Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tori-myynnit pienensivät toimeentulotukeani

Vierailija
13.03.2026 |

Enpä olisi uskonut, mutta näin kävi. Möin Tori-diilin kautta tavaraa todella halvalla kevät siivouksen yhteydessä. Hirveä vaiva pakata ja kiikuttaa Postiin/Matkahuoltoon.

Ja täysin turhaan, samainen summa vähennettiin toimeentulotuesta koska näkyy tiliotteella.

Jatkossa vain käteisellä tai kaverin tilin kautta.

Kommentit (71)

Vierailija
61/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää aina vain ja ainoastaan käteistä rahaa, minä maksan aina käteisellä kaiken.

Ei siihenkään tarvitse kuin joku kateellinen, joka käräyttää, niin saat petossyytteen. Kyllä nuo Tori-kaupat pystyy osoittamaan vaikka möisit käteisellä. Torin kautta et kuitenkaan voi myydä tai ostaa mitään ilman käyttäjätiliä ja se viestintä jää sinne palvelimelle vaikka omat viestisi poistaisit. 

Vierailija
62/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. Oli hyvä, että myitä tavaraa. Mutta eikö tuen tarve vähentynyt, mikä on myös hyvä. Haluat varmasti olla oman elämäsi Herra, et kerjuulla elävä.

Nää kommentit on uskomattoman lyhytnäköistä. Varmaan ihan jokaisella on jotain materiaa mistä saisi rahaa. Voi sitä myydä vaikka sängyn, kaiken irtaimiston ja vaatteet päältä, mutta se ei ainakaan edistä sitä, että sieltä kuopasta joskus nousee.

Tuskin säkään lahjoitat ilmaiseksi omaisuuttas josta olet joskus maksanut?

Musta ei ole inhimillistä että köyhällä ei saa olla mitään vararahastoa eikä se saa "tienata ylimääräistä". Ja kun tulee vaikka sairaalakuluja, tarvitsee takuuvuokraa tai kodinkone hajoaa, niin pitää anoa lisätukea kun omaa hätävaraa ei saa lain mukaan pitää.

Mikä järki?

Mulla tuli muuten melkein 200 euron hammaslääkärilasku. Onpa kiva, että en ole saanut säästää että pystyisin itse maksamaan vaan sinäkin osaltasi maksat sen 👍

Ei minustakaan ole inhimillistä, ettei saa olla säästöjä. Mutta toisaalta, jos ajattelet asiaa siltä kannalta, että toimeentulotuki on viimesijainen etuus, niin onhan se ihan järkeenkäypää, ettei muita varoja voi olla. Suurin ongelmahan tulee siitä, että toimeentulotuki on tarkoitettu tilapäiseksi tueksi, ja käytännössä siitä on tullut osa pitkäaikaista tukijärjestelmää. Kun ei muutakaan pitkäaikaista tukea ole, eikä se oikein mahdollista irtipääsyäkään, koska säästöjä ei saa olla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako se, jos perustaa toiseen pankkiin tilin tori-myyntiä varten. 

Vierailija
64/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ne eivät ole tuloa sinun mielestäsi niin mitä ne tarkalleen sitten ovat?

Oletko typerä?

Ostat sohvan 300 eurolla ja myyt sen parin vuoden päästä 30 eurolla.

Sua ei yhtään haittaa, että valtio ottaa sen "tulon" eli annat tavaran käytännössä ilmaiseksi?

Oletko typerä?

Mulla on nyt sukat jalassa. Oon kuullut, että joku pervo voi maksaa niistä monta kymppiä, mutta tarviisin ne itse.

Vierailija
65/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, jos itsekin pääsee kirjautumaan tililleen turvalukujen kautta niin miten ihmeessä joku kelan virkailija pääsee kurkkimaan pankkitiliäsi? Oletko ehkä itse kertonut asiasta?

Ilmeisesti et sitten tunne ketään, joka olisi toimeentulotukea tarvinnut. Tuen edellytyksenä on, että pitää toimittaa tiliotteet ja tilitapahtumat ainakin edeltävältä kahdelta kuukaudelta. Eli syynätään mihin olet rahaa käyttänyt ja onko sitä sun tilille jostain tullut. Ilman sitä et saa tt-tukea.

On tarkkaa, ymmärrän jos tulee tonni tai enemmän mutta pienet ylimääräiset roposet??? 

Kyllä, nyt toimeentulotuen uudistuksen jälkeen ei saa tilille tulla yhtään mitään tai joka ikinen euro vähennetään seuraavasta toimeentulotuesta. Ennen sai sen verran joustoa, että n. 50 euroa sai saada ennen kuin se vähennettiin.

Samoin jos sulla jää edellisestä tuesta tilille rahaa jäljelle, niin se otetaankin huomioon seuraavassa tuessa ja maksetaan sen verran vähemmän. Näin kävi mulle jo ennen uudistusta kerran, kun hetken jouduin tuolla tuella elämään.

Minustakin todella epäinhimillistä ja tuolla hullulla toiminnalla vaan työnnetään ne köyhimmät ihmiset vielä syvemmälle sinne kuoppaan.

Vierailija
66/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttäkää aina vain ja ainoastaan käteistä rahaa, minä maksan aina käteisellä kaiken.

Ei siihenkään tarvitse kuin joku kateellinen, joka käräyttää, niin saat petossyytteen. Kyllä nuo Tori-kaupat pystyy osoittamaan vaikka möisit käteisellä. Torin kautta et kuitenkaan voi myydä tai ostaa mitään ilman käyttäjätiliä ja se viestintä jää sinne palvelimelle vaikka omat viestisi poistaisit. 

Paskat, ei todellakaan päde sun salaliittoteoriat käteisen suhteen, taidat olla harvinaisen tyhmä.

Vierailija
67/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat, ei todellakaan päde sun salaliittoteoriat käteisen suhteen, taidat olla harvinaisen tyhmä.

Se käräyttäjä voi olla se ostaja, jos hän jotenkin pahoittaa mielensä tori-kaupan yhteydessä.

Vierailija
68/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän tuo pitäisi tulla yllätyksenä. Käteiskauppa tässä tapauksessa, toki sitten postitukset ja Vinted myynnit ei onnistu, eli kaventaa myyntialuetta. Mutta toisaalta edelleen se toimeentulotuki on viimesijainen tuki. Eikö tuen saajan pitäisi olla muiden tukien piirissä ensisijaisesti? Silloin kai kukaan kyttää näitä tuloja. Ja toisaalla jos on tuloja, ei tarvita tukia...

Siinä se onkin, kun muut tuet ovat jääneet jo liian pieniksi ja moni tytön joutuu työmarkkinatuen ja asumistuen ohella hakemaan toimeentulotukea. 

Vierailija
69/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erotkaa kirkosta.

Vierailija
70/71 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ei saa kierrättää.  

Saa kierrättää. Mutta tuet eivät ole sitä varten että kierrättämällä tienataan tukien päälle. Eikö tämä logiikka nyt todella uppoa teidän päähänne?

Vierailija
71/71 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Köyhä ei saa kierrättää.  

Saa kierrättää. Mutta tuet eivät ole sitä varten että kierrättämällä tienataan tukien päälle. Eikö tämä logiikka nyt todella uppoa teidän päähänne?

Älä Urpo selitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän viisi