoremman naisen rinnalleen.

Mietin ihan vakavissaan pitäisikö mun kuitenkin päättää suhde tämän takia. Tiedän että voi kuulostaa pinnalliselta, mutta haluan että mieheni voisi nauttia (intiimi)elämästä jonkun viehättävän kanssa. Tuntuu, että riistän häneltä sen mahdollisuuden.

En tiedä. Tuskaileeko kukaan muu saman aiheen kanssa?

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän, että tämä aloitus saattaa kuulostaa typerältä provolta, mutta ei sitä ole. Tämä on mulle tosi kipeä aihe jonka kanssa olen taistellut jo muutaman vuoden.

ap

Vierailija
2/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä v i t t u a  nyt. Jos mies ei itse lähde nuoremman mukaan niin vaimo suurinpiirtei laittaa menemään..voihan s a a t a na

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jätä vaan. Ansaitset parempaa.

Vierailija
4/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos susta siltä tuntuu.

Vierailija
5/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Häh? Kyse olisi nimenomaan siitä, että mies ansaitsisi parempaa.

ap

Vierailija
6/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä v i t t u a  nyt. Jos mies ei itse lähde nuoremman mukaan niin vaimo suurinpiirtei laittaa menemään..voihan s a a t a na

Uusfeminismi ja some ovat mädättäneet useiden naisten ajatusmaailman aivan totaalisesti.

7/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos mies tosissaan rakastaa sinua? Eikä halua erota. En itse lähtisi jättämään. Ehkä keskustelisin noista epävarmuuksista miehen kanssa. 

Vierailija
8/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alistut olosuhteisiin? Noille asioille ei voi tehdä mitään? 

Vierailija
9/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna miehellesi lupa käydä vieraissa ja etsiä uutta kumppania ja lupaa itse pysyä uskollisena.

Vierailija
10/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja millaisella mentaaliakrobatialla saat itsellesi selitettyä, että miehelle olisi parempi, että rakastamansa nainen hylkää hänet ja joutuu rakentamaan tuolla iällä uuden elämän, koska naisella on huono itsetunto? 

Vierailija
11/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin juuri jutun, jossa kerrottiin että varsinkin miehille kumppanin ylipaino on isoin "turn-off". En haluaisi että mieheni joutuu tyytymään minuun.

ap

Vierailija
12/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän, että tämä aloitus saattaa kuulostaa typerältä provolta, mutta ei sitä ole. Tämä on mulle tosi kipeä aihe jonka kanssa olen taistellut jo muutaman vuoden.

ap

Taistellut miten? Kiivennyt ristille ja lyönyt naulat ranteisiin? 

Vierailija
13/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alistut olosuhteisiin? Noille asioille ei voi tehdä mitään? 

Tarkoitat varmaan ylipainoa? Olen yrittänyt laihduttaa, mutta en ole onnistunut. Pitänee varmaan seuraavaksi yrittää saada laihdutuslääke.

ap

Vierailija
14/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ja millaisella mentaaliakrobatialla saat itsellesi selitettyä, että miehelle olisi parempi, että rakastamansa nainen hylkää hänet ja joutuu rakentamaan tuolla iällä uuden elämän, koska naisella on huono itsetunto? 

Ajattelen siten, että se olisi toki aluksi vaikeaa. Mutta kiittäisi mua myöhemmin kun löytäisi uuden naisen.

ap

Vierailija
15/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on miehen tehtävä, ei sun jos rakastat häntä. Et voi päätellä hänen tunteitaan sen perusteella mitä itse koet itsestäsi.

Vierailija
16/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa ajatella kuin oman tilanteeni kautta. Mieheni on minua toistakymmentä vuotta vanhempi. Jos hän vaikkapa sairastuisi, niin minusta tuntuisi aivan hirveältä, jos hän potkisi minut viereltään metsästämään nuoria miehiä! Hänen kanssaan minä haluan olla, enkä minkään kauniin esineen kanssa.

Vierailija
17/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Taistellut miten? Kiivennyt ristille ja lyönyt naulat ranteisiin? 

Taistellut mielessäni. Yrittänyt kasvattaa itsetuntoa ja ajatella positiivisesti jne. Mutta sitten aina tulee romahdus ja ihan itkettää kun mietin millainen kompromissi olen ulkoisesti miehelle.

ap

Vierailija
18/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En osaa ajatella kuin oman tilanteeni kautta. Mieheni on minua toistakymmentä vuotta vanhempi. Jos hän vaikkapa sairastuisi, niin minusta tuntuisi aivan hirveältä, jos hän potkisi minut viereltään metsästämään nuoria miehiä! Hänen kanssaan minä haluan olla, enkä minkään kauniin esineen kanssa.

Kiitos. Tämä antoi ajattelemisen aihetta.

ap

Vierailija
19/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehdottomasti provo. Ei noin tyhmää ihmistä olekaan. Kaikki keksittyä.

Vierailija
20/62 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Ajattelen siten, että se olisi toki aluksi vaikeaa. Mutta kiittäisi mua myöhemmin kun löytäisi uuden naisen.

ap

Älä määrittele miehesi tunteita oman heikon itsetuntosi vuoksi. Sinä saatat kokea huonommuutta, mutta miehesi voi rakastaa sinua kaikedta huolimatta. Usein huono itsetunto ja itsensä syyllistäminen saa miettimään että varmaan toinen ajattelee samalla tavoin, mutta niin ei välttämättä ole. 
Sen sijaan että alat eroa suunnitella, voisit koittaa saada apua oman mielesi ja itsetuntosi vahvistamiseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan kahdeksan