Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Teboilin kassatyöntekijä anasti "lisäliksaa" 183 000 euroa. Käsi sydämelle: oletko polannut kassalla?

Kysyn vaan
08.02.2020 |

Otsikossa olennainen.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
2/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarpeenseenhan tuo tuli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen niin tyhmä, etten edes tajua miten tuon voisi tehdä.

Vierailija
4/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintola-alan kestovitsaus. Pankkikorttien yleistymisen myötä kylläkin vaikeutunut.

Näistä kulkee kylillä hyvinkin villejä juttuja.

Vierailija
5/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä kassa, siellä polaamisen mahdollisuus.

Vierailija
6/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole. Olen tosin ottanut kassalla jaettavia hajuvesinäytteitä ym mukaan pukuhuoneeseen tauolle lähtiessäni ja jakanut kavereille, itse kun saan tuoksuista nuhaa ja olen vähän kriittinenkin niiden sisältämiä kemikaaleja kohtaan. Ohjeistuksen mukaan myyjät saavat tulla työvuoron päätyttyä niitä pyytämään "asiakkaana" niin paljon kuin haluavat, mutta työvuorossa ei oteta. Itse en näe mitään eroa, jos asiakas ei näe minun hamstraavan niitä työvaatteet päällä. Ja kyllähän asiakas tietää, että mulla on surkea palkka vaikka konserni tekee isoa tulosta, enkä ikinä maksaisi ko. tuoksuista.

Vierailija
7/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polattu on, kautta vuosien! Kun alkuillasta myy niin että lyl ostokset kassaan ja saa niitä kuitteja, niin sitten voikin loppuillan pyöritellä niitä samoja kuitteja siinä tiskillä ja pistää rahat kassaan ja illalla tilityksen jälkeen omaan taskuun.

Joskus joku tarkempi asiakas katsoo kuitin kellonaikaa ja toteaa että tässähän on tuntien väli! Eli jäin kiinni siinä, mutta sanoin vaan että ohhoh, tässä sulle uusi kuitti.

Tiedän yhden vanhan baarimikon joka ei voi ottaa koskaan lomaa. Koska uusi sijainen voisikin olla rehellinen ja tilittää todellisen myynnin mukaan. Saattaisi työnantaja hömmästyä kun joka pöivä olisi tilitykset parisataa € enemmän, viikonloppuna 300€/ilta lisää rahaa kassassa...

Vierailija
8/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Polaaminen vaatii tietyt olosuhteet.

Esim. kaupoissa on niin pommminvarmat järjestelmät käytössä, että käytännössä ei voi siirtää rahaa sivuun omiin taskuihinsa.

Mutta ravintola-ala on jo kirjavampi. Humalaisten kanssa touhutessa onnistuu jo helpommin.

Huoltamot ehkä jonkin sortin yllätys tällä vilpillisyyden rintamalla...!

Vierailija
9/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"...baarimikon joka ei voi ottaa koskaan lomaa."

Varsinainen työn sankari!

Vierailija
10/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintoloissa kyllä. Kaupoissa se ei onnistukaan. 

Vierailija
11/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monasti nuokin menee kansanterveydelle kun varaus edelleen pysyy vakio kun nuo pistetään samantien peleihin.

Vierailija
12/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole, eikä ole tullut ikinä mieleen varastaa rahaa jostain kassasta. Itse en ole noin mielikuvitusrikas. En kykenisi keksimään noin harkittua ja johdonmukaista suunnitelmaa. Ilmeisesti tuollakin oli aukkoja systeemeissä, jotka tekivät tilaisuudesta varkaan. Lopulta se jäi kuitenkin kiinni. Rikos ei kannata.

Vierailija
13/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnistu kaupoissa, ei. Täytyisi olla jo melkoisesti tietämystä järjestelmistä. Useimmat eivät jaksa nähdä sellaista vaivaa. Vaihtaa mieluummin sitten ravintolapuolelle. Huoltamoista ei kokemusta.

Vierailija
14/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää unohtako kahviloita?

Kyllä polaaminen niissäkin tiedetään ja tunnetaan. Vaan ei kerrota työnantajalle tietenkään. Varmaan ymmärtää "orjiensa" tarvitsevan tällaista palkanlisää, koska varsinainen palkka on niin surkea.

Vierailija
15/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä eräs kassamyyjä ruokakaupassa oli niin hyvä työntekijä, että kävi vapaapäivinäkin päästämässä päällikköä tauoille. No, vyyhti lähti selviämään kun alettiin ihmetellä pullonpalautusten suuria palautusmääriä euroissa ja muitakin epämääräisiä kuitinkorjauksia. Tämä oikein tunnollinen, ahkera ja ammattitaitoinen myyjä oli kavaltanut kymmeniä tuhansia vuosien varrella eikä voinut pitää edes vapaapäiviä kun olisi huomattu isot heitot pullonpalautusten euroissa ja kuittimitätöinneissä.

Vierailija
16/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei onnistu kaupoissa, ei. Täytyisi olla jo melkoisesti tietämystä järjestelmistä. Useimmat eivät jaksa nähdä sellaista vaivaa. Vaihtaa mieluummin sitten ravintolapuolelle. Huoltamoista ei kokemusta.

Kaupassa rividuunari jää nopsasti kiinni tämmöisestä.

Aina joku pelle tietysti säännöllisin väliajoin jotain yrittää, tajuamatta, että pullokonearvoraportteja kyllä nykyään verrataan, tai että kassat lasketaan sen verran tarkkaan, että kassaerot kyllä näkyvät saman tien. Mutta ei siitä kauan ole, kun yksi vuokratyöntekijä minullekin kertoi, että joku aloitteleva myyjä oli ensin jemmannut kaksikymppisen ja sitten myöhemmin laittanut taskuun, näkyi sitten kuitenkin kamerasta, kun jaksoi asiaa tutkia.

Muutama vuosi sitten kyllä yhdessä ketjussa oli tapauksia, että kavaltaja oli myymäläpäällikkö tai apulaismyymäläpäällikkö. Tämmöiset olivat jo hyvässä asemassa ja saivat pitkään jatkaa touhujaan, jossain vaiheessa vaan kävi käry.

Vierailija
17/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä niitä jotka sanovat, että varastaminen on oikeutettua koska palkka on niin pieni.

Voi kouluttautua parempipalkkaiseen ammattiin tai jos ei luvut kiinnosta, tehdä enemmän töitä.

Vierailija
18/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin huoltiksella kesätöissä. Välillä kun tankannut asiakas ei halunnut kuittia, löin kassaan taksialennuksen asiakkaan poistuttua. Huoltis oli niin v-mäisessä paikassa, että otona joutui jatkuvasti poliisihommiin. Sijaitsi koko maan tuntemassa ongelmalähiössä. Enää siellä ei ole huoltista ollutkaan vuosikausiin. Muksujakin kävi jatkuvasti varkaissa tyyliin "Hei myyjä, mä vien tän". Tiesivät, ettei niille mitään mahda. Iltaisin oli vain yksi myyjä töissä.

Vierailija
19/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

SOKlla on ainakin työntekijän kannalta ihan veemäiset kontrollit kaikessa. Kyllä jää kiinni ihan pienimmästäkin vilpistä, mikä tietty on oikeinkin. Yksikin työkaveri jäi kiinni, kun oli lisännyt karkkeja irtsaripussiin vielä punnitsemisen jälkeen. Tuli kalliit irtokarkit! Työsuhde purettiin välittömästi.

Vierailija
20/72 |
08.02.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes urbaani sanakirja ei tiedä mitä tarkoittaa polata.

Enkä tiedä minäkään vaikkakin asiayhteydestä voin esittää arvioita. En ole varastanut työnantajaltani sen enempää kuin muiltakaan.