Jatkossa Helsingin päärautatieasemalle ei pääse enää autolla viemään tai hakemaan junamatkustajia
Kommentit (173)
Onnea HELLsinki🤣
😪nyt joutuu käveleen muutaman askeleen.
Vierailija kirjoitti:
No mee ratikalla?
Ai pienten ja juoksentevien lasten kanssa ja kun on monta matkalaukkuakin raahattavana?
Ratikalla?! Haloo.
Pasila ei ole mikään ratkaisu, laiturille ei pääse ajamaan.
Hyvä!
Pohjanmaan isäntä Persujen vakio kiukkuaihe: Yksityisautoilu Hesulin ydinkeskustassa🤭
Ei ole minuakaan kukaan koskaan hakenut Rautatieasemalta tai edes lentokentältä, vaikka olen nuorena tyttönä asunut ulkomaillakin. Aina olen pärjännyt julkisilla. Laiskat käyttävät autoa.
En asu enää Helsingissä eikä mulla ole autoa, mutta eiköhän tuossa tapauksessa olisi fiksuinta mennä Pasilan asemalle. Suurin osa helsinkiläisistä/pk-seutulaisista todennäköisemmin ajavat muutenkin helpommin Pasilaan kuin keskustaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mee ratikalla?
Ai pienten ja juoksentevien lasten kanssa ja kun on monta matkalaukkuakin raahattavana?
Ratikalla?! Haloo.
Lapset valjaisiin tai rattaisiin. Ja jos saa matkalaukut raahattua junaan niin kai ne saa raahattua ratikkaankin?
Vierailija kirjoitti:
Pasila ei ole mikään ratkaisu, laiturille ei pääse ajamaan.
Ja rautatieasemallako pääsee?
Miksi pitäisi? Vain maalaisjuntit omistaa tai ajaa autoa, eikä heitä kaivata täällä stadissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mee ratikalla?
Ratikalla?! Haloo.
Olet siis uusavuton vanhempi jos et saa lapsiasi kuriin edes yhden spora matkan ajaksi.
Kyllä yhteiskunnan pitäisi olla ihmisiä varten ja palvella mahdollisimman hyvin kaikkia.
Tähän kuuluu mielestäni se, että pääkaupungin päärautatieasemalle pitäisi todellakin päästä autolla eteen viemään ja hakemaan junamatkustajia. Päinvastoin, pitäisi tehdä isompi parkkipaikka siihen eteen ja sivulle tätä varten.
Esim. Turussahan on noin 10 kertaa isompi parkkipaikka kuin Helsingissä suoraan juna-aseman edessä.
Järkevä ihminen ostaa kapsäkin, jossa on pyörät alla. Itse menen Espoonlahdesta yleensä julkisilla lentoasemallekin, mikäli aikataulu sen sallii.
Tasaista rulluttelua laukkujen kanssa tuo suunniteltu alue. Invataksit saavat ajaa oven eteen edelleen. Jos et selviä kävellen tai raitiovaunussa, et selviä myöskään laiturilta junaan.
Itse kävelen kotoa matkalaukun ja koiran kanssa junalle. Ja ihan tavallinen täti olen. Ei ihme, että suomalaisten kunnosta ollaan huolissaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minuakaan kukaan koskaan hakenut Rautatieasemalta tai edes lentokentältä, vaikka olen nuorena tyttönä asunut ulkomaillakin. Aina olen pärjännyt julkisilla. Laiskat käyttävät autoa.
Minä! Minä. Minä? Minä, minä, minä. Minä pääsen. Minä.
Kai sen auton voi jättää johonkin muutaman korttelin päähän? Tai sitten tosiaan ajaa Pasilaan.
Maailmassa lienee monta muutakin käsittämätöntä asiaa.
Mieti ap. Et saa ajettua lentokoneen viereen.
Ei kai kukaan hullu Kaivokadulle ole matkustajia jättänyt tai hakenut? Rautatientorille tai Elielinaukiolle ne kannattaa viedä.
Eli jos olet menossa vaikkapa pitkälle junamatkalle kapsäkkien ja pesueen kanssa, kukaan ei pysty sinua ja pesuettasi viemään päärautatieasemalle autolla. Koko rautatien edusta suljetaan täysin autoilta, nykyiset parkkipaikat poistetaan.
Ainoastaan ratikat ja jalankulkijat saavat siinä kulkea.