Tori-myynnit pienensivät toimeentulotukeani
Enpä olisi uskonut, mutta näin kävi. Möin Tori-diilin kautta tavaraa todella halvalla kevät siivouksen yhteydessä. Hirveä vaiva pakata ja kiikuttaa Postiin/Matkahuoltoon.
Ja täysin turhaan, samainen summa vähennettiin toimeentulotuesta koska näkyy tiliotteella.
Jatkossa vain käteisellä tai kaverin tilin kautta.
Kommentit (46)
Vierailija kirjoitti:
ei sitten tullut mieleen avata toista tiliä Toria ja muita tuloja varten jota Kela ei voi seurata jos et ilmoita? ja esim Wise tili on helppo avata netissä ja siihen saa oman kortinkin ja on ulkomaalainen. mulla on siellä 15 000 e säästössä ja kelasossurahat ja muut tulee eri tilille ja on vielä 2 muutakin tiliä, 1 suomessa ja bank norwegian
Enpä uskaltaisi tehdä näin. Ikinä ei tiedä kun lait muuttuu ja sitten päähän saat syytteen petoksesta. Suomessa köyhät on suurennuslasin alla.
En minäkään ole koskaan saanut TT tukea kun on tilillä ollut rahaa vaikka ei niin paljonkaan.
Jaahas, meinaat että veronmaksajien kuuluu antaa sinulle rahaa huolimatta tuloista joita saat ?
Vierailija kirjoitti:
Jaahas, meinaat että veronmaksajien kuuluu antaa sinulle rahaa huolimatta tuloista joita saat ?
Jos siitä tavarasta on joskus maksanut ja sen myy tappiolla eteenpäin niin ei se ole mitään tuloa.
En kyllä ymmärrä ihmisiä jotka pitää jotenkin hyvänä asiana sitä, että valmiiksi pienellä rahalla kituuttava saa saman rahan, teki jotain pientä omatoimista rahaa tuottavaa työtä tai ei. Herranen aika, kyllä nyt on kansantalous pelastettu kun saatiin taas syy maksaa viiskymppiä vähemmän pitkäaikaistyöttömälle.
"Mulla tuli muuten melkein 200 euron hammaslääkärilasku. Onpa kiva, että en ole saanut säästää että pystyisin itse maksamaan vaan sinäkin osaltasi maksat sen 👍"
Tää on ihan käsittämättömin juttu nykyisessä tt-tuki systeemissä. Ja senhän tietty väestönosa kyllä osaa hyödyntää. Jos meinaa viiskymppiä jäädä kuun lopulla tilille niin joko Alkoon tai patjanväliin rahat. Rehellisyydestä ja säästeliäisyydestä rankaistaan, joten mitä sitä suotta.
Jos nämä olemattomat myynnit oikeasti katsottaisiin tuloiksi olisi sinulla oikeus vähentää verotuksessa pakkauskulut ja matkakulut Postin toimipisteeseen.
Tosin työttömältä otettaisiin joka tapauksessa pois mitätön verohuojennus siinä vaiheessa kun toimeentulotuki laskettaisiin siltä kuukaudelta kun saisit veronpalautuksia.
Vierailija kirjoitti:
"Mulla tuli muuten melkein 200 euron hammaslääkärilasku. Onpa kiva, että en ole saanut säästää että pystyisin itse maksamaan vaan sinäkin osaltasi maksat sen 👍"
Tää on ihan käsittämättömin juttu nykyisessä tt-tuki systeemissä. Ja senhän tietty väestönosa kyllä osaa hyödyntää. Jos meinaa viiskymppiä jäädä kuun lopulla tilille niin joko Alkoon tai patjanväliin rahat. Rehellisyydestä ja säästeliäisyydestä rankaistaan, joten mitä sitä suotta.
Ei tiliä tarvitse tyhjentää. Mistä olet tuollaisen keksinyt?
Jaahas, sitä ollaan siis puuhasteltu elinkeinoyrittäjänä ilman verojen ja YEL:lin maksua? Ai ai, tästä lähtee kuule sellaiset selvityspyynnöt ja jälkiverot tulemaan että varmasti tuntuu.
t. verottajan jakkukalkkuna
Vierailija kirjoitti:
Tulot pienensivät tt-tukeasi. Vau. Onpa aivan mieletön yllätys ja järkyttävä uutinen. Eihän homma ole noin toiminutkaan kuin, noh vttu aina.
Aiemmin sai 50e pitää kirppismyynnistä. Perhe sai pitää 100e.
Itse opin tämän 25 vuotta sitten. Olin säästänyt ahkerasti koko elämäni ja tililläni oli vielä 12 000 mk. Kesällä, kun en saanut opintotukea, hain toimeentulotukea, mutta en saanut. Seuraavaksi kesäksi ymmärsin tyhjentää tilini ja sain toimeentulotukea.
Se on nimenomaan toimeentuloTUKI, oikeata toimintaa KELAlta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Oli hyvä, että myitä tavaraa. Mutta eikö tuen tarve vähentynyt, mikä on myös hyvä. Haluat varmasti olla oman elämäsi Herra, et kerjuulla elävä.
Nää kommentit on uskomattoman lyhytnäköistä. Varmaan ihan jokaisella on jotain materiaa mistä saisi rahaa. Voi sitä myydä vaikka sängyn, kaiken irtaimiston ja vaatteet päältä, mutta se ei ainakaan edistä sitä, että sieltä kuopasta joskus nousee.
Tuskin säkään lahjoitat ilmaiseksi omaisuuttas josta olet joskus maksanut?
Musta ei ole inhimillistä että köyhällä ei saa olla mitään vararahastoa eikä se saa "tienata ylimääräistä". Ja kun tulee vaikka sairaalakuluja, tarvitsee takuuvuokraa tai kodinkone hajoaa, niin pitää anoa lisätukea kun omaa hätävaraa ei saa lain mukaan pitää.
Mikä järki?
Mulla tuli muuten melkein 200 euron hammaslääkärilasku. Onpa kiva, että en ole saanut säästää että pystyisin itse maksamaan vaan sinäkin osaltasi maksat sen 👍
Saman summanhan ne veromaksajat olis sun menoista maksaneet. Joko etukäteen, jolloin olisit voinut säästää osan tai sitten siinä vaiheessa, kun se kulu tulee. Tai pahimmassa tapauksessa kahteen kertaan, jos olisitkin käyttänyt sen säästösi kuitenkin johonkin muuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tiliä tarvitse tyhjentää. Mistä olet tuollaisen keksinyt?
Pointti on siinä että siinä missä toinen elää niukasti ja nipistä kaikesta mahdollisesta ja toinen ostaa rahoilla viinaa.
Sitä säästäväistä ratkaistaan kun olikin kehdannut ja pystynyt kirjoittamaan että saa kympin säästöön. Oishan sillä saanut kaljaakin ja varmasti olis ollut kivempaa.
Mikä tässä ei mene joillekin jakeluun?
Tuhlaa vielä vuokrarahat viinaan ja uhkapeleihin ja hommaa häätö, sä saat vaan lisää rahaa ja apua samalla kun se säästävään kotiuttaa sillä säästämällään kympillä niin pitkään kuin tuhlaa sen.
Vierailija kirjoitti:
Onko niillä siellä KELAssa tai sos toimessa jatkuvasti suora yhteys sun pankkitietoihin, vai miten se menee?
No ei ole. Ilmoitetut tai tiliotteella näkyvät toiset tilit ovat asiakkaan antamia tietoja. Ei kannata pitää liian montaa turhaa tiliä joilla ei ole tapahtumia, koska jos ei toimita kaikista tiliotetta, tukea ei välttämättä voida myöntää.
Olen itse yrittänyt vuosikausia saada ihmiset käyttämään tietyissä tilanteissa käteistä, että eivät häviä jokaista pientä 5 -10 euron lisätuloa jostain josta on nähnyt vaivaa.
Tuhlaaminen palkitaan, säästämisestä kuritetaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse opin tämän 25 vuotta sitten. Olin säästänyt ahkerasti koko elämäni ja tililläni oli vielä 12 000 mk. Kesällä, kun en saanut opintotukea, hain toimeentulotukea, mutta en saanut. Seuraavaksi kesäksi ymmärsin tyhjentää tilini ja sain toimeentulotukea.
Tämä on minusta kummallinen juttu, että on säästöjä, mutta niitä ei voida käyttää silloin kun on rahalle tarve. Omia opiskeluaikoja kun muistelen, niin minulla oli säästöjä juuri siitä syystä, että jos en saa kesäksi töitä, voin elää niillä.
Vierailija kirjoitti:
Tulee hyvä mieli, kun ei tarvitse vaivaistukea niin paljon. Eikös Ap.
Se on toimeentulotuki eikä mikään vaivaistuki, ääliö.-ei ap
Nää kommentit on uskomattoman lyhytnäköistä. Varmaan ihan jokaisella on jotain materiaa mistä saisi rahaa. Voi sitä myydä vaikka sängyn, kaiken irtaimiston ja vaatteet päältä, mutta se ei ainakaan edistä sitä, että sieltä kuopasta joskus nousee.
Tuskin säkään lahjoitat ilmaiseksi omaisuuttas josta olet joskus maksanut?
Musta ei ole inhimillistä että köyhällä ei saa olla mitään vararahastoa eikä se saa "tienata ylimääräistä". Ja kun tulee vaikka sairaalakuluja, tarvitsee takuuvuokraa tai kodinkone hajoaa, niin pitää anoa lisätukea kun omaa hätävaraa ei saa lain mukaan pitää.
Mikä järki?
Mulla tuli muuten melkein 200 euron hammaslääkärilasku. Onpa kiva, että en ole saanut säästää että pystyisin itse maksamaan vaan sinäkin osaltasi maksat sen 👍