Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

EK on kyllä yksi helvetin järjestö

Vierailija
13.03.2026 |

Ja Kokoomus demonijärjestön käsikassara. Miten joku edes kehtaa ehdottaa kansaneläkkeisiin leikkauksia. Tuohan koskee noin puolta miljoonaa suomalaista eläkkeensaajaa. Nimenomaan niitä kaikkeista pienituloisimpia ja vähävaraisimpia. Nyt pitäisi median kysyä Petteri Orpolta seisooko Kokoomus tuonkin ehdotuksen takana. Ja oottakaas vaan mitä tapahtuu ylipäätään köyhimmille kun Kokoomus on vienyt maaliin tuon EKn yleistuki-luomuksen. Kylmää on kyyti köyhimmille.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen harva on muuten tajunnut mistä tuossa yleistuessa on pohjimmiltaan kyse. Luulisi kyllä hälytyskellojen soivan kun tietää tuon olevan EK:n käsikirjoittama.

Vierailija
2/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan toi kansaneläkkeiden leikkaaminen jo pelkkänä ehdotuksena aika karmea. Tuskin tuo saa edes Kokoomuksen piirissä suurta kannatusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeistolaisuus on syöpääkin pahempi sairaus. 

Vierailija
4/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhuu Petteri. Odottelemme Kokoomuksen kantaa tuohon ehdotukseen.

Vierailija
5/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeen harva on muuten tajunnut mistä tuossa yleistuessa on pohjimmiltaan kyse. Luulisi kyllä hälytyskellojen soivan kun tietää tuon olevan EK:n käsikirjoittama.

Ek haluaa köyhät kaduille kerjäämään. Pikkusen ihmettelen kun ne eivät ehdota eutanasiaa helposti saatavaksi.

Vierailija
6/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin ihmeen julmaksi on muuttunut yleinen ilmapiiri. Köyhästä on tullut luvallista riistaa jota saa potkia päähän ihan vapaasti.

Vierailija
7/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EK kuuluisi julistaa rikollisjärjestöksi kuten Nazzzit saksassa. Vieläkö EK luulee että nuoret puolustaa maata sodan syttyessä ja heidän omaisuuksiaan.

Vierailija
8/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuohan on usein iäkkäitä naisia, jotka olleet kotiäitejä tai maatalon emäntiä. 

Vierailija
9/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi lestadiolaiset naiset kuuluvat lähes poikkeuksetta tuohon joukkoon.. 

Vierailija
10/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuohan on usein iäkkäitä naisia, jotka olleet kotiäitejä tai maatalon emäntiä. 

Eläke kuuluu vain toimitusjohtajamiehille ja Kokoomuksen kotirouville. Muu kansa kärsiköön. T. Ek ja Kokoomus

Vierailija
11/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esimerkiksi lestadiolaiset naiset kuuluvat lähes poikkeuksetta tuohon joukkoon.. 

Eli helppo ja laiska elämä loisena niin kuin oikeiston kielenkäyttöön kuuluu. 

Vierailija
12/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samoin maanviljelijät ja metsurit.

Vierailija
13/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi maanpuolustusvelvollisuus koskee enää kaikkia? Voisi koskea vain kokoomuslaisia sotahulluja ja köyhiltä riistäjiä.

Vierailija
14/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, itse olen takuu-eläkkeellä työkyvytömyyden takia. 

Jos tuota nyt leikataan että pienillä eläkkeillä olevilla ois "parempi mieli kun muut saa vielä vähemmän" niin kuin sen perusteluksi on esitetty, niin minä joudun toimeentulotuelle.

Se on siinä mielessä jännä kuvio että nythän minä maksan melkein kaiken itse, sen jälkeen minä saisin kiikuttaa laskuni kelalle, saisin lääkkeet joihin ei nyt ole varaa ja olisin oikeutettu moneen eri tukeen joita en nyt saa.

En siis varsinaisesti vastusta ajatusta eläkkeen leikkauksesta itsekkäistä syistä, mutta jos tällä on tarkoitus säästää rahaa niin minä väitän että tämän ehdottajalla on aivojen tilalla ulosteita.

Vierailija
15/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noh, itse olen takuu-eläkkeellä työkyvytömyyden takia. 

Jos tuota nyt leikataan että pienillä eläkkeillä olevilla ois "parempi mieli kun muut saa vielä vähemmän" niin kuin sen perusteluksi on esitetty, niin minä joudun toimeentulotuelle.

Se on siinä mielessä jännä kuvio että nythän minä maksan melkein kaiken itse, sen jälkeen minä saisin kiikuttaa laskuni kelalle, saisin lääkkeet joihin ei nyt ole varaa ja olisin oikeutettu moneen eri tukeen joita en nyt saa.

En siis varsinaisesti vastusta ajatusta eläkkeen leikkauksesta itsekkäistä syistä, mutta jos tällä on tarkoitus säästää rahaa niin minä väitän että tämän ehdottajalla on aivojen tilalla ulosteita.

Minä epäilen että tämän tarkoitus on että säästö tulisi niiden vanhusten ja vammautuneiden kautta jotka eivät osaa/kehtaa hakea toimeentulotukea.

Eli ihan tyypillinen misantropinen kokoomus kusetus joka kääntyy itseään vastaan kun ei ihmiset ole niin kädettömiä kuin he kuvittelevat heidän olevan.

Vierailija
16/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihmeen julmaksi on muuttunut yleinen ilmapiiri. Köyhästä on tullut luvallista riistaa jota saa potkia päähän ihan vapaasti.

Sama huomattu. Kaikki kauhistelee 90-luvun lamaa vaikka silloin politiikkojen asenteet köyhiä kohtaan ei olleet näin julmia ja leikkauksetkin oli pienempiä mitä nyt.

Vierailija
17/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta oli aika koomista lukea kuinka tuossa jutussa nostettiin tikunnokkaan se kuinka pienimmät työeläkkeet on "vain" 30% isompia kuin pienimmät takuu-eläkkeet.

Vain kokoomuslainen kusipää ei ymmärrä kuinka isoista rahoista puhutaan eläkeläisen budjetissa, kun kulutbon pienet, kolme ja puoli tonnia lisää per vuosi on aika merkittävä lisäys.

Vierailija
18/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos tuota nyt leikataan että pienillä eläkkeillä olevilla ois "parempi mieli kun muut saa vielä vähemmän" niin kuin sen perusteluksi on esitetty, niin minä joudun toimeentulotuelle."

Mä en todellakaan usko että ne pientä työeläkettä saavat ajattelee noin. Tuo on EK:n keksimä tuulesta temmattu ajatus. 

Vierailija
19/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

kokoomus ja EK ja Persut. Aina potkimassa duunaria viimeiseen asti.

Vierailija
20/23 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on kyllä mahdollisesti härskein ääri-oikeisto kusetus mitä olen tähän mennessä nähnyt.

Yritetään korjata liian pieniä eläkkeitä ottamalla pois niiltä joilla on vielä vähemmän.

Hölmöläisten hommaa, en käsitä miten tuommoiset neropatit on töissä samalla kun pätevät ihmiset hakee kesätöitä lintsillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän