Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ylihysteeristä touhua raskaana olevilla ruoan suhteen.

Vierailija
28.09.2008 |

Täältäkin saa jatkuvasti lukea neuroottisia avauksia, hui söin sitä tuleeko listeria tai jotain muuta kamalaa.

Minä olen syönyt normaalia ruokaa, aivan samoja aineksia kuin ennenkin, kolmen raskauteni aikana ilman mitään ongelmia.

Eihän sitä uskaltaisi suuhunsa mitään laittaa sillä mikä tahansa tuote voi olla saastunut tai myrkytetty.

Eläkää normaalisti ja syökää mistä pidätte.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

syökää mistä pidätte.

listeriaa aiheuttavat ruoka-aineet, on aika huoletonta esittää, että kaikkien pitäisi syödä sitä, mitä mieli tekee.

Vierailija
2/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pidän tosi paljon mm. viinasta, tupakasta, vakuumipakatusta graavilohesta ja puoliraa'asta lihasta. Ehkä noudatan näitä mielitekojani vapaasti raskauden aikana, kun ap:lla on kolme tervettä lasta. Jee!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että on mennyt vähän överikis. Kysyin jopa gynekologilta mielipidettä ja hän sanoi vain että "nauti raskaudestasi ja syö mitä tekee mieli".

Vierailija
4/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt sitä mitä olen halunnut syödä. Toki ei nyt raakaa lihaa mutten usko että moni meistä sitä popsi muutenkaan. On kyllä vähän hysteeriseksi mennyt koko touhu.

Vierailija
5/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt sitä mitä olen halunnut syödä. Toki ei nyt raakaa lihaa mutten usko että moni meistä sitä popsi muutenkaan. On kyllä vähän hysteeriseksi mennyt koko touhu.

inhoista läpikorvennetuista lihankäppyröistä. Samoin rakastan graavilohta. Ei ole minusta hysteeristä, eikä edes vaikeaa ottaa hiukan asioista selvää ja vältellä tiettyjä juttuja muutaman kuukauden ajan.

Vierailija
6/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halunnut syödä maksamakkaraa tai tuorejuustoja. Minusta on vaan hyvä, että jotkut äidit ottavat tosissaan raskausajan. Se ei kuitenkaan ole kuin 9 kuukautta kerrallaan, kun äiti voi pidättäytyä joistain asioista. Minusta äitiyden vastuu alkaa juuri raskaudesta, että viitsii jo silloin ajatella pientä. Eikö voi 9 kuukautta olla värjäämättä hiuksiaan, juomatta alkoholia ja kahvia. Minusta se on pieni hinta, jos sillä takaa vauvalleen paremmat lähtökohdat. On hyvä tiedostaa, että ensimmäiset kolme kuukautta on hyvä saada foolihappoa tietty annos ja kalsiumin saannin tarve nousee. Se, että jotkut äidit ajattelevat, että syön kuten ennenkin on heidän asiansa, ehkä osa vaan on niin laiskoja ja tyhmiä, etteivät viitsi ottaa asioista selvää.

Vierailija
7/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari kertaa raskauden aikana söin maksamakkaraa nokareen leivän päällä, koska välttelen A-vitamiinia muutenkin eikä sitä saanut syömästäni ravintolisästäkään.

Vierailija
8/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hiusten värjääminen nyt tähän asiaan liittyy?!? Ei kai KUKAAN enää kuvittele että värit imeytyy vereen. hahhahahahahh

Vierailija
9/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta taas ihmiset eivät erota niitä, jotka ovat isoina määrinä vaarallisia ja pieninä määrinä vaarallisia.

Jos joku vetää lasillisen skumppaa vappuna, niin tuskin siitä lapselle tulee mitään ongelmia. Sen sijaan jos toinen vetää siivun graavilohta, niin siitä lapsi voi kuolla.

Itse olin siis hysteerisen tarkka noista listeriatuotteista. En tosin alkoholiakaan juonut, mutta jos olisi pitänyt valita että lasi viiniä vai rakaa kalaa siivu, niin en olisi hetkeäkään epäillyt ettenkö olisi sen viinilasin valinnut.

Mielestäni kyse ei ole hysteerisyydestä, jos ihmiset toimii niin, että oma lapsi ei kuolisi. Ei kai kukaan pidä ihmistä hysteerisenä, jos käyttää lapsella turvaistuinta? Voihan olla, että joku ei käytä ja hänen lapsilleen ei koskaan ole sattunut mitään, mutta mielestäni äiti laiminlyö lastaan, jos tiedosta huolimatta ei kiinnitä lastaan turvaistuimeen. Mielestäni olisi siis syytä erottaa ne tekijät, joille voi jotain ja ne, joille ei voi mitään (että vaikka kaatuu raskaana ollessaan ja siitä tulee keskenmeno versus, että syö tarkoituksella raakaa kalaa, tai että ei käytä lapsella turvavyötä versus joutuu kolariin turvaistuimesta huolimatta).

Vierailija
10/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja niitä en käyttänyt raskausaikana. Tupakkaa en ole polttanut koskaan ja alkoholijuomia nautin erittäin harvoin.

Ensimmäisen raskauteni aikana suorastaan käskettiin syömään maksaruokia niiden rautapitoisuuden vuoksi ja söinkin.

Raakaa lihaa olen syönyt tartarpihveinä raskausaikanakin, samoin raakaa keltuaista, tuorejuustoja.

Terveitä lapsia olen saanut. Luulen että se yltiöpäinen stressaaminen voi aiheuttaa sen keskenmenon yhtä helposti kuin joku muu asia.

Suurin syy keskenmenoihin on että lapsi on epäkelpo syntyäkseen ja luonnonvalinta toteutuu. Kenties keskenmennyt lapsi olisi kehitysvammainen jos raskaus olisi mennyt loppuun saakka.

Kaikissa tapauksissa luonnonvalinta ei toimi ja jotkut syntyvät vaikeasti vammaisina tai sairaina.

Vierailija
11/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekään ei ollut kiellettyä kun olin raskaana.

On siis suorastaan ihme minulla on terveitä lapsia. Pitäisikin lukea tuo neuvolan tämänpäiväinen lista kielletyistä aineista raskaana ollessa alkoi todella kiinnostamaan.

Vierailija
12/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

olisi "suoranainen ihme saada terveitä lapsia" jos ei noudata terveyssuosituksia, tai että niillä neuvoilla ei olisi mitään virkaa.

Kai teistä nyt jokainen ymmärtää eron riskien lisääntymisen ja varman kuoleman välillä? Eiväthän esim. kaikki tupakoijat kuole tupakasta aiheutuviin sairauksiin, mutta olisi silti typerää viitata 60 vuotta tupakoineeseen ja terveeseen setäänsä ja kuvitella että sillä kumotaan lääketieteen tieto tupakoinnin vaarallisuudesta.

Jos teitä ei kiinnosta pienentää omaa keskenmenoriskiänne niin se lienee teidän oma asianne, mutta älkää tulko tänne haukkumaan niitä jotka haluavat tehdä kaikkensa että lapsi pysyisi sisällä loppuun saakka.

Vierailija
13/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ei kai KUKAAN enää kuvittele että värit imeytyy vereen. hahhahahahahh"

Ei se iho sitä estä. Olen itse kampaaja ja raskausaikana kyllä harvemmin värjään hiuksiani. Ja en myöskään muille suosittele että jatkavat värjäyksiä kuukauden välein.

Ja tunnen yhden joka saanut listerian raskausaikana, joten kyllä, välttelen myös tiettyjä ruokia.

Vierailija
14/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan vakuumipakatttu graavilohi. Samoin ei tuorejuustot ole kiellettyjä, vaan sellaiset joita ei ole pastöroitu. Samoten maksamakkaraa saa syödä, sekä maksalaatikkoa, ei ne o le kokonaan kiellettyjä, kunhan nyt ei kamalasti niitä syö.

Vierailija
15/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta todennäköisesti vähemmän kuin sellaisessa joka on muhinut vakuumin suojissa ties kuinka pitkään.

Myös pastöroidusta maidosta tehdyssä tuorejuustossa voi olla listeriaa, ikävä kyllä. Sielläkin kysymys on listerian määrästä, joka siis kasvaa säilytysajan myötä.

Vierailija
16/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

sillä ei niistä turhaan varoitella. Hysteriaan ei ole syytä, mutta tervettä järkeä saa käyttää. Se, että ap:lla on kaikki sujunut normaalisti, ei tarkoita sitä, että tilastoista voitaisiin pyyhkiä se tosiseikka, että listerioosi ja toksoplasmoosi vaikuttavat Suomessa kymmenien äitien raskauteen vuosittain. Jälkimmäinen on näistä yleisempi, ja kummankin riski on helposti alennettavissa.

Vierailija
17/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös pastöroidusta maidosta tehdyssä tuorejuustossa voi olla listeriaa, ikävä kyllä. Sielläkin kysymys on listerian määrästä, joka siis kasvaa säilytysajan myötä.

Vierailija
18/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ketään voi nyppiä näin hel....tin paljon toisten syömiset tai syömättä jättämiset?????

Jos ite syö mitä mieli tekee, niin siitä vaan. Ei ole sinulta pois jos joku toinen ei syö.

Itse pidän huolen ihan vaan omasta syömisestäni, niin rakaana ollessani kuin ei raskaana olessanikin.

Vierailija
19/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja tuosta listeriasta vielä sen verran, että vaikka tuorejuusto olisi alunperin pastoroitu, niin se on sellaista tuotetta, johon avaamisen jälkeen sitten "hyppää" helposti listeria. Eli periaatteessa jos on pastoroidusta maidosta tuorejuusto, joka on juuri avattu, niin riski on minimaalinen, mutta jos samainen juusto on ollut jääkaapissa tovin, niin riski on jo paljon suurempi.

Vierailija
20/31 |
28.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

enkä halunnut syödä maksamakkaraa tai tuorejuustoja. Minusta on vaan hyvä, että jotkut äidit ottavat tosissaan raskausajan. Se ei kuitenkaan ole kuin 9 kuukautta kerrallaan, kun äiti voi pidättäytyä joistain asioista. Minusta äitiyden vastuu alkaa juuri raskaudesta, että viitsii jo silloin ajatella pientä. Eikö voi 9 kuukautta olla värjäämättä hiuksiaan, juomatta alkoholia ja kahvia. Minusta se on pieni hinta, jos sillä takaa vauvalleen paremmat lähtökohdat. On hyvä tiedostaa, että ensimmäiset kolme kuukautta on hyvä saada foolihappoa tietty annos ja kalsiumin saannin tarve nousee. Se, että jotkut äidit ajattelevat, että syön kuten ennenkin on heidän asiansa, ehkä osa vaan on niin laiskoja ja tyhmiä, etteivät viitsi ottaa asioista selvää.

monta kuukautta ENNEN raskauden yritystä, jotta siitä olisi mitään iloa. Etkö ole ottanut LAINKAAN asioista selvää, vai oletko vain todella noin laiska ja tyhmä????