Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko piilohomo jos triggeröityy pride paidasta

Vierailija
13.03.2026 |

En ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai niitä muitakin syitä on kieltäytyä. Omalla kohdalla olisi mm.

1) Pridepaidan käyttö tuntuisi samalta kuin esim. intiaanipäähineen, saamelaisasun tai vaikka rastojen päällevetäminen. Ei ole minun asiani käyttää muiden vähemmistöryhmien ulkoisia tunnuksia.

2) Olen kinky mutta en queer. Yhteisössä queer-ihmiset ovat toistuvasti tehneet harvinaisen selväksi ettei heterona minulla ole asiaa heidän joukkoonsa. Queereilla on omat tapahtumansa joihin en ole ole tervetullut ja minulle on jopa päin naamaa sanottu että aijaa sä ootkin vain hetero. En voi hymysuin vetää päälle jonkun järjestön paitaa joka aktiivisesti ensin lyttää omaa suuntautumistani. Tietysti on myös nahkapridelippu, mutta ei ole millään tasolla työnantajan asia että HR-osaston Sirpa tykkää BDSM-seksistä ja tarvitsee siis BDSM-lipun paitaansa.

3) Valitut henkilöt kaveripiiristäni tietavät suuntautumiseni mutta useimmat eivät. En halua ekstra huomiota itseeni ja antaa vääriä signaaleja, kun tiedän että pridelippua kantamalla jotkut aloittaisivat siitä julkisen lässytyksen "ai ootsä nyt ulos kaapista!" -> "ai mistä kaapista" -> "no sun nahkajutut" -> .....🙄

Antakaa pliiiiiiiiis seksuaalisuuden jäädä vapaa-ajalle ja omaksi valinnaksi pitää symboleja jos itse niin haluaa. 🙄

Vierailija
22/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös siinä ole vain tarkoitus tukea vähemmistöjä. Ei esitellä omaa suuntautumista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ystäväpiirissä useita homoja ja ovat minulle aivan tavallisia ihmisiä. Kuitenkaan, en suostu osallistumaan tai käyttämään mitään sateenkaarijuttuja. Btw, näitä homoja ei voisi tuo pride-juttu vähempää kiinnostaa, ärsyttää enemmänkin.

Niin on meilläkin useita homoseksuaaleja sekä transsukupuolisia ja kaikki heistä vihaavat tätä nykyistä Pride-pelleilyä. 
Eivät koe sitä omakseen eivätkä halua edustaa sitä millään lailla. 
Ihan normi-ihmisiä ovat ja samalla lailla kohdellaan, kuin muitakin. 
Eivät odota eivätkä vaadi mitään erityiskohtelua tai erityisoikeuksia. 

Milloin Pridestä siis tuli pelleilyä ja miksi? Kysy homokavereiltasi, jos et itse tiedä.

Vierailija
24/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos triggeröityy toisen päällä vai siitä että olisi pakko itse kulkea se päällä? Vaikka jäätelökiskan myyjille pride paidat? 
Haittaisko asiakkaita? Tuskin. Entäs myyjiä? Pitää kysyä heiltä. 

Vierailija
25/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös siinä ole vain tarkoitus tukea vähemmistöjä. Ei esitellä omaa suuntautumista.

Queerit itse käyttää lippua tehdäkseen oman suuntaumisensa näkyväksi esim. pinssillä, jollain vaatedetaljilla tai muissa tavaroissa. Normaalista sateenkaarilipusta on tullut jotenkuten normalisoitu näyttää ihan tuen takia.

Meillä on työpaikalla yksi julkilesbo ja sitten minä, kinky-yhteisön aktiivi. Tulisi harvinaisen epämukava olo jos työnantaja yhtäkkiä ripustaisi kaikkialle pridelippuja, kun ihmiset kuitenkin tulisivat nyökkäilemään ja "tukemaan" meitä kahta että katsokaa tekin olette nyt näkyvillä (??????). Tulisi olo kuin jollain sirkuseläimellä kun omasta seksuaalisuudesta tehdään joku mediatemppu. 🙄🙄

Voisiko yksityisasiat pliis jättää yksityiseksi.

t.tuo aikaisempi

Vierailija
26/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä (tiedän olen vanha ja kalkkis) esim, työ- ja peliasut voisivat olla pelkästään käytännöllisiä ja asiallisia. En ole kovin kiinnnostunut, onko minua palveleva myyjä tai hoitaja  tai kuka vaan ykistyiselämässään vaikka minkä seksuaalisen suuntauksen edustaja. Ei vain kiinnosta. Enempi on kiussallista, jos esittelee, miten hän seksiä harrastaa,.

Vierailija
27/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättäen tällaisen aloituksen otsikossa on yhdyssanavirhe. Voitais tehdä sellainen sääntö, ettei koulupudokas saa lupaa aloittaa viestiketjuja.

Vierailija
28/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se ensimmäisenä ainakin mieleen tulee, jos joku sekoaa täysin jostain sateenkaaresta, niin ei kovin tasapainoinen ole eikä sinut itsensä kanssa. Ei ihan aikuismaista ainakaan ole.

Vierailija
29/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi miettiä ap:n kysymystä. Että mikähän siinä olis ollut niin hirveää? Mikähän tosiaan? Kai se kaapinovi on lukittu niin että pysyy? 

Vierailija
30/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En laittaisi päälleni paitaa, jossa on swastika, en myöskään laittaisi päälleni paitaa, jossa on pride-paskaa. Mikä siinä on niin vaikea hyväksyä, että ihmisillä on mielipiteen vapaus, eikä kaikkeen sairaisiin juttuihin tarvi lähteä mukaan vain siksi että pelkää olla "erilainen"?

Vierailija
31/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kaappihomolta kuulostaa. 

Vierailija
32/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti. Aika iso suurimmista homofoobikoista haaveilee salaa nuorista miehistä. 

Varmasti ns. piilohomoja on, eli osa vielä kaapissa, mutta suurin osa ihmisistä tuskin tuntee suurta vetoa samaan sukupuoleen, tämä kauniisti ilmaistuna.

Vierailija
33/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin tasan samaa ennen kuin näin aloituksen. Mietin nimittäin että miksi joku vihaisi niin suuresti sitä että ihmiset saisivat olla mitä ovat. No siksi tietenkin koska kokee että ei itse saa/pysty olemaan vapaasti sitä mitä on. Voihan se tietenkin olla jotain muutakin kuin homous, ehkä henkilö kokee että ei saa olla iloinen, tai vaikka pukeutua tai tanssia vapaasti, vaan on joutunut kasvatuksen tai ympäristön pienentämäksi. Ja on ehkä omaksunut sen että niin sen täytyy ollakin, mutta alitajunnassa kokee kateutta ihmisiä kohtaan jotka uskaltavat olla vapaammin ja uskaltavat vaatia oikeuksiaan? Itse en ole homo, eikä minua ole koskaan rajoitettu olemasta millainen olen, niin pelkkää arvailua tällainen.

Vierailija
34/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurella todennäköisyydellä

Vierailija
35/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Vierailija
36/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli tämä piilohomo on se oikea homo ja ajattelit syrjiä häntä, kun kiellät toimimasta niin kuin oma aate haluaa?

Sittenhän voi kieltäytuä käyttämästä vaikka surunauhaa vedoten vakaumukseen. 

Ei minulta. E

Vierailija
37/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI, vaan uskova. Eli joku joka uskaltaa seistä Raamatu takana ja uskonsa puolesta vastustaa vääryyttä. Jokainen saa ajatella mitä tahtoo, mutta muiden pakottaminen samaan on rikos, sekä uskonnonvapauslakia että työsuojelulakia vastaan.

Mitä Jeesus tekisi?

Vierailija
38/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI, vaan uskova. Eli joku joka uskaltaa seistä Raamatu takana ja uskonsa puolesta vastustaa vääryyttä. Jokainen saa ajatella mitä tahtoo, mutta muiden pakottaminen samaan on rikos, sekä uskonnonvapauslakia että työsuojelulakia vastaan.

Mitä Jeesus tekisi?

Jeesus on vihervassari. mekkoa käyttävä pitkätukka ei käynyt edes armeijjaa.

Vierailija
39/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

#21, #25.🍀

Kiitos kattavista perusteluista, 

anonyymi älykkö. Olet sivistynyt

helmi sivuston törkytúrpien joukossa.

[*Erikois-u møderoinnin takia].

E

Vierailija
40/44 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti. Aika iso suurimmista homofoobikoista haaveilee salaa nuorista miehistä. 

Varmasti ns. piilohomoja on, eli osa vielä kaapissa, mutta suurin osa ihmisistä tuskin tuntee suurta vetoa samaan sukupuoleen, tämä kauniisti ilmaistuna.

Aivan niin, eli muut joukkueen jäsenet on heteroja eikä paita ota itsetunnon päälle, kun oma seksuaalisuus on varma, ja tämä yksi kipuilee asian kanssa, koska se on hänelle henkilökohtainen. Hänen ei silti tarvitse tulla kaapista vaan annetaan olla rauhassa. Kyllä hän saattaa jälkikäteen tajuta näyttävänsä nololta jos on ainoa ilman pridepaitaa, mutta se on hänen ongelmansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi