Peruin lääkäriajan, kun poliklinikkamaksu on liian kallis
Ei mulla ole oikeasti varaa maksaa yli 70 euroa yhdestä lääkärikäynnistä.
Kommentit (93)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavien henkilöiden terveydenhuollon kustannukset ovat Suomessa keskimäärin noin
2 665 euroa henkilöä kohden vuodessa, mikä on noin 75 % enemmän kuin normaalipainoisilla (1 527 €). Yksityisellä puolella esimerkiksi lihavuusleikkaus maksaa noin 6 5006 900 €, kun taas uudet pistettävät painonhallintalääkkeet voivat maksaa satoja euroja kuukaudessa.
6 5006 900 €, ihanan kallista!
Muistappa välilyönti ja - noitten lukujen väliin!
Itse on vastuussa omasta mielipiteestään. Jos on tuota mieltä niin ei tarvitse muita syytellä jos muut eivät uskokaan epäuskottavan tekstin vuoksi.
Vierailija kirjoitti:
"Muutaman minuutin puhelu maksoi Inkalle 293,60 euroa Näin Terveystalo ja Mehiläinen perustelevat hintojaan" IL
Joo voi puhelimella joopajooo
Itseään voi syyttää jos ei ymmärrä että palvelu maksaa. Palvelun hinnat kerrotaan Mehiläisen sivuilla.
Pitäisi kai soittaa iltikseen kun paikallisessa Prismassa banaanit maksaa 1,69e kilo.
Minäkin katson aina saldostani, koska voin mennä edes suuhygienistille. Hammaslääkärissä urputtavatkin liian pitkistä käyntiväleistä, mutta ei ole varaa, koska ylimääräisiä menoja on muitakin. Jos haluaa terveyspalveluita, siihen on varauduttava rahallisesti kuukausia etukäteen.
Minulla oli tunnin käynti terveyskeskuksessa maksoi 37€. Ei paha
"Niistä pikkuvaivoista tulee isoja vaivoja, kun niitä ei hoideta ajoissa. Kun lääkäri ei kuuntele kunnolla, kuvittelee helposti syöpääkin pikkuvaivaksi.
Ne vakioasiakkaat on niitä, joita vielä hoidetaan, koska heillä on yleensä monia sairauksia.
Yleensä kaikki sairaudet ovat enemmän ja vähemmän itseaiheutettuja, se ei tee niistä turhia.
Ei ihme että terveydenhoito on tässä jamassa, jos töissä on tuolla tasolla olevia lääkäreitä."
Niinpä, terveysongelmat helposti kasaantuvat. Käsittämätöntä ettei tällaista muka ammattilainen tajuaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliklinikka onkin eri asia kuin normaali terveyskeskus.
Hei ihanko totta? No siinä tapauksessa mulla on varaa maksaa tuollainen lasku :) Tämä tieto muuttaa kaiken, kiitos.
Ap
laskun voi ehkä maksaa osissa, tai siirtää eräpäivää
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa terveydenhoidon käynneistä on oikeasti aivan turhia. Julkisella ramppaa kaikenlaista pikkuvaivaa valittamassa kasapäin ihmisiä. Ihminen vanhenee ja tulee kremppaa, sellaista se on. Sitten niitä yritetään isolla rahalla ja ajalla korjailla, vain jotta tulee heti toinen ongelma. Julkisella on kuulemma ns. vakioasiakkaat, jotka siellä tuottavat valtaosan kuormasta. Päälle viikonloppuisin juopot ja muut itseaiheutetut ongelmat, mitkä voisi täysin hyvin jättää ihmisten omaksi ongelmaksi.
Lähde: hyvä ystäväni, joka lääkärinä Espoossa
Tämä juuri. Kun on flunssa, porukka hakee antibioottikuureja, vaikka ne ei edes auta. Ei harrasteta liikuntaa tai huolleta itseä muutenkaan, niin sitten mennään vinkumaan kun on selkä kipeä. Jotain vastuuta pitäisi olla ihmisellä itselläänkin omasta hyvinvoinnista. Mutta kun yhteiskunta paapoo ja veronmaksajat maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole muita vaihtoehtoja kuin tuo Mehiläinen?
Mehiläinen maksaa monta kertaa enemmän. Viimeksi Mehiläisen gynekologi veloitti minulta yli 800e.
Mikähän erikoistoimenpide sulle tehtiin? Jokin magneettikuva tms. Normaali gynekäynti yksityisellä ilman erikoistoimenpiteitä on max parisataa.
Vierailija kirjoitti:
Eikö siellä ole muita vaihtoehtoja kuin tuo Mehiläinen?
Tuo on ihan terveyskeskusmaksu.
Tämä on Persu-Kokoomuksen tavoite-köyhät ihmiset lopettaa terveydenhuollon palveluiden käytön, joten valtio säästää hurjasti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poliklinikka onkin eri asia kuin normaali terveyskeskus.
Hei ihanko totta? No siinä tapauksessa mulla on varaa maksaa tuollainen lasku :) Tämä tieto muuttaa kaiken, kiitos.
Ap
laskun voi ehkä maksaa osissa, tai siirtää eräpäivää
Saman verran se joka tapauksessa maksaa eikä mulla ole kuukauden kuluttuakaan sen enempää rahaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa terveydenhoidon käynneistä on oikeasti aivan turhia. Julkisella ramppaa kaikenlaista pikkuvaivaa valittamassa kasapäin ihmisiä. Ihminen vanhenee ja tulee kremppaa, sellaista se on. Sitten niitä yritetään isolla rahalla ja ajalla korjailla, vain jotta tulee heti toinen ongelma. Julkisella on kuulemma ns. vakioasiakkaat, jotka siellä tuottavat valtaosan kuormasta. Päälle viikonloppuisin juopot ja muut itseaiheutetut ongelmat, mitkä voisi täysin hyvin jättää ihmisten omaksi ongelmaksi.
Lähde: hyvä ystäväni, joka lääkärinä Espoossa
Tämä juuri. Kun on flunssa, porukka hakee antibioottikuureja, vaikka ne ei edes auta. Ei harrasteta liikuntaa tai huolleta itseä muutenkaan, niin sitten mennään vinkumaan kun on selkä kipeä. Jotain vastuuta pitäisi olla ihmisellä itselläänkin omasta hyvinvoinnista. Mutta kun yhteiskunta paapoo ja veronmaksajat maksaa.
Lässynlää. Miksi tehdään itse aina oikein ja nuo kaikki muuthan ei tee sitten mitään?
Viimeksi jouduin päivystykseen nimenomaan liikunnasta, ei ollut ensimmäinen eikä viimeinen kerta.
Luulet, että muut ihmiset vaan lojuu sohvalla?
Varmaan tuntuu hienolta olla ainoa täydellinen.
70€? Tuon verran ny jo tippuu taskusta päivässä.