Peruin lääkäriajan, kun poliklinikkamaksu on liian kallis
Ei mulla ole oikeasti varaa maksaa yli 70 euroa yhdestä lääkärikäynnistä.
Kommentit (68)
Eikö siellä ole muita vaihtoehtoja kuin tuo Mehiläinen?
Vierailija kirjoitti:
Ei tuo ole mikään Mehiläisen hinta vaan ihan sairaalan poliklinikan.
Ap
Tajuatko, mitä lääkärikäynti oikeasti maksaa?
Laskuhan siitä tulee, ei sitä siellä tarvi maksaa.
En ihmettele. Mulla oli vasta pariviikkoa sitten käynti ihan julkisen sairaalan poliklinikalla (maksu sen 70€) ja käynti kesti 10 min. Lääkäri kysyi että miten menee, millanen olo on ollut. Vastasin että ihan hyvin nyt menee ja sen jälkeen lähettivät kotiin.
En siis itse varannut aikaa vaan käynti oli "seuranta" käynti, jonka olisi voinnut hoitaa puhelimessa, ja johon tuli itse poliklinikalta vaan aika ja oli mentävä. Olisi pitänyt perua, kun sapettaa tästä tuo 70€ maksaa
Tämä on hyvä, että ihmisillä ei ole enää varaa lääkäriin. Tällä tavalla niitä jonoja saadaan hienosti purettua!🤢
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, mitä lääkärikäynti oikeasti maksaa?
200-300 euroa. 70 euroa on silti liian kallis mun rahatilanteessa vaikka todellinen hinta olisi miljoona euroa.
Ap
Rahastus käynnissä. Sairaanhoitaja oikein kehoitti erikoissairasnhoidossa soittamaan rohkeasti. Puhelun hinta 30,20 ja ihan heti en soita. Ei tietenkään maininnut tästä maksusta, mutta se löytyy netistä. Konsultoin tohtori googlea.
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Mulla oli vasta pariviikkoa sitten käynti ihan julkisen sairaalan poliklinikalla (maksu sen 70€) ja käynti kesti 10 min. Lääkäri kysyi että miten menee, millanen olo on ollut. Vastasin että ihan hyvin nyt menee ja sen jälkeen lähettivät kotiin.
En siis itse varannut aikaa vaan käynti oli "seuranta" käynti, jonka olisi voinnut hoitaa puhelimessa, ja johon tuli itse poliklinikalta vaan aika ja oli mentävä. Olisi pitänyt perua, kun sapettaa tästä tuo 70€ maksaa
Olisi tuo puhelinvastaanottokin maksanut ihan saman verran.
Itsellä on nettotulot yli 5000€ ja en mene hammaslääkäriin sen hinnan takia. Julkiselle ei pääse, koska sinne pitäisi lähteä jollain hiton äkkilähdöllä aamusoiton perusteella eikä moinen ole itselle duunien takia mahdollista. Yksityisellä hoitotoimenpiteet tulevat maksamaan vähintään tonnin, mikä on aivan liikaa mistään hampaiden rassaamisesta. Buranalla ja naproksiinilla menty jo puolitoistavuotta.
Poliklinikka onkin eri asia kuin normaali terveyskeskus.
Suuri osa terveydenhoidon käynneistä on oikeasti aivan turhia. Julkisella ramppaa kaikenlaista pikkuvaivaa valittamassa kasapäin ihmisiä. Ihminen vanhenee ja tulee kremppaa, sellaista se on. Sitten niitä yritetään isolla rahalla ja ajalla korjailla, vain jotta tulee heti toinen ongelma. Julkisella on kuulemma ns. vakioasiakkaat, jotka siellä tuottavat valtaosan kuormasta. Päälle viikonloppuisin juopot ja muut itseaiheutetut ongelmat, mitkä voisi täysin hyvin jättää ihmisten omaksi ongelmaksi.
Lähde: hyvä ystäväni, joka lääkärinä Espoossa
Vierailija kirjoitti:
Hei ihanko totta? No siinä tapauksessa mulla on varaa maksaa tuollainen lasku :) Tämä tieto muuttaa kaiken, kiitos.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Mehiläinen maksaa monta kertaa enemmän. Viimeksi Mehiläisen gynekologi veloitti minulta yli 800e.
Vierailija kirjoitti:
Minulle myös, mutta hoidin asian ennalta. Otin digiklinikan kautta yhteyttä ko. poliklinikkaan ja kerroin, että en halua tulla vastaanottokäynnille, joten he voivat varmaankin näin netin kautta ottaa kantaa asioihin, jos jotain otettavaa on. Kerroin vielä syynkin, että minulle tulee kalliiksi matkustaa 100 km suuntaansa vastaanotolle ja maksaa sitten lisänä vastaanottomaksu. Labrassa kävin ennen tuota.
He vastasivat, että sopii hyvin. Lääkäri kertoi viestissään, että lääkitys pidetään ennallaan ja katsotaan tilanne uudelleen 4 kk:n päästä.
Ihan kaikkeen ei tarvitse suostua.
Joskus aikanaan omalääkäriaikoina Tampereen lääkärihaku oli jotenkin sekava ja päädyin jostain käsittämättömästä syystä yksityiselle. Poskiontelon tulehdusta epäilin.
Lääkäri sanoi että poskiontelon tulehdus. 120e. Kyllä ketutti. Tämä ihan vain Treen nettisivujen sekavuuden takia.
Jos sinulla ei ole varaa maksaa poliklinikkamaksua, et mene lääkäriin. Yksinkertaista! Ainakaan täällä Helsingissä ei erikoissairaanhoitoon edes pääse ilman pätevää syytä.
Jos sairastut syöpään, joudut maksamaan 70€ lääkärikäyntejä ja 20€ lääkehoitoja aika pitkään. Tämä sen lisäksi, että joutuu sairaspäivärahalle.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Terveyskeskus maksaa 30€ mutta kun siellä ei ole erikoislääkäreitä. Ensin tuo 30€ että saa lähetteen sinne polille, eli yht.100€ + tietenkin matkat.
T.eri lääkärissä kävijä.
Vahva ja välittävä Suomi