Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sxxsijuhliin osallistuminen ekaa kertaa - uhka vai mahdollisuus parisuhteessa?

Vierailija
11.03.2026 |

Olen 37-vuotias, onnellisesti naimisissa olevan nainen. Olen mieheni luvalla osallistumassa nyt ensimmäistä kertaa sxxsijuhliin huhtikuussa. Elämässäni olen ollut tasan kahden miehen kanssa ja niistäkin ensimmäisen jo 20 vuotta sitten, joten juhlat tietenkin jännittävät aivan valtavasti. Samalla mietin, voiko näistä seurata jotakin negatiivista vaikutusta parisuhteeseen? Olen kyllä asioita kovasti pohtinut ja mieheni kanssa keskustellut kaikesta mahdollisista, mutta silti tämä mietitytttää enemmän, kun tapahtuma lähestyy. 

Olen iloinen, jos joku myös vastaavassa tilanteessa vastaavaan tapahtumaan osallistunut antaisi oman näkökulmansa. Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme swingereitä, jo n. 20 vuotta. Olemme käyneet erilaisissa seksijuhlissa  Suomessa ja ulkomailla. Kuten moni jo kirjoittikin jos oma suhde on kunnossa, niin rohkeasti kokeilemaan. Siitä voi avautua molemmille aivan uudenlainen maailma ja nautinto. Miettikää oletteko mustasukkaisia jos näette puolisonne harrastamassa seksiä jonkun toisne kanssa. Keskustelkaa etukäteen haluistanne ja muistakin aiheesseen liittyvistä asioista. Tuon 20 vuoden aikana olen kohdannut vain kaksi pariskuntaa, jolle ei homma sovi. Sehän menoi heidän keskinäiseksi riitelyksi. Yleensä aivan ihanaa. Oma keskinäinen seksielämä saa ihan uutta buustia.

Vierailija
62/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopii pareille, joissa kumpikin nauttii, kun tietää ja näkee kumppaninsa nauttivan, vaikka ei itsellä olisi seksiä muiden kanssa juuri siinä tilanteessa tai ylipäätään. Jos lähtökohta on, että "munkin täytyy saada kun toikin sai",  niin sehän tarkoittaa että kumppanisi saama nautinto on ikään pois sinulta jotenkin.

Itselleni on kiihottavaa, elähdyttävää ja ihanaa nähdä naiseni kouristelevan orkussaan johtuipa se minun antamasta suuseksistä kahden kesken  tai vaikka siitä, että vieras pariskunta 'hoitelee' hänet huipulle. Jos saan samassa sessiossa hyvän käsi-, suuhoidon tai yhdynnän hottiksen kanssa, niin kiva. Jos en saa, niin saan minulle maailman parasta seksiä kotona sitten entistä kuumemmin käyvältä vaimoltani. En koe jääneeni häviölle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä oli naisen tarkoitus osallistua juhliin ilman puolisoa? Kyseessä ensimmäinen kerta, joten kai tuossa voi jonkin verran asia mietityttää. Puolisolla voi nousta itsekseen ollessaan monenlaista mieleen. Ei välttämättä, mutta onhan tuossa riskinsä. Olisi ehken selkeämpää, jos molemmat osallistuisi tapahtumaan?

Vierailija
64/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä oli naisen tarkoitus osallistua juhliin ilman puolisoa? Kyseessä ensimmäinen kerta, joten kai tuossa voi jonkin verran asia mietityttää. Puolisolla voi nousta itsekseen ollessaan monenlaista mieleen. Ei välttämättä, mutta onhan tuossa riskinsä. Olisi ehken selkeämpää, jos molemmat osallistuisi tapahtumaan?

Selkeintä olisi kun kumpikaan ei osallistuisi. 

Vierailija
65/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mieheni kävimme seksijuhlissa ekaa kertaa parisen vuotta sitten oltuamme yhdessä noin 15 vuotta. Emme kumpikaan ole luonteeltamme mustasukkaisia, ja olimme keskustelleet rajat ja epävarmuudet selviksi etukäteen. Kokemus oli riemastuttava, ja sittemmin parinvaihdosta on tullut meille yhteinen harrastus, joka on lisännyt ja monipuolistanut myös keskinäistä seksielämäämme. 

Kaikille tämä laji ei kuitenkaan sovi, ja olemme nähneet myös liittojen hajoavan sen myötä, etenkin kun oman suhteen ongelmia on yritetty "paikata" kokemuksilla, joihin ei oltukaan valmiita. Kommunikaatio on suhteen avaamisessa kaiken ytimessä. 

Vierailija
66/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ja mieheni kävimme seksijuhlissa ekaa kertaa parisen vuotta sitten oltuamme yhdessä noin 15 vuotta. Emme kumpikaan ole luonteeltamme mustasukkaisia, ja olimme keskustelleet rajat ja epävarmuudet selviksi etukäteen. Kokemus oli riemastuttava, ja sittemmin parinvaihdosta on tullut meille yhteinen harrastus, joka on lisännyt ja monipuolistanut myös keskinäistä seksielämäämme. 

Kaikille tämä laji ei kuitenkaan sovi, ja olemme nähneet myös liittojen hajoavan sen myötä, etenkin kun oman suhteen ongelmia on yritetty "paikata" kokemuksilla, joihin ei oltukaan valmiita. Kommunikaatio on suhteen avaamisessa kaiken ytimessä. 

Ole rehellinen, tuo harrastus sopii äärettömän harvoille.

Vierailija
67/70 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ole itsekin rehellinen. Joillekin tuo harrastus sopii erittäin hyvin.

Vierailija
68/70 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoille ja asian normalisoinnilla on vakavia seurauksia. Osaatko kantaa vastuusi?

Vierailija
69/70 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sopii todella ja harvoille juu, mutta fakta on se että parisuhteeseen tuo ei kuulu. Kuten nimikin jo sanoo niin parisuhde on kahden henkilön välinen suhde ja siihen kuuluu niin tunne kuin myös fyysisyys. Jos on tarpeen jompaa kumpaa hakea ulkopuolelta niin silloin kyseessä ei ole parisuhde. Ja tuota ei saa normaaliksi millään tavalla selittelemäällä kuinka se jollain toimii kun on sovittu säännöistä, ei ole mustasukkaisuutta jne.

Tämä nykyajan poly yms. aatteellinen "vapaamielisyys" tuhoaa koko yhteiskunnan.

Vierailija
70/70 |
17.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin harvoille ja asian normalisoinnilla on vakavia seurauksia. Osaatko kantaa vastuusi?

On sulla logiikka. Vastuuni mistä? Jos joku menee kokeilemaan swingausta, kun kerron sen sopivan meille? Ja?