Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tarvitset apua myymälässä, miksi et pyydä sitä?

Vierailija
13.03.2026 |

Kysymys otsikossa.

Olen siis itse aspa ja kiinnostaisi vastaukset. Hämmentää lukea eri liikkeiden arvosteluja netissä kun niin moni valittaa, ettei tarjottu apua. Siihen en nyt pureudu, miksi ei tarjottu.

Kiinnostaa, miksi ei voi itse pyytää.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Miltä myyjältä? Myyjät ovat aina jossain nurkkauksessa keskustelemassa keskenään.

Jos olet hyllyvälissä olevan myyjän lähistöllä kysyväisen näköisenä, tämä myyjä takuuvarmasti pyörähtää kiireisen näköisenä ympäri ja luikahtaa jonnekin muualle, joko toiseen hyllyväliin tai henkilökuntatiloihin. Tuo on takuuvarma liike ainakin suuremmissa rautakaupoissa, joissa on muutama asiakaspiste kaupan takaosassa ja yleisimmin miehittämätön.

Vierailija
22/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauniilta myyjä neitoselta kysymään mikä auttaa peräpukamiin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne apteekissa osaa auttaa kaikkiin vaivoihin, kysy vaan rohkeasti!

Vierailija
24/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kun kysyy tuotteesta jotain muuta kuin sen mitä myyntiesiteessä lukee niin myyjä/aspa ei osaa vastata kysymykseen ja toistaa vain ne samat asiat mitä siinä esitteessä lukee. Kun myyjä ei todellisuudessa tuotteesta mitään tiedä niin miksi kyselisin yhtään mitään?

Vierailija
25/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Miltä myyjältä? Myyjät ovat aina jossain nurkkauksessa keskustelemassa keskenään.

Missä kaupassa myyjät "seisoo nurkkauksessa"? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Jos näet heidät, miksi et mene kysymään apua? Sitähän aloituksessa kysyttiin.

Vierailija
26/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun työsi tarjota apua. Ihan sama kun asiakkaat sanoisi että ei minun tarvi maksaa tuotteista kun kukaan ei tullut erikseen sanomaan että minun kuuluu maksaa ne.

Oletko sinä niitä nuorempia aspoja jotka vain tuijottaa masentuneena ja apaattisena kun sinulta tullaan kysymään asioita mutta et saa kuitenkaan sanaa suustasi että vastaisit sinulle esitettyihin kysymyksiin?

Jos vastaat ketjuun niin vastaa siihen kysymykseen, joka esitetään.

Jos tarvitset apua, miksi et pyydä sitä?

Vierailija
27/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi kun tarvitsin aoua asioiden kanssa niin jouduin myyjälle sanomaan että olen kauhen pahoillani että joudun keskeyttämään sinun somehetkesi mutta voisitko auttaa kun tarvitsisin hieman apua. Teille on töissäkin se oma ouhelin ja some ne kaikkein tärkeimmät asiat ettekä huomaa ja huomioi mitään muuta

Mistä sinä tiedät, että myyjällä oli "somehetki"? Oletko tietoinen, että puhelimella tehdään muutakin, esim. työasioita?

Naurettava uhriutumisen aihe.

Vierailija
28/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Missä kaupassa myyjät "seisoo nurkkauksessa"? En ole ikinä törmännyt tuollaiseen. Jos näet heidät, miksi et mene kysymään apua? Sitähän aloituksessa kysyttiin.

Olen kerran erehtynyt, en erehdy toiste. Keskeytin jonkin äärettömän tärkeän keskustelun. Erittäin vaivalloisesti yksi sitten tuosta ringistä irtautui.

Vierailija
29/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä meni viimeksi pari minuuttia valita sopivat lenkkarit: Nike, no tottakai

Vierailija
30/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itsekin aspa ja aikuiseen ikään ehtinyt. Ja samalla tavallahan mä olen asiakas eri kaupoissa ja usein. En oikein tunnista tätä ilmiötä/ongelmaa, missä "myyjät juttelivat keskenään enkä sen takia voinut kysyä apua". Minäkin näen kyllä myyjien juttelevan keskenään joskus, mutta menen kysymään jos tarvitsee. En pelkää ihmisiä enkä tajua miksi tällaisestakin pitää tehdä niin vaikea asia. Mene ja kysy jos tarvitsee.

Vierailija
31/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Olen kerran erehtynyt, en erehdy toiste. Keskeytin jonkin äärettömän tärkeän keskustelun. Erittäin vaivalloisesti yksi sitten tuosta ringistä irtautui.

Kuinka pahasti traumatisoiduit tästä kokemuksesta?

Vierailija
32/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja kun kysyy tuotteesta jotain muuta kuin sen mitä myyntiesiteessä lukee niin myyjä/aspa ei osaa vastata kysymykseen ja toistaa vain ne samat asiat mitä siinä esitteessä lukee. Kun myyjä ei todellisuudessa tuotteesta mitään tiedä niin miksi kyselisin yhtään mitään?

Tuo korreloi vanvasti sen kanssa, että myös kaupan alalle palkataan paljon "naamakertoimen mukaan". Itse olin myyjä 17 vuotta takavuosina. Asiakkaana nykyisin on tilanne kysymystilanteessa se, ettei myyjä tiedä/myyjää ei "kentältä" löydy. "Ei tiedä"-osaan on johtanut pätkätöistäminen ja vuokratyöntekijöiden laaja käyttö. Ja tehojen/tehty työtunti optimoiminen, joka alkoi jo 20 vuotta sitten S- ja K-ryhmissä. Urakkaa tehdään tes-minimillä. Kun en enää siellä ollut, niin karut kohtaamiset asiakkaiden kanssa määrittää edelleen sitä, että en ole asiakaspalvelijoille törkeä, enkä tärkeilevä. Näin systeemin sisältä, eikä se ole rivityöntekijöiden vika. Olin puolet ajasta pienessä kivijalkakaupassakin. Inhoan itse iholletunkevaa tyrkytystä basaarityyliin. Sielläkin olin monta vuotta, ja noudatin omaa linjaani. En tunkenut iholle, mutta tullessa sanoin, että autan sitten, jos apua tarvitsee. Ihmisnäppituntuma kasvaa huomattavasti aspa-alalla. On sellaisiakin, jotka haluaa apua alusta asti. Edelleen kaupassa asioidessa havainnoin liian usein, mitä kuraa saa niskaansa myyjät asioista, joihin ei voi pienemmässäkään määrin vaikuttaa, ja jotka tekevät matalalla palkalla hillitöntä työsarkaa.

Vierailija
33/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Jos sinä et ole törmännyt, niin se ei tarkoita, etteikö joku muu ole.

Vierailija
34/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ne apteekissa osaa auttaa kaikkiin vaivoihin, kysy vaan rohkeasti!

Pitää olla h*lvetin vahva lääkitys.

Vierailija
35/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Miksi kysyt? Onko sinulla jokin muu ongelma?

Vierailija
36/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

no kun nolottaa 🥺

Vierailija
37/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

He ovat hyllyntäyttäjiä.

No nehän on asiantuntijoita, kun kerran tuotteet hyllyihin laittavat.

Yleensä täyttävät hyvin suppeeta alaa hyllyistä ja eivät ole töissä kaupan listoilla ja kiirehän niillä on, kun pitää mennä jo seuraavaan paikkaan.

Vierailija
38/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran nainen on pyytänyt minua antamaan ylähyllyltä jonkin tuotteen, kun ei itse ylety. Itsekin asiakkaana ollut / M190+ cm

Vierailija
39/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

no kun nolottaa 🥺

Mikä?

Vierailija
40/88 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keneltä?

No varmaan myyjältä.

Miksi kysyt? Onko sinulla jokin muu ongelma?

Kysyn sulta, höpsö. Kun sulla näytti olevan ongelma. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kaksi