Jos olisi rahallisesti mahdollista, millaisen matkan tekisit 50-vuotissynttäreidesi kunniaksi?
Kolmen vuoden päästä tulossa niin hyvin ehdin suunnitella ja säästää :) Mitähän keksisi?
Kommentit (54)
Mulla vajaan 2 vuoden päästä. Ajattelin lähteä Tasmaniaan 1 kuukauden lomalle. Kaukaisin paikka Suomesta katsottuna.
lähtisin japaniin kirsikankukkia ihmettelemään.
Vierailija kirjoitti:
Mulla vajaan 2 vuoden päästä. Ajattelin lähteä Tasmaniaan 1 kuukauden lomalle. Kaukaisin paikka Suomesta katsottuna.
Australiaa mietin itsekin. Olisi hienoa kokea The Ghan -junamatka Darwinista Adelaideen
Halusin herätä matkailuautossamme, muita kriteerejä ei ollut. Näin kävikin, merimaisemassa 😊
Koska rahaa oli vain edulliseen matkaan, vietin 50-v synttärini Keski-Euroopassa. Kivaa oli!
Järjestin ystäville juhlat. En viitsinyt matkustaa mihinkään.
Juuri silloin olin tiukilla, kun opiskelin toista tutkintoani. En edes miettinyt koko päivää. Pari vuotta sen jälkeen nautin sitten Italiassa Amalfin rannikon kauneudesta.
Mulla vähän myöhäistä, mutta olin 40 synttäreillä Inka Traililla vaeltamassa, sopivasti Machu Picchulla juuri syntymäpäivänä. 50-vuotismatka oli Nepaliin Annapurna Trekillä. 6-kymppisenä en enää vaeltanut, enkä juhlinut.
Matkan kohde riippuu kunkin mieliteoista, haluaako löhötä rannalla, pyöräillä, sukeltaa, meloa tai vaeltaa vai haluaako Milanoon oopperaan, museoihin ja hautausmaille pongaamaan kuuluisuuksien viimeisiä leposijoja.
Mitkä ovat AP:n kiinnostuksen kohteita?
Itse olen jo alkanut säästämään, suunnitelmissa 2-3 kuukauden risteily maailman ympäri.
Vierailija kirjoitti:
Pattayalle rahaa taskut täynnä
Takaisin konsulaatin maksusitoumuksella kukkaro tyhjänä ja totaaliherpeksessä
Vierailija kirjoitti:
Itse olen jo alkanut säästämään, suunnitelmissa 2-3 kuukauden risteily maailman ympäri.
3 kk vapaata? Niin niin.
Ai ne onkin incel-sedät jotka matkailee, eikä nuoret sinkkunaiset. Kuinka yllättävää taas tämä setämiesprojisointi.
Miksi pitäisi synttäreihin asti odottaa? Ja mikä teitä siinä noin paljon pelottaa. Lähestyvä kuolema?
Olen 57 ja tein sellaisen matkan. Ensin Wieniin oopperaan, sitten Berliiniin ja Pariisiin oopperaan ja ravintoloihin.
Vierailija kirjoitti:
Noin minäkin ensin ajattelin, että sinne Australiaan ja Uuteen-Seelantiin. Sitten huomasin, että koska ne on toisella puolella maapalloa, on yhtä pitkä matka tulla toista kautta takaisin, ja silloin siitä tulee maailmanympärimatka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
3 kk vapaata? Niin niin.
Joo, pidän myös välivuoden töistä. Tuossa vaiheessa olen työskennellyt yli 25 vuotta ilman pitempää taukoa.
Mentiin työporukalla Särkkään 😄