Miesystävä kylässä viikonlopun yli. Alkoi käyttäytyä aggressiivisesti koiraani kohtaan humalassa. Onko red flag?
Mulla on 10kk vanha austalianpaimenkoira, jolla energiaa riittää. Miesystävä vietti ensimmäistä kertaa koko viikonlopun luonani, tuli perjantaina ja lähti muutama tunti sitten. Humalassa alkoi puhua ikävästi koirasta, että "lyö sitä kurkkuun jos tulee vielä näykkimään jalkoja", "heitän kohta ton rakin parvekkeelta alas" jne. Mitään ei kuitenkaan tapahtunut. Koira on kieltämättä vähän kuriton välillä, kun on niin nuori ja innokas vielä. Onko red flag?
N28
Kommentit (63)
Oletko idiootti, kun tuollaisia kyselet?
Ensin esineet, sitten eläimet ja lopulta sinä. Kaikki olette ärsyttäviä - jossain vaiheessa.
Olisit heti hiljentänyt tuollaisia puhuvan miehen, kun et ole enää mikään ujo pikkutyttö. Vai onko tuo kultakimpalw ensimmäinen poikaystäväsi? Vai etkö välitäkään koirasta?
Ilmeisesti juot itsekin, kun humalaisen seura kiinnostaa. Miksi olet koiran edes hankkinut, et ansaitse sitä!
Luonnevikaiset, kuten humalahakuisesti juovat ei siedä jos naisen huomio ei olekaan vain hänessä.
Sun täytyy valita, mies tai koira. Suositus: mies pois. Kun yrität eroa huomaat kuinka häiriintynyt mies on.
Pelkästään jo se, että mies on ekaa kertaa viikonlopun luonasi, ja päättää käyttää sitä aikaa vetämällä kännit on red flag. Tuo koiran uhkailu nyt olisi vain viimeinen niitti.
Joskus koiran kouluttaminen vaatii miehen jämäkkää otetta. Ei tuossa ole mitään ihmeellistä.
Mies
Vierailija kirjoitti:
Olet joutunut keskelle reviiritaistelua. Kuseksiko nurkkiin?
Kyllä se mies kuseksi mutta sillä on niiin ihanan paksu kulli
AP
Niin, oletko itsekin kännääjä? Hait vain jostain äijästä ryyppyseuraa? Anna koira hyvään kotiin, jos tuolle tielle aiot.
Tsiisus, tietenkin on. Kukaan ei kuvittele miehen ongelmakäytösksen katoavan.
Riippuu miten kuriton se koira on. Jos koko ajan vieraiden sukkia raatelemassa tai päälle hyppimässä, niin kyllä sinun pitää kouluttaa koiraa käyttäytymään. Nuorena olisin varmaan ajatellut samoin, mutta nyt vanhempana sitä on oppinut vähän empaattisemmaksi.
Ja mikä siinä on, että sinkkunaisilla pitää olla aina joku koira nurkissa pyörimässä?
Jokaisen aikuisen olettaisi ymmärtävän, ettei aggressiivisuus ole vain tilapäinen häiriö. Kohta olet, lievimmässä tapauksessa, itse ensiavussa.
Pelasta itsesi ja koirasi, maailma on puolillaan miehiä, joista suurin osa luonteeltaan normaaleja. Miksi siis väkivaltainen mies?
Vierailija kirjoitti:
Kuka tahansa ihminen, joka puhuu väkivallasta (ihan ketä vain kohtaan) tai uhkailee sillä, on megaluokan urpo. Miten olet edes päästänyt tuollaisen ihmisen lähellesi?
Humalatila paljastaa joskus ihmisen todelliset piirteet. Varsinkin ne viat! Olisin varovainen.
Eipä olisi tuollaisella minun elämääni asiaa. Kaikki väkivallalla hekumoiminen tarkoittaa automaattisesti, että sellainen ihminen lentää välittömästi minun elämästäni ulos.
Kyllä minua alkoi sinun puolestasi huolettamaan. Saatat olla sinä joka sieltä parvekkeelta lentää.
Ensin hakkaa ja rääkkää piskiäsi, heti kun et näe, ja sitten hakkaakin jo sinut. Et voi yhtään jättää koiraasi yksin tuo hyypiön kanssa
Vierailija kirjoitti:
Riippuu miten kuriton se koira on. Jos koko ajan vieraiden sukkia raatelemassa tai päälle hyppimässä, niin kyllä sinun pitää kouluttaa koiraa käyttäytymään. Nuorena olisin varmaan ajatellut samoin, mutta nyt vanhempana sitä on oppinut vähän empaattisemmaksi.
Ja mikä siinä on, että sinkkunaisilla pitää olla aina joku koira nurkissa pyörimässä?
Tässä ketjussa on monta alapeukuttajaa, jotka sitä mieltä ettei koiraa tarvitse kasvattaa eikä kouluttaa lainkaan. Saa räksyttää ja purra toisia miten haluaa.
Toivottavasti olette ainakin lapsettomia niin pysyy edes vahingot jotenkin minimaalisina eikä lapsistakaan kasva niitä vapaan kasvatuksen kriminaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa on monta alapeukuttajaa, jotka sitä mieltä ettei koiraa tarvitse kasvattaa eikä kouluttaa lainkaan. Saa räksyttää ja purra toisia miten haluaa.
Toivottavasti olette ainakin lapsettomia niin pysyy edes vahingot jotenkin minimaalisina eikä lapsistakaan kasva niitä vapaan kasvatuksen kriminaaleja.
Koiran koulutustaso ei oikeastaan liity keskusteluun mitenkään. Eikö sinua huolestuta tuollainen väkivallalla uhkailija?
Vierailija kirjoitti:
Oot oppinut empaattisemmaksi? 🤣
Mulla ei edes ole eläimiä, mutta en antaisi kenenkään puhua noin edes eläimelle ja olisin käskenyt miestä pitämään turpansa kiinni tai poistumaan.
Yksi kerta ehkä saattaa mennä, jos se on jotain idioottiläppää mutta sais olla toistumatta.
#miesvihanäkyväksi
Toisaalta, jos tämä ei olisi provo, olisi hauska kuinka naaraat eivät kykene päättelemään itse edes tuollaista, yksinkertaista asiaa ilman miehiä vihaavan parviälyn apua.
Siis kuinka säälittäviä naaraat oikein ovat :)
Miksi otatte koiran, kun ette osaa kouluttaa sitä?