Jos olisi rahallisesti mahdollista, millaisen matkan tekisit 50-vuotissynttäreidesi kunniaksi?
Kolmen vuoden päästä tulossa niin hyvin ehdin suunnitella ja säästää :) Mitähän keksisi?
Kommentit (59)
En pidä matkustelusta, mutta jos ois pakko matkustaa johonkin, menisin Japaniin.
Tein jo, 3kk Thaimaassa, kulttuuria,historiaa,hyvää ruokaa, kuntoilua salilla, nähtävyyksiä, luontoreissuja.
T. setämies
(pattayalla meni koko aika, pl. pari bkk reissua muute vaa.)
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän myöhäistä, mutta olin 40 synttäreillä Inka Traililla vaeltamassa, sopivasti Machu Picchulla juuri syntymäpäivänä. 50-vuotismatka oli Nepaliin Annapurna Trekillä. 6-kymppisenä en enää vaeltanut, enkä juhlinut.
Matkan kohde riippuu kunkin mieliteoista, haluaako löhötä rannalla, pyöräillä, sukeltaa, meloa tai vaeltaa vai haluaako Milanoon oopperaan, museoihin ja hautausmaille pongaamaan kuuluisuuksien viimeisiä leposijoja.
Mitkä ovat AP:n kiinnostuksen kohteita?
Ihanalta kuulostaa. Kumpi noista kahdesta on sinusta vaikeampi tai vaativampi, Inka Trail vai Annapurna, miten vertaisit? Kumpaan kannattasi mennä tällaisen aika normaalissa kunnossa olevan, ei mikään huippukunto? Täytyisi varmaan pian päättää, koska sehän pitää kai varata ajoissa. Minulla on ensi vuonna 50-vuotispäivä.
Täytin 50 v viime heinäkuussa. Matkustin Vietnamiin ja olin 2 viikkoa. Kävin myös Thaimaassa ja olin 3 päivää. Asuin ihan luxus hotellissa ja koko matka maksoi joku 6000 euroa hotelleineen. Voisin lähtee uudelleen. Vietnam oli hyvä paikka ja olin yllättynyt miten siistiä siellä oli.
Mennään puolison kanssa Japaniin. Reissu piti tehdä jo aiemmin, mutta nyt tästä tulee meidän 50v reissu.
Kaverin kanssa mennään myös Keski-Eurooppaan pitkälle viikonlopulle.
Yleensä en juuri matkaile ulkomailla, joten nämä on kiva toteuttaa sitten juhlavuoden aikoihin.
Kiertelin Australiaa 5 viikon ajan, bussilla, junalla liftaten ja kävellen. Oli antoisa 50-vuotisreissu.
En jaksa tässä iässä enää matkustella. Ei ole enää mukavaa niin kuin nuorena.
N51
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla vähän myöhäistä, mutta olin 40 synttäreillä Inka Traililla vaeltamassa, sopivasti Machu Picchulla juuri syntymäpäivänä. 50-vuotismatka oli Nepaliin Annapurna Trekillä. 6-kymppisenä en enää vaeltanut, enkä juhlinut.
Matkan kohde riippuu kunkin mieliteoista, haluaako löhötä rannalla, pyöräillä, sukeltaa, meloa tai vaeltaa vai haluaako Milanoon oopperaan, museoihin ja hautausmaille pongaamaan kuuluisuuksien viimeisiä leposijoja.
Ihanalta kuulostaa. Kumpi noista kahdesta on sinusta vaikeampi tai vaativampi, Inka Trail vai Annapurna, miten vertaisit? Kumpaan kannattasi mennä tällaisen aika normaalissa kunnossa olevan, ei mikään huippukunto? Täytyisi varmaan pian päättää, koska sehän pitää kai varata ajoissa. Minulla on ensi vuonna 50-vuotispäivä.
Inka Trailillä hyvin pärjäsin 25 vuotta tupakoineenakin ;) Annapurnalla savutteluvuosia 35 ja 10 vuotta vanhempana ei ongelmia sielläkään kunnon puolesta. Minua kiinnostaa Etelä-Amerikan kulttuuri, ruoka ja varsinkin musiikki muutenkin, siksi Inka Trail.
Ensi vuonna voi olla turvallisempaa matkustaa länteen?
Ostaisin aikakoneen ja palaisin 15 vuotta taakspäin juhlimaan 50.v synttäreitä.
Kyseinen matka oli viimevuoden lopulla, 3vkoa Zanzibarilla 5 tähden resortissa.
Jos ei olisi rahakysymys, niin kyllä minä maailmanympärimatkan tekisin. Valitsisin matkalle sopivan määrän pysähtymispaikkoja niin, että siirtymistä ei tulisi liian pitkiä. Haluaisin nähdä ainakin Egyptin pyramidit ja sfinksin, Istanbulin vanhan kaupungin ja Hagia Sofian, Intian Taj Mahalin, Kiinanmuurin, Etelänapamantereen pingviinit, Pääsiäissaaren Moait, kokea myös vähän merimatkoja, joitakin ihania paratiisisaaria ja hiekkarantoja, Kenian safarin, USA:n Grand Canyonin, Islannin kuumia lähteitä ja olisi hienoa kiivetä myös korkealle vuorelle esimerkiksi Andien Inka Trailin huipuille ja nähdä Machu Picchu, tai Nepalin Mount Everestille. Jotain varmaan pitäisi jättää pois, mutta tuo olisi siis toivelista, josta voisi lähteä liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Inka Trailillä hyvin pärjäsin 25 vuotta tupakoineenakin ;) Annapurnalla savutteluvuosia 35 ja 10 vuotta vanhempana ei ongelmia sielläkään kunnon puolesta. Minua kiinnostaa Etelä-Amerikan kulttuuri, ruoka ja varsinkin musiikki muutenkin, siksi Inka Trail.
Ensi vuonna voi olla turvallisempaa matkustaa länteen?
Kiitos, Etelä-Amerikan kulttuuri on minustakin kiinnostavaa, ehkä uskallan tehdä Inka Trailin. Länsi tosiaan tuntuisi nyt turvallisemmalta, Kuubaa lukuun ottamatta.
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi rahakysymys, niin kyllä minä maailmanympärimatkan tekisin. Valitsisin matkalle sopivan määrän pysähtymispaikkoja niin, että siirtymistä ei tulisi liian pitkiä. Haluaisin nähdä ainakin Egyptin pyramidit ja sfinksin, Istanbulin vanhan kaupungin ja Hagia Sofian, Intian Taj Mahalin, Kiinanmuurin, Etelänapamantereen pingviinit, Pääsiäissaaren Moait, kokea myös vähän merimatkoja, joitakin ihania paratiisisaaria ja hiekkarantoja, Kenian safarin, USA:n Grand Canyonin, Islannin kuumia lähteitä ja olisi hienoa kiivetä myös korkealle vuorelle esimerkiksi Andien Inka Trailin huipuille ja nähdä Machu Picchu, tai Nepalin Mount Everestille. Jotain varmaan pitäisi jättää pois, mutta tuo olisi siis toivelista, josta voisi lähteä liikkeelle.
Ihan mahtavaa. Jos nuo kaikki menaa nähdä samalla reissulla niin että niistä jotain tajuaakin, eikä vain ravaa nopeasti kieli vyön alla paikasta toiseen, tulee pitkä reissu, vaatii ainakin puoli vuotta vapaata. Oikeassa elämässä nuo luultavasti vaatii 2 - 3 eri reissua.
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi synttäreihin asti odottaa? Ja mikä teitä siinä noin paljon pelottaa. Lähestyvä kuolema?
AP:han sanoi säästävänsä matkaa varten. Toivottavasti ap saat haluamasi summan kokoon ja pääset mieluiselle matkalle.
Italian Gardajärveä kävin itse. Nyt kiinnostaisi lähteä skotlantiin vaeltamaan.
Matka pariksi viikoksi johonkin etelämpään ihanan ilmaston ja maisemien maahan missä henkinen ilmapiirikin järkevä ja suomalaistyylistä ihmisvihaa ei tunneta edes käsitteenä. Toki jos raha ei olisi este niin se matka toki kestäisi koko loppuelämänkin.
Vierailija kirjoitti:
Italian Gardajärveä kävin itse. Nyt kiinnostaisi lähteä skotlantiin vaeltamaan.
Garda on kyllä hieno. Skotlannin ongelma on että siellä on todella huonot ja kylmän kalseat ja sateiset säät mistä johtuen se sulkeutuu itsestään pois omista matkasuunnitelmista välittömästi. Mieluummin sitten etelä saksa tai itävalta vaelluksille, tai huhti- toukokuussa amalfin rannikko italiassa.
Lähtisin autolla ympäri Islantia. Minimissään 7 yötä:eri paikoissa. Maisemat vaihtuisi.
Minulle rangaistus olisi joutua teljetyksi risteilyalukselle viikoksi. Ei todellakaan oma juttu.