Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos olisi rahallisesti mahdollista, millaisen matkan tekisit 50-vuotissynttäreidesi kunniaksi?

Vierailija
15.03.2026 |

Kolmen vuoden päästä tulossa niin hyvin ehdin suunnitella ja säästää :) Mitähän keksisi?

Kommentit (59)

Vierailija
21/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo alkanut säästämään, suunnitelmissa 2-3 kuukauden risteily maailman ympäri.

Tuota risteilyä mietin minäkin. Joku hieno risteilyalus ja kierrellä monessa maassa joko opastetuilla retkillä tai itsekseen kaupungilla. Merimatkojen aikana voisi nukkua, ottaa aurinkoa, käydä kuntosalilla, ja tietysti syödä ja juoda hyvin. Olisi ihanaa.

Vierailija
22/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitäisi synttäreihin asti odottaa? Ja mikä teitä siinä noin paljon pelottaa. Lähestyvä kuolema? 

Kyllä itse ainakin tykkään juhlistaa merkkipäiviä jollain erityisellä jutulla, vaikka vuosittain matkailen muutenkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin retkiluistelemassa Itä-Suomessa. Oli kiireistä aikaa, niin yhden viikonlopun aikana ei ehtinyt kovin kummoisia. Ihan kivaa oli, sattui hieno sää, hyvät eväät ja seura oli mukavaa. Toki vaatimatonta, kun vertaa näihin maailmanmatkailijoihin.

Vierailija
24/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen jo alkanut säästämään, suunnitelmissa 2-3 kuukauden risteily maailman ympäri.

Minun yksi tuttu säästi parin-kolmen vuoden ajan lomapäiviä säästövapaiksi ja teki sitten maailmanympärimatkan.

Vierailija
25/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lähdin Pattayalle kuukaudeksi 50v juhlia viettämään.

Oli hyvä reissu, eikä tullut ikäkriisiä kun vietti aikaa 20v tyttöjen kanssa.

Aion tehdä samoin sitten kun täytän 60, silloin ehkä oleilen. Pattayalla 2-3 kuukautta.

Vierailija
26/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole käynyt mielessäkään synttäreiden vuoksi matkailla. Korona oli pahimmillaan niin eipä niitä sen isommin muutenkaan juhlittu, kakkua perheen kesken.

Vierailija
27/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnittelin, et kun täytän 50, lähden junalla käymään Vieskassa. Siitä olisi tullut lähes 40 vuotta, kun ed. kerran kävin. Junalla sinne ja kohta jo takaisin - "sanomaan notta terve!" :)) Sittempä, kävelylenkillä tuli bussi vastaan, minkä keulassa luki: Junakorvausvuoro. Tuumin, et ihan tarpeeksi saan istua bussissa, eipä kiinnosta; jospa sitten kun täytän 60.

Viime vuonna täytin, ja muistin tuon. Se reissu on vieläkin tekemättä. (kait sitten 70-vuotiaana??? :)))

Vierailija
28/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kk vapaata? Niin niin.

Minä otin kerran palkatonta 5 kk. 

Vierailija
29/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

3 kk vapaata? Niin niin.

Se kai on se säästämisen pointti, että voi sitten ottaa vaikka vähän enemmän vapaata.

Vierailija
30/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuota risteilyä mietin minäkin. Joku hieno risteilyalus ja kierrellä monessa maassa joko opastetuilla retkillä tai itsekseen kaupungilla. Merimatkojen aikana voisi nukkua, ottaa aurinkoa, käydä kuntosalilla, ja tietysti syödä ja juoda hyvin. Olisi ihanaa.

Minä en jaksaisi 2-3 kuukautta olla laivalla, koska jos siinä ajassa aikoo laivalla kiertää maailman, niin aikamoista kiirettä täytyy pitää eikä satamissa ehdi paljon pysähdellä. Mutta osana maailmanymärimatkaa voisi olla myös risteily, vaikka isojen merien yli kannattaa lentää. 

Vierailija
31/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun yksi tuttu säästi parin-kolmen vuoden ajan lomapäiviä säästövapaiksi ja teki sitten maailmanympärimatkan.

Kai sitä monesta duunista saa palkatonta tai virkavapaata kun hyvissä ajoin järjestelee. Itsekin olen nynyisin joka kesä 8 viikkoa (loma, lomaraha ja palkatln).

Vierailija
32/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vajaan 2 vuoden päästä. Ajattelin lähteä Tasmaniaan 1 kuukauden lomalle. Kaukaisin paikka Suomesta katsottuna.

Siitä sitten Uuteen Seelantiin, joka taitaa todellisuudessa olla vielä kauempana.

Vierailija
33/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen miettinyt, että hankin "eläkeasunnon" esim. Portugalista itselleni 50v. syntymäpäivänälahjana ja alan hiljentämään työtahtia, jotta osan vuodesta voi olla siellä.

Vierailija
34/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin Japanissa. Oli mukava reissu.

Vierailija
35/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse lähdin Pattayalle kuukaudeksi 50v juhlia viettämään.

Oli hyvä reissu, eikä tullut ikäkriisiä kun vietti aikaa 20v tyttöjen kanssa.

Aion tehdä samoin sitten kun täytän 60, silloin ehkä oleilen. Pattayalla 2-3 kuukautta.

Maailman oksettavin paikka Moskovan jälkeen. Molemmat kaupungit  toki eristä syistä, mutta kaikki kyllä tietää syyt.

Vierailija
36/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla vähän myöhäistä, mutta olin 40 synttäreillä Inka Traililla vaeltamassa, sopivasti Machu Picchulla juuri syntymäpäivänä. 50-vuotismatka oli Nepaliin Annapurna Trekillä. 6-kymppisenä en enää vaeltanut, enkä juhlinut.

Matkan kohde riippuu kunkin mieliteoista, haluaako löhötä rannalla, pyöräillä, sukeltaa, meloa tai vaeltaa vai haluaako Milanoon oopperaan, museoihin ja hautausmaille pongaamaan kuuluisuuksien viimeisiä leposijoja.

Mitkä ovat AP:n kiinnostuksen kohteita?

Puoltoääniä Inka Trailille. Sopii se vielä monelle 50-vuotiaallekin, kunnosta riippuen. Mutta jos ei muutaman päivän vaeltaminen onnistu, niin Machu Picchulle pääsee myös autolla tai bussilla Aguas Calientesista. 

Vierailija
37/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin teoriassa eri kuussa kuin synttärit. Jos sama kuu pitäisi valita lämmin paikka. Irlanti, Tsekki, Kreikka, Ranska rannikko, Puola rannikko, joku muu. Sää sen sanoo onko liian kuuma vai kylmä, sen mukaan. Kiinnostuksen mukaan valinta ja innon mukaan.

Vierailija
38/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäi tekemättä. Ihan meinasin vaikka jotain Teneriffaa. Japanissa kyllä tekisi mieli käydä. Seuraavaksi täytän 54 :(

Vierailija
39/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Malediivit min 2 viikkoa tai Irlannin kiertoloma olisi olleet mieluisia tai vaikka pari kk Kreikassa. Mutta mulla oli 50v kaksi lasta, jotka maksoin mukaan ja ajankohta joulukuu niin kohteeksi tuli Lontoo. Tosi kiva matka oli kyllä sekin.

Vierailija
40/59 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaellus eräoppaan kans kanadan erämailla. Kesto riippuu omasta kunnosta, 1-4  viikkoa. Vaatii kyllä itseltä n 1-2 vuoden aktiivitreenin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän yksi