Suostuisitko käyttämään työpaikallasi Pride-tunnuksia (paita, pinssi) jos esihenkilö vaatisi?
Itse en. Minun tehtäväni ei ole työpaikalla mainostaa mitään ulkopuolista aatteellista liikettä, järjestöä jne mitkä eivät liity oman työnantajan toimintaan. Olisin valmis vastaanottamaan mieluummin varoituksen kirjallisena.
Kommentit (562)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nousee töissä Pride-lippu salkoon ja sitä saa juhlistaa ne jotka haluaa. Sitten jaetaan Pride karkkia mutta kukaan ei vaadi lipun nostoon tai ottamaan karkkia. Kaulahihnan saa ottaa jos haluaa, otin kyllä koska pidän sen väreistä eikä se alkuperäinen aate nyt huono ole. Ei mitään draamaa, ei pakotusta tms.
Sosiaalinen paine....
Miten niin? Suurinta osaa ei kiinnostanut lipun nosto, karkit kelpasivat varmaan kaikille kun loppuivat kesken ja jokunen otti nauhan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nousee töissä Pride-lippu salkoon ja sitä saa juhlistaa ne jotka haluaa. Sitten jaetaan Pride karkkia mutta kukaan ei vaadi lipun nostoon tai ottamaan karkkia. Kaulahihnan saa ottaa jos haluaa, otin kyllä koska pidän sen väreistä eikä se alkuperäinen aate nyt huono ole. Ei mitään draamaa, ei pakotusta tms.
Meillä nousee Perussuomalaisten lippu salkoon ja sitä juhlistaa ne jotka haluaa.
Peruskarkkeja jaetaan mutta pakko ei ole syödä. Lauletaan perussuomalaisia lauluja "Pakko ei ole laulaa".
perussuomalaisten edustaja pitää puheita "Pakko ei ole kuunnella" Näin meidän työmaalla.
Yksi vaihtoehto on että Työmaalla tehdään vain töitä ja jätetään kaikki aatteet ym pois.
Työssä on kuitenkin monella tavalla ajattelevia ihmisiä ja heitäkin pitää suvaitsevaisuuden nimissä kunnioittaa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine....
Miten niin? Suurinta osaa ei kiinnostanut lipun nosto, karkit kelpasivat varmaan kaikille kun loppuivat kesken ja jokunen otti nauhan.
Kokeile seuraavaksi Aatukarkkeja. meneekö kaupaksi. Varmaan hakaristinauhakin kelpaa monelle.
Vierailija kirjoitti:
Raamattu, Johanneksen ilmestys 13:16 Ja se saa kaikki, pienet ja suuret, sekä rikkaat että köyhät, sekä vapaat että orjat, panemaan merkin oikeaan käteensä tai otsaansa,13:17 ettei kukaan muu voisi ostaa eikä myydä kuin se, jossa on merkki: pedon nimi tai sen nimen luku.
Kun vielä ymmärtäisit, mitä tuo tarkoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä nousee Perussuomalaisten lippu salkoon ja sitä juhlistaa ne jotka haluaa.
Peruskarkkeja jaetaan mutta pakko ei ole syödä. Lauletaan perussuomalaisia lauluja "Pakko ei ole laulaa".
perussuomalaisten edustaja pitää puheita "Pakko ei ole kuunnella" Näin meidän työmaalla.
No, entä sitten? Siinähän persuilijat persuilevat ja loppuja ei kiinnosta. Ihan sama.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sosiaalinen paine....
Kokeile seuraavaksi Aatukarkkeja. meneekö kaupaksi. Varmaan hakaristinauhakin kelpaa monelle.
No monelle persulle ainakin 🤡
Ei meillä kyllä kukaan vaatisi, mutta jos olisi kampanja niin suostuisin ehdotuksestakin. Kahdesta syystä.
- Pieni asia minulle käyttää jotakin jolla voi olla iso merkitys toiselle. Esim. tiimeissäni ja kollegoissani on useampi seksuaalivähemmistön edustaja ja heille se olisi varmasti tärkeää. Kyllä minä periaatteesta kunnioitan kaikkien oikeutta elää ja olla kunhan ei muille tehdä haittaa. Pride-organisaatioista sitten voi olla montaa mieltä.
- Olen keskijohtoa. Jos joku ylhäältä ehdottaa että kannattaisi laittaa niin kyllä sen teen koska 1. firman linjan tukeminen, avoimesti en johtoa oman asemani takia kyseenalaista vaikka omalle managerille voinkin lähettää ärhäkkään viestin jos joku ärsyttää. Tämä asia ei sinänsä ärsyttäisi, ks. ylempi syy. ja 2. esimerkillä johtaminen, että minun takiani ainakaan joku ei tunne ettei voisi olla oma itsensä tai itse käyttää sitten sitä pinssiä tai paitaa.
En suostuisi. Yhtäkään aatetta, puoluetta tai uskontoa en suostuisi mainostamaan.
jos se on sateenkaaren värinen eli monivärinen, niin en suostu. Tykkään mustasta.
Jos maksetaan tarpeeksi, voin niin tehdä. Mutta työn ulkopuolella haistatan niille sekoille pitkät p_askat.
Aivan sama. Symboli kuin symboli. Eivät merkitse yhtään mitään. Vain sillä, mitä pään sisältä löytyy, on merkitystä. Ja möykky paskaahan siellä korvien välissä on ihan jokaisella.
Olen lesbo, mutta minustakaan ei tuntunut luontevalta käyttää töissä Helsingin kaupungin avainnauhaa, jossa on sateenkaarikuosi sillä uudella "inklusiivisemmalla" trans-lippuvärityksellä. Mielestäni tuo uusi sateenkaarilippu on voimakkaasti ideologinen, eikä mikään neutraali yhdenvertaisuuden symboli.
Absurdi kysymys. Ei voi lain mukaan vaatia moista.
Jos työpaikalla olisi kertaalleen 3 tuntia kestävä tempasu, niin tietty. Ja se joka ei pysty, voi jäädä kyseisen tempauksen ajaks sivuun kokonaan.
Tottakai. Teen niin ilman pakkoakin. Minusta on hienoa, että työpaikkani tukee tasa-arvoa myös yhdenvertaisen seksuaalisen tasa-arvon saralla.
Vierailija kirjoitti:
Aivan sama. Symboli kuin symboli. Eivät merkitse yhtään mitään. Vain sillä, mitä pään sisältä löytyy, on merkitystä. Ja möykky paskaahan siellä korvien välissä on ihan jokaisella.
Puhu vain omista möykyistäsi.
Käytän vapaaehtoisesti. Haluan näyttää työyhteisölle että minun seurassa jokainen voi olla oma itsensä. Siihen ne sateenkaaren värit viittaa. En siten ilmoita olevani itse minkään tietyn ryhmän edustaja.
Mä olen niin hetero, että mua ei haittaa ja tuen mielelläni seksuaalista tasavertaisuutta. Rakkaus kuuluu kaikille. Laitan reppuuni sateenkaaripinssin ja kaulaani sateenkaari kaulanauhan jos se vie viestiä eteenpäin.
Käytän ihan ilman pyyntöä sateenkaari kaulanauhaa, jossa ovat työpaikan avaimet ja työläppärin kannessa on mm. Sateenkaarisydäntarra.
En. En identifioidu Priden porukkaan. Vähemmistöt ihan ok, mutta se liike ei. Pj:n puku itsenäisyyspäivän vastaanotolla kuvastaa asennetta ja maailmankuvaa, johon en voi samaistua.