Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tarvitset apua myymälässä, miksi et pyydä sitä?

Vierailija
13.03.2026 |

Kysymys otsikossa.

Olen siis itse aspa ja kiinnostaisi vastaukset. Hämmentää lukea eri liikkeiden arvosteluja netissä kun niin moni valittaa, ettei tarjottu apua. Siihen en nyt pureudu, miksi ei tarjottu.

Kiinnostaa, miksi ei voi itse pyytää.

Kommentit (108)

Vierailija
101/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Myyjät juoksee pakoon jos tarvitsee jotain apua, ja jos jonkun myyjän saa pysäytettyäkin, minkään tuotteen teknisistä tiedoista ei tiedetä mitään.

Tuo koskee vain kodinkoneliikkeitä 

Vierailija
102/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun kysyin neuvoa, oli vasta kolmas myyjä sellainen, joka jopa tiesi mistä puhutaan. Matkailuauton matkustamon varaosa oli kyseessä. Ovat ko. merkin merkkihuolto. Oma veikkaukseni oli, että kahta ensimmäistä miestä ei kiinnostanut ns. pienet kaupat. Koska se kolmas myyjä oli kiva ja avulias, niin ostin tuon parin euron osan lisäksi myös vaihtokaasun, vaikka olisin sen viitosen halvemmalla voinut naapurista ostaa. Ihan vaan kannatuksen vuoksi, koska se kolmas myyjä - vanhempi mies, oli mukava ja reipas. 

Pelkästään se, että myyjä on mukava ja avulias, voi tuoda lisämyyntiä. Pakkomyynti ei ole ok, mutta kivalta myyjältä ostaa mieluummin. Kannattaa miettiä, kun rekrytoi myyjiä. Se halpa ei välttämättä osaa olla mukava ja avulias. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ollut tietyssä myymäläketjussa myyjänä vuosia sitten lähes 10 vuoden ajan ja nyt jouluna kävin ekaa kertaa heillä lähdettyäni. Kyllä alas on tultu, joka paikassa oli hyllytettävää tavaraa ja kaikki myyjät jumissa kassalla. Aikaisemmin oli kovat myyntitavoitteet lisä- ja kassamyynteineen ja nyt ei enää tietoakaan niistä...

Vierailija
104/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Myyjät juoksee pakoon jos tarvitsee jotain apua, ja jos jonkun myyjän saa pysäytettyäkin, minkään tuotteen teknisistä tiedoista ei tiedetä mitään.

Kokeilepa seuraavan kerran rautakauppaa, vieläköhän lienet samaa mieltä reissusi jälkeen.

Vierailija
105/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilepa seuraavan kerran rautakauppaa, vieläköhän lienet samaa mieltä reissusi jälkeen.

:D

Vierailija
106/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun työsi tarjota apua. Ihan sama kun asiakkaat sanoisi että ei minun tarvi maksaa tuotteista kun kukaan ei tullut erikseen sanomaan että minun kuuluu maksaa ne.

Oletko sinä niitä nuorempia aspoja jotka vain tuijottaa masentuneena ja apaattisena kun sinulta tullaan kysymään asioita mutta et saa kuitenkaan sanaa suustasi että vastaisit sinulle esitettyihin kysymyksiin?

Ei kukaan voi lukea ajatuksia. Jos jokin on epäselvää, avaa suunsa. Minulle ainakin lapsena opetettiin, että pyytämällä saa apua. 

Esimerkkinä, jos et löydä jotain kaupassa - möllötätkö keskellä käytävää siihen asti, että sinulta kysytään mikä on, vai avaatko suusi ja kysyt että hei, onko teillä asiaa x? 

Vierailija
107/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään asiakkaan työ on viihdyttää noita zoomerimyyjiä, tai muuten ne vaan tuijottaa puhelintaan.

Vierailija
108/108 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun kysyin neuvoa, oli vasta kolmas myyjä sellainen, joka jopa tiesi mistä puhutaan. Matkailuauton matkustamon varaosa oli kyseessä. Ovat ko. merkin merkkihuolto. Oma veikkaukseni oli, että kahta ensimmäistä miestä ei kiinnostanut ns. pienet kaupat. Koska se kolmas myyjä oli kiva ja avulias, niin ostin tuon parin euron osan lisäksi myös vaihtokaasun, vaikka olisin sen viitosen halvemmalla voinut naapurista ostaa. Ihan vaan kannatuksen vuoksi, koska se kolmas myyjä - vanhempi mies, oli mukava ja reipas. 

Pelkästään se, että myyjä on mukava ja avulias, voi tuoda lisämyyntiä. Pakkomyynti ei ole ok, mutta kivalta myyjältä ostaa mieluummin. Kannattaa miettiä, kun rekrytoi myyjiä. Se halpa ei välttämättä osaa olla mukava ja avulias. 

Niin, vai olisiko kyse siitä, että ollaan otettu polkupalkalla porukkaa töihin, jätetty perehdyttäminen minimiin ja sitten kuitenkin odotetaan, että nämä antavat 110% itsestään ja osaavat kaiken? Olen itse ollut isolla varastolla, jossa porukka porskutti orjapalkalla ja johto ihmetteli, että miten porukkaa ei kiinnosta ja työnlaatu on mitä on. Tällä hinnalla saa tämmöstä.