Miksei matalasti koulutettu tyhmä juntti saisi tykätä taiteesta ja kulttuurista?
En kuulemma ymmärrä tauluista mitään. Onko edes pakko ymmärtää? Eikö se riitä, että tykkää katsella niitä? Ei pääsylippujen ostotilanteessa kysellä teatteriin tai konserttiin koulutustasoa tai älykkyyosamäärää ja osaan kyllä käyttäytyä.
Kommentit (31)
Olen tohtorismies, eikä korkeakulttuuri minua liiemmin innosta.
Olen suht tavis mutta vihaan massaviihdettä.
Arvostan vastavirtakulttuuria.
Korkeakulttuuri on enimmäkseen teatteria.
Kuka niin sanoo? En ole koskaan ymmärtänyt, miksi taidetta pitäisi jotenkin erityisesti ymmärtää. Minullekin tulee usein joku selittämään, ettei ymmärrä taiteesta mitään, ikään kuin se vapauttaisi jostain hänen pelkäämästään kokemisvastuusta. Jokainen voi kokea niin kuin kokee. Lapsikin voi tykätä jostain ns. aikuisten kirjasta, koska asioita voi ymmärtää sekä eri lailla että eri tasoilla.
Vierailija kirjoitti:
Siksei kun ne on persuja,persut vihaa taidetta.
Itse akateemisena persuna nautin taiteesta. Museokorttia tulee käytettyä melkein viikoittain ja käyn katsomassa myös balettia ja operetteja.
Kyllä saat! Ole hyvä!
Olen opiskellut taidehistoriaa ja kirjallisuustiedettä, ja monta kertaa on herännyt epäilys ettei taiteilija tai kirjailija itse ole ollut yhtä tietoinen teorioista kuin tutkijat. Oma esikoisteokseni päätyi ainakin yhteen väitöskirjaan, enkä tunnistanut väitöskirjassa esitetyista tulkinnoista omia intentioitani.
Matalasti koulutettu ei ole synonyymi juntille ja ap ei ainakaan sellainen ole kun kulttuuri ja taide häntä kiinnostaa. Akateemiset eivät todellakaan aina ole mitään korkeakulttuurin rakastajia ja ymmärtäjiä, osa tosin pyörii sellaisissa tilaisuuksissa koska se "kuuluu asiaan".
Ja taide: se koskettaa ja puhuttelee jokaista juuri kuten koskettaa, ei siihen sääntöjä ole. Tai on koskettamatta.
Persuloidit pysykööt kaukana taiteesta ja kulttuurista!
Voi voi, olen ollut lapsesta asti monissa taidenäyttelyn avajaisissa ja erilaisissa konserteissa. Taiteilija on usein naureskellut jälkeenpäin kun jotkut varsinaiset asintuntijat ovat tärkeinä selittäneet toisilleen mitä ko taiteilija on halunnut teoksellaan ilmaista ja konsertin jälkeen ihastelleet kuinka näki ja yleisöön välittyi miten hieno tunnelma lavalla oli, todellisuudessa kokoonpano oli riidoissa keskenään ja isojen ongelmien keskellä.
Että se siitä "parempien ihmisten" ymmärryksestä.
Jatka ap kulttuurista nauttimista äläkä välitä jos joku pikkusieluinen yrittää päteä.
Taiteilijaa joka taulun on maalannut kuuluukin ymmärtää eri tavoilla. Käy jatkossakin eläkä välitä kommenteista.
Et voi olla tyhmä, jos nautit taiteesta.
Matalasti koulutetulla ei ole oikeutta mielipiteeseen, varsinkaan kun puhutaan taiteesta ja woke-kulttuurista. Matalasti koulutettujen elämä pitää tuhota, koska he eivät ymmärrä paremmiston ideologiasta mitään. Eritoten valkoihoiset pitää elimoida, jotta unelmamme voi toteutua.
Vierailija kirjoitti:
Voi voi, olen ollut lapsesta asti monissa taidenäyttelyn avajaisissa ja erilaisissa konserteissa. Taiteilija on usein naureskellut jälkeenpäin kun jotkut varsinaiset asintuntijat ovat tärkeinä selittäneet toisilleen mitä ko taiteilija on halunnut teoksellaan ilmaista ja konsertin jälkeen ihastelleet kuinka näki ja yleisöön välittyi miten hieno tunnelma lavalla oli, todellisuudessa kokoonpano oli riidoissa keskenään ja isojen ongelmien keskellä.
Että se siitä "parempien ihmisten" ymmärryksestä.
Jatka ap kulttuurista nauttimista äläkä välitä jos joku pikkusieluinen yrittää päteä.
Minäkin olen ollut monenlaisissa avajaisissa, mutta en täysin ymmärrä, mitä kommentillasi haet. Taidetyöläisten työ on välittää tunnelmia ja elämyksiä, ja siihen he ovat saaneet koulutuksen. Mikäli vaikkapa muusikoiden riidat välittyisivät yleisölle heidän esiintyessään lavalla, olisivat he täysin ammattitaidottomia. Silloin ei naurattaisi ketään.
Ehkä pyritkin vain trollaamaan ja rakentamaan vastakkainasettelua taiteilijoiden ja yleisön välille.
Vierailija kirjoitti:
Matalasti koulutetulla ei ole oikeutta mielipiteeseen, varsinkaan kun puhutaan taiteesta ja woke-kulttuurista. Matalasti koulutettujen elämä pitää tuhota, koska he eivät ymmärrä paremmiston ideologiasta mitään. Eritoten valkoihoiset pitää elimoida, jotta unelmamme voi toteutua.
Jaa, sellainen turaus tällä kertaa. 0/5.
Vierailija kirjoitti:
Taiteilijaa joka taulun on maalannut kuuluukin ymmärtää eri tavoilla. Käy jatkossakin eläkä välitä kommenteista.
Jos taulu on täynnä eri värisiä viivoja sinne, tänne ja tonne, niin mitä ymmärrettävää siinä oikein on?
Ap taitaa käyttäytyä paremmin kuin ne korkeasti koulutetut jotka möläyttelevät moisia aivoflatuksia.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen persujen äänestäjä ja harrastan taidemaalausta. Kerään myös muitakin taiteilijoiden teoksia. Kyllä heille on rahani ja arvostukseni kelvanneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos taulu on täynnä eri värisiä viivoja sinne, tänne ja tonne, niin mitä ymmärrettävää siinä oikein on?
Periaatteessa kaikki kaksiulotteinen kuvataide on viivoja sinne tänne. Silti esimerkiksi impressionismi ja ekspressionismi pyrkivät kuvaamaan kumpikin omanlaisiaan maailmoita.