Jatkossa Helsingin päärautatieasemalle ei pääse enää autolla viemään tai hakemaan junamatkustajia
Kommentit (173)
Mites tuosta on jatkossa tarkoitus autoilla Kalliosta länteen tai etelä/länsipuolelta Kallioon? Tai Kruununhakaan?
Vierailija kirjoitti:
Tjaa. Ehkä on aika muuttaa Helsingistä pois.
Mä en nyt enää vanhempana jaksa liikkua kuin omalla autolla. Minne autolla ei pääse, sinne en mene. Joukkoliikenne on liian rasittavaa. Ja Helsingissä kestää ikä ja terveys päästä edes keskustaan. Mulla ei ole enää aikaa eikä terveyttä sellaiseen.
En halua kävellä askeltakaan. On raskasta. Hengästyttää. Invanostimella siirryn autotallista olohuoneen sohvaan, vaikkei fyysistä vammaa ole. Ei jaksa keskustaan kävelemään.
Sama
Vierailija kirjoitti:
Eipä kauppakeskuksissakaan pääse suoraan kauppojen ovelle autolla. Ja miksi pitäisikään päästä?
Parkkihalliin pääsee, molopää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Vain maalaisjuntit omistaa tai ajaa autoa, eikä heitä kaivata täällä stadissa.
Ok, köyhä 🤣
Ei kai kukaan enää 2026 kuvittele että auton omistaminen vaurauden merkki? Voisi tehdä hyvää palata nykyaikaan sieltä 60-luvulta.
Miksi ja mistä kukaan haluaisi ylipäätään viedä ne matkustajat autolla sinne ydinkeskustaan?
Maan allehan saa kyllä toki vietyä ihan hyvin, tosin maksaa muutaman euron, eli siinä mielessä tämä kitinä on muutenkin turhaa, mutta silti?
Pasila lienee kuitenkin lähes kaikille autolla liikkuville järkevämpi tipautuspaikka, kaikki junat pysähtyy sielläkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kauppakeskuksissakaan pääse suoraan kauppojen ovelle autolla. Ja miksi pitäisikään päästä?
Pääsee Rautatieasemallekin parkkihallista edelleen, pösilö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on satojen metrien kävely. Isoissa keskuksissa voi tulla kilometrikin kävelyä ees taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten siis eroaa Rautatieaseman tulevasta järjestelystä? Odotan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tjaa. Ehkä on aika muuttaa Helsingistä pois.
Mä en nyt enää vanhempana jaksa liikkua kuin omalla autolla. Minne autolla ei pääse, sinne en mene. Joukkoliikenne on liian rasittavaa. Ja Helsingissä kestää ikä ja terveys päästä edes keskustaan. Mulla ei ole enää aikaa eikä terveyttä sellaiseen.
En halua kävellä askeltakaan. On raskasta. Hengästyttää. Invanostimella siirryn autotallista olohuoneen sohvaan, vaikkei fyysistä vammaa ole. Ei jaksa keskustaan kävelemään.
Sama
Katsotaan mitä sä sanot kun tulet vanhaksi. En usko, että hyppelet kuin aropupu paikasta toiseen enää.
Vierailija kirjoitti:
Mistä kumpuaa tämä viha yksityisautoilijoita kohtaan?
Siis pääkaupungin päärautatieaseman edusta ja tie suljetaan kokonaan autoilta! Käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä.
Autoilu ei ole nykypäivää, 50 vuoden päästä tuskin yhdelläkään yksityishenkilöllä on omaa autoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pääsee Rautatieasemallekin parkkihallista edelleen, pösilö.
Ja maksaa siitä minuutin pysähdyksestä, vtun urvvelo?
Käyn pari kertaa vuodessa hakemassa vanhuksia rautatieasemalta. Aina olen ajanut auton parkkitaloon, mennyt rautatieasemalla odottamaan. On sitten palattu kapsäkkien kanssa hissillä auton luo ja lähdetty ajamaan Espooseen päin. Ei mitään ongelmaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minuakaan kukaan koskaan hakenut Rautatieasemalta tai edes lentokentältä, vaikka olen nuorena tyttönä asunut ulkomaillakin. Aina olen pärjännyt julkisilla. Laiskat käyttävät autoa.
Matkustat ilman matkatavaroita? Irtolainenko olet?
Ihan kunnon matkatavarat on olleet. Itse olen pärjännyt niiden kantamisessa lentokentältä Helsingin keskustaan ja siitä kotiin julkisilla. Isättömänä ja ainoana lapsena en ole tottunut palveluun.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä!
Pohjanmaan isäntä Persujen vakio kiukkuaihe: Yksityisautoilu Hesulin ydinkeskustassa🤭
Niin, tuloshan on täysin runotyttö sinnemäen aivopieru kun tuo ei suostunut kuuntelemaan muiden mielipiteitä tietäessään kaiken paremmin. Mutta ei hätää, hesari estää sinnemäen kritisoinnin joten anni voi mennä rauhassa nukkumaan tietäessään ettei kritiikkiä kuulu missään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi? Vain maalaisjuntit omistaa tai ajaa autoa, eikä heitä kaivata täällä stadissa.
Teillä on sitten helvetisti niitä maalaisia siellä, automäärästä päätellen. Vai oletkohan vieraantunut todellisuudesta? Et ole ikinä poistunut Helsingistä? Sun kaltaiset palikat ovat yksi syy miksi muutin sieltä peräreiästä pois.
Varmaan 80% autoista jotka ajaa Helsingissä, on muualta tullut.
Elielin parkkihallia, joka on rautatieaseman alla, ei kuitenkaan varmaan suljeta? Ei maksa monta euroa tiputtaa matkailijat sinne ja palata kotiin. Maksaa 1-3 euroa ajasta riippuen. Ei luulisi olevan ylivoimaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis pääkaupungin päärautatieaseman edusta ja tie suljetaan kokonaan autoilta! Käsittämätöntä lyhytnäköisyyttä.
Autoilu ei ole nykypäivää, 50 vuoden päästä tuskin yhdelläkään yksityishenkilöllä on omaa autoa.
50 vuoden päästä:
kaupungeissa: hyvin harva omistaa auton
liikkuminen toimii palveluna
robotaksit ja automaattibussit yleisiä
yksityisautoilu on enemmän harrastus tai maaseudun ratkaisu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sieltä on satojen metrien kävely. Isoissa keskuksissa voi tulla kilometrikin kävelyä ees taas.
Eikö jalat kanna🤣liikaa wolttia🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et semmoinen ennustus joka ei perustu yhtään mihinkään.
Se jättöpaikka siirtyy pois rautatieaseman edestä, mutta ei poistu.