Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sofia virta canceloitiin TPS hallituksesta, sai potkut kun yritti maalittaa Pride- asusta kieltäytynyttä työntekijää

Vierailija
10.03.2026 |

https://www.suomenuutiset.fi/sofia-virran-somessa-tps-hyokkaajaan-kohdi…

Sofia virta yritti maalittaa ja canceloida pelaajaa joka ei vakaumuksensa vuoksi voinut pitää yllään vihervasemmistolaista Pride- asua ja kehottaa lapsia homoseksuaalisuuteen.

Tässä katsottiin että ei voi pitää hallituksessa tasa- arvoa ja muiden oikeuksia vastustava vihervasemmistolaista Sofia virtaa vaan hänet on canceloitava välittömästi ja potkut annettiin heti aamulla tps- toimiston avauduttua!

Kommentit (2017)

Vierailija
1901/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Transuli on pedopervo🐷💩

Vähintäänkin puutteellinen diagnoosi transiudesta. Tämä on parempi: Transsukupuolisuuskokemus eli kokemus väärään sukupuoleen syntymisestä on aina oire jostakin seuraavista mielenterveyshäiriöistä: 1. ahdistuneisuushäiriö, 2. kehonkuvanhäiriö, 3. pakko-oireinen häiriö tai 4. skitsofrenia. 3 ensin mainittua voivat esiintyä myös päällekkäin. Kaikkiin edellä mainittuihin mielenterveyshäiriöihin on saatavissa psykoterapiaa ja tarvittaessa psyykenlääkitys.

Uskon, että on kyllä olemassa "aitoja" transihmisiä, mutta heidän määränsä on paljon pienempi todellisuudessa kuin mitä nykyinen "trendi" kertoo. Lisäksi alaikäisille ei pitäisi tehdä minkäänlaisia transhoitoja. 

Vierailija
1902/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä edes järkätään pride otteluita??

Siksi, että urheilussa on edelleen vaikeaa olla oma itsensä vähemmistön edustajana. Moni piilottelee suuntautumistaan. Mm. TPS toimii näiden asenteiden muuttamiseksi. Mun mielestä hieno homma ja vaikea nähdä miksi tuota pitää vastustaa.

Se että kieltäytyy pukemasta jotain päälleen ei tarkoita että vastustaa sitä. En minä pue SS-univormua päälleni vaikka vastustankin stalinismia.

Ei tarkoitakaan. Savinainen sanoi sen ihan erikseen. 

Hyvä Savinainen. Meillä on sananvapaus eikä kenenkään tarvitse toitottaa toisten aatteiden puolesta. Kuinka joku edes ajatteli näin ja miksi muut suostuivat siihen pelleilyyn. Veli-Matti on ÄIJÄ!

No eipä tarvitse toitottaa vastaankaan yhtään sen enempää. Ja onko Savinaisen ideologia jotenkin poikkeus, sitä saa jaella? 

TPSlle melko noloa että Savinainen koki tarpeelliseksi mollata heidän tukemaansa asiaa. Erikseen piti pyytää ihan häneltä anteeksikin itse aloitettua ja aiheutettua kohua 😂 Voipi olla että Savinainen olisi voinut omaa ideologiaansa tuoda esiin muutoinkin. 

Mikä ideologia Savinaisella siis on? Tarvitaanko joku ideologia esimerkiksi maga-lippiksestä kieltäytymineen?

Mistä sitä kukaan tietää, ei kertonut. Ei tarvita ei, hänellä se ideologia oli perustelu siihen ettei paitaa pitänyt. Kysy ihmeessä selvennystä ihan höneltä itseltään. Moni on spekuloinut jo, kaikista loukkaannuttiin, olisihan se ihan virkistävää kun herra itse kertoisi mielipiteensä. 

Miksi hänen pitäisi kertoa vakaumuksestaan sen enemmän, kuin että hän on tasa-arvon kannalla ja kannattaa joukkueensa yhdenvertaisuustyötä. Tämä perustelujen tivaaminen on juuri sitä painostusta.

Ei miksikään. Miksi hän sitten selosti sitä? Kai nyt ihminen tajuaa, että jos mä sanon jostakin ryhmästä jotain, se ryhmä saattaa älähtää. Voisiko pitää kiinni vakaumuksestaan ja pelata sitä kiekkoa vaan. 

Mistä ryhmästä hän tarkalleen ottaen puhui? Ihmiset?

Toi on kyllä uskomatonta miten ihan pokkana voi olla muka sokea. Pridesta puhui, ei sovi ideologiaan. 

Niin, minunkaan ideologiaani pride ei sovi, mutta kannatan tasa-arvoa. Se ettei pride sovi ideologiaan priden sekoilujen takia ei tarkoita sitä, että ihminen olisi foobikko, nat si, tasa-arvoa vastaan tai mitään muutakaan sellaista. Vain hyvin yksinkertainen ihminen vetää moisia yhtäläisyysmerkkejä. Pride ei omista tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia eikä voikaan omistaa, koska on mm. tällaisella sekoilullaan ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa vastaan.

Niin, aika yksinkertainen saa olla että tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta tukevassa tapahtumassa nostaa esiin Priden ja mielipiteensä siitä. Ollaan ainakin yhdestä asiasta samaa mieltä. 

Pride on muutakin kuin sen sisällä oleva aktivistiryhmän ulostulot. Sama kuin sä niputtaisit kaikki Tehyläiset yhteen sen puheenjohtajan sanomisten mukaan. 

Mistä tämä tulee että Pride ei omista tasa-arvoa? Onko joku yrittänyt? Tasa-arvoa ajaa aika moni porukka, Pride on vain yksi ryhmä sen sisällä ja sateenkaari-merkin yhdistäminen vain Prideen, on aika erikoista. 

Tämäpä tässäkin kohussa on erikoista. Yleensä, jos ajaa tasa-arvoa, ei poimi mielessään yhtä ryhmää, joka sitä ajaa mielestään väärällä tavalla. Kenelle tulisi mieleen sanoa että olen kyllä ilmastotietoinen, mutta elokapinaa vihaan ja siksi en laita rintaani maapallo-merkkiä? 

Priden tasa-arvopuhe on tekopyhää. He edistävät vain seksuaalivähemmistöjen ja vihervassareiden asioita ja tasa-arvoa. Muun välittäminen on todella tekopyhää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1903/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ja ajan mielelläni eteenpäin tasaarvoa sukupuolten ja vähemmistöjen rajojen ylitse, mutta missään olosuhteissa en tule edes vilauttamaan prideen liitettäviä tunnuksia yhtään missään, juuri edellä mainitusta poliittisesta agendasta johtuen, olkoonkin liikkeen alkuperäinen tausta ja tarkoitus miten hyvä ja jalo hyvänsä.

Mistä lähtien sateenkaarilippu on ollut vain Pride-lippu? Millä symbolilla sä tasa-arvoa merkkaisit? 

Onko joku erityinen syy miksi pitäisi pitää mitään symbolia?

Kannatan minä lasten - ja eläinoikeuksiakin, mutta en kanna symboleita. Sen sijaan olen aktiivinen äänestäjä, kirjoitan omaa mieltä vaivaavista aiheista mm hesarin mielipidepalstalla. Kirjoitan vastuumininsterille /ministeriöön, viimeksi suden kannanhoidollisesta metsästyksestä, jonka vuoksi puolisoni erosi metsästäjäliitosta keskustelujemme jälkeen. Osallistun kansalaisaloitteisiin, kuntalaiskeskusteluun viimeksi vanhan lehtometsän kaatamista vastaan, joka oli jonkun rikkaan järvinäkymän tiellä, ja lopputuloksena metsää vain harvennettiin jne jne

Miksi minun pitäisi jollain lapsellisilla kuvilla ja ikoneilla julistaa oikeamielisyyttäni?

No onhan se melko valjua pitää tasa-arvoa kannattava tapahtuma ilman ensimmäistäkään logoa tai merkkiä tai sponssia. 

Mutta miksi juuri sateenkaari? Lisäksi se ei edes ole erityisesti juuri tasa-arvoa kuvaava symboli. 

Vierailija
1904/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
1905/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannatan ja ajan mielelläni eteenpäin tasaarvoa sukupuolten ja vähemmistöjen rajojen ylitse, mutta missään olosuhteissa en tule edes vilauttamaan prideen liitettäviä tunnuksia yhtään missään, juuri edellä mainitusta poliittisesta agendasta johtuen, olkoonkin liikkeen alkuperäinen tausta ja tarkoitus miten hyvä ja jalo hyvänsä.

Mistä lähtien sateenkaarilippu on ollut vain Pride-lippu? Millä symbolilla sä tasa-arvoa merkkaisit? 

Onko joku erityinen syy miksi pitäisi pitää mitään symbolia?

Kannatan minä lasten - ja eläinoikeuksiakin, mutta en kanna symboleita. Sen sijaan olen aktiivinen äänestäjä, kirjoitan omaa mieltä vaivaavista aiheista mm hesarin mielipidepalstalla. Kirjoitan vastuumininsterille /ministeriöön, viimeksi suden kannanhoidollisesta metsästyksestä, jonka vuoksi puolisoni erosi metsästäjäliitosta keskustelujemme jälkeen. Osallistun kansalaisaloitteisiin, kuntalaiskeskusteluun viimeksi vanhan lehtometsän kaatamista vastaan, joka oli jonkun rikkaan järvinäkymän tiellä, ja lopputuloksena metsää vain harvennettiin jne jne

Miksi minun pitäisi jollain lapsellisilla kuvilla ja ikoneilla julistaa oikeamielisyyttäni?

No onhan se melko valjua pitää tasa-arvoa kannattava tapahtuma ilman ensimmäistäkään logoa tai merkkiä tai sponssia. 

Mutta miksi juuri sateenkaari? Lisäksi se ei edes ole erityisesti juuri tasa-arvoa kuvaava symboli. 

Logo pitäisi olla läpinäkyvä ilman mitään erilaisia värejä. Nythän joku väri puuttuu kumminkin. Siitähän voi vaikka loukkaantua, jos juuri sitä minun suosikkiväriä ei logossa näy.

Vierailija
1906/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että urheilussa on edelleen vaikeaa olla oma itsensä vähemmistön edustajana. Moni piilottelee suuntautumistaan. Mm. TPS toimii näiden asenteiden muuttamiseksi. Mun mielestä hieno homma ja vaikea nähdä miksi tuota pitää vastustaa.

Se että kieltäytyy pukemasta jotain päälleen ei tarkoita että vastustaa sitä. En minä pue SS-univormua päälleni vaikka vastustankin stalinismia.

Hyvä Savinainen. Meillä on sananvapaus eikä kenenkään tarvitse toitottaa toisten aatteiden puolesta. Kuinka joku edes ajatteli näin ja miksi muut suostuivat siihen pelleilyyn. Veli-Matti on ÄIJÄ!

No eipä tarvitse toitottaa vastaankaan yhtään sen enempää. Ja onko Savinaisen ideologia jotenkin poikkeus, sitä saa jaella? 

TPSlle melko noloa että Savinainen koki tarpeelliseksi mollata heidän tukemaansa asiaa. Erikseen piti pyytää ihan häneltä anteeksikin itse aloitettua ja aiheutettua kohua 😂 Voipi olla että Savinainen olisi voinut omaa ideologiaansa tuoda esiin muutoinkin. 

Mikä ideologia Savinaisella siis on? Tarvitaanko joku ideologia esimerkiksi maga-lippiksestä kieltäytymineen?

Mistä sitä kukaan tietää, ei kertonut. Ei tarvita ei, hänellä se ideologia oli perustelu siihen ettei paitaa pitänyt. Kysy ihmeessä selvennystä ihan höneltä itseltään. Moni on spekuloinut jo, kaikista loukkaannuttiin, olisihan se ihan virkistävää kun herra itse kertoisi mielipiteensä. 

Miksi hänen pitäisi kertoa vakaumuksestaan sen enemmän, kuin että hän on tasa-arvon kannalla ja kannattaa joukkueensa yhdenvertaisuustyötä. Tämä perustelujen tivaaminen on juuri sitä painostusta.

Ei miksikään. Miksi hän sitten selosti sitä? Kai nyt ihminen tajuaa, että jos mä sanon jostakin ryhmästä jotain, se ryhmä saattaa älähtää. Voisiko pitää kiinni vakaumuksestaan ja pelata sitä kiekkoa vaan. 

Toi on kyllä uskomatonta miten ihan pokkana voi olla muka sokea. Pridesta puhui, ei sovi ideologiaan. 

Niin, minunkaan ideologiaani pride ei sovi, mutta kannatan tasa-arvoa. Se ettei pride sovi ideologiaan priden sekoilujen takia ei tarkoita sitä, että ihminen olisi foobikko, nat si, tasa-arvoa vastaan tai mitään muutakaan sellaista. Vain hyvin yksinkertainen ihminen vetää moisia yhtäläisyysmerkkejä. Pride ei omista tasa-arvoa ja ihmisoikeuksia eikä voikaan omistaa, koska on mm. tällaisella sekoilullaan ihmisoikeuksia ja tasa-arvoa vastaan.

Niin, aika yksinkertainen saa olla että tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta tukevassa tapahtumassa nostaa esiin Priden ja mielipiteensä siitä. Ollaan ainakin yhdestä asiasta samaa mieltä. 

Pride on muutakin kuin sen sisällä oleva aktivistiryhmän ulostulot. Sama kuin sä niputtaisit kaikki Tehyläiset yhteen sen puheenjohtajan sanomisten mukaan. 

Mistä tämä tulee että Pride ei omista tasa-arvoa? Onko joku yrittänyt? Tasa-arvoa ajaa aika moni porukka, Pride on vain yksi ryhmä sen sisällä ja sateenkaari-merkin yhdistäminen vain Prideen, on aika erikoista. 

Tämäpä tässäkin kohussa on erikoista. Yleensä, jos ajaa tasa-arvoa, ei poimi mielessään yhtä ryhmää, joka sitä ajaa mielestään väärällä tavalla. Kenelle tulisi mieleen sanoa että olen kyllä ilmastotietoinen, mutta elokapinaa vihaan ja siksi en laita rintaani maapallo-merkkiä? 

Priden tasa-arvopuhe on tekopyhää. He edistävät vain seksuaalivähemmistöjen ja vihervassareiden asioita ja tasa-arvoa. Muun välittäminen on todella tekopyhää.

Mikä vika tässä siis on? Eiköhän jokainen eyhmä saa ajaa sitä asiaa mitä haluaa niin kauan kun ei laittomaksi mene. Alkaa todella kuullostaa siltä, että sateenkaari-lippua repussaan kantavat lapset saavat olla varuillaan kun Pridevihaa uhkuva setämies osuu kohdalle. 

Vierailija
1907/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia, tämä kohu ja tämä ketju ovat oikein omiaan tuhoamaan vihervasemmistosilakkawokeilijoiden vähäistä mainetta entisestään 😂😂😂😂

Vierailija
1908/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ollut Pridesta, vaan siitä, että kaikki ovat hyväksytty joukkueurheiluun sellaisena kuin on. 

Kysyn vaan,minkälaisen viestin haluatte lähettää esim. junnukiekkoon? 

Sellaisen, että pysykää rehteinä omina itseänne ja hyväksytään toisemme omina itsenään, älkääkä sekaantuko Prideen.

Vierailija
1909/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofian lopullinen tarkoitus oli saada tepsin nimi muutettua Turun Sateenkaareksi?

Vierailija
1910/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhu tässä näkee vasemmisto vihreän braid agendan agresiivisuuden. Todella suvaitsevuus!

Täälä ja lehdissä huudetaan kurkku suorana,maalittaa ja syyllistetään. Hyvä kun ei jo kivitetä tai käydä henkilöön kiinni.

Henkilö toimi omana itsenään sitä ei hyväksytty.Miksi?

Onko braid pakko järjestö et ole ihminen jos et tue braid liikettä!

Vierailija
1911/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika tässä siis on? Eiköhän jokainen eyhmä saa ajaa sitä asiaa mitä haluaa niin kauan kun ei laittomaksi mene. Alkaa todella kuullostaa siltä, että sateenkaari-lippua repussaan kantavat lapset saavat olla varuillaan kun Pridevihaa uhkuva setämies osuu kohdalle. 

Jännä, miten luullaan sedäksi ja mieheksi, kun pari mielipidettä laittaa. Mistä sekin kertoo?

Vierailija
1912/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofia rappiotubettejan kanssa potretissa.

http://youtube.com/post/UgkxEUpphk7knMeuHEXKzVGx_axwOGm97Wbj?si=WZ-Rpnv…

Tubettajalla on jännäkakkailme.😁

Vierailija
1913/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuin jokunen vuosi sitten pride tapahtumaan joss joukko juopuneita napapaitaisia miehiä huusi ja kiroili kovaan ääneen, vedin vaistomaisesti lapset taakseni ja säikähdin, mitä tekee tämä joukko, huutaa ja riehuu että vihaanko homoja vai, pelkäänkö tartuntaa.. joukko vaan lisääntyy ja lisääntyy ja alkavat kovaan ääneen arvostella kuinka olen homofoobikko ja miten kasvatan lapseni.. 

Tämän jälkeen en mene lähellekkään kys. tapahtumaa ja Pride ei todellakaan edusta minulle tasa-arvoa tai hyviä käytöstapoja.

Minä taas en uskaltaisi lähteä Prideen enää nyt, kun siellä on niin valtava määrä Palestiina-lippuja. Minulle palestiinalainen ideologia tarkoittaa juutalaisvihaa, sillä Palestiinan valtio tulisi täsmälleen samalle maa-alueelle kuin Israel. Vaikken itse olekaan juutalainen, en kokisi oloani turvalliseksi tuollaista väkivaltaista ideologiaa huutavien ihmisten joukossa.

Tämä on juuri se ongelma, että pride-liike on täysin politisoitunut viher-vasemmistolaisen politiikan jatkeeksi ja nykyisin kyseisen liikkeen narratiiviin otetaan vähemmistöistäkin mukaan enää ne, jotka istuvat mukavasti tarinaan, kaikki muut jäävät ulkopuolelle. Lyhyesti: pride ei enää ole vuosikausiin ajanut alkuperäistä asiaa, vaan on todellisuudessa vain ja ainoastaan viher-vasemmiston äänenkannattaja.

Tätä taustaa vasten on enemmänkin kuin suotavaa antaa yksittäisten henkilöiden ja miksei seurojenkin tehdä aidon vapaasti valintansa, halutaanko tukea poliittista liikettä vai ei. On äärimmäisen härskiä koettaa ratsastaa "ihmisoikeuksilla" ja "tasa-arvolla", kun liikkeen sisälläkin toiset ovat hieman "tasa-arvoisempia" kuin toiset.

"tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla" - näin sanoo jo vanha sananlasku.

Hesarissa on mainio keskustelu taas aiheesta.

Miehen kanssa aviossa oleva mies kertoo keskustelussa, ettei pysty kannattamaan pridea sen politisoitumisen vuoksi. Siis ettei liike enää edistä vain seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia vaan siitä on tullut ideologinen ja pakottava poliittinen liike.

Ei yllätä että jouni suhonen ym hesarin vakkarikommentaattorit tietävät paremmin kuin näiden tasavertaisuustoimien kohdevähemmistöön kuuluva itse...

Häiritsiköhän häntä silloin "Priden poliittisuus", kun se sai homeseksuaalisuuden pois sairausluokittelusta tai silloin, kun liike vaikutti siihen, että homeseksuaalisuus ei ollut enää rikos. Tai silloin, kun liikkeen poliittisiin tavoitteisiin kuului tasa-arvoinen avioliittolaki. Tai silloin, kun seksuaalinen suuntautuminen määriteltiin yhdenvertaisuuslaissa yhdeksi syrjimättömyyden perusteeksi. Pride on aina ollut poliittinen ja vaikuttanut politiikkaan. Liikehän olisi aivan turha, jos se ei pystyisi todella vaikuttamaan ihmisten oikeuksiin ja mahdollisuuksiin, joihin tosiaan usein lainsäädännöllä vaikutetaan ja siihen vaaditaan poliittista tahtoa.

Vierailija
1914/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sofian lopullinen tarkoitus oli saada tepsin nimi muutettua Turun Sateenkaareksi?

Sofiahan tosi aktiivisesti olikin mukana 😅 On kyllä aika uskomatonta miten ihmisiin uppoaa suoraan ja kritiikittä kaikki mitä heille syötetään. Yksi nostetaan syylliseksi ja se on sitten taivahan tosi ja hänen sanomakseen ja viakseen on helppo kaataa kaikki antipatia mitä tahansa kohtaan keksimällä todellisuutta uudelleen. 

Malliesimerkki siitä miten päästään pälkähästä pikkasen harmaalla alueella. 

Vierailija
1915/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea vai etkö ymmärrä lukemaasi? Nimenomaan tuo paitatempaus oli Priden masinoima juttu, sehän tuli jo tempauksen nimessä ilmi. Etkö muka oikeasti tiennyt, että oli nimenomaan Priden tapahtuma? Tsiisus, ääliöt kohkaavat kertomaan mielipiteensä asiasta joista eivät tiedä edes perusteita.

No eihän ollut. 

Olihan! Se oli nimenomaan Pride-teemainen ottelutapahtuma Pride-paidalla. Joka ikisessä uutisessa oikein korostetaan asiaa ja ottelun nimessäkin on Pride mainittuna. Pelaanko minä pulushakkia vai valehteletko muuten vain?

Vierailija
1916/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Translaki on, voimaantulostaan eli vuodesta 2003 lähtien, uhannut oikeitten naisten ja tyttöjen oikeuksia. Ongelmat saattavat räjähtää käsiin hetkellä millä hyvänsä.

Juu u, olemme kaikki joko piikkiin kuolleita tai sitten ihan just traumatisoidutaan pukkarissa tai kaupan kassalla tai sitten herätään siihen että elämme rinnakkaistodellisuudessa myrkkyvanojen all litteällä maapallolla. 

Esimerkiksi USA:lainen transuimari Lia, oikeasti William Thomas on täydellinen esimerkki transien omahyväisyydestä. Hän katsoi oikeudekseen, silloisen poliittisen ilmapiirin ansiosta, kilpailla tytöiksi syntyneitten kanssa. Onneksi kansainvälisen uintiliiton hänelle antama kilpailukielto ja Trumpin valtaantulo muuttivat tilannetta.

Transurheilijoille omat kisat samaan tapaan kuin paraurheilijoille?

Minulle ehdotuksesi periaatteessa sopisi. Osallistujien määrän pienuus saattaisi olla transurheilusarjojen ongelma. Missään tapauksessa heitä ei pidä päästää naisten ja tyttöjen sarjoihin. Suomen Seta ry:hän vaatii transnaisille nimenomaan oikeutta osallistua normaaleihin naisten ja tyttöjen sarjoihin. Seta ry väitti tuon Lia, oikeasti William Thomasin kilpailukiellon tultua voimaan, että "hänen ihmisoikeuksiaan on loukattu", mikä todistaa Seta ry:n olevan vallankumousliike.

Vierailija
1917/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jännä, miten luullaan sedäksi ja mieheksi, kun pari mielipidettä laittaa. Mistä sekin kertoo?

Kukaan ei sua luullut miksikään. Selvää on, että tuetyn ikäiset mieheksi identioituvat ovat korostunut ryhmä vihakommenteissa kun asenteita vähemmistöjä eyhmään tutkitaan. 

Vierailija
1918/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Satuin jokunen vuosi sitten pride tapahtumaan joss joukko juopuneita napapaitaisia miehiä huusi ja kiroili kovaan ääneen, vedin vaistomaisesti lapset taakseni ja säikähdin, mitä tekee tämä joukko, huutaa ja riehuu että vihaanko homoja vai, pelkäänkö tartuntaa.. joukko vaan lisääntyy ja lisääntyy ja alkavat kovaan ääneen arvostella kuinka olen homofoobikko ja miten kasvatan lapseni.. 

Tämän jälkeen en mene lähellekkään kys. tapahtumaa ja Pride ei todellakaan edusta minulle tasa-arvoa tai hyviä käytöstapoja.

Minä taas en uskaltaisi lähteä Prideen enää nyt, kun siellä on niin valtava määrä Palestiina-lippuja. Minulle palestiinalainen ideologia tarkoittaa juutalaisvihaa, sillä Palestiinan valtio tulisi täsmälleen samalle maa-alueelle kuin Israel. Vaikken itse olekaan juutalainen, en kokisi oloani turvalliseksi tuollaista väkivaltaista ideologiaa huutavien ihmisten joukossa.

Tämä on juuri se ongelma, että pride-liike on täysin politisoitunut viher-vasemmistolaisen politiikan jatkeeksi ja nykyisin kyseisen liikkeen narratiiviin otetaan vähemmistöistäkin mukaan enää ne, jotka istuvat mukavasti tarinaan, kaikki muut jäävät ulkopuolelle. Lyhyesti: pride ei enää ole vuosikausiin ajanut alkuperäistä asiaa, vaan on todellisuudessa vain ja ainoastaan viher-vasemmiston äänenkannattaja.

Tätä taustaa vasten on enemmänkin kuin suotavaa antaa yksittäisten henkilöiden ja miksei seurojenkin tehdä aidon vapaasti valintansa, halutaanko tukea poliittista liikettä vai ei. On äärimmäisen härskiä koettaa ratsastaa "ihmisoikeuksilla" ja "tasa-arvolla", kun liikkeen sisälläkin toiset ovat hieman "tasa-arvoisempia" kuin toiset.

"tie helvettiin on päällystetty hyvillä aikomuksilla" - näin sanoo jo vanha sananlasku.

Hesarissa on mainio keskustelu taas aiheesta.

Miehen kanssa aviossa oleva mies kertoo keskustelussa, ettei pysty kannattamaan pridea sen politisoitumisen vuoksi. Siis ettei liike enää edistä vain seksuaali- ja sukupuolivähemmistöjen oikeuksia vaan siitä on tullut ideologinen ja pakottava poliittinen liike.

Ei yllätä että jouni suhonen ym hesarin vakkarikommentaattorit tietävät paremmin kuin näiden tasavertaisuustoimien kohdevähemmistöön kuuluva itse...

Miksi Priden pitäisi ajaa vain seksuaali-ja sukupuolivähemmistöjen asiaa? 

Roosanauha oli ennen vain rintasyöpä-merkki ja nyt se kattaa myös muut syövät. Aiemmin se liitettiin vain naisten merkiksi, nyt se on erittäin vahvasti myös mm. kivessyöpään yhdistettävä merkki jne. 

Mikä se perimmäinen ongelma onkaan? Sekö, että kokee ettei enää olekaan aktiivisesti vain sun asiaa ajavaa porukkaa vai? Mikä muu tasa-arvoa ajava ryhmä on pannassa? 

Ei. En pysty toisen puolesta sanomaan varmasti mutta tulkitsin hänen viittaavan liikkeen politisoitumisella siihen, että lipun alla edistetään kaikenlaista vihreiden ja vasemmiston agendaa, kuten palestiinan asiaa. Siinä ollaan minusta aikalailla kauas jo ajauduttu liikkeen ydinasiasta?

Vähän kuin roosanauhaliikkeen tapahtumissa alettaisi yhtäkkiä ajaa turkisteollisuuden lakkauttamista.

Vierailija
1919/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kukaan ei sua luullut miksikään. Selvää on, että tuetyn ikäiset mieheksi identioituvat ovat korostunut ryhmä vihakommenteissa kun asenteita vähemmistöjä eyhmään tutkitaan. 

Minä en ole keski-ikäinen mies eikä se ole vihakommentointia, jos ei kannata Pridea eikä vihamielistä asennetta vähemmistöjä kohtaan. Juuri tuossa on vika, kun aletaan huutamaan vihasta ja syrjinnästä sellaisissa asiayhteyksissä, missä kukaan normaali ajattelukyvyllä varustettu ihminen ei kykene näkemään edes hippusta vihasta ja syrjinnästä. En halua olla Priden kanssa missään tekemisissä ei ole yhtä kuin vihaa ja syrjintää.

Vierailija
1920/2017 |
12.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sokea vai etkö ymmärrä lukemaasi? Nimenomaan tuo paitatempaus oli Priden masinoima juttu, sehän tuli jo tempauksen nimessä ilmi. Etkö muka oikeasti tiennyt, että oli nimenomaan Priden tapahtuma? Tsiisus, ääliöt kohkaavat kertomaan mielipiteensä asiasta joista eivät tiedä edes perusteita.

No eihän ollut. 

Olihan! Se oli nimenomaan Pride-teemainen ottelutapahtuma Pride-paidalla. Joka ikisessä uutisessa oikein korostetaan asiaa ja ottelun nimessäkin on Pride mainittuna. Pelaanko minä pulushakkia vai valehteletko muuten vain?

Näet vain sen mitä haluat nähdä. Nuo pelit ovat aina olleet tasa-arvoon ja yhdenvertaisuuteen keskittyviä teemaotteluita ja niissä on aina ollut sateenkaari-lippu. Tänä vuonna Pride osallistui kustannuksiin aiempaa enemmän ja siksi slogan oli "With Pride from Turku". Vastaa ihan sitä että se olisi ollut with Valio from Turku. Olisko se ollut kivempi vaikka maito on valkoista? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän