Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sukupuolia on kaksi, mielenterveyshäiriöitä kuvitella muuta on enemmän

Vierailija
12.03.2026 |

Ei mulla muuta

Kommentit (974)

Vierailija
681/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Niin, terroristijärjestön onnettomat saavutukset itkettävät ja naurattavat.

Feminismi tulee kieltää yleisvaarallisena vihaideologiana." 

Hetkonen, väititkö sä juuri hetki sitten, että transasiat uhkaa feminismin tärkeimpiä saavutuksia, ja nyt taas koko feminismi pitäis kieltää yleisvaarallisena vihaideologiana?!? 

Sori, mua naurattaa vieläkin niin, että mahaan sattuu. Oikeesti kiitos, saan varmasti loppuiäkseni hupia siitä, että joku väittää naisurheilua feminismin tärkeimmäks saavutukseks. 

Hetkonen, mä?  En.

Ai sori, luulin samaksi sekopääksi. 

Vierailija
682/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa ihan oikeasti viimeistään nyt alkaa kuuntelemaan detransitoitujien kokemuksia, jos edelleen on sitä mieltä, että nk. transhoidot ovat ihan oikeaa lääketiedettä. 

Detransituitija kannattaa ehdottomasti kuunnella. Heitä on muutama prosentti kaikista hoitoja saaneista. Heidän tarinoillaan on väliä ja on todella hyvä, jos joku välttyy turhilta hoidoilta heidän tarinoidensa avulla. Sukupuoli-identiteetin tutkimuksissa myös kannustetaan tutustumaan heidän tarinoihinsa juuri tästä syystä.

Heidän tarinoitaan ei kuitenkaan tule käyttää perusteluna hoitojen kieltämiseen kaikilta, koska yli 95% hoitoja saaneista on todella hyötynyt niistä, eikä detransituoidu. 

Suhteellisen uusi propagandaväite on, että detransituoituja olisi 30% hoitoja saaneista. Tämä ei pidä paikkaansa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?" 

Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta. 

Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.

Mä en ole transaktivisti. 

Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain. 

Transsukupuolisuus ei itsessään ole mielenterveyshäiriö. 

Monien  mielenterveyshäiriöitten juuret ovat raskauden ja erityisesti synnytyksen aikaisissa tapahtumissa.

Ja ne puhkeavat vauvaiässä? Älä nyt viitsi, et sä itsekään enää pysty uskomaan tuohon. 

1. Oletko koskaan kuullut lastenpsykiatriasta?

2. Koko tarinasi saattaa olla keksitty.

Olen kuullut lastenpsykiatriasta, niinhän sitä mun läheistäkin yritettiin "hoitaa". Lastenpsykiatria ei tunne vauva/taaperoiässä puhkeavia mielenterveyden häiriöitä, ellei kyse ole äärimmäisestä laiminlyönnistä jne. 

Joo, tarinani voi toki sun näkökulmasta olla keksitty. Se ei kuitenkaan ole ainoa vastaava kokemus maailmassa, ja ne eivät kaikki voi olla keksittyjä. Varhaislapsuudesta saakka kestänyt, pysyvä kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on selkeästi tunnettu ilmiö. 

Toisekseen, MINÄ tiedän, ettei tarinani ole keksitty, joten MINÄ tiedän miten päättömiä sun väitteet on. Ei sun jutuilla voi vakuuttaa ketään, jolla on henkilökohtaista kokemusta asiasta. Propagandasi on suunnattu ihan muille tahoille. 

Vauva/taaperoikäinen kykenee tulkitsemaan sukupuolen ainoastaan näkyvien/kehollisten ominaisuuksien perusteella. Se ei tietenkään sulje pois lapsilla yleisesti esiintyviä mielikuvitusmaailmoja. Kuitenkin, jos mielikuvitusmaailma jää pysyväksi, on kyseessä mielenterveyshäiriö. Ja transaktivistit ovat taitavia keksimään tarinoitakin.

Mistä tiedät? En lainkaan allekirjoita väitettäsi. Et sä pysty saamaan mua uskomaan tuohon hömppääsi. Koska mä TIEDÄN väitteesi valheellisiksi, mua kiinnostaa niissä yhäkin ainoastaan se, miksi asia on sulle niin tärkeä. 

Löysin tämän hakusanalla "kuinka 2-vuotias tulkitsee sukupuolen". Tämä on suora lainaus Väestöliiton sivulta otsikosta "2-3 vuotiaan seksuaalisuus":

1. Mitä lapsessa tapahtuu? Vastaus: Opettelee käymään potalla. Huomaa, että tytöt ja pojat erilaisia.

2. Mitä lapsi voi tehdä ja kysyä? Vastaus: Sukuelimet kiinnostavat, katselee muiden pimppejä ja pippeleitä esim. saunassa. Pohtii eroja ääneen.

3. Miten aikuinen voi tukea ja ohjata lasta? Vastaus: Kerro, että tytöillä on pimppi, pojilla pippeli. Anna lapsen olla potalla omassa rauhassa. Opeta pesemään kädet WC-käynnin jälkeen.

Asia on minulle tärkeä, koska vastustan jyrkästi luonnonvastaista vallankumousta, jonka Suomen eduskunta, transjärjestöjen sekä lääketeollisuuden ja muitten taloudellista hyötyä ilmiöstä kuittaavien tahojen (sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliklinoitten pseudotieteelliset poppatohtorit ja sukupuolenmuokkauskirurgit) toiveesta, käynnisti vuonna 2003 voimaan astuneen, alkuperäisen translain myötä.

Eli näin hienosti pystyt löytämään asiallista tietoa, että 2-3 -vuotias alkaa ymmärtää sukupuolten eron, on siitä kiinnostunut, pohtii eroja ja ymmärtää näin siis myös oman sukupuolensa.

Sitten kuitenkin, kun sinulle kerrotaan, että joku juuri tuon ikäinen lapsi on aivan kehitystasonsa mukaisesti havainnut olevansa eri sukupuolta kuin se oma syntymäsukupuoli, niin sinä kerrot, että "hämmentävän isot" lapset luulevat, että sukupuoli on sama asia kuin pitkät hiukset. 

Niinkun, miten voi toisaalta ymmärtää asioita ja sitten heittää kaiken ymmärryksen romukoppaan, kun täytyy kehittää jotain raflaavaa propagandaa.

Vierailija
684/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Sinä et ole perehtynyt aiheeseen monipuolisesti. Olet perehtynyt transvastaiseen propagandaan. "

Todella mielenkiintoista, että sinä pystyt sieltä sanomaan, mitä kaikkea olen lukenut ja mihin kaikkeen olen perehtynyt. Sen sijaan, että keskustelisit asiasta (ja vaikka kertoisit lähteen niille asioille, joille pyysin lähdettä), haluatkin puhua nyt minusta. Et edes kerro, mitä sinä olet tehnyt hankkiaksesi tietoa. 

Mä voin muuten nyt tähän lainata otteita suomalaisista palveluvalikoiman suosituksista transhoitoja koskien:

"Yhteenvetona voidaan todeta, etta vaikka henkilot olivat paasaantoisesti tyytyvaisia sukupuolta ilmaisevien fyysisten ominaisuuksien korjausprosessiin, niin tamanhetkisen tutkimusnayton mukaan yksittaisten hoitojen ja toimenpiteiden hyotyjen ja haittojen suhde on epavarma ja tutkimustieto niiden pitkaaikaisseurauksista puuttuu."

"Laajan ruotsalaisen rekisteritutkimuksen mukaan sukupuolen fyysiseen ilmiasuun kohdistuvat muuntohoidot eivat poistaneet psykiatrisen hoidon tarvetta ja psykososiaalisia ongelmia, eika itsetuhoisuuskaan korjaantunut muuntohoidoilla."

Eli transhoidoista tiedetään hyvin vähän, ja se, mitä niistä tiedetään, ei vaikuttaisi siltä, että ne poistaisivat psykiatrisen hoidon tarvetta tai vähentäisivät 1ts3mur4r15k1ä. Vaikka hoidot käyneet ihmiset olisivat tyytyväisiä kosmeettisiin muutoksiin, suurempia ongelmia ne eivät ratkaise.

https://palveluvalikoima.fi/documents/1237350/22895838/Transsukupuolisu…

Suosittelen lukemaan. Vai onko tuokin mielestäsi esimerkki transvastaisesta propagandasta?

Tuo ruotsalaistutkimus, mihin viittaat on juuri se tutkimus, josta levitetään disinformaatiota. Tutkimuksen tekijä on useaan kertaan vedonnut, että väärän tiedon levittäminen lopetettaisiin.

Vierailija
685/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aha.

Vierailija
686/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko aloituksesi tästä aiheesta?

Vierailija
687/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Mutta ihmiset ei halua aktiivisesti olla tukemassa ajatusta, että sukupuolta voi muuttaa, koska toisen silmissä sitä harvoin voi. "

Mutta jos se silti auttaa sen ihmisen omaa tuntemusta niin miksi sillä olisi väliä että onko muutos onnistunut sinun silmissäsi? Ei sitä sinun takiasi tehdä.

Muutenkin tässä on koko ajan se kummallisuus että sukupuolista puhutaan ikäänkuin ne olisivat olemassa kaikkia muita varten enemmän kuin sitä ihmistä itseään.

Silloin kun pakotetaan ottamaan kantaa asiaan niin silloinhan siitä tehdään juuri kaikkien asia. 

Se että yksityisellä ihmisellä on dysforia, ei todellakaan pitäisi olla koko kansan asia. Eikä kaikkien tarvitse sitä ymmärtää, mutta tässä tapauksessahan on median jahtaamana maalitettu vääräuskoiseksi jos kaikki ihmiset eivät seiso rivissä puolustamassa dysforioita. Pitäisi hyväksyä sekin ettei kaikkia toisten ala- ja yläpään ristiriita kiinnosta lainkaan.

Vierailija
688/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Entä jos hän kertoo olevansa Batman, kissanpentu, viinirypäle tai pyllynreikä? Kertoisitko muille olevasi viinirypäleen äiti?" 

Sä puhut ihmiselle, joka on menettänyt rakkaimman läheisensä, koska hän ei ikinä saanut mitään tukea tai validaatiota sille poikkeavalle sukupuolikokemukselleen. Mua ei naurata sun typerät viinirypälevertaukset yhtään. Todella mautonta. 

Kaikkiin mielenterveyshäiriöihin liittyy kohonnut itsetuhoisuusriski. Väärään sukupuoleen syntyminen on luonnontieteellinen mahdottomuus. Te transaktivistit olette lahko.

Väärään sukupuoleen syntymisen KOKEMUS ei ole luonnontieteellinen mahdottomuus. Minä uskon, että sille kokemukselle on jo sikiöaikana kehittynyt pohja, koska olen nähnyt sen alkavan niin varhain. 

Monien  mielenterveyshäiriöitten juuret ovat raskauden ja erityisesti synnytyksen aikaisissa tapahtumissa.

Ja ne puhkeavat vauvaiässä? Älä nyt viitsi, et sä itsekään enää pysty uskomaan tuohon. 

Olen kuullut lastenpsykiatriasta, niinhän sitä mun läheistäkin yritettiin "hoitaa". Lastenpsykiatria ei tunne vauva/taaperoiässä puhkeavia mielenterveyden häiriöitä, ellei kyse ole äärimmäisestä laiminlyönnistä jne. 

Joo, tarinani voi toki sun näkökulmasta olla keksitty. Se ei kuitenkaan ole ainoa vastaava kokemus maailmassa, ja ne eivät kaikki voi olla keksittyjä. Varhaislapsuudesta saakka kestänyt, pysyvä kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on selkeästi tunnettu ilmiö. 

Toisekseen, MINÄ tiedän, ettei tarinani ole keksitty, joten MINÄ tiedän miten päättömiä sun väitteet on. Ei sun jutuilla voi vakuuttaa ketään, jolla on henkilökohtaista kokemusta asiasta. Propagandasi on suunnattu ihan muille tahoille. 

Vauva/taaperoikäinen kykenee tulkitsemaan sukupuolen ainoastaan näkyvien/kehollisten ominaisuuksien perusteella. Se ei tietenkään sulje pois lapsilla yleisesti esiintyviä mielikuvitusmaailmoja. Kuitenkin, jos mielikuvitusmaailma jää pysyväksi, on kyseessä mielenterveyshäiriö. Ja transaktivistit ovat taitavia keksimään tarinoitakin.

Mistä tiedät? En lainkaan allekirjoita väitettäsi. Et sä pysty saamaan mua uskomaan tuohon hömppääsi. Koska mä TIEDÄN väitteesi valheellisiksi, mua kiinnostaa niissä yhäkin ainoastaan se, miksi asia on sulle niin tärkeä. 

Löysin tämän hakusanalla "kuinka 2-vuotias tulkitsee sukupuolen". Tämä on suora lainaus Väestöliiton sivulta otsikosta "2-3 vuotiaan seksuaalisuus":

1. Mitä lapsessa tapahtuu? Vastaus: Opettelee käymään potalla. Huomaa, että tytöt ja pojat erilaisia.

2. Mitä lapsi voi tehdä ja kysyä? Vastaus: Sukuelimet kiinnostavat, katselee muiden pimppejä ja pippeleitä esim. saunassa. Pohtii eroja ääneen.

3. Miten aikuinen voi tukea ja ohjata lasta? Vastaus: Kerro, että tytöillä on pimppi, pojilla pippeli. Anna lapsen olla potalla omassa rauhassa. Opeta pesemään kädet WC-käynnin jälkeen.

Asia on minulle tärkeä, koska vastustan jyrkästi luonnonvastaista vallankumousta, jonka Suomen eduskunta, transjärjestöjen sekä lääketeollisuuden ja muitten taloudellista hyötyä ilmiöstä kuittaavien tahojen (sukupuoli-identiteetin tutkimuspoliklinoitten pseudotieteelliset poppatohtorit ja sukupuolenmuokkauskirurgit) toiveesta, käynnisti vuonna 2003 voimaan astuneen, alkuperäisen translain myötä.

Tuossahan ei sanota mitään sellaista, mitä väitit. Ei pidä paikkaansa, ettei 2-vuotiaalla voisi olla sukupuoli-identiteettiä. 

Miksi sinulle on tärkeää vastustaa "luonnonvastaista vallankumousta"? Onko sinulla asialle uskonnollinen motiivi, vai mistä se tulee? Ja miksi haluat käyttää loukkaavaa kieltä, miksei asialliset ilmaisut riitä asiasta keskusteluun? 

1. Sukupuoli on aina pelkästään biologiaa. 

2. Mitä kaikkia identiteettejä sinun mielestäsi ihmisen passiin/henkilökorttiin pitäisi merkitä, rakastamasi "sukupuoli-identiteetin" lisäksi? Mahdollisesti identiteetti-ikä (10 vuotta enemmän tai vähemmän, elokuva- ja musiikkimaku, kannattamasi urheiluseura tai puoluekanta)?

3. Luonnonvastainen vallankumous, joka käynnistyi alkuperäisen translain tultua voimaan, uhkaa oikeitten naisten ja tyttöjen eli tytöiksi syntyneitten oikeuksia. Minkään mielikuvitussukupuolten vaatimat oikeudet eivät saa eivätkä voi olla yhtä tärkeitä.

4. En ole edes käyttänyt oikeasti loukkaavaa kieltä, mutta normaalissa maailmassa on opittava kestämään myös ajoittaista mielipahaa.

1. Minulla ainakin on sukupuoli-identiteetti. Se on kyllä kokemus. 

2. Passissa on sellainen identiteettitieto kuin nimi. Se voi muuttua. 

3. Oletko tyttö tai nainen? Minä olen, eikä transsukupuoliset uhkaa minun oikeuksia mitenkään. 

4. Minä kestän oikein hyvin loukkaavaa kieltä, eikä se aiheuta minussa mielipahaa (edes silloin kuin se kohdistuu itseeni, toisin kuin tässä tapauksessa). On silti itsestäänselvää, että loukkaava kieli on tietoinen valinta, ja sen valinnan tehneellä on siihen jokin motivaatio. Mua kiinnostaa, että mikä se on. Selvästi se kuvastaa aika kiihkeän tunnepitoista suhtautumista. 

1. Sukupuoli ja sukupuoli-identiteetti ovat 2 aivan eri asiaa.

2. Nimi on täysin välttämätön tieto passissa.

3. Sukupuolellani ei ole absoluuttista merkitystä mielipiteeni kannalta, joten en paljasta sitä. Vaikka sinä et koekaan asiassa mitään uhkaa, käsitys siitä, että pojaksi syntynyt voi muuttua tytöksi tai naiseksi uhkaa naisten ja tyttöjen sukupuolitettuja tiloja sekä naisten ja tyttöjen kilpaurheilua eli tärkeimpiä perinteisen feminismin saavutuksia.

4. Mitä muuta kuin tunnepitoista suhtautumista edustaa kaikenkarvaisten transjärjestöjen aktivistien usein hysteeriset ja kiiluvasilmäiset mielenosoitukset?

1. Niin, sukupuoli-identiteetti tosiaan on eri asia kuin sukupuoli. 

2. Niin on. 

3. Sinä pidät tärkeimpinä perinteisen feminismin saavutuksina NAISTEN KILPAURHEILUA?!? 🤣🤣🤣🤣🤣🤣 Sori, nyt mä en pysty...siis...apua,oikeasti, nyt kyllä itkettäis ja naurattais yhtä aikaa. Vetää ihan sanattomaksi. 

4. Aihe aivan varmasti on tunnepitoinen transsukupuolisille itselleen, se nyt on selvää ja täysin ymmärrettävää. Sulla ei kai ole asiaan henkilökohtaista tunnesidettä, ja siksi ihmettelen, mistä fanaattinen suhtautumisesi.

Naisten kilpaurheilu, feminismin tärkein saavutus 😭😭😭😂😂😂😭😭😭😂😂😂

1. Myönnät, että sukupuoli ja -identiteetti ovat 2 eri asiaa, mutta sinun mielestäsi kyseinen identiteetti menee tärkeysjärjestyksessä sukupuolen edelle, vaikka niissä henkilöasiakirjoissa nimenomaan käytetään sanaa sukupuoli/sex.

2. Toisin kuin nimen, sukupuolen muuttuminen on luonnontieteellinen mahdottomuus.

3. En jaksanut ruveta luettelemaan kaikkia mahdollisia perinteisen feminismin saavutuksia, kuten esim. naisten yhtäläinen äänioikeus, vaikka arvostan niitäkin. Ilmeisesti sinun mielestäsi naisten ja tyttöjen kilpaurheilu on niin väheksyttävä asia, että sinne joukkoon mahtuu sopiva määrä sellaisia pojiksi syntyneitä, jotka eivät menesty miesten ja poikien kilpaurheilussa. Luuletko, että se parantaisi naisten ja tyttöjen urheilun arvostusta? Ymmärrän kyllä, ettei sinua, tyypillisenä transaktivistina, asia voisi vähempää kiinnostaa, koska olit täysi paskaläjä koululiikunnassa.

4. Ajattelepa tilanne, että olisit kansanedustaja. Olisiko sinun mielestäsi hyvää kansanedustajuutta, jos ajaisit vain itseäsi koskevia asioita? Mielestäni hyvä kansanedustaja perehtyy kaikkiin yhteiskunnallisiin kysymyksiin, eikä esim. lintsaa translakiäänestyksistä.

Enkä käyttänyt kommentissani naisten kilpaurheilusta superlatiivia.

Vierailija
689/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Mutta ihmiset ei halua aktiivisesti olla tukemassa ajatusta, että sukupuolta voi muuttaa, koska toisen silmissä sitä harvoin voi. "

Mutta jos se silti auttaa sen ihmisen omaa tuntemusta niin miksi sillä olisi väliä että onko muutos onnistunut sinun silmissäsi? Ei sitä sinun takiasi tehdä.

Muutenkin tässä on koko ajan se kummallisuus että sukupuolista puhutaan ikäänkuin ne olisivat olemassa kaikkia muita varten enemmän kuin sitä ihmistä itseään.

Silloin kun pakotetaan ottamaan kantaa asiaan niin silloinhan siitä tehdään juuri kaikkien asia. 

Se että yksityisellä ihmisellä on dysforia, ei todellakaan pitäisi olla koko kansan asia. Eikä kaikkien tarvitse sitä ymmärtää, mutta tässä tapauksessahan on median jahtaamana maalitettu vääräuskoiseksi jos kaikki ihmiset eivät seiso rivissä puolustamassa dysforioita. Pitäisi hyväksyä sekin ettei kaikkia toisten ala- ja yläpään ristiriita kiinnosta lainkaan.

Entä sitten he, joita toisten identiteetti ja dysforia kiinnostavat pakkomielteisen paljon? Kuulut itse heihin.

Ihan vastaavalla tavalla olisit voinut 100 vuotta sitten selittää, ettei kenenkään tarvitse ymmärtää imbesillejä tai sietää heitä naapureinaan ja että kenenkään ei tarvitse esittää kuin he olisivat ihmisiä siinä missä muutkin. Näin kauniisti puhuttiin kehitysvammaisista tuohon aikaan. 

Pointti tässä ei ole vertailla kehitysvammaisuutta ja transihmisyyttä, vaan kuvata miten nuo omasta mielestään "tolkun ihmiset" ovat olleet niitä oman aikansa kiihkoilijoita, kuten sinä nyt transihmisten suhteen.

Vierailija
690/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Silloin kun pakotetaan ottamaan kantaa asiaan niin silloinhan siitä tehdään juuri kaikkien asia. "

Missä tätä pakottamista sinulle jatkuvasti tapahtuu? En muista että minua olisi kukaan koskaan pakottanut ottamaan kantaa.

Vierailija
691/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2. Toisin kuin nimen, sukupuolen muuttuminen on luonnontieteellinen mahdottomuus."

Yhteiskunnassa puhutaan virallisesta juridisesta sukupuolesta joka on lopulta vain merkintä rekisterissä. Sillä ei ole mitään automaattista luonnontieteellistä yhteyttä siihen henkilön biologiaan.

Jos lääkäri vahingossa synnytyssairaalassa laittaa rastin väärän sukupuolen kohdalle niin sen lapsen virallinen juridinen sukupuoli on todellakin juuri se missä se rasti on kunnes joku sen virheen korjaa. Mikään luonnontiede ei siis estä kirjaamasta ihmisen sukupuoleksi jossain vaiheessa jotain muuta kuin syntymässä on katsottu.

Vierailija
692/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se että yksityisellä ihmisellä on dysforia, ei todellakaan pitäisi olla koko kansan asia. "

Nyt puhut asiaa. Voit siis unohtaa koko jutun koska se ei koske sinua sitten millään tavalla. Anna niiden joita asia koskee olla rauhassa ja tehdä mikä heidän elämäänsä parantaa. Sinun elämääsi se ei muuta mitenkään.

Vierailija
693/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuossahan ei sanota mitään sellaista, mitä väitit. Ei pidä paikkaansa, ettei 2-vuotiaalla voisi olla sukupuoli-identiteettiä. 

Miksi sinulle on tärkeää vastustaa "luonnonvastaista vallankumousta"? Onko sinulla asialle uskonnollinen motiivi, vai mistä se tulee? Ja miksi haluat käyttää loukkaavaa kieltä, miksei asialliset ilmaisut riitä asiasta keskusteluun? 

Luonnossa suvulliseen lisääntymiseen osallistuu vain kaksi sukupuolta.

Transhöpinä on vasemmistopolitiikkaa yhteiskunnan saattamiseksi vallankumouksen tilaan.

Tähän on kyllä syytä huomauttaa, että tämä sukupuolisekoilu ei koske pelkästään vasemmistoa, vaikka esiintyykin siellä kaikkein voimakkaimmin. Tuoreimmassa eduskunnan translakiäänestyksessä, helmikuussa 2023, noin 70 % Kokoomuksen ja noin 50 % Keskustan kansanedustajista äänesti lain puolesta. Jo alkuperäisen translain äänestyksessä, keväällä 2002, enemmistö Kokoomuksen edustajista kannatti lakia. Suurin muutos on tapahtunut Keskustassa, jonka kaikki salissa olleet edustajat vastustivat alkuperäistä translakia. Mielenkiintoinen yksityiskohta tuosta alkuperäisen translain äänestyksestä on, että lähes 50 kansanedustajaa lintsasi siitä. Ei noin moni voinut olla samaan aikaan kevätflunssassa.

Eihän nyt hyvänen aika joku trans-asia liity vasemmistolaisuuteen millään tavalla. Älkää hyvät ihmiset sekoittako käsitteitä ja valitko aina kantaanne sen mukaan mitä oletettu viitekehyksenne vastustaa tai kannattaa. Politiikka on mennyt 2010-luvun jälkeen aivan sekaisin kun talouspolitiikkaan aletaan sekoittaa siihen täysin kuulumattomia asioita, aivan tarkoituksella. 

Ei transihmiset ole vasemmistolaisia sen enempää kuin sinisilmäiset.

Vierailija
694/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

""Se että yksityisellä ihmisellä on dysforia, ei todellakaan pitäisi olla koko kansan asia. ""

Niin, sukupuoltaan vaihtavat ovat todella pieni marginaalinen vähemmistö. Mutta aina kun heistä puhutaan niin puoli kansaa on kuohuksissaan ja pitää asiaa suunnilleen maailman suurimpana juttuna. Mikähän siinä onkin että sen pitää aina olla koko kansan asia eikä vain niiden joita se oikeasti koskee?

Vierailija
695/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli näin hienosti pystyt löytämään asiallista tietoa, että 2-3 -vuotias alkaa ymmärtää sukupuolten eron, on siitä kiinnostunut, pohtii eroja ja ymmärtää näin siis myös oman sukupuolensa.

Sitten kuitenkin, kun sinulle kerrotaan, että joku juuri tuon ikäinen lapsi on aivan kehitystasonsa mukaisesti havainnut olevansa eri sukupuolta kuin se oma syntymäsukupuoli, niin sinä kerrot, että "hämmentävän isot" lapset luulevat, että sukupuoli on sama asia kuin pitkät hiukset. 

Niinkun, miten voi toisaalta ymmärtää asioita ja sitten heittää kaiken ymmärryksen romukoppaan, kun täytyy kehittää jotain raflaavaa propagandaa.

"Sitten kuitenkin, kun sinulle kerrotaan, että joku juuri tuon ikäinen lapsi on aivan kehitystasonsa mukaisesti havainnut olevansa eri sukupuolta kuin se oma syntymäsukupuoli, niin sinä kerrot, että "hämmentävän isot" lapset luulevat, että sukupuoli on sama asia kuin pitkät hiukset. "

Niin miten se 2v. on havainnut olevansa eri sukupuolta kuin syntymäsukupuoli? Kysymys on silloin siitä, että lapsi ei assosioidu niihin muihin piirteisiin joita samanlaiset genitaalit omaavilla tyypillisesti on. He eivät ymmärrä että esim. ne pitkät hiukset eivät johdu pimpistä, vaan olettavat että pitkähiuksisella henkilöllä on pimppi. Siksi he voivat helposti ajatella sinne kouluikäiseksi asti, että tyttönukke muuttuu poikanukeksi kun siltä leikkaa hiukset ja vaihtaa vaatteet. Siksi pitävien päätelmien tekeminen lasten sukupuoli-identiteetistä & sen vahvistaminen on haitallista.

Eri

Vierailija
696/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi voi tietää olevansa väärää sukupuolta, jos edes aikuiset eivät kykene määrittelemään mikä on tyttö ja mikä on poika?

Haluaisin myös tähän vastauksen

Sitä pitäis varmaan kysyä siltä lapselta, mistä me muut sitä tiedettäis. 

Eli lapsi ei voi tietää kerta edes aikuiset ei osaa transporukassa määrittää mitä on olla tyttö tai poika
Tosi surullista. Ei ihme että tätä vastaan ollaan

Lapsella selvästi voi olla selkeä kokemus siitä, että hänen kuuluisi olla eri sukupuolta kuin se, mihin on syntynyt. Tähän ei yhtään mitenkään vaikuta se, miten vaiko mitenkään aikuiset osaa määritellä sukupuolia. Eihän nämä asiat liity mitenkään toisiinsa. 

Miten hän voi kokea olevansa väärää sukupuolta kun sukupuolia ei ole määritelty? Tuossa tapauksessa tyttö ja poika voi tarkoittaa samaa asiaa koska niitä ei ole määritelty. Miten hän siis tietää olevansa väärässä sukupuolessa?

Mistä ihmeestä sä nyt oikein puhut. Keidenkään random-aikuisten sukupuolen määrittelyt ei vaikuta mitenkään asiaan. 

Eiköhän sillä lapsella ole mielessään ympäröivään maailmaan perustuvat määritelmät sukupuolille. 

Sä laitat nyt tässä todella paljon lapsen hahmotuskyvyn ja tiedon varaan. Yllättävän vanha lapsi luulee, että pelkkä pitkä tukka ja hame tekevät tytöksi.

No kun minä olen kasvanut sellaisen lapsen kanssa. Ihan yhdentekevää mistä se lapsi sen asian tietää, jos kyseessä on niin selkeä ilmiö kuin mitä olen vierestä todistanut. 

Entä jos kyseessä onkin feminiininen homopoika, traumasta johtuva sukupuoliristiriita tai muuten vain ohimenevä kokemus? Kerran transiutettu on aina transiutettu, eikä ole mitään diagnostista välinettä transsufiiliksen aitouden tai pysyvyyden ennustamiseen. Kuten jo todettu, niin sosiaalinenkin transitio on voimakas psyykkinen interventio, jota asiantuntijat eivät suosittele.

Jos se on ohimenevä kokemus, niin sitten se menee ohi. 

Lapsen ilmentämän identiteetin hyväksyminen ei ole mikään voimakas psyykkinen interventio (lapsen identiteetin kieltäminen olis). 

Miten se menee ohi, jos sitä vahvistetaan sosiaalisella transitiolla ja pahimmassa tapauksessa kastroimalla blokkereilla ja muuntohormoneilla?

Vierailija
697/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luonnossa suvulliseen lisääntymiseen osallistuu vain kaksi sukupuolta.

Transhöpinä on vasemmistopolitiikkaa yhteiskunnan saattamiseksi vallankumouksen tilaan.

Tähän on kyllä syytä huomauttaa, että tämä sukupuolisekoilu ei koske pelkästään vasemmistoa, vaikka esiintyykin siellä kaikkein voimakkaimmin. Tuoreimmassa eduskunnan translakiäänestyksessä, helmikuussa 2023, noin 70 % Kokoomuksen ja noin 50 % Keskustan kansanedustajista äänesti lain puolesta. Jo alkuperäisen translain äänestyksessä, keväällä 2002, enemmistö Kokoomuksen edustajista kannatti lakia. Suurin muutos on tapahtunut Keskustassa, jonka kaikki salissa olleet edustajat vastustivat alkuperäistä translakia. Mielenkiintoinen yksityiskohta tuosta alkuperäisen translain äänestyksestä on, että lähes 50 kansanedustajaa lintsasi siitä. Ei noin moni voinut olla samaan aikaan kevätflunssassa.

Eihän nyt hyvänen aika joku trans-asia liity vasemmistolaisuuteen millään tavalla. Älkää hyvät ihmiset sekoittako käsitteitä ja valitko aina kantaanne sen mukaan mitä oletettu viitekehyksenne vastustaa tai kannattaa. Politiikka on mennyt 2010-luvun jälkeen aivan sekaisin kun talouspolitiikkaan aletaan sekoittaa siihen täysin kuulumattomia asioita, aivan tarkoituksella. 

Ei transihmiset ole vasemmistolaisia sen enempää kuin sinisilmäiset.

Koko trans ilmiön olemassaolo perustuu Kriittiseen sukupuoliteoriaan joka on täysin umpivasemmistolaista, marxistista, roskaa.

Vierailija
698/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"2. Toisin kuin nimen, sukupuolen muuttuminen on luonnontieteellinen mahdottomuus."

Yhteiskunnassa puhutaan virallisesta juridisesta sukupuolesta joka on lopulta vain merkintä rekisterissä. Sillä ei ole mitään automaattista luonnontieteellistä yhteyttä siihen henkilön biologiaan.

Jos lääkäri vahingossa synnytyssairaalassa laittaa rastin väärän sukupuolen kohdalle niin sen lapsen virallinen juridinen sukupuoli on todellakin juuri se missä se rasti on kunnes joku sen virheen korjaa. Mikään luonnontiede ei siis estä kirjaamasta ihmisen sukupuoleksi jossain vaiheessa jotain muuta kuin syntymässä on katsottu.

Juridisen sukupuolen tarkoitus pohjaa biologiaan. Sen avulla saadaan tilastot joiden pohjalta tuottaa yhteiskunnan palvelut, ja se on yksi osa henkilöllisyyden todentamista. Jälkimmäisen syyn vuoksi transhoidot läpikäyneiden juridinen vaihdos on aikoinaan mahdollistettu. Mutta mihin tarvitaan virallista merkintää sukupuoli-identiteetistä? Mihin tarkoitukseen valtio tätä tarvitsee? 

Vierailija
699/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Silloin kun pakotetaan ottamaan kantaa asiaan niin silloinhan siitä tehdään juuri kaikkien asia. "

Missä tätä pakottamista sinulle jatkuvasti tapahtuu? En muista että minua olisi kukaan koskaan pakottanut ottamaan kantaa.

Savinaista pakotetaan. 

Ja sekoitat minut johonkin toiseen. Minua ei kiinnosta toisten dysforiat. Siksi en osallistu esimerkiksi moninaisuuskoulutuksiin.

Vierailija
700/974 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten lapsi voi tietää olevansa väärää sukupuolta, jos edes aikuiset eivät kykene määrittelemään mikä on tyttö ja mikä on poika?

Haluaisin myös tähän vastauksen

Sitä pitäis varmaan kysyä siltä lapselta, mistä me muut sitä tiedettäis. 

Eli lapsi ei voi tietää kerta edes aikuiset ei osaa transporukassa määrittää mitä on olla tyttö tai poika
Tosi surullista. Ei ihme että tätä vastaan ollaan

Lapsella selvästi voi olla selkeä kokemus siitä, että hänen kuuluisi olla eri sukupuolta kuin se, mihin on syntynyt. Tähän ei yhtään mitenkään vaikuta se, miten vaiko mitenkään aikuiset osaa määritellä sukupuolia. Eihän nämä asiat liity mitenkään toisiinsa. 

Mihin se kokemus pohjautuu ja miten varmistetaan sen aitous ja pysyvyys? Sukupuoliristiriita johtuu useimmiten jostain ihan muusta kuin transiudesta. Taustalla voi olla seksuaalista hyväksikäyttöä tai kaltoinkohtelua perheessä. Usein sukupuoliristiriita ennakoi aikuisuuden homoseksuaalisuutta ja häviää murrosiän myötä jopa 90 prosentin kohdalla.

Sen pysyvyys varmistuu siitä, että se on pysyvää. Jos ei ole, niin sitten se lakkaa jossain vaiheessa. 

Noi sun väitteet ei pidä paikkaansa, oot ottanut ne anti-transpropagandasta, etkä oo sen kummemmin perehtynyt niihin. 

Tuo on kehäpäätelmä, ei argumentti. Sosiaalinen transitio vääristää ajattelua transidentiteetin suuntaan ja blokkerit johtavat käytännössä aina muuntohormoneille. Mitä sinä sanoisit lapsena transiutetulle steriilille osteoporoottiselle kääpiölle, joka ei koskaan koe aikuisen seksuaalisuutta ja parisuhdetta, kuten Jazz Jennings? "Me nyt vaan transiutettiin sut varmuuden vuoksi, sorit siitä!" Veikkaisin, että Jaron olisi paljon onnellisempi feminiinisenä homomiehenä kuin alapäästä mutiloituna syömishäiriöisenä tv-friikkinä.

Yritätkö väittää, että pysyvä transidentiteetti ei ole pysyvä, koska sosiaalinen transitio on vääristänyt ei-pysyvän transidentiteetin transidentiteetin suuntaan niin, että siitä on tullut pysyvä? 

Vai mitä ihmettä yrität sanoa tuolla? 

Transsuidentiteetin pysyvyyttä ei voi ennakoida luotettavasti. Transsuidentiteetti muuttuu lapsella pysyväksi, jos sitä lietsotaan sosiaalisella transitiolla ja kehoon kajoamalla. Jos lapsen annetaan kasvaa omana itsenään tosiasiat tiedostaen, niin trassukokemuksen pysyvyys selviää aikuisuuden kynnyksellä. Tutkimuksen mukaan jopa 80-90 prosentin sukupuoliristiriita häviää murrosiän myötä. Sukupuoliristiriita voi johtua lukemattomista transsuilusta irrallisista syistä.  Väännetäänkö vielä rautalangasta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi seitsemän