Naiset kertovat mistä syystä jättivät miehensä.
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/17d3d5b4-c86d-4ad3-b58f-5a7dc98ae1f5…
No alkoholin takia tietenkin.
Kommentit (132)
Vierailija kirjoitti:
No nykypäivän kranttunaiset eroaa heti kun pienikin erimielisyys tulee kun tarjontaa on joka muijalle jonoksi asti.
Monelle naiselle siis miehet siis keskimäärin jonottaa? Aikamoista h*orailua mehiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies alkoi juoda hiljalleen olutta jopa arki-iltaisin. Oluen kulutus alkoi kasvaa, ja huomasin, että hänelle oli tärkeintä juoda rentoutuakseen työpäivän jälkeen. Eli mopo karkasi käsistä... Mies ei kuitenkaan myöntänyt ongelmaansa vaan sanoi, että kuulemma kaikki muutkin juovat joka ilta, Kirsikka, 52, kertoi."
Meillä hyvin samanlainen tarina paitsi mies sanoi juovansa koska minä olen niin hankala. Hassu juttu siihen nähden että hänen juomisensa LISÄÄNTYI eron jälkeen. Eikö sen olisi pitänyt vähentyä kun pääsi minusta eroon?
Haha, niin ei käy koskaan. Miehet aina väittää, että juovat siksi kun vaimo on sitä ja vaimo on tätä ja vaimo vaimo ja vaimo.
Sitten kun vaimo ottaa eron, miehen juominen vain yltyy. Kaikkien maailman lakien mukaan sen juomisen pitäisi vähentyä, kun pääsee eroon vaimosta, joka laittaa juomaan.
Vaan ei. Sitten juodaankin sen takia, kun vaimo jätti. En tiedä yhtäkään tapausta, missä mies olisi raitistunut tai ainakin huomattavasti vähentänyt juomistaan eron jälkeen.
Omituinen logiikka.
Kuitenkin tähän olen jo pitkän elämäni varrella törmännyt kymmeniä kertoja ja kuullut varmaan satoja tarinoita tästä.
"Alkoholistin vaimo, se on sellainen, joka on aina väärin päin, kääntyipä miten päin tahansa." Kirjoitti Märta Tikkanen. Ja hyvinpä kirjoittikin.
Riippuvuudesta on vaikea päästä eroon kun sellaisen on kerran hankkinut, oli se alkuperäinen syy mikä hyvänsä. Jos vaimoa pakenee pulloon ja vaimo jättää niin eihän siinä muuta jää jäljellä kuin se pullo. Moni hakee pohjan kautta vauhtia sitten, jos pystyy. Ihan samoinhan tuo menee niidenkin kanssa jotka töihinsä perhe-elämää pakenevat - tahti vaan kiihtyy kun yksin jäävät, usein romahdukseen asti. Peiliin katsomistahan siinä viimeiseen asti kuitenkin aina vältellään, sehän se pahin mörkö on.
On naiivia syyttää ulkopuolisia alkoholiongelmastaan. Oli sitten kyse puolisosta tai lapsuudenkodista. Syitä löytyy aina.
Eihän tuossa erityisesti ketään syytetty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä nainen kelpuuttaa miehen. No koska se juo alkoholia. Raitis mies ei kelpaa.
Raitis mies kelpaa parhaiten. Harvoin juova mies kelpaa myös.
Ja harvoin ei tarkoita tässä "vain viikonloppuisin" niin kuin jotkut miehet kuvittelee.
Tämä! Harvoin tarkoittaa esim. 2-3 kertaa vuodessa jossain tyttöjen illassa/ miesporukan mökkireissulla tmv. , tai jossain hääjuhlassa. Silloinkaan se juominen ei saa olla kaatokänniin saakka, vaan täytyy pystyä lopettamaan ilman vakavaa humalatilaa. Itse naisena juon hyvin pieneen humalaan puoli pulloa-pullon viiniä hitaasti kerran vuodessa, ja pari kertaa vuodessa esim. ravintolassa ruokaillessa 1-2 lasia viiniä.
En voi sietää jotain "saunakaljojen juomista", jonka varjolla vedetään joka viikko "muutama olut". Ja baarit on täysi redflag 45+ ikäluokassa, pl. pikkujoulut tai joku poikkeuksellinen tilaisuus kerta vuoteen.
Hyvin vähän on tullut vastaan miehiä, jotka käyttävät näin vähän alkoholia.
Aika usein kuitenkin käyt ravintoloissa. Itse kävin viimeksi vuonna 2012 marraskuussa. Sen jälkeen en ole juonut kuin saunajuoman tai pari. Usein nekin vaimo ostaa koska muuten jäisi itsekkin ilman.
Ei ihme että Suomessa raflat kaatuvat konkkaan yksi toisensa jälkeen, jos ravintolakäynti pari kertaa vuodessa on usein. :D
Ohis
Minä en ole jättänyt yhtäkään miestä, sillä olen ollut elämäni ensimmäisen miehen (nykyisen avomieheni) kanssa yli 12-vuotta yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melkein nelikymppinen mies ja en yleensä juo, mutta viime pe-la yö vedin aika perskännit kun lähdin kaverin kanssa baareihin. :D Olin mielestäni asiallinen ja sit mut heitettiin ulos muka liiasta kännistä. Nyt olen käynyt salilla ja ei kyllä kiinnosta pitkään aikaan lähteä baareihin, mutta joitakin oluita tulen kyllä vkl ottamaan. Juoppo en toki ole enkä semmonen jä...nä_mies. Ei näköjään kelpaa kunnolliset miehet naisille, siis ainakaan jos ei ole tarpeeksi pitkä ja komea. Olkoot sitten niiden hullujen kanssa ja ottakott tur...aan. :D
Jos et olisi juonut itseäsi noin tolkuttomaan humalaan, olisit ehkä tavannut baarissa sinusta kiinnostuneen naisen. Mikäli baarissa näkee ensimmäistä kertaa jonkun ihmisen, joka on todella humalassa, niin toiset ajattelee heti, että tyypillä on alkoholiongelma.
Melko karua elää elämäänsä niin, ettei voi mitään tehdä tai koskaan irroitella kun aina on vaarana että menee elämän rakkaus ohi.
P.S. Normaali ihminen ei todellakaan luule että baarissa humalassa olevalla ihmisella on alkoholiongelma.
Jos on kyseessä ihan nuori ihminen, niin menee opettelun piikkiin.
Aikuinen ei ole yleensä baarissa tolkuttomassa kännissä, eikä se ole mitään irroittelua.
Totta. Ja kyllä tätä kaatokännäilyä näkee myös naisten tekevän. Hirveä näky, kun joku fiinisti pukeutunut tai jakkupukutäti 50+ hoippuu umpikännissä
Vaihdevuodet tekee humaltumisesta melko arvaamattoman. Välillä jo pari juomaa riittää tukevaan humalaan, toisinaan edes yli kymmenen juomaa ei tunnu missään. Kun ei usein juo, yllättyy melkein joka kerta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä syystä nainen kelpuuttaa miehen. No koska se juo alkoholia. Raitis mies ei kelpaa.
Raitis mies kelpaa parhaiten. Harvoin juova mies kelpaa myös.
Ja harvoin ei tarkoita tässä "vain viikonloppuisin" niin kuin jotkut miehet kuvittelee.
Tämä! Harvoin tarkoittaa esim. 2-3 kertaa vuodessa jossain tyttöjen illassa/ miesporukan mökkireissulla tmv. , tai jossain hääjuhlassa. Silloinkaan se juominen ei saa olla kaatokänniin saakka, vaan täytyy pystyä lopettamaan ilman vakavaa humalatilaa. Itse naisena juon hyvin pieneen humalaan puoli pulloa-pullon viiniä hitaasti kerran vuodessa, ja pari kertaa vuodessa esim. ravintolassa ruokaillessa 1-2 lasia viiniä.
En voi sietää jotain "saunakaljojen juomista", jonka varjolla vedetään joka viikko "muutama olut". Ja baarit on täysi redflag 45+ ikäluokassa, pl. pikkujoulut tai joku poikkeuksellinen tilaisuus kerta vuoteen.
Hyvin vähän on tullut vastaan miehiä, jotka käyttävät näin vähän alkoholia.
Aika usein kuitenkin käyt ravintoloissa. Itse kävin viimeksi vuonna 2012 marraskuussa. Sen jälkeen en ole juonut kuin saunajuoman tai pari. Usein nekin vaimo ostaa koska muuten jäisi itsekkin ilman.
Käyn ravintolassa syömässä, siis ruokaravintolassa. 1-2 kertaa vuodessa 1-2 lasia viiniä ruoan kanssa ei ole paljon. Kotona en juo koskaan, pisaraakaan. Mielestäni juuri tämä viini ruoan kanssa on alkoholin käyttämistä harvoin. En käy missään ravintolassa vain istumassa alkoholia juomassa.
Toki aina löytyy joku, joka käyttää vielä vähemmän kuin minä.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ole jättänyt yhtäkään miestä, sillä olen ollut elämäni ensimmäisen miehen (nykyisen avomieheni) kanssa yli 12-vuotta yhdessä.
Itse jouduin jättämään ensirakkauteni yli 20 vuoden suhteen jälkeen (pettäminen, viina, osallistumattomuus kotitöihin ja kuluihin). Sen jälkeen olen järki-ihmisenä laskenut jättämisen rimaa radikaalisti.
Kerran firman pikkujouluissa yleensä aina hillitysti käyttäytyvä mies oli heti heti yhden kaljan jälkeen kaatuilukunnossa. Hän ei ollut juonut sen enempää eikä juonut sen jälkeenkään, kun hänet piti toimittaa kotiin. Syyksi paljastui uusi verenpainelääkitys. Silti hänet ensimmäistä kertaa nähneet ihan varmasti ajatteli, että tyyppi on juonut liikaa ja onkohan se jokaviikonloppuista.
Ja näissä muistakaa naiset. Joka ikinen kerta olette ihan itse valinneet kumppaniksenne sen juopon. Paras oli kerran kun yh äiti kertoi että oli tehnyt juopolle miehelle lapsen kun mies oli luvannut lopettaa juomisen lapsen syntymän jälkeen. Sitten vielä ulisi siitä että mies ei huolehdi lapsestaan. Aivan turha syyttää miestä jos itseltään puuttuu aivot. Itselläni sentään vaikka olen peruskoulun 6.5 keskiarvolla päättänyt mies on sen verran paljon järkeä etten huoli kumppanikseni naista jonka kanssa on ihan kivaa viikonloppuisin, tykkää ottaa suihin ja aina kännissä. Ei vaan naisella pitää olla selkeät tulevaisuuden haaveet, terveelliset elämäntavat, mieluiten lähes raitis, tunne älykäs, avoin ja rehellinen niinkuin itsekkin olen. Se että nainen ei hyväksy mieheksi ketä tahansa vaan vaatii laatua on pelkästään hyvä asia, jos joskus niin juurikin silloin se suhteen taso nousee ja jää ne tyhmyydet kokonaan pois. Iskäx4
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Mies alkoi juoda hiljalleen olutta jopa arki-iltaisin. Oluen kulutus alkoi kasvaa, ja huomasin, että hänelle oli tärkeintä juoda rentoutuakseen työpäivän jälkeen. Eli mopo karkasi käsistä... Mies ei kuitenkaan myöntänyt ongelmaansa vaan sanoi, että kuulemma kaikki muutkin juovat joka ilta, Kirsikka, 52, kertoi."
Meillä hyvin samanlainen tarina paitsi mies sanoi juovansa koska minä olen niin hankala. Hassu juttu siihen nähden että hänen juomisensa LISÄÄNTYI eron jälkeen. Eikö sen olisi pitänyt vähentyä kun pääsi minusta eroon?
Haha, niin ei käy koskaan. Miehet aina väittää, että juovat siksi kun vaimo on sitä ja vaimo on tätä ja vaimo vaimo ja vaimo.
Sitten kun vaimo ottaa eron, miehen juominen vain yltyy. Kaikkien maailman lakien mukaan sen juomisen pitäisi vähentyä, kun pääsee eroon vaimosta, joka laittaa juomaan.
Vaan ei. Sitten juodaankin sen takia, kun vaimo jätti. En tiedä yhtäkään tapausta, missä mies olisi raitistunut tai ainakin huomattavasti vähentänyt juomistaan eron jälkeen.
Omituinen logiikka.
Kuitenkin tähän olen jo pitkän elämäni varrella törmännyt kymmeniä kertoja ja kuullut varmaan satoja tarinoita tästä.
"Alkoholistin vaimo, se on sellainen, joka on aina väärin päin, kääntyipä miten päin tahansa." Kirjoitti Märta Tikkanen. Ja hyvinpä kirjoittikin.
Riippuvuudesta on vaikea päästä eroon kun sellaisen on kerran hankkinut, oli se alkuperäinen syy mikä hyvänsä. Jos vaimoa pakenee pulloon ja vaimo jättää niin eihän siinä muuta jää jäljellä kuin se pullo. Moni hakee pohjan kautta vauhtia sitten, jos pystyy. Ihan samoinhan tuo menee niidenkin kanssa jotka töihinsä perhe-elämää pakenevat - tahti vaan kiihtyy kun yksin jäävät, usein romahdukseen asti. Peiliin katsomistahan siinä viimeiseen asti kuitenkin aina vältellään, sehän se pahin mörkö on.
On naiivia syyttää ulkopuolisia alkoholiongelmastaan. Oli sitten kyse puolisosta tai lapsuudenkodista. Syitä löytyy aina.
Eihän tuossa erityisesti ketään syytetty.
Tuossa sanottiin "jos vaimoa pakenee pulloon". Siksi kommenttini.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse jouduin jättämään ensirakkauteni yli 20 vuoden suhteen jälkeen (pettäminen, viina, osallistumattomuus kotitöihin ja kuluihin). Sen jälkeen olen järki-ihmisenä laskenut jättämisen rimaa radikaalisti.
Okei, harmi juttu, mutta se ei tarkoita, että minulle tapahtuisi samoin. Yritin vain tuoda positiivisiakin kokemuksia tänne, mutta olisihan se pitänyt arvata, että joku saa senkin kuulostamaan negatiiviselta :D
Vierailija kirjoitti:
Ja näissä muistakaa naiset. Joka ikinen kerta olette ihan itse valinneet kumppaniksenne sen juopon. Paras oli kerran kun yh äiti kertoi että oli tehnyt juopolle miehelle lapsen kun mies oli luvannut lopettaa juomisen lapsen syntymän jälkeen. Sitten vielä ulisi siitä että mies ei huolehdi lapsestaan. Aivan turha syyttää miestä jos itseltään puuttuu aivot. Itselläni sentään vaikka olen peruskoulun 6.5 keskiarvolla päättänyt mies on sen verran paljon järkeä etten huoli kumppanikseni naista jonka kanssa on ihan kivaa viikonloppuisin, tykkää ottaa suihin ja aina kännissä. Ei vaan naisella pitää olla selkeät tulevaisuuden haaveet, terveelliset elämäntavat, mieluiten lähes raitis, tunne älykäs, avoin ja rehellinen niinkuin itsekkin olen. Se että nainen ei hyväksy mieheksi ketä tahansa vaan vaatii laatua on pelkästään hyvä asia, jos joskus niin juurikin silloin se suhteen taso nousee ja jää ne tyhmyydet kokonaan pois. Iskäx4
Muistakaa miehet: olette aivan itse yksin vastuussa niin juomisestanne kuin käytöksestänne!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muistakaa miehet: olette aivan itse yksin vastuussa niin juomisestanne kuin käytöksestänne!
Niin kuin yhtälailla myös naiset! Elämä on valintoja täynnä, katsomatta sukupuoleen.
Vierailija kirjoitti:
Parempi vaan naisena hoitaa sekin puoli itse. Eli minä naisena juon niin ei tarvi sen takia miestä jättää.
Juuri näin. Alkoa saa alkosta rahalla, ei todellakaan tarvitse mitään seksuaalisesti hyväksikäyttävää sientä ottaa pysyvästi loisimaan kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
No, minä en 18-vuotiaana ollut niin hyvä ihmistuntija, että olisin osannut nähdä tulevaisuuteen tai tietää asioita miehen suvun historiasta. Hieno homma, että sinä olet osannut valita täydellisen hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No nykypäivän kranttunaiset eroaa heti kun pienikin erimielisyys tulee kun tarjontaa on joka muijalle jonoksi asti.
Monelle naiselle siis miehet siis keskimäärin jonottaa? Aikamoista h*orailua mehiltä.
Oletko koskaan miettinyt samaa toisinpäin. Kun mies panostaa itseensä niin on aivan sama juttu? Jos nainen alkaa päästellä sammakoita suustaan niin tiedän todella hyvin että olen 1/100 mies jolla on kokoajan sopiva jono. Tämähän on miehelle nimenomaan se karkkikauppa kun tiedät että olet niitä harvinaisia. Montaako miestä olet esimerkiksi tänään kehunut fiksuksi ja tunne älykkääksi mieheksi? Itse olen saanut tuollaisia kehuja naiselta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Okei, harmi juttu, mutta se ei tarkoita, että minulle tapahtuisi samoin. Yritin vain tuoda positiivisiakin kokemuksia tänne, mutta olisihan se pitänyt arvata, että joku saa senkin kuulostamaan negatiiviselta :D
Tarkoitin tällä vain, että 12 vuotta on lyhyt aika ja kumppani voi muuttua. Meilläkin meni vielä tuossa vaiheessa oikein hyvin. Aniharva on saman kumppanin kanssa koko elämänsä, eikä se välttämättä ole edes tavoiteltava asia.
Vierailija kirjoitti:
Mies alkaa juoda, koska nainen jäkättää.
Usein se "jäkätys" johtuu siitä, että ekat 1-10 vuotta nainen yrittää hyvällä ja kauniisti saada miehen osallistumaan perheen yhteisiin asioihin/ töihin, ja sen jälkeen keskustelemaan siitä miksi mies ei osallistu. Kun hyvät menetelmät ei tehoa, alkaa jäkätysvaihe. Kun jäkätysvaihe loppuu, nainen on luovuttanut, päättänyt erota, tai sillä on toinen mies, ja pysyy vain rahan tai lasten takia yhdessä.
Miehet luulevat yleensä parisuhteen olevan ihan ok, kunhan he itse saavat vain olla lähes täysihoidossa, kantamatta kokonaisvastuuta, puhumattakaan itsefeflektiosta, emotionaalisesta yhteydestä ja henkisestä kasvusta. Sitten ihmettelevät kun nainen ottaa eron (jäkätysvaiheen jälkeen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies alkaa juoda, koska nainen jäkättää.
Ja nainen oli pakko saada miksi?
Ei se nimen silloin tavattaessa jäkätä. Ensin on saatava joku, jolle jäkättää. Sitten kun saalis on saatu nalkkiin, homma jatkuu niin, että pitää vielä jakaa viidelle parhaalle kaverille kaikki miehen viat.
Ja ovat vielä oikeassakin. ongelmahan se on sekin että silloin harvoin kun käy niin pitää sitten ihan vetää ihan tolkuttomat lärvit. Tuollainen ihmistyyppi on omalla tavallaan aika hankala kumppanina myös. Ikinä et tiedä minkälaiseen kuntoon toinen jossain juhlissakin juo. Vaikka olisi arkena aina selvä ja kuinka ihana hyvänsä niin eihän tuollaistakaan jaksa.