Työnhaku on todella masentavaa, kun työpaikan saadakseen pitäisi olla joku yli-ihminen
Joskus muinoin kai riitti, että on ihan tavallinen ihminen, joka on hoitanut opiskelunsa ja asiansa kunnialla. Nyt pitäisi olla jollain tavalla erottuva ja ylivoimainen suorittaja, joka osaa myydä osaamisensa täydellisesti.
Mä en jaksa enää edes yrittää.
Kommentit (103)
"Tärkeintä on ihan ensimmäisestä työpaikasta lähtien tehdä työnsä mahdollisimman hyvin, antaa hyvä mielikuva itsestään työnantajalle, ja olla sosiaalinen ja ystävällinen kaikkien uusien tuttavuuksien kanssa (työelämässä). Ja tietysti hyödyntää nuo opiskeluajan mahdollisuudet (harjoittelut, lopputyöt, työelämäprojektit yms.)."
Et sinänsä ole väärässä, mutta en hetkeäkään usko, että jokainen suomalainen työtön on vain antanut itsestään huonon mielikuvan tai tehnyt työnsä huonosti, eikä siksi saa töitä.
Tiedän itse olevani täysin pätevä töihin joihin haen. Vielä viitisen vuotta sitten sain todella nopeasti työpaikan. Siellä alkoi lomautukset 2v sitten. Sen jälkeen töiden saaminen on ollut todella vaikeaa ja lyhyitä keikkoja vaan.
Ei voi suunnitella tulevaisuutta kun pitää aina olla varalla saako töitä. Rahatilannekin alkaa olla huono kun tulit ovat niin epäsäännölliset.
hakijoita on ollu 100-400. Mahdotonta erottua joukosta. Yhdestä lyhyestä keikasta johon olin pätevä tarjottiin 14€/h palkkaa mikä on todella vähän siihen nähden että kokemuksellani pitäisi olla vähintään 15-16€h.
Yhdessä kesätyöpaikassa oli tarjolla töitä 5h/vk, ja sitä varten oli persoonallisuustesti kaiken muun lisäksi.