Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sxxsijuhliin osallistuminen ekaa kertaa - uhka vai mahdollisuus parisuhteessa?

Vierailija
11.03.2026 |

Olen 37-vuotias, onnellisesti naimisissa olevan nainen. Olen mieheni luvalla osallistumassa nyt ensimmäistä kertaa sxxsijuhliin huhtikuussa. Elämässäni olen ollut tasan kahden miehen kanssa ja niistäkin ensimmäisen jo 20 vuotta sitten, joten juhlat tietenkin jännittävät aivan valtavasti. Samalla mietin, voiko näistä seurata jotakin negatiivista vaikutusta parisuhteeseen? Olen kyllä asioita kovasti pohtinut ja mieheni kanssa keskustellut kaikesta mahdollisista, mutta silti tämä mietitytttää enemmän, kun tapahtuma lähestyy. 

Olen iloinen, jos joku myös vastaavassa tilanteessa vastaavaan tapahtumaan osallistunut antaisi oman näkökulmansa. Kiitos asiallisista vastauksista!

Kommentit (70)

Vierailija
41/70 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niinkin olla, että siellä ihastut jonkun henkilön taitoihin, ja sitten oma mies ei tunnu enää miltään. En ottaisi riskiä parisuhteen kariutumisesta pelkän hauskanpidon takia.

Tätä en oikein ymmärtänyt. Millä tavalla se omaan parisuhteeseen pysyvämmin vaikuttaa, jos tuolta saa hyvän kokemuksen, mutta ei jatkossa ole tämän ihmisen kanssa missään tekemisissä?

Vierailija
42/70 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan niinkin olla, että siellä ihastut jonkun henkilön taitoihin, ja sitten oma mies ei tunnu enää miltään. En ottaisi riskiä parisuhteen kariutumisesta pelkän hauskanpidon takia.

Myöskään minä en tätä tajunnut. En minä ainakaan itse kuvittele, että automaattisesti olisin vaimoni elämän paras rakastaja tai etteikö hän joskus muistelisi jotain muutakin kaiholla. Sen tiedän, että riittävän hyvä olen ja minuun hän on sitoutunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/70 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ihan konkreettisesti millä tavalla se parisuhde tuohon voi kariutua? Ymmärrän toki, että voi siinä tapauksessa jos sieltä juhlista seurustelukaveri tarttuu mukaan, mutta muuten kyllä en.

Vierailija
44/70 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrotko ihan konkreettisesti millä tavalla se parisuhde tuohon voi kariutua? Ymmärrän toki, että voi siinä tapauksessa jos sieltä juhlista seurustelukaveri tarttuu mukaan, mutta muuten kyllä en.

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta oletan kirjoittan tarkoittaneen sitä, että jos juhlissa tajuaakin oman kumppanin olevan täysi tumpelo niin voihan se vaikuttaa negatiivisesti.

Vierailija
45/70 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä en oikein ymmärtänyt. Millä tavalla se omaan parisuhteeseen pysyvämmin vaikuttaa, jos tuolta saa hyvän kokemuksen, mutta ei jatkossa ole tämän ihmisen kanssa missään tekemisissä?

Saattaa tulla innostus/tarve saada enemmän mahtavia kokemuksia liiiton ulkopuolelta, joka alkaa pikkuhiljaa nakertaa liittoa. Helposti alkaa salaisuuksia kertyä ja ne ei tee suhteelle hyvää.

Vierailija
46/70 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin samalla tavalla mieheni kanssa seksijuhlissa vuosi sitten. Kliseisesti sanottuna kokemus oli minulla naisena erittäin voimauttava. Oli ihanaa huomata, että myös minä voin kiihottua muista miehistä ja muut miehet minusta. Tämä oli huumaava tunne, sillä rehellisesti sanoen en ollut edes flirttaillut kenenkään kanssa nykyisen parisuhteeni (27 vuotta) aikana. Harrastin juhlissa myös seksiä, mutta tämä ei kokemuksena ollut erityisen mieleenjäävä (tiesin jo valmiiksi etten voi nauttia kovin paljon ilman tunneyhteyttä) verrattuna tuohon muuhun kokemukseen. Jännittävintä oli muut asiat.

Mitään erityistä tarvetta vastaavanlaisiin juhliin ei jäänyt saati että tällaisia olisin ruvennut harrastamaan, mutta olen tosi iloinen, että sain tämän kokea. Kaikki yksityiskohdat tottakai myös käytiin läpi puolison kanssa kotona eikä asiasta mitään ongelmia syntynyt.

Vierailija
47/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää vaan mutta voisi olla parasta ekalla kertaa vaan katsella ja jutella yhdessä siellä ja kotona sitten purkupalaveri että miltä vaikutti. 

Vierailija
48/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin samalla tavalla mieheni kanssa seksijuhlissa vuosi sitten. Kliseisesti sanottuna kokemus oli minulla naisena erittäin voimauttava. Oli ihanaa huomata, että myös minä voin kiihottua muista miehistä ja muut miehet minusta. Tämä oli huumaava tunne, sillä rehellisesti sanoen en ollut edes flirttaillut kenenkään kanssa nykyisen parisuhteeni (27 vuotta) aikana. Harrastin juhlissa myös seksiä, mutta tämä ei kokemuksena ollut erityisen mieleenjäävä (tiesin jo valmiiksi etten voi nauttia kovin paljon ilman tunneyhteyttä) verrattuna tuohon muuhun kokemukseen. Jännittävintä oli muut asiat.

Mitään erityistä tarvetta vastaavanlaisiin juhliin ei jäänyt saati että tällaisia olisin ruvennut harrastamaan, mutta olen tosi iloinen, että sain tämän kokea. Kaikki yksityiskohdat tottakai myös käytiin läpi puolison kanssa kotona eikä asiasta mitään ongelmia syntynyt.

Ihana lukea, että joku muukin pystyy suhtautumaan aiheeseen asiallisesti ja nauttimaan mahdollisuudesta!

M40

Vierailija
49/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole yhdessäkään dokumentissa tai ohjelmassa kertaakaan nähnyt yhtään swinger-pariskuntaa, jossa mies tai nainen olisi ollut sen näköinen, että olisi kiinnostanut minkäänlainen kanssakäyminen ko. pariskunnan kanssa.

Sille on syy miksi kerjävät sitä seksiä. Tietty jos olet itse samaa kaliiberia tai kriteerit on nolla, niin siitä vaan.

No kuka lähtee mukaan dokumenttii? Suomesta löytyy bloggaavia swingereitä ja bilekuvien perusteella siellä on hyvänäköiset ihmiset pitämässä hauskaa. Siis yli sinun tasosi. Erilaisille ihmisille on erilaiset bileet.  

Toisaalta hyvä pano on hyvä pano ja ronkelit runkkaa.  

Huhtikuussa kun menen bileisiin jossa on mahdollisuus seksin harrastamiseen, niin en odota että kukaan tulisi pyytämään mukaan, mutta en sinne sen takia ole menossakaan.  

Vierailija
50/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole alkuperäinen kirjoittaja, mutta oletan kirjoittan tarkoittaneen sitä, että jos juhlissa tajuaakin oman kumppanin olevan täysi tumpelo niin voihan se vaikuttaa negatiivisesti.

Eiköhän parisuhteessa oleva jo tiedä onko tumpelo vai ei? Ei kai sitä bileisiin tarvitse mennä toteamaan. 

Jossain naistenlehden blogissa oli eräs erittäin kuuma influensseri nainen joka sanoi löytäneen kaikin puolin erittäin hyvän ja komean miehen, mutta suhde kaatui siihen ettei miestä kiinnostanut naisen tyydyttäminen yhtään. Vaikka oli antanut palautetta ei mies ollut ymmärtänyt.  

Itse olen aina pitänyt huolen että vaimo on tyydytetty ja olenkin ajatellut että jos vaihtaisi minut "parempaan" mieheen ja saisikin tuollaisen. Alkaisi ehkä arvostamaan enempi mitä sai ennen.  

Vierailija
51/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen parisuhde on tietysti omanlaisensa, mutta en oikein ymmärrä mitä hirmuisen pahaa siitä voi seurata, jos tuntemattoman kanssa tuolla jotain tekee, ei vaihda mitään numeroita eikä aloita mitään viestirallia.  Toki silloin, jos oma suhde ei ole kunnossa niin ei missään nimessä pidä mennä noihin.

Jos suhde on kunnossa niin miksi haluta mennä moisiin "juhliin"?

Vierailija
52/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten niin että se puoliso jolle asia on ok ja on antanut luvan toiselle osallistua tuollaisiin juhliin huomaakin sen toteutumisen jälkeen että ei ollutkaan ok, ei pääse yli asiasta ja heti tai mutkien kautta tulee ero tai ainakin suhde on lopullisesti rikki ja pilalla.

Vierailija
53/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän ei kukaan tiedä mitä se oikeasti on omalla kohdalla, sekin mahdollisuus on olemassa että se menijä/kokija itse kaatuu ja tuntee inhoa tai syyllisyyttä tms jälkeenpäin.

Vierailija
54/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jokainen parisuhde on tietysti omanlaisensa, mutta en oikein ymmärrä mitä hirmuisen pahaa siitä voi seurata, jos tuntemattoman kanssa tuolla jotain tekee, ei vaihda mitään numeroita eikä aloita mitään viestirallia.  Toki silloin, jos oma suhde ei ole kunnossa niin ei missään nimessä pidä mennä noihin.

Erikoinen kysymys. En ihan keksi miten tuo liittyy mihinkään.  Toiset nauttii seksistä eri ihmisten kanssa yhdessä ja erikseen. Kyse on seksistä, ei parisuhteesta.  

Vierailija
55/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai sitten niin että se puoliso jolle asia on ok ja on antanut luvan toiselle osallistua tuollaisiin juhliin huomaakin sen toteutumisen jälkeen että ei ollutkaan ok, ei pääse yli asiasta ja heti tai mutkien kautta tulee ero tai ainakin suhde on lopullisesti rikki ja pilalla.

Harvemmin taitaa olla niin että seksitilaisuuksiin mennään yksin.  Paikan päällä sitten katotaan mitä tehdään. 

Ei kaikki edes pysty harrastamaan seksiä muiden läsnäollessa. Oletteko koskaan edes kokeilleet niin että joku muu saattaa katsoa? Miehillä harvoin edes seisoo jos joutuu tuollaiseen tilanteeseen. 

Vierailija
56/70 |
13.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että suhde on kunnossa, on perusedelletys että kannattaa edes harkita menemistä tuollaisiin juhliin. Tuollaisen asian sotkeminen ei-kunnossa olevaan suhteeseen on veren kaivamista nenästä.

Ehkä varsinaiseen kysymykseesi: Osa kaipaa jännitystä ja säpinää mitä seksi uusien ihmisten kanssa voi antaa, vaikka suhde ja parisuhdeseksi olisi miten kunnossa.

Vierailija
57/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin 25 vuotta kestäneen parisuhteen ja perheeni menemällä noihin ns juhliin. En suosittele kenellekään. 

Vierailija
58/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menetin 25 vuotta kestäneen parisuhteen ja perheeni menemällä noihin ns juhliin. En suosittele kenellekään. 

Vähän sama kuin sanoisit: Ostin auton ja ajoin kolarin. En suosittele autoilua kenellekään.

t. sinua parempi 'kuski', yli 10 vuotta täysillä bonuksilla.

Vierailija
59/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsesi vuoksi: Avaat välittömästi oven henkiselle haurastumiselle osallistumalla tällaiseen, ja suunta on vain alaspäin.

Kommenteista päätellen yksi ja sama ihminen käy vastalemassa ja tykkäilemssä omista kielteisistä vastauksistaan. Ja syyskin selvisisi, henkinen haurastuminen -hörhö. 

Seksi on luonnollinen ruumiillinen toiminta ja biologinen tarve, jokainen tykkää siitä omalla tavallaan. Tuo sekin nostaminen jalustalle ja liittäminen jotenkin henkiseen hommaan yms. on historiallisista erittäin uusi käsite. Ylivoimaisesti suurimman osan historiasta seksiin on suhtauduttu luonnollisena osana elämää. Seksin rajoittaminen ja paheksuminen, etenkin naisia kohtaan on vain vallankäyttön ja alistamisen väline.

Vierailija
60/70 |
14.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän sama kuin sanoisit: Ostin auton ja ajoin kolarin. En suosittele autoilua kenellekään.

t. sinua parempi 'kuski', yli 10 vuotta täysillä bonuksilla.

Onnea sinulle. Kuinka monen päältä olet ajanut taidoillasi?