Peruin lääkäriajan, kun poliklinikkamaksu on liian kallis
Ei mulla ole oikeasti varaa maksaa yli 70 euroa yhdestä lääkärikäynnistä.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Lihavien henkilöiden terveydenhuollon kustannukset ovat Suomessa keskimäärin noin
2 665 euroa henkilöä kohden vuodessa, mikä on noin 75 % enemmän kuin normaalipainoisilla (1 527 €). Yksityisellä puolella esimerkiksi lihavuusleikkaus maksaa noin 6 5006 900 €, kun taas uudet pistettävät painonhallintalääkkeet voivat maksaa satoja euroja kuukaudessa.
6 5006 900 €, ihanan kallista!
Muistappa välilyönti ja - noitten lukujen väliin!
Siis joku onnistuu saamaan ajan erikoissairaanhoitoon (lähete perusterveydenhoidosta) ja sitten sanoo, että en mä mene, liian kallis.
Vaikuttaa vahvasti siltä, että et edes ole sairas!
"Muutaman minuutin puhelu maksoi Inkalle 293,60 euroa Näin Terveystalo ja Mehiläinen perustelevat hintojaan" IL
Joo voi puhelimella joopajooo
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, mitä lääkärikäynti oikeasti maksaa?
Jos menee lääkärille, että hän kirjoittaa sairaslomalapun ja määrää vähän lääkettä, niin mistä se kallis hinta sille viiden minuutin käynnille koostuu?
Eli et oikeasti edes tarvinnut lääkäriä
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Mulla oli vasta pariviikkoa sitten käynti ihan julkisen sairaalan poliklinikalla (maksu sen 70€) ja käynti kesti 10 min. Lääkäri kysyi että miten menee, millanen olo on ollut. Vastasin että ihan hyvin nyt menee ja sen jälkeen lähettivät kotiin.
En siis itse varannut aikaa vaan käynti oli "seuranta" käynti, jonka olisi voinnut hoitaa puhelimessa, ja johon tuli itse poliklinikalta vaan aika ja oli mentävä. Olisi pitänyt perua, kun sapettaa tästä tuo 70€ maksaa
Täällä päin nykyään toi soittokin maksaa saman 71e. Itsellä myös noita seurantakäyntejä jotka perun juuri tuon älyttömän hinnan takia. Labrassa käyn kun se on ilmaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suuri osa terveydenhoidon käynneistä on oikeasti aivan turhia. Julkisella ramppaa kaikenlaista pikkuvaivaa valittamassa kasapäin ihmisiä. Ihminen vanhenee ja tulee kremppaa, sellaista se on. Sitten niitä yritetään isolla rahalla ja ajalla korjailla, vain jotta tulee heti toinen ongelma. Julkisella on kuulemma ns. vakioasiakkaat, jotka siellä tuottavat valtaosan kuormasta. Päälle viikonloppuisin juopot ja muut itseaiheutetut ongelmat, mitkä voisi täysin hyvin jättää ihmisten omaksi ongelmaksi.
Lähde: hyvä ystäväni, joka lääkärinä Espoossa
Ihan hira menetelmällä heittelet tuota tuubaa, joka kuvastaa lähinnä omaa asennevammaasi.
Kyllä tuo pitää paikkansa! Naapurissa asunut mies kävi monta kertaa vuodessa sairaalassa ambulanssikyydillä milloin millaisenkin syyn takia, kaikkien käyntien perussyy oli mielen sairaus. Kuoli pois yli 80-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Eli et oikeasti edes tarvinnut lääkäriä
Perussairauden seurantakäynti kyseessä. Vaikea on itse arvioida onko käynti tarpeellinen vai ei, mutta ilmeisesti lääkärin mielestä se on tarpeellinen, kun tuollainen aika on mulle varattu.
Ap
Minä käyn yksityisellä lääkäriasemalla, koska julkisella puolella ei ole aikoja kaltaisilleni pitkäaikaissairaille. Ihana kuulla, että osalle meistä annetaan aikoja tuosta vain seurantaa varten ja heillä on niin hyvä terveys, että on mahdollista sanoa kiitos ei.
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn yksityisellä lääkäriasemalla, koska julkisella puolella ei ole aikoja kaltaisilleni pitkäaikaissairaille. Ihana kuulla, että osalle meistä annetaan aikoja tuosta vain seurantaa varten ja heillä on niin hyvä terveys, että on mahdollista sanoa kiitos ei.
En peru aikaa sen takia, että mun terveys olisi hyvä, vaan sen takia, että mulla ei ole rahaa maksaa laskua. Ja laskun maksamiseen ei ole rahaa, koska en sairauksieni takia pysty tekemään töitä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tajuatko, mitä lääkärikäynti oikeasti maksaa?
Jos menee lääkärille, että hän kirjoittaa sairaslomalapun ja määrää vähän lääkettä, niin mistä se kallis hinta sille viiden minuutin käynnille koostuu?
Pitää olla kato huippukoulutettu asiantuntija toteamaan onko potilas-Koistisella nyt varmasti kuumetta. Ei tavallinen jantteri osaa tulkita sitä kuumemittaria.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lihavien henkilöiden terveydenhuollon kustannukset ovat Suomessa keskimäärin noin
2 665 euroa henkilöä kohden vuodessa, mikä on noin 75 % enemmän kuin normaalipainoisilla (1 527 €). Yksityisellä puolella esimerkiksi lihavuusleikkaus maksaa noin 6 5006 900 €, kun taas uudet pistettävät painonhallintalääkkeet voivat maksaa satoja euroja kuukaudessa.
6 5006 900 €, ihanan kallista!
Muistappa välilyönti ja - noitten lukujen väliin!
Muistappa, että se kirjoitetaan "muistapa"!
Vierailija kirjoitti:
En ihmettele. Mulla oli vasta pariviikkoa sitten käynti ihan julkisen sairaalan poliklinikalla (maksu sen 70€) ja käynti kesti 10 min. Lääkäri kysyi että miten menee, millanen olo on ollut. Vastasin että ihan hyvin nyt menee ja sen jälkeen lähettivät kotiin.
En siis itse varannut aikaa vaan käynti oli "seuranta" käynti, jonka olisi voinnut hoitaa puhelimessa, ja johon tuli itse poliklinikalta vaan aika ja oli mentävä. Olisi pitänyt perua, kun sapettaa tästä tuo 70€ maksaa
Nykyään joutuu pulittamaan rahaa myös hoidollisesta puhelusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En peru aikaa sen takia, että mun terveys olisi hyvä, vaan sen takia, että mulla ei ole rahaa maksaa laskua. Ja laskun maksamiseen ei ole rahaa, koska en sairauksieni takia pysty tekemään töitä.
Ap
Hyvinvointivaltio on liian hyvä, kun lääkäriajalle voi sanoa kiitos ei! Harkinnanvaraisena toimeentulotukena saisit tuon summan tuosta vain, mutta kun on se auto ja kesämökki ja rahastoissa rahaa, joita et tähän halua käyttää, niin et hae toimeentulotukea. Nyt on se paha päivä, kun otat rahastosta rahaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Puolisollani ei ole kuin omaishoidontuki. Hoitaa vanhusta. Itse olen pienellä eläkkeellä. Sossurahaa ei saa, kun on mökki.
Eleli niukasti, kunnes joutui sairaalaan. Siellä sitten menee yli seitsemänkymppiä vuorokaudessa ja hän on ollut siellä jo puolitoista viikkoa. Luulin maksukaton auttavan, mutta pyh, se vaan vähentää maksua. Sen jälkeen menee edelleen yli kaksikymppiä hoitopäivältä.
Kun sairauslomista tulee palkattomia, ei enää ole muutaman minuutin lääkärikäyntejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Hyvinvointivaltio on liian hyvä, kun lääkäriajalle voi sanoa kiitos ei! Harkinnanvaraisena toimeentulotukena saisit tuon summan tuosta vain, mutta kun on se auto ja kesämökki ja rahastoissa rahaa, joita et tähän halua käyttää, niin et hae toimeentulotukea. Nyt on se paha päivä, kun otat rahastosta rahaa!
Ei ole autoa, kesämökkiä eikä rahastoja. Enkä saa toimeentulotukea, kun jään laskelmissa plussalle suunnilleen tuon 70 euroa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsellä on nettotulot yli 5000€ ja en mene hammaslääkäriin sen hinnan takia. Julkiselle ei pääse, koska sinne pitäisi lähteä jollain hiton äkkilähdöllä aamusoiton perusteella eikä moinen ole itselle duunien takia mahdollista. Yksityisellä hoitotoimenpiteet tulevat maksamaan vähintään tonnin, mikä on aivan liikaa mistään hampaiden rassaamisesta. Buranalla ja naproksiinilla menty jo puolitoistavuotta.
Älä höpise. Julkisella voi jonot olla pitkät mutta kyllä sä sinne olisit normi ajanvarauksella päässyt puolessatoista vuodessa. Ja siinä vaiheessa kun sun hampaat on tosi huonossa jamassa ja tulehdukset iskee päälle niin se vasta kalliiksi tulee. Paitsi jos ihan itte teet juurihoitoja ja paikkaat ne hampaas uretaanilla.
Täällä Vantaalla terveyskeskuksessa lääkärikäynti maksaa ilmeisesti 30,20€.
#13 ei minulta:
'ystävälääkärini Espoossa.'