Olen keksinyt uuden keinon miten takapuskurissa roikkujia saa hätisteltyä pois.
Kun joku ajaa tosi lähellä takapuskuriani niin ajan hiekalle ja tähtään jokaiseen vesilätäkköön. Hiekalle kun ajan niin niin sieltä kivasti kivä lentää sen auton etupuskuriin ja kenties tuulilasiin. Jokaiseen vesilätäkköön kun ajan niin takapuskurissa roikkujan pyyhkimet käy vaikka ei sada vettä.
Mikä teitä takapuskurissa roikkujia oikein vaivaa?
Ajan tasan sitä suurinta sallittua nopeutta enkä yhtään yli joten ajan nopeusrajoitusten mukaan, mittaristoni on tarkistettu gps laitteella.
Kommentit (62)
Vierailija kirjoitti:
Minä hiljennän 10-15km/h
Tämä toimii myös tai sitten se että käytät pissapoikaa.
Aja toki ihan vapaasti vanteesi paskaksi sen lätäkön alle jääneeseen saatanalliseen monttuun.
Olen virittänyt takapuskurini alle piikkimaton, jonka saa napin painalluksella pudotettua tielle. Siihen jää takana roikkuva rikkinäisten renkaidensa kanssa ihmettelemään.
Tänään ajeliln kauppaan, takapuskurissa roikkui auto. Sitä autoa ajoi arviolta 20-30 vuotias mieshenkilö ja se ajoi niin lähellä takapuskuria että väliä oli varmaan 5m maksimissaan. Tuli 30km/h alue ja hiljensin vauhtini 32km/h niin se painoi ohi minusta. Ajan aina mittarin mukaan 2km/h ylinopeutta koska mittarivirheeni on 2km/h.
Olen huomannut että monet kuskit ovat nykyään piittaamattomia eli he eivät välitä liikennesäännöistä joten pitäisikö poliisien valvoa liikennettä enemmän ja sakottaa enemmän?
Entä mitä moottoritiellä kannattaa tehdä
Vierailija kirjoitti:
Päästää takana tulija rinnalle ja sitten taklata kovalla vauhdilla hänen kylkeensä takarenkaan kohdalle. Lentää kivasti katon kautta ympäri jorpakkoon.
Vierailija kirjoitti:
Painan jarrua.
Mun appiukko sanoi, että tekee noin, jarru pohjaan.
Vierailija kirjoitti:
Hiljennä omaa vauhtiasi jos joku roikkuu motarilla takapuskurissa.
Minä taas hidastan vauhtia, ja ajan kolmeekymppiä vaikka motarilla. Ei ole kukaan jäänyt perään roikkumaan. Poliisitkin peukutti kun tulivat vastaan toisella kaistalla.
Nekään ei tykkää perämiehistä.
Vierailija kirjoitti:
Moottoritiellä toimii nuo molemmat 10-15kmh pudotus ja kaistan ulkoreunojen puhdistus.
Minulla on digitaalinen näyttö auton takaikkunassa alhaalla, teksti tulee neonvärisenä ja siinä lukee Ajat hullun naisen takana joka tekee äkkipysäyksiä, varo. Pidä turvaväli!
Jaa, olen ajellut yli 40 vuotta, enkä kyllä ole havainnut takapuskurissa roikkujaa kertaakaan.
Kohtalaisen hyvin noudatan rajoituksia, ei sakkoja.
Toki hetkellisesti joku hieman taitamaton ohittaja voi norkoilla lähelläkin ennen ohitusta.
Olen ihmetellyt myös takapuskurissa roikkujia. Toinen asia mitä ihmettelen on se että täällä kaupungissa on 30,40 tai 50 niin harva autoilija osaa seurata noita liikennemerkkejä jotka ovat tien vieressä. Kun ajan 30 alueella 30 niin takapuskurissa roikutaan mutta kun nopeusrajoitus muuttuu 50 niin nostan nopeuteni 50 niin se takapuskurissa roikkuja hämmentyy siitä että nostin nopeuttani ja se jää tulee viivellä uudestaan takapuskuriini kiinni.
Entä silloin kun on lunta ja pakkasta, eikä vesilätäköistä tietoakaan?
Itse olen kääntänyt takalasin pissapojan taa. Laitoin sille oman säiliön ja kaikki vanhat partavesijämän sinne. Ei jäädy talvellakaan ja siitä olen useinkin suihkauttanut...
Vierailija kirjoitti:
Jaa, olen ajellut yli 40 vuotta, enkä kyllä ole havainnut takapuskurissa roikkujaa kertaakaan.
Kohtalaisen hyvin noudatan rajoituksia, ei sakkoja.
Toki hetkellisesti joku hieman taitamaton ohittaja voi norkoilla lähelläkin ennen ohitusta.
Jännä juttu. Ehkä tässä on alueellisia eroja. Löytyykö teiltä edes niitä eteen kiilasjya joilla on hirveä hätä päästä ohi ja pakottavat jarruttelemaan? Usein näm vielä jäävät siihen ja alkavat hidastella.
Minä hiljennän 10-15km/h