Että vituttaa, maksoin Ikean tuotteiden kotiinkuljetuksesta, tuli ilmoitus että heittävät ne kadunvarteen
"Huomioittehan, että toimitus on kadunvarteen."
Tuollainen teksiviesti tuli. Sieltä saapuu iso matto, pieni ruokapöytä, tv taso ja kaksi tuolia. Jättävät ne siis johonkin kadulle mistä joudun kantamaan ne asuntoon, toivottavasti kukaan ei ehdi varastaa niitä kun joudun viemään ne yksitellen kotiin. Siis oikeasti, kadunvarteen! Eikö edes voi ulko-oven eteen ajaa autoa? Jättävät ne johonkin autotien viereen kadulle.
Kyllä on surkeata palvelua.
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun suomalainen lähtee etelään, otetaan halvin hotelli ja sitten itketään palvelua ja tasoa. Maksaa vaan, niin saa ihan kaikki sisälle kannettuna ja vaikka tevevision asennettuna käyttökuntoon.
Aivan. Just syksyllä tuli uus telkku. Kaveri heitti puolessa tunnissa paikoilleen kanavat viritettynä ja vei vanhan sekä roskat pois. Ei huonosti käytetty satanen.
Nykyajan asiakaspalvelu on ihan hanurista. Ole ollut kodinkoneliikkeessä töissä ja aina kaikki isompi tavara vietiin asiakkaan kotiin ja jopa opastettiin laitteiden käyttö.
Nykyään heitetään mihin sattuu ja " kato netistä" , jos tarviit apua käytössä.
Jonkun pitäisi tinkiä omista voitoista ja perustaa oikeasti palveleva yritys.😈
hyvässä lykyssä mattokin tulee kuteina siitähän sitten solmit itse. normi ikean toimituksia. minä maksan ainoastaan kun tavarat ovat virheettöminä sisällä.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on erikseen kotiinkuljetus ja kotiinkuljetus sisäänkannolla.
Ei siitä mainita .Oisko kielivaikeuksien takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Osta köyhien kaupasta, saa köyhien palvelua.
Oon köyhä, eikä tulisi mieleenikään ostaa ikeasta lastulevykasoja!
Kyllä sieä on paljon laadukastakin tavaraa ,vaikka itse en asioi siellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kun suomalainen lähtee etelään, otetaan halvin hotelli ja sitten itketään palvelua ja tasoa. Maksaa vaan, niin saa ihan kaikki sisälle kannettuna ja vaikka tevevision asennettuna käyttökuntoon.
Aivan. Just syksyllä tuli uus telkku. Kaveri heitti puolessa tunnissa paikoilleen kanavat viritettynä ja vei vanhan sekä roskat pois. Ei huonosti käytetty satanen.
Nykyajan asiakaspalvelu on ihan hanurista. Ole ollut kodinkoneliikkeessä töissä ja aina kaikki isompi tavara vietiin asiakkaan kotiin ja jopa opastettiin laitteiden käyttö.
Tuossa on monesti kyse myös asiakkaan omasta tahdosta. Eli halutaan mahdollisimman edullinen kotiinkuljetus koska se on houkutteleva. Ja siihen sitten myydään erikseen kaikki lisäpalvelut. Joihin menee aikaa
Toki munkin mielestä pyllystä.
Jos olet ostanut palvelun, joka kattaa tuotteiden tuonnin vain kadunvarteen, niin saat sellaisen. Maksat enemmän, ja saat koriin asti.
Sisäänkannolla sai vuosi sitten 500kg keittiökaappeja ihan sisälle saakka. Mä en oikein ymmärrä tuota rapun eteen kuljetusta edes vaihtoehtona, mutta kaipa sillekin on tilauksensa.
Ap! Soittavat ennen kun tulevat. Ohjeista heitä.
Jos joudut kantamaan niin vie aina vähän matkaa yhtä tavaraa ja hae rinnalle muita niin ettet menetä näköyhteyttä tavaroihisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen saa pesukoneen kotiin asti asennettuna jos haluaa, mutta ihan niin kuin aina se ei ole ilmaista ei ollut ennenkään. Tuollainen yritys on jo, esim Hakonen joka toimii ainakin täällä, mutta ei sekään ilmainen ole
Vierailija kirjoitti:
Osaa ne muuallakin. Ostin kerran paikallisesta puljusta pesukoneen kotiinkuljetuksella ja jättivät sen rappuun,kun kyselin asiasta niin kuulemma ei aleta kantaa sisälle asti. Enhän mä 150cm ja selkävaivaisena saanut sitä konetta siitä mihinkään,piti hälyttää isä ja veli hätiin.
Äläpäs mitään, minä typerys ostin pesukoneen asennuksella. Oli elämäni ensimmäinen suoravetopesukone ja myyjä kovasti painotti, että pitää vatupassilla laittaa vaakasuoraan. No, minähän sitten maksoin kotiinkuljetuksen lisäksi asennuksesta. Käytännössä se tarkoitti, että toivat paketista puretun pesukoneen sisälle ja sen verran jalkoja säätivät ettei pesukone lonksunut (veivät mennessään myös ne kiinnitysruuvit, jotka olisi pitänyt muutossa pistää takaisin paikalleen ettei pesukone hajoa). Letkujakaan eivät voineet liittää, koska ei ollut tiivistettä. Ei muuta kun ostamaan vatupassi ja tiiviste tulovesiletkuun. Ihan itse asensin pesukoneen paikalleen.
Sellaista päivää ei tule, että minä maksaisin asennuksesta senttiäkään.
Kyseinen liike ei hyvittänyt mitään, mutta en minä sen kaupan lattioitakaan kuluta.
Vierailija kirjoitti:
Ap! Soittavat ennen kun tulevat. Ohjeista heitä.
Jos joudut kantamaan niin vie aina vähän matkaa yhtä tavaraa ja hae rinnalle muita niin ettet menetä näköyhteyttä tavaroihisi.
Kiitos vinkistä, aion toimia juuri noin.
Ap
Meillä toimii jätetään kadulle koska asutaan rivarissa niin jättävät pihalle. Samoin toimii hyvin ok-talossa.
On muuten kallis se kuljetus.
Nykyään toimii tosihyvin kun ei osteta mitään. Ei Ikeasta eikä muualtakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleen saa pesukoneen kotiin asti asennettuna jos haluaa, mutta ihan niin kuin aina se ei ole ilmaista ei ollut ennenkään. Tuollainen yritys on jo, esim Hakonen joka toimii ainakin täällä, mutta ei sekään ilmainen ole
Hakonen on juuri se firma jolta tuo kuljetus tulee. Ikea on näköjään ulkoistanut kuljetuksen heille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Sisäänkannolla sai vuosi sitten 500kg keittiökaappeja ihan sisälle saakka. Mä en oikein ymmärrä tuota rapun eteen kuljetusta edes vaihtoehtona, mutta kaipa sillekin on tilauksensa.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Olen autoton eli en lähde julkisilla hakemaan esim. 10-25 kg paketteja, mutta saan ne helposti alaovelta hissillä yläkertaan. Saan siis tavarat kätevästi kotiin mutta säästän vähän rahaa.
Aloitus on toki trolli koska niin selkeästi nuo vaihtoehdot Ikea ilmoittaa että on mahdotonta joutua toimitustavan yllättämäksi.
Kyllä muakin harmittaisi jos ikeasta ostaisin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettelemistä siinä on? Olen autoton eli en lähde julkisilla hakemaan esim. 10-25 kg paketteja, mutta saan ne helposti alaovelta hissillä yläkertaan. Saan siis tavarat kätevästi kotiin mutta säästän vähän rahaa.
Aloitus on toki trolli koska niin selkeästi nuo vaihtoehdot Ikea ilmoittaa että on mahdotonta joutua toimitustavan yllättämäksi.
Ok. Mä en ole edes huomannut tuollaista sinnepäinkuljetusvaihtoehtoa kuin Ikeassa. Tilaan käytännössä kaiken ruokaa myöten verkkokaupasta, mutta kotiinkuljetusta tarvittaessa on kyllä kiva, että sen saa tosiaan kotiin saakka. Autollinen, mutta reumaatikko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luitko toimitusehdot vasta sen jälkeen, kun olit tehnyt tilauksen?
Tilasin kotiinkuljetuksen! Se tarkoittaa että tavara tuodaan kotiin, ei jätetä kadulle.
Ap
Toimitus osoitteeseesi sisäänkannolla alk. 49,.
SIELLÄ ON IHAN SIINÄ VIERESSÄ TUO VAIHTOEHTO. ET SIIS VIITSINYT SITÄ LUKAEA.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok. Mä en ole edes huomannut tuollaista sinnepäinkuljetusvaihtoehtoa kuin Ikeassa. Tilaan käytännössä kaiken ruokaa myöten verkkokaupasta, mutta kotiinkuljetusta tarvittaessa on kyllä kiva, että sen saa tosiaan kotiin saakka. Autollinen, mutta reumaatikko.
Toki harvemmin Posti käytössä, se on kovin hidas.
Uusia hankintoja joutuu todella miettimään, mistä ne kannattaa ostaa. Kerron pari esimerkkiä mitä olen itse kokenut: Ostin astianpesukoneen, myyntifirman kaveri hämmästyksekseni (mikä treeni) juoksi portaat 4-kerrokseen paketti sylissä. Vanhassa kerrostalossa oli kyllä hissi, mutta sellainen pieni parin henkilön kuljetukseen sopiva. Kun tuki aika hankkia uusi isompi pyykinpesukone, niin siitä alkoi melkoinen rumpa. En ollut edes ymmärtänyt, ettei isoa kodinkonetta tuoda kotiin saakka, sille tarkoitetulle paikalle. Soittelukierros osoitti, että kyseinen palvelu oli lähes mahdotonta saada/ostaa. Kun ihmettelin ulos kadulle, sisäänkäynnin läheisyyteen jättämistä, niin nainen yhdessä firmassa sanoi, ettei heillä ole aikaa ravata pitkin portaita kaiken päivää. Alue (Etelä-Haaga H:ki) kattaa sitä tunnettua vanhaa talokantaa maks. 4-kerrosta, joten hissittömiä taloja on paljon. Mutta lopulta löytyi firma jonka palveluihin sisältyi tarvitsemamme palvelut ja hoitivat homman loppuun saakka, pesukone asennettiin täysin käyttövalmiiksi. 👍🏻
Kyllä kaljat tuodaan ainakin aina tilatessa ovelle asti