Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miesystävä kylässä viikonlopun yli. Alkoi käyttäytyä aggressiivisesti koiraani kohtaan humalassa. Onko red flag?

Vierailija
15.03.2026 |

Mulla on 10kk vanha austalianpaimenkoira, jolla energiaa riittää. Miesystävä vietti ensimmäistä kertaa koko viikonlopun luonani, tuli perjantaina ja lähti muutama tunti sitten. Humalassa alkoi puhua ikävästi koirasta, että "lyö sitä kurkkuun jos tulee vielä näykkimään jalkoja", "heitän kohta ton rakin parvekkeelta alas" jne. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Koira on kieltämättä vähän kuriton välillä, kun on niin nuori ja innokas vielä. Onko red flag?

N28

Kommentit (108)

Vierailija
61/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilyttää aina sinkkunaiset ketkä ostavat ison energisen koiran. Onkohan makuuhuoneessa käytetty vanhaa maapähkinävoi-temppua?

Mies

Vierailija
62/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vetäisi tuosta mitään johtopäätöksiä. Exällä oli kans tommonen rakki joka ei osannut käyttäytyä. Pari kertaa näytin sille nyrkkiä, niin kyllä oltiin niin nöyrää ja kilttiä poikaa sen jälkeen.😂

Mies32

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten kuriton se koira on. Jos koko ajan vieraiden sukkia raatelemassa tai päälle hyppimässä, niin kyllä sinun pitää kouluttaa koiraa käyttäytymään. Nuorena olisin varmaan ajatellut samoin, mutta nyt vanhempana sitä on oppinut vähän empaattisemmaksi. 

Ja mikä siinä on, että sinkkunaisilla pitää olla aina joku koira nurkissa pyörimässä?

Oot oppinut empaattisemmaksi? 🤣

Mulla ei edes ole eläimiä, mutta en antaisi kenenkään puhua noin edes eläimelle ja olisin käskenyt miestä pitämään turpansa kiinni tai poistumaan.

Yksi kerta ehkä saattaa mennä, jos se on jotain idioottiläppää mutta sais olla toistumatta.

Koira on laumaeläin. Sen pitää oppia paikkansa laumassa. Myös pentuna, luonnossa ojentaminen tapahtuu emon tai sitten vanhempien urosten toimesta. Ihmisperheessä tämä on omistajan vastuulla. Jos näin ei tapahdu, niin pentu olettaa olevansa lauman johtaja ja jatkaa kuritonta toimintaa. Monella naisella tuntuu olevan tämä tilanne lemmikkinsä kanssa vaikka poikkeuksia toki löytyy.

Moni koira on yrittänyt ärhennellä, mutta se loppuu kun koira ymmärtää minun olevan valmis puolustamaan itseäni vaikka voimakeinoin. Vielä ei ole tarvinnut onneksi niin pitkälle kertaakaan mennä.

Vierailija
64/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VAARAN MERKKI

Kyllä on selvästi vaaran merkki. Sitä kai tarkoitit

Tämä oli selvä provo, mutta ihan hauskaa viihdettä. Mukaan vaan!

Vierailija
65/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti. Älä päästä sitä äijää enää ikinä kotiisi.

Vierailija
66/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Humalainen ja eläinrääkkääjä. Oikea kultsikimpale. Tsiiiiisus, tinderistäkö revit ton hųllun?

Vierailija
67/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kässisieppi ja eläintwn kiusaaja. Jätä se!

Vierailija
68/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todellakin red flag. Mä olen ollut ukkoni kanssa 27 vuotta naimisissa, eikä ikinä se selvinpäin eikä humalassa uhkaile minua, lapsia eikä eläimiä. Olen nähnyt sen mökillä melkoisessa juhannuskännissä viemässä koiria ulos, enkä ollut ihan varma kuka talutti ketä,  ukko vai koirat, mutta kyllä ne sieltä takas mökkiin selvisi. Seurailin tilannetta saunan kuistilta.....Ja meillä on tällä kierroksella 2 sakemannia, toinen on 7 v ja toinen parivuotias. Ikinä ei mies puhu koirille noin, ne on "isin" poikia. (Minä olen se, joka on kouluttanut koirat. Mulla on ollut sakuja 15 vuotiaasta eikä eläintenvihaajat tule kysymykseenkään)

Sä olet koiran jälkeen seuraava vaarassa. Kun tuo ukkosi juo, siitä tulee aggressiivinen ja väkivaltainen, se ei jää vain sanoihin. Jätä se. 

Ja mitä tulee nilkkojen näykkimiseen, niin opeta koirallesi että ihmisten nilkat ei ole leluja. Se on paimenkoira ja se on sille tyypillistä karjan kokoonajokäytöstä, mutta ihmisen kanssa se näykkiminen nyt ei vaan käy. 

Vierailija
69/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nussitteko?

Vierailija
70/108 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka tahansa ihminen, joka puhuu väkivallasta (ihan ketä vain kohtaan) tai uhkailee sillä, on megaluokan urpo. Miten olet edes päästänyt tuollaisen ihmisen lähellesi?

Ja kyselee vielä että onko p erseestä onko?

Vierailija
71/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on! Ukkoa potku perseeseen ja pellolle!

Vierailija
72/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko molemmat ihan deekuja vai miksi miehen kaatokänni ei ollut red flag?

73/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Humalassa usein ns filtteri käytökseen liittyen katoaa. Itse ainakin aina näytän humalassa puolen itsestäni joka on enemmän piilossa eli nauran ja itken enemmän ja puhun paljon enemmän ja pohdin syvällisiä asioita moniin eri asioihin liittyen. Aggressiivinen en ole, päinvastoin. Olen autisminkirjolla joten muutun ns robotista ihmiseksi.

Vierailija
74/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu miten kuriton se koira on. Jos koko ajan vieraiden sukkia raatelemassa tai päälle hyppimässä, niin kyllä sinun pitää kouluttaa koiraa käyttäytymään. Nuorena olisin varmaan ajatellut samoin, mutta nyt vanhempana sitä on oppinut vähän empaattisemmaksi. 

Ja mikä siinä on, että sinkkunaisilla pitää olla aina joku koira nurkissa pyörimässä?

Tässä ketjussa on monta alapeukuttajaa, jotka sitä mieltä ettei koiraa tarvitse kasvattaa eikä kouluttaa lainkaan. Saa räksyttää ja purra toisia miten haluaa.

Toivottavasti olette ainakin lapsettomia niin pysyy edes vahingot jotenkin minimaalisina eikä lapsistakaan kasva niitä vapaan kasvatuksen kriminaaleja.

Niin. Lapsistakin tunnetusti kasvaa jaloja yksilöitä ku niitä potkii kurkkuun ja heittää parvekkeelta. Toivottavasti ite pysyt siellä kellarissas niin ei joudu kukaan sun kasvatusmetodeille alttiiksi.

janette
75/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti red flag. Monet sanoo että kyllä koiralle pitää näyttää oma paikka, mikä on totta mutta sen voi tehdä paljon rakentavammin kuin väkivallalla. Kaikki ketkä näyttää merkkejä agressiosta tai väkivallasta eläimiä kohtaan on no go... 

Vierailija
76/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä koira! Se riippuu siitä. 

Rasisti.

Mikä tahansa koira on parempi ystävä kuin mies, esim sinä. Sinä olet red flag.

Vierailija
77/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös väkivalta lemmikkejä kohtaan lapsena enteile, että lapsi on sosiopaatti/psykopaatti ja ei omaa empatiaa, ja näin tulevaisuudessa on todennäköisesti väkivaltainen m yös ihmisiä kohtaan

Itse näkisin saman aikuisissa. Aikuiset, jotka ovat väkivaltaisia eläimiä kohtaan ovat todennäköisesti sitä myös ihmisiä kohtaan

Vierailija
78/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi helvetti mikä mies, todellakin redflag! En katsoisi tuollaista ääliötä sekuntiakaan. 

Vierailija
79/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koiraihmiset olettaa että kaikki pitävät heidän haisevasta piskistään, moni kaveri on tykkäävinään, piskeistä kun muka pitäisi pitää. 

Kunhan pildeä on saanut, niin lähtee ihan itse, kun ei jaksa piskiä katsella.

Vierailija
80/108 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä enää koskaan päästä häntä kotiisi.

En suosittele edes tapaamaan häntä enää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan