Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Että vituttaa, maksoin Ikean tuotteiden kotiinkuljetuksesta, tuli ilmoitus että heittävät ne kadunvarteen

Vierailija
12.03.2026 |

"Huomioittehan, että toimitus on kadunvarteen."

Tuollainen teksiviesti tuli. Sieltä saapuu iso matto, pieni ruokapöytä, tv taso ja kaksi tuolia. Jättävät ne siis johonkin kadulle mistä joudun kantamaan ne asuntoon, toivottavasti kukaan ei ehdi varastaa niitä kun joudun viemään ne yksitellen kotiin. Siis oikeasti, kadunvarteen! Eikö edes voi ulko-oven eteen ajaa autoa? Jättävät ne johonkin autotien viereen kadulle.

Kyllä on surkeata palvelua.

Kommentit (142)

Vierailija
101/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja tilasit kotiinkannon?

En edes nähnyt sellaista vaihtoehtoa, tarjolla oli vain kotiinkuljetus. Tottakai kuvittelin että ne tuo tavarat silloin kotiin. Ap

Tämä . En edes tiennyt että on olemassa kotiinkuljetuksen lisäksi erikseen  kotiinkantokin . Huhheijaa .

Täytyy olla todella huolimaton (= olla lukematta selkeitä lauseita) jos Ikeasta tilatessa ei tiedä minkä kuljetusvaihtoehdon on tilannut. Täysin asiakkaan virhe.

Vierailija
102/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun toisessa EU-maassa. Täällä tilatut kalusteet tuodaan kotiin sisälle asti ja vieläpä kootaan paikan päällä täysin maksutta. Tätä kutsun palveluksi. 

Ps. Ikean politiikasta en tiedä, vaikka täällä on yksi sellainenkin, pääkaupungissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ole edes tiennyt, että on tuollaisia vaihtoehtoja. Ikeasta olen itse noutanut omalla autolla. Askosta, Maskusta sänkyjä ja sohvia. Kotiin sisälle tuotu. 

Vierailija
104/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska posti ilmeisesti. Kielletty yksin kantamasta yli 40 kiloa painavaa tavaraa. Siksi sisäänkanto maksaa erikseen. Tulee 2 henkilöä kantamaan.

Vierailija
105/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä saa mitä tilaa. Kyllä ne rahalla saisi sisälle asti, ja myös kokoamisen.

Vierailija
106/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilasin kikantista jääkaapin ja valitsin 39€ "kotiinkuljetuksen'. Onneksi ehdin vilkaista mikä ihme tuo 49€ kotiinkuljetus on ennen kuin laitoin menemään.

39€ hintaan olisivat dumpanneet 2m korkean ja 60kg painavan kaapin pihaan joka on rinnetontilla kerrosta alempana kuin ulko-ovi ja keittiö. Että tämmöinen "kotiinkuljetus".

Kymppi lisää niin se tosiaan tuotiin keittiöön saakka mutta jätettiin muoveihin.

Vierailija
107/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen toimitusosoitteesta, lähinnä paikkakunnasta, Ikea antaa erilaisia vaihtoehtoja. Toimitus 'kotiin sisäänkannolla' ei välttämättä ole ollut edes valittavana.

Jos näin on, ja toimitusvaihtoehtona ollut vain: nouda myymälästä, jakelupisteestä/jakeluautolta, kotiinkuljetus, ymmärrän, että ap on hämmentynyt.

Jos joku ei usko, mitä kerroin, voin todeta, että minulla ei aina näy lainkaan sisäänkanto- tai edes kotiinkuljetus-vaihtoehtoa. 

Toki koko tavaraa ei aina voi tilata, jos se on loppu "oman" toimitusalueeni Ikeasta. Ei auta, että toisessa, maantieteellisesti lähempänä olevassa  myymälävarastossa tavaraa olisi, kun sieltä ei jostain syystä voida lähettää paikkakunnalleni... (Poriin toimitetaan Raision myymälästä, ei Tampereelta)

Ikealla logi(sti)ikka on kyllä jotain ihan muuta kuin odottaisi. Mä ostin keittiön Tampereelta, kun asun täällä. No se tuli Kuopiosta, rahtina Postilla, useammassa osassa, osa jäkitoimituksina. Oli aika kypsää odotella vähän väliä jotain kaapinrunkoa tai päällyslevyä täysin räjäytetyssä remppakämpässä. Palkkansa ansainneita nuoria miehiä kyllä, jotka toivat viimeiset klo 22 jälkeen illalla neljänteen kerrokseen ja rappuja kun hissiinkään ei mahtunut. Pitkää päivää heillä.

Vierailija
108/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän HÄSTENS sänky tuotiin sisälle asti, koska ostamme vain laadukkaita huonekaluja laadukkailta toimittajilta.

Huomasitko, että se sänky on oikeasti  páskàa? 
Selkä tulee kipeäksi, koska se on huonosti suunniteltu. Toki, sitä voi myydä ihmisille, joilla ymmärrys on heikompi.

Vierailija
109/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tilasin kikantista jääkaapin ja valitsin 39€ "kotiinkuljetuksen'. Onneksi ehdin vilkaista mikä ihme tuo 49€ kotiinkuljetus on ennen kuin laitoin menemään.

39€ hintaan olisivat dumpanneet 2m korkean ja 60kg painavan kaapin pihaan joka on rinnetontilla kerrosta alempana kuin ulko-ovi ja keittiö. Että tämmöinen "kotiinkuljetus".

Kymppi lisää niin se tosiaan tuotiin keittiöön saakka mutta jätettiin muoveihin.

Saisivat vähintäänkin nimetä tällaiset palvelut niin että ne kuvaavat todellisuutta. "Tontille kuljetus" on eri asia kuin "kotiinkuljetus". En minä missään pihalla asu enkä käytä siellä jääkaappia.

Vierailija
110/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Riippuen toimitusosoitteesta, lähinnä paikkakunnasta, Ikea antaa erilaisia vaihtoehtoja. Toimitus 'kotiin sisäänkannolla' ei välttämättä ole ollut edes valittavana.

Jos näin on, ja toimitusvaihtoehtona ollut vain: nouda myymälästä, jakelupisteestä/jakeluautolta, kotiinkuljetus, ymmärrän, että ap on hämmentynyt.

Jos joku ei usko, mitä kerroin, voin todeta, että minulla ei aina näy lainkaan sisäänkanto- tai edes kotiinkuljetus-vaihtoehtoa. 

Toki koko tavaraa ei aina voi tilata, jos se on loppu "oman" toimitusalueeni Ikeasta. Ei auta, että toisessa, maantieteellisesti lähempänä olevassa  myymälävarastossa tavaraa olisi, kun sieltä ei jostain syystä voida lähettää paikkakunnalleni... (Poriin toimitetaan Raision myymälästä, ei Tampereelta)

Juuri näin siinä kävi! Olen aivan varma että toimitusta sisäänkannolla ei ollut valikoimissa, olisin muuten ottanut sen. 

Ap

Vierailija
111/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavarat eivät ole vieläkään saapuneet.

Ap

Vierailija
112/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama kun suomalainen lähtee etelään, otetaan halvin hotelli ja sitten itketään palvelua ja tasoa. Maksaa vaan, niin saa ihan kaikki sisälle kannettuna ja vaikka tevevision asennettuna käyttökuntoon.

Aivan. Just syksyllä tuli uus telkku. Kaveri heitti puolessa tunnissa paikoilleen kanavat viritettynä ja vei vanhan sekä roskat pois. Ei huonosti käytetty satanen.

Nykyajan asiakaspalvelu on ihan hanurista. Ole ollut kodinkoneliikkeessä töissä ja aina kaikki isompi tavara vietiin asiakkaan kotiin ja jopa opastettiin laitteiden käyttö.

Nykyään heitetään mihin sattuu ja " kato netistä" , jos tarviit apua käytössä.

Jonkun pitäisi tinkiä omista voitoista ja perustaa oikeasti palveleva yritys.😈

Edelleen saa pesukoneen kotiin asti asennettuna jos haluaa, mutta ihan niin kuin aina se ei ole ilmaista ei ollut ennenkään. Tuollainen yritys on jo, esim Hakonen joka toimii ainakin täällä, mutta ei sekään ilmainen ole 

Kyllä se oli siinä firmassa ilmaista, missä itse olin töissä. Oli kunnia-asia tuo palvelu.  Sitten kunnon yrittäjät poljettiin maanrakoon ja Poverit ja Gigantit yms riistäjät tulivat kehiin.

Vierailija
113/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Gigantin touhu on muuten todella surkeaa. pari vuotta takaperin tilattiin astianpesukone kotiinkuljetuksella ja asennuksella. Jätkät toivat koneen keittiöön, katsoivat asennuspaikkaan, jättivät koneen muoveihin/styrokseihin ja häipyivät, koska meillä ei ollut heille jotakin asennuksessa tarvittavia adaptereita/letkunpätkiä/mitähän muuta. Palautettiin kone ja tilattiin toinen paikallisesta kodinkoneliikkeestä, jonka asentaja lähinnä naureskeli, ettei meillä ole edes hankala asennuspaikka, kun on vasta 20 vuotta vanha asunto, ja totta kai tällä kaverilla oli ihan itsellään kaikki tarvittavat hilavitkuttimet.

Aikaisemmalla työpaikalla samainen Gigantti jätti niin ikään astianpesukoneen muoveihin/styrokseihin keskelle taukotilaa, kun oli vanha talo Helsingissä eikä vuotokaukalo mahtunut just sellaisenaan heittämällä, koska kaapin alla oli jälkikäteen asennettu putki.

Vierailija
114/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siellä on erikseen kotiinkuljetus ja kotiinkuljetus sisäänkannolla.

Ehkä niin mut mikä kotiinkuljetus se on että kadulle jätetää 

Vierailija
115/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä saa mitä tilaa. 
Olen saanut pyykinpesukoneen asennettuna ja vanhan veivät pois 

Saan aina kaikki ruoka ym taloustarvikkeet sisään kannettuina.  

Noissa vanhan pois viemisissäkin saa nykyään olla tosi tarkkana, kun enenevässä määrin niissä edellytetään, että itse irrottaa tai purkaa sen pois vietävän laitteen tai kalusteen ja raahaa sen valmiiksi pihalle. Just siksihän sen palvelun mielellään ostaisi, kun ei itse jaksa jotain jääkaappipakastinta kantaa kerrostalon kuudennesta kerroksesta pois. Ei hitto.

Vierailija
116/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on erikseen kotiinkuljetus ja kotiinkuljetus sisäänkannolla.

Ehkä niin mut mikä kotiinkuljetus se on että kadulle jätetää 

Postin rahdin toimitusehtojen mukainen kotiinkuljetus.

Vierailija
117/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletitko tosiaan että kun maksat sen 5€ kotiin kuljetuksesta niin ne tuo sen sinulle kotiin ja auttaa sinua etsimään niille sopivan paikan?

Vierailija
118/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän HÄSTENS sänky tuotiin sisälle asti, koska ostamme vain laadukkaita huonekaluja laadukkailta toimittajilta.

Ja luotolla meni sekin, Santander-Tesla porukoilla yleistä. 

Vierailija
119/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilannepäivitys, tavarat saatu kotiin, auto tuli ihan lähelle ja toinen miehistä auttoi minua kantamaan tavarat rappukäytävään. Hyvä palvelu oli.

Ap

Vierailija
120/142 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletitko tosiaan että kun maksat sen 5€ kotiin kuljetuksesta niin ne tuo sen sinulle kotiin ja auttaa sinua etsimään niille sopivan paikan?

Maksoin 67€

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä neljä