"Pankkitileillä makaa 115 miljardia, ja se raha on nimenomaan suurilla ikäluokilla, jotka ovat tottuneet siihen, että eivät käytä rahojaan"
Näin sanoo Aalto-yliopiston rahoituksen professori
Itse hän toteutti nuoruutensa unelman ostamalla S-Mersun. Toinenkin auto on.
Entä hienoissa ravintoloissa syöminen?
Puttosen mielestä se on tuhlausta. Ainakin hänelle itselleen.
En saa niistä mitään hyötyä. Nautin enemmän burgeriateriasta McDonaldsilla kuin monen sadan euron illallisesta Palacessa.
Kommentit (581)
Köyhät saatanat jaksavat valittaaa että rahaa ei saa tarpeeksi vaikka nämä krväkkeet eivät tee mitään. Mikä estää näiä hourulaisia hankkiutumasta töihin tai alkamaan ihan itse tienaamaan. Ei aina ole ollut töitä tarjolla ihan jokaiselle ja silloin on lähdetty työn perässä Amerikkaan, Australiaan, Ruotsiin 1970-luvuilla ja eteläiseen Suomeen 1990 luvulla. Kotona makaaminen ei johda koskaan työllistymiseen vaan syrjäytymiseen.
Jos kaikki 115 miljardia euroa nosteteaan pankkien tileiltä niin siihen loppuun lainananto kokonaan kun vakavaraisuus säännöt eivät täyty. Onkohan tällaista asiaa kukaan edes miettinyt.
Suuret ikäluokat kuolevat pian, niin on ihan hyväkin olla rahaa tilillä perintöveroihin. Muuten voi perikunta joutua myymään rakkaat sukumökit.
Vierailija kirjoitti:
Jos kaikki 115 miljardia euroa nosteteaan pankkien tileiltä niin siihen loppuun lainananto kokonaan kun vakavaraisuus säännöt eivät täyty. Onkohan tällaista asiaa kukaan edes miettinyt.
Ihan varmasti ei ole miettinyt. Osa ihmisistä on vaan semmoisia, että kun kuulevat jollain toisella olevan rahaa, alkavat heti miettiä, miten se vääryys korjattaisiin niin, että minä saisin ne toisten ihan turhaan säästetyt rahat. Siitä tässä on kyse.
Vassari luonnostaan näkee toisen ihmisen pankkitilin omanaan.
Pankkien työntekijät saa niistä palkan joka kk ! Ja pankin omistajat taas saa johtajien palkat niistä rahoista ja sun kortti maksuista kuin koneiden korjaajat saa ja siivoojat . Verottaja saa myös . Ette nyt juudakset älyä tätä .
No sehän on niin että pankit rahoittaa uuden rakennuskannan ja yritykset kuin kauppiaat. Et perusta nyt ihmeessä vaikka leipomo ja mieti asiaa . Kun aloittaja Juudas iskariot aina varastaa muilta ! Katsoa kun yrittäjien kun pitää maksaa veroja tuloistaan ja kulut kuin työntekijöiden palkat . Kuin veronmaksajat maksaa ton professorin palkan !
Joo ei ALATTE NYT VAAN TEHDÄ PARANNUSTA SYNNEISTÄ. KUTEN AHNEUS VARASTAMINEN. Moni ihminen on säästänyt autorata tai mökki tai asunto tai maksaakseen työntekijän palkan . Et sä voi varastaa toisilta !
Mun vanhemmat asuivat kymmeniä vuosia 4 h k asunnossa, rivitalossa. Siellä tapahtui letjukauppa ja myivät omansa 40 t ja ostivat samasta taloyhtiösä kaksion, 20 t
Toi 20 t on heillä ollut kaikki nämä vuodet
Itse sain juuri asuntolainan maksettua ja ostin sijoitusasunnon. Sinne menee kaikki rahat. Tilillä on puskuria tonni
Vierailija kirjoitti:
Voi sitä itkua joka kerta kun kurottaa tahmaisia sormiaan toisten omaisuutta kohti ja joku lyö näpeille. Se kuului hänelle ihmisoikeutena!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Mun vanhemmat asuivat kymmeniä vuosia 4 h k asunnossa, rivitalossa. Siellä tapahtui letjukauppa ja myivät omansa 40 t ja ostivat samasta taloyhtiösä kaksion, 20 t
Toi 20 t on heillä ollut kaikki nämä vuodet
Itse sain juuri asuntolainan maksettua ja ostin sijoitusasunnon. Sinne menee kaikki rahat. Tilillä on puskuria tonni
tilillä puskuria tonni? Äijä on hullu. Living on edge
Vierailija kirjoitti:
Demaritorakoillehan tämä on ihan Modus Operandi, vakio oletusmoodi.
Mun osuus tuosta 115miljardista on 0,00021%
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin, ei ole pikkurahan puutetta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika hyvin, ei ole pikkurahan puutetta
Oi, tuli pilkkuvirhe. No ei tyhjä tili kuitenkaan.
Mulla 80e Puhelin. Rahaa sata tonnia tilillä.
Ei ne suuret tulot vaan pienet menot...
Miksi kuluttaisi rahojani kun Kela antaa pari tonnia kuussa lisää elämiseen. Ihanaa kun on saanut Kela Gold kortin jolla voi rahoittaa elämänsä hyvin. Kelan palvelu on hyvää vuosikausien ajan. Kanta-asiakkaana minulla on jopa suora puhelinnumero asioitani hoitavalle Kelan virkailijalle ja sieltä saan tarvittaessa maksusitoumuksen saman tien jos olen vaikka huonekaluostoksilla. Kiitos paljon Kelalle!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen ratkaissut liian rahan ongelman siten että pudotan seteleitä naapureiden postiluukuista heille salaa. Minulla asuu samassa rappukäytävässä kehitysmaista tulleita joilla ei varmasti ole liikaa rahaa. Näin voi jakaa iloa muille.
Sama juttu minulla. Asun kuudennessa kerroksessa ja siitä ne setelit valuu alempiin kerroksiin. Tässä rapussa ei ole enää ketään vuokralla, kun osakkeenomistajat ottivat asunnot omaan käyttöön.
Hyvä keino saada vuokralaiset lähtemään rapusta, kenties koko talostakin?
On ne rikkaita nuo noin 380 000 henkeä. Nuo maaseudun torpista lähteneet.
Nuoret ja muut voisivat mennä töihin niin saavat rahaa. On rumaa elää sossupummina vuodesta toiseen. Ei entiseen aikaan jääty kotiin makaamaan vaan etsittiin työtä kauempaa tai perustettiin yritys. Nykynuoriso on heikkoa ainesta jota pitää opettaa kovemman kautta eli sossutukia leikkaamalla.