Kuinka toimisit jos naapurillasi olisi yleisavain?
Kommentit (19)
Sinä varmasti käyttäisit sitä vääriin tarkoituksiin ja saisit viranomaiset kimppuusi.
Se olisi taloyhtiön kireellinen asia, johon puututtaisiin välittömästi.
Jos oikeasti käyttää väärin, niin ilmoitus taloyhtiön hallitukselle.
Sillä joku aukaisi yöllä oveni? Onneksi oli ketju.
Mulla onkin kamera kuvaamassa aina kun lähden kotoa jonnekin.
Vierailija kirjoitti:
Sinä varmasti käyttäisit sitä vääriin tarkoituksiin ja saisit viranomaiset kimppuusi.
Kyllä, kävisin naapurilta lainaamassa tarpeen tullen työkaluja sekä kaljaa.
Vierailija kirjoitti:
Se olisi taloyhtiön kireellinen asia, johon puututtaisiin välittömästi.
Pitääpä ilmoittaa sinnekin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on riistakamera. Ottaa kuvaa jos joku tulee ovesta sisään kun en ole kotona.
Vierailija kirjoitti:
No se on helppo tyhjentää, ottaa pois päältä tai muokata tiedostot sopivaksi poissaollessasi.
Minä tiedän missä naapurini pitää kotiavainta, he puolestaan tietävät ovikoodimme. Jos tulee joku hätätilanne tai muu pakottava tarve kun toiset on esim mökillä. Asumme omakotitaloissa, sitä kutsutaan naapuriavuksi. M44
Vierailija kirjoitti:
Mihin muuhun sitä voi käyttää, ei sitä saa lainata.
Ei kun sillä on oma sellainen. Ehkä jopa teetetty tai unohtunut omaksi.
Ihan hänen oman terveyden ja hyvinvoinnin kannalta toivon todella ettei murtutuisi kotiini sen avulla. Ai niin mutta enhän minä asukkaan kommuunissa vaan omassa kodissa omalla tontilla
Vierailija kirjoitti:
Minä tiedän missä naapurini pitää kotiavainta, he puolestaan tietävät ovikoodimme. Jos tulee joku hätätilanne tai muu pakottava tarve kun toiset on esim mökillä. Asumme omakotitaloissa, sitä kutsutaan naapuriavuksi. M44
Jossain päin Suomea tuo onkin mahdollista. Täälläpäin meno muistuttaa salkkareita.
Ilmottaisin välittömästi isännöitsijälle sekä poliisille.
Laittasin turvalukon kiinni, myös sisällä ollessani
Voi käyttää omiin tarkoituksiin. -puheenjohtaja
Onhan niitä . Meillä käy joku syömässä pillereitä . Nyt meni ripuli paketista . Usein ei meinaa saada avattua ovea kun on ronkittu lukkoa . Vähän ihmeellistä että joku käy ottamassa toisten lääkkeitä mutta niitä ne varastaa sairaaloistakin. Ja apteekeista. YouTube on hauskoja videoita kun joku varastaa hyllystä tavaraa reppuunsa kaupassa. Eihän ennen mitään vartijoita edes ollut. YK kiintiöt toi nämä.
Meillä on yöllä pyykinpesijöitä 1-2 aikaan kuivausrumpu käy . Pesutuvalla ei viitsitty käydä katsomassa . Laittomia ilmeisesti. Kun heitä on ollut myös talojen saunoissa nukkumassa.
Mihin muuhun sitä voi käyttää, ei sitä saa lainata.