Tori-myynnit pienensivät toimeentulotukeani
Enpä olisi uskonut, mutta näin kävi. Möin Tori-diilin kautta tavaraa todella halvalla kevät siivouksen yhteydessä. Hirveä vaiva pakata ja kiikuttaa Postiin/Matkahuoltoon.
Ja täysin turhaan, samainen summa vähennettiin toimeentulotuesta koska näkyy tiliotteella.
Jatkossa vain käteisellä tai kaverin tilin kautta.
Kommentit (92)
Suomessa apinoidaan huonosti jostain muualta kopsattuja "malleja". Esimerkiksi amerikkalaismallinen "kova kyyti" on nyt niin suosittua. Jokainen on oman onnensa seppä ja yritteliäisyys aina palkitaan. Huono apinointi tarkoittaa siis sitä, että otetaan jokin elementti, mutta unohtetaan sitten loput. Suomessa on rasitteena neuvostoliittohenkinen kyttäys ja byrokratia - ei mikään jenkkiläinen "jokaisella on perustuslain mukainen peruuttamaton oikeus tavoitella onnea ja menstystä VAPAASTI."
Asenteinen hurja jyrkkeneminen OrpoPurran konkurssihallituksen aikana näkyy myös pakonomaisessa pusertamisessa ensin vastikkeelliseen toimeentuloon, ja kun ihminen murskautuu järjestelmän rattaissa niin vedotaan järjestöjen ja hyväntekeväisyyden pelastusvoimaan. No eipä enää sitäkään, kun kokkarepaskat yrmyttävät jo sitäkin, jos joku köyhä seisoo ruokajonossa.
Voisiko hampaaton oppositio joka on jo yhtä pullavassa kunnossa kuin hallituksen miljonääriosakkeenomistajat vihdoinkin hieman terästäytyä?
Ainoastaan käteiskauppoja, jos on millään Kelan tuella. Kohta pitkäaiaksityöttömät ovat tässä samassa tilanteessa, kun 1.5 tulee muutos. Käteinen, käteinen, käteinen. Se on ainoa vaihtoehto. Muutenkin käteistä tulisi käyttää enemmän jottei maksaminen muuttuisi pelkästään digiksi. Itse en käytä yhtäkään puljua, kahvilaa tai palvelua jossa ei voi maksaa käteisellä.
Vierailija kirjoitti:
ei sitten tullut mieleen avata toista tiliä Toria ja muita tuloja varten jota Kela ei voi seurata jos et ilmoita? ja esim Wise tili on helppo avata netissä ja siihen saa oman kortinkin ja on ulkomaalainen. mulla on siellä 15 000 e säästössä ja kelasossurahat ja muut tulee eri tilille ja on vielä 2 muutakin tiliä, 1 suomessa ja bank norwegian
Mitä eroa tässä suhteessa on ruotsalaisomisteisella Bank Norwegianilla ruotsalaisomisteiseen Nordeaan?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap. Oli hyvä, että myitä tavaraa. Mutta eikö tuen tarve vähentynyt, mikä on myös hyvä. Haluat varmasti olla oman elämäsi Herra, et kerjuulla elävä.
Nää kommentit on uskomattoman lyhytnäköistä. Varmaan ihan jokaisella on jotain materiaa mistä saisi rahaa. Voi sitä myydä vaikka sängyn, kaiken irtaimiston ja vaatteet päältä, mutta se ei ainakaan edistä sitä, että sieltä kuopasta joskus nousee.
Tuskin säkään lahjoitat ilmaiseksi omaisuuttas josta olet joskus maksanut?
Musta ei ole inhimillistä että köyhällä ei saa olla mitään vararahastoa eikä se saa "tienata ylimääräistä". Ja kun tulee vaikka sairaalakuluja, tarvitsee takuuvuokraa tai kodinkone hajoaa, niin pitää anoa lisätukea kun omaa hätävaraa ei saa lain mukaan pitää.
Mikä järki?
Mulla tuli muuten melkein 200 euron hammaslääkärilasku. Onpa kiva, että en ole saanut säästää että pystyisin itse maksamaan vaan sinäkin osaltasi maksat sen 👍
Saa olla vararahasto, tottakai, mutta eihän silloin tarvitse hätä-apurahaa valtiolta. Mikä ihme logiikka. TT-tuki on sitä varten, ettei rahaa saa tai ole mistään muualta. ns. viimeinen keino, kun muilla tavoin on yritetty toimeentulo hankkia, mutta ei ole onnistunut.
Mutta tuo on sinun oma päätös, että maksatat hammaslääkärin kelalla, vaikka olisi ollut mahdollista hankkia tuloa muullakin tavalla. Kyllä sinä saat säästää aivan vapaasti. Asenne taitaa olla ongelmana. Että ei kannata säästää, kun yhteiskunnaltakin saa?
En ymmärrä, jos itsekin pääsee kirjautumaan tililleen turvalukujen kautta niin miten ihmeessä joku kelan virkailija pääsee kurkkimaan pankkitiliäsi? Oletko ehkä itse kertonut asiasta?
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, jos itsekin pääsee kirjautumaan tililleen turvalukujen kautta niin miten ihmeessä joku kelan virkailija pääsee kurkkimaan pankkitiliäsi? Oletko ehkä itse kertonut asiasta?
Ilmeisesti et sitten tunne ketään, joka olisi toimeentulotukea tarvinnut. Tuen edellytyksenä on, että pitää toimittaa tiliotteet ja tilitapahtumat ainakin edeltävältä kahdelta kuukaudelta. Eli syynätään mihin olet rahaa käyttänyt ja onko sitä sun tilille jostain tullut. Ilman sitä et saa tt-tukea.
No onpa se hirveä vaiva, saada rahaa tilille. Ajatteleppa että moni lähtee joka aamu kahdeksaksi tunniksi töihin, tekee töitä ja lähtee kotiin, eikä saa toimeentulotukea. Jos myyt jotain se on tuloa, niin se on jos myy asunnon niin ei saa toimeentulotukea
Eihän tuo pitäisi tulla yllätyksenä. Käteiskauppa tässä tapauksessa, toki sitten postitukset ja Vinted myynnit ei onnistu, eli kaventaa myyntialuetta. Mutta toisaalta edelleen se toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Eikö tuen saajan pitäisi olla muiden tukien piirissä ensisijaisesti? Silloin kai kukaan kyttää näitä tuloja. Ja toisaalla jos on tuloja, ei tarvita tukia...
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että suomalaisten menestymisen este on neuvostoliiton aikainen byrokratiakyttäys. Ei ole tietekään oikein käyttää väärin viimesijaisia tukimuotoja, mutta kun on kyhätty tällainen kallis koneisto vain lyömään kapuloita rattaisiin ja estämään kaikki se toimeliaisuus, jolla ihminen voisi parantaa omaa tilannettaan.
Jotenkin sellainen yksittäisten tavaroiden myyminen jossain myyntialustalla ei kuitenkaan ole mikään valtava tulonlähde.
Tämä.
Työttömät eivät saa edes harrastaa tai tehdä mitään vapaaehtoistyötä, muuten menee tuet.
Aivan sairasta, että ihmiset pakotetaan viranomaisten toimesta täyteen toimettomuuteen sohvalle makaamaan ja kaikesta yritteliäisyydestä rangaistaan.
On se niin väärin, että tilillä näkyvät osakkeiden myyntitulot pienentävät tttukea.
Terveisin Nalle
Mitä käytät jotain tyhmää diiliä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko sanoa, että suomalaisten menestymisen este on neuvostoliiton aikainen byrokratiakyttäys. Ei ole tietekään oikein käyttää väärin viimesijaisia tukimuotoja, mutta kun on kyhätty tällainen kallis koneisto vain lyömään kapuloita rattaisiin ja estämään kaikki se toimeliaisuus, jolla ihminen voisi parantaa omaa tilannettaan.
Jotenkin sellainen yksittäisten tavaroiden myyminen jossain myyntialustalla ei kuitenkaan ole mikään valtava tulonlähde.
Tämä.
Työttömät eivät saa edes harrastaa tai tehdä mitään vapaaehtoistyötä, muuten menee tuet.
Aivan sairasta, että ihmiset pakotetaan viranomaisten toimesta täyteen toimettomuuteen sohvalle makaamaan ja kaikesta yritteliäisyydestä rangaistaan.
Ei töissä olevilla ole sen helpompaa, verottaja rankaisee heti kun teet ylitöitä tai saat vähänkin bonusta.Verottaja tappaa kaikki yrittämisen halut, ei mitään järkeä raataa kun ainoa joka nettoaa on verottaja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ikivanha juttu. Silti muka yllätys. Musta on ihana juttu, kun ei saada toimeentulotukea. Lasten säästöjen takia. Säästöön on itsellekin alkanut kertyä rahaa. Olin tosin töissä puoli vuotta. Mut muuten olen kerännyt pulloja, myynyt tavaroita ja elänyt säästeliäästi.
Sä voisit myydä sun rojut peräkonttikirppiksillä tai kirppispäivänä. Saat käteistä.
Kannattaisi nostaa ne lasten säästöt käteiseksi.
En nosta. Yksi lapsista keikkasi jo kerran sisaruksensa possun.
500 herkkuihin.
Kun tällä elämän tyylillä liikun, juttelen ihmisten kanssa. Enkä kiroile joka kuukausi kelan kanssa 409 euron toimeentulotuen kanssa. Olen tyytyväisempi. Ja kun olin töissä sen puoli vuotta en olisi ollut edes oikeutettu tt tukeen yhteensä 12 kuukauteen.
Käyttäkää aina vain ja ainoastaan käteistä rahaa, minä maksan aina käteisellä kaiken.
Totta kai tienaat itse niin paljon omasra elannostasi kuin kykenet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ilmeisesti et sitten tunne ketään, joka olisi toimeentulotukea tarvinnut. Tuen edellytyksenä on, että pitää toimittaa tiliotteet ja tilitapahtumat ainakin edeltävältä kahdelta kuukaudelta. Eli syynätään mihin olet rahaa käyttänyt ja onko sitä sun tilille jostain tullut. Ilman sitä et saa tt-tukea.
On tarkkaa, ymmärrän jos tulee tonni tai enemmän mutta pienet ylimääräiset roposet???
Vierailija kirjoitti:
ei sitten tullut mieleen avata toista tiliä Toria ja muita tuloja varten jota Kela ei voi seurata jos et ilmoita? ja esim Wise tili on helppo avata netissä ja siihen saa oman kortinkin ja on ulkomaalainen. mulla on siellä 15 000 e säästössä ja kelasossurahat ja muut tulee eri tilille ja on vielä 2 muutakin tiliä, 1 suomessa ja bank norwegian
Kela saa tiedot nykyään myös ulkomaisten pankkien tileistä, kuten Wise ja Bank Norwegian. Petossyyte tulee, jos jäät kiinni. Tietääkseni eivät tee kuitenkaan kotietsintöjä.
Jos ne eivät ole tuloa sinun mielestäsi niin mitä ne tarkalleen sitten ovat?
Oletko typerä?
Olisiko aikomuksien selostaminen esim. google.com haun AI modelle auttanut välttämään ongelman?
No ei pitäisi tulla yllätyksenä tt-asiakkaille enään tässä vaiheessa, nykyäänhän ilmeisesti jokainen euro vähentää tt tukea kun ennen raja oli 50e/kk tai 100e/kk perheille. Käteis kauppaa vaan nykyään kannattaa, toki vaikeuttaa myyntiä kun pitäisi sitten asua ostajan lähellä tai sen pystyä aina tulla hakemaan tavarat itse mutta kai se Suomi näilläkin päätöksillä nousee kun muutamat eurot säästetään tt tukien maksuista. Mutta onneksi valtiolla on varaa kaikkeen muuhun sekoiluun verorahojen kanssa paitsi omiin kansalaisiin.