Että vituttaa, maksoin Ikean tuotteiden kotiinkuljetuksesta, tuli ilmoitus että heittävät ne kadunvarteen
"Huomioittehan, että toimitus on kadunvarteen."
Tuollainen teksiviesti tuli. Sieltä saapuu iso matto, pieni ruokapöytä, tv taso ja kaksi tuolia. Jättävät ne siis johonkin kadulle mistä joudun kantamaan ne asuntoon, toivottavasti kukaan ei ehdi varastaa niitä kun joudun viemään ne yksitellen kotiin. Siis oikeasti, kadunvarteen! Eikö edes voi ulko-oven eteen ajaa autoa? Jättävät ne johonkin autotien viereen kadulle.
Kyllä on surkeata palvelua.
Kommentit (142)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä on erikseen kotiinkuljetus ja kotiinkuljetus sisäänkannolla.
Ehkä niin mut mikä kotiinkuljetus se on että kadulle jätetää
Sehän on tarkoitettu niille jotka asuvat kadulla.
Tilasin paketin Matkahuollon kautta, koska P on pazka.
Tuli ilmoitus että on viety Triplasta Itäpasilaan K kauppaan automaattiin. Menin sinne, pitkälle. Kaupassa kävi ilmi, että ei ole automaattia MH vaan pitää mennä kassalle. Jonotin. Kävi ilmi, että jossain automaatissa jossain. Löysin sen, kerrostalon seinässä slummissa. Kävi ilmi että sori, viety Triplaan.
Ei voi olla totta. Suomesta on tullut - en sano mikä.
Tuote pitää luovuttaa vain jos ostaja on paikalla.Eivät ne voi jättää niitä kadunvarteen noin vaan.
Vierailija kirjoitti:
Siellä on erikseen kotiinkuljetus ja kotiinkuljetus sisäänkannolla.
Tämä! Kaikki palvelut vaan pitäis saada ilmasiks ja sitte nillitetään kun ei onnistu.
Minän tilasin Jyskiltä sängyn kotiinkuljetuksella. Ajoivat pihaan ja oli vain yksi äijä tuomassa joten jouduin auttamaan häntä kantamaan sängyn 8 kerrokseen! Siitä siis maksoin! Huh miten törkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luitko toimitusehdot vasta sen jälkeen, kun olit tehnyt tilauksen?
Tilasin kotiinkuljetuksen! Se tarkoittaa että tavara tuodaan kotiin, ei jätetä kadulle.
Ap
Älä idiootti itke. https://www.ikea.com/fi/fi/customer-service/services/delivery/
ja kun klikkaa se auki niin mitäs siellä lukee:
https://www.ikea.com/fi/fi/customer-service/services/delivery/#18fc4067…
Pakettitoimitus ovellesi alk. 9,90
--------
Toimitus tuodaan kotiovelle.
Toimitus osoitteeseesi luovutus kuljetusautolta alk. 29,
Toimitushinta määräytyy ostoskorin arvon ja postinumerosi mukaan. Tarkista toimitushinta alueellesi taulukosta tai ostoskorissa.
------
Valitse toimituspäivä ja -ikkuna tehdessäsi tilausta. Kuljetusyritys ottaa sinuun yhteyttä lähempänä toimitusta saadaksesi tarkan toimitusajankohdan.
Kuljetusauto pysäköidään mahdollisimman lähelle taloa, ja tuotteet luovutetaan suoraan autosta. Jos tuotteet toimitetaan pahvilavalla, lava jää vastaanottajalle.
T-------
Toimitus osoitteeseesi sisäänkannolla alk. 49,
IHAN ITE RUKSIT OIKEAN TOIMITUKSEN!
Kyllä. Tilasin myös 2 pöytää, ja tottakai luulin, että ne pakkaukset kannetaan oven taakse, mutta ei. Ne jätettiin ulos, porraskäytävän eteen, kaatosateeseen! Onneksi pääsin lyhyellä varoitusajalla pelastamaan ne sieltä, mutta se olikin sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun katsoin Ikean pelleilyä.
Vierailija kirjoitti:
Köyhä otti halvimman vaihtoehdon ja nyt itkettää
Jaa. Miksi kommentoit tuohon sävyyn?
Meinaatko ettei köyhä tiedä tilaansa itse ja kärsi siitä ilman tuollaisia kommenttejakin.
Hävetä saisit
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Tilasin myös 2 pöytää, ja tottakai luulin, että ne pakkaukset kannetaan oven taakse, mutta ei. Ne jätettiin ulos, porraskäytävän eteen, kaatosateeseen! Onneksi pääsin lyhyellä varoitusajalla pelastamaan ne sieltä, mutta se olikin sitten ensimmäinen ja viimeinen kerta, kun katsoin Ikean pelleilyä.
JUST EDELLISESSÄ VIESTISSÄ KERROTTIIN ETTÄ IHAN ITSE VALITSET TOIMITUSTAVAN!
Vierailija kirjoitti:
Se oli oma valintasi, ap. Maksoit vähemmän, mikä näkyi palvelun tasossa.
Kamalaksi on kyllä nykyaika mennyt.
E nen kotiinkuljetus tarkoitti että tavarat tuotiin kogiin eikä kadun varteen tai pihalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis luitko toimitusehdot vasta sen jälkeen, kun olit tehnyt tilauksen?
Tilasin kotiinkuljetuksen! Se tarkoittaa että tavara tuodaan kotiin, ei jätetä kadulle.
Ap
Älä idiootti itke. https://www.ikea.com/fi/fi/customer-service/services/delivery/
Oliko toi määrittelevä sana oikeasti pakko olla tuollainen toisen älyä vähättelevä. Tykkäätkö kun sua nimitellään samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvänen aika mikä urpo 😂
Itse vissiin oot huomioinut aina kaikki yksityiskohdat ja et ole ikinä erehtynyt missään asiassa. Siitä syystä bohtuen on varaa notkua av;llä parhaaseen työaikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sisäänkannolla sai vuosi sitten 500kg keittiökaappeja ihan sisälle saakka. Mä en oikein ymmärrä tuota rapun eteen kuljetusta edes vaihtoehtona, mutta kaipa sillekin on tilauksensa.
Mitä ihmettelemistä siinä on? Olen autoton eli en lähde julkisilla hakemaan esim. 10-25 kg paketteja, mutta saan ne helposti alaovelta hissillä yläkertaan. Saan siis tavarat kätevästi kotiin mutta säästän vähän rahaa.
Aloitus on toki trolli koska niin selkeästi nuo vaihtoehdot Ikea ilmoittaa että on mahdotonta joutua toimitustavan yllättämäksi.
Ok. Mä en ole edes huomannut tuollaista sinnepäinkuljetusvaihtoehtoa kuin Ikeassa. Tilaan käytännössä kaiken ruokaa myöten verkkokaupasta, mutta kotiinkuljetusta tarvittaessa on kyllä kiva, että sen saa tosiaan kotiin saakka. Autollinen, mutta reumaatikko.
Kyllä niitä on huonekalufirmoissa. Niissä on useita eri vaihtoehtoja. Kalleimmassa kannetaan ja kootaan kaikki ja viedään vanha pois ja roskatkin ulos. Kuten runkopatjasänkyyn ruuvataan jalat paikoilleen ja laitetaan sängynpääty paikoilleen ja lairtaan se sänky paikoilleen huoneessa. Sitten vievät suuret paksut pahvit ja suojamuovit pois.
Kotiinkuljetus ja kotiinkuljetus sisäänkannolla ovat kaksi eri palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys, tavarat saatu kotiin, auto tuli ihan lähelle ja toinen miehistä auttoi minua kantamaan tavarat rappukäytävään. Hyvä palvelu oli.
Ap
Kiva kuulla että hyvin meni.
Vierailija kirjoitti:
Tilannepäivitys, tavarat saatu kotiin, auto tuli ihan lähelle ja toinen miehistä auttoi minua kantamaan tavarat rappukäytävään. Hyvä palvelu oli.
Ap
Turhaan siis ap alun perinkään kilahdit asiasta, joka lopulta menikin ihan hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Turhaan siis ap alun perinkään kilahdit asiasta, joka lopulta menikin ihan hyvin.
Ap vaikuttaa samanlaiselta tyypiltä kuin mun äiti. Kamala mesoaminen joka ikisestä asiasta ja vika on aina muissa. Lopulta huomaakin, ettei asiat olleetkaan niin kuin oli olettanut. Ei silti opi seuraavaa kertaa varten, vaan sama meno jatkuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se oli oma valintasi, ap. Maksoit vähemmän, mikä näkyi palvelun tasossa.
Kamalaksi on kyllä nykyaika mennyt.
E nen kotiinkuljetus tarkoitti että tavarat tuotiin kogiin eikä kadun varteen tai pihalle.
Ennen ihmiset menivät huonekalukauppoihin testaamaan sohvia ennen ostopäätöstä ja vaatekauppoihin vaatteita. Investointeihin käytettiin kerralla enemmän rahaa, mutta tuotteet oli valmistettu joskus jopa kotimaassa ja tehty kestämään.
Nykyään valtava määrä turhaa roinaa täpätään virtuaaliseen ostoskoriin mielikuvien perusteella työpaikan vessareissulla. Tavarat hajoavat jo ennen käyttöä ja supermarkettien pakettipisteet tursuavat käytettyihin pizzalaatikoihin pakattuja takaisinlähetyksiä. Ylityöllistetyt ja alipalkatut lähetit kurvaavat reaaliaikaisen GPS-valvonnan alla toimittamaan ruotsalaisen halpisfirman sademetsistä kaadetusta puusta puristamaa lastulevyä osoitteesta toiseen. Ihmiset tilaavat ruokaa kotiinkuljetuksella vaikka voisivat itse kävellä lähiravintolaan.
Ap, pyydä joku kaveri toimitusajaksi auttamaan tavaroiden sisään kantamisessa. Ongelma ratkaistu.
Sitä saa mitä tilaa.