Mitä pelkäsit lapsena
Hammaspeikkoja, keijukaisia, yksisarvisia?
Itse muistan pelänneeni että jos kirjoittaa edes viestiin 112 niin puhelin soittaa automaattisesti hätäpuhelun jo siitä :DD
Kommentit (178)
Kun sain silmälasit pelkäsin että hamsterini ei enää tunne minua ja alkaa puremaan 🤣.
Vierailija kirjoitti:
Kun kissat nuolee ensin perseensä sitten tulee kuolleen ihmisen kättä.
Elävän ihmisen kättä. On se hirveää että Egyptin kissat nuolee paskat omasta pyllystä ! Ja syö hiiriä. Egyptin tauteja . Zoonoosit.
Ydinsotaa.
Että ei ole paljon pelonaiheet muuttuneet.
Naapurissa asuvia helluntailaisia pelättiin . Sataa taivaasta kuumia kiviä kun ne on Sodoman synneissä.
Pelkäsin saavani sähköiskun jos vedän jonkun laitteen johdosta seinästä irti
Pelkäsin pimeää ja erityisesti pimeitä vintin sivuvarastoja ja kellaria. Pelkäsin isoja mustarunkoisia koivuja, joiden oksat selvästikin aikoi napata minut (olin nähnyt Poltergeist-elokuvan kun olin 9v) Pelkäsin myös kovaäänisiä ihmisiä. Erityisesti pelkäsin omia uniani, koska näin kamalia painajaisia.
sama kuin ylempänä, ovikello kun soi niin äkkiä piiloon
Pelkäsin kaasuliettä ja kaasupulloa aivan hillittömästi! Meillä oli maalla kaasuliesi, vieressä kaasupullo ja jossain vaiheessa (ainakin pulloa vaihdettaessa) se kaasun haju sai aivan paniikkiin. Pelkäsin suurta räjähdystä - liekö jossain silloin jotain vastaavaa juuri tapahtunut tms.
Pelkäsin ulkopuolelle jättämistä. Edelleen jonkinlaista sosiaalisten tilanteiden pelkoa on
Vierailija kirjoitti:
Pelkäsin kaasuliettä ja kaasupulloa aivan hillittömästi! Meillä oli maalla kaasuliesi, vieressä kaasupullo ja jossain vaiheessa (ainakin pulloa vaihdettaessa) se kaasun haju sai aivan paniikkiin. Pelkäsin suurta räjähdystä - liekö jossain silloin jotain vastaavaa juuri tapahtunut tms.
Täällä sama! Pelkäsin et yhtäkkiä tulee jostain joku kipinä tms ja tulee iso räjähdys
Eikö ole vähän outoa, että monet pelkäsivät lapsena isäänsä? Eipä silti, muistan itse, että joskus alle 4-vuotiaana isä oli minulle kuin vieras mies.
Ovatko tällaiset kokemukset vain vanhemman sukupolven muistoja? Toivottavasti ovat, ja miehet osaavat nykyään paremmin ilmaista tunteitaan (omalla isälläni oli ehkä kyse tästä, hän oli kyllä hyväntahtoinen). Vai onko ollut paljon pahoja ja kylmiä isiä?
Aina tykänny kauhujutuista ja liikaa(?) mielikuvitusta eli monet oli pelot jo lapsena.
Raollaan oleva vaatekomeron ovi, kellarikerroksen puuliiteri, kerrossängyn yläpedillä nukkuvan käsi joka roikkui pelottavasti reunan yli (vaikka sen käden omistaja ei ollutkaan pelottava) ja tietysti aidot pelonaiheet kuten hullut ihmiset ja vihaiset isot koirat jne.
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Monia asioita. Olin arka ja jopa pelokas lapsi. Hiljattain törmäsin YouTubessa 1970-80-luvun The Muppet Show:n alkutunnukseen. Vieläkin tuli ahdistunut olo kun muistin miten pelkäsin sitä lapsena. Ne nuket olivat niin omituisen näköisiä, rääkyviä ja hallitsemattomasti liikkuvia.
Muppet Show pelottava? Kaikkea muuta. Hauska kuin mikä oli jo lapsena.
Näin sitä mitätöidään/vähätellään toisten kokemuksia.
Miksi näin pitää tehdä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Faith kirjoitti:
Monia asioita. Olin arka ja jopa pelokas lapsi. Hiljattain törmäsin YouTubessa 1970-80-luvun The Muppet Show:n alkutunnukseen. Vieläkin tuli ahdistunut olo kun muistin miten pelkäsin sitä lapsena. Ne nuket olivat niin omituisen näköisiä, rääkyviä ja hallitsemattomasti liikkuvia.
Muppet Show pelottava? Kaikkea muuta. Hauska kuin mikä oli jo lapsena.
Näin sitä mitätöidään/vähätellään toisten kokemuksia.
Miksi näin pitää tehdä?
Tätä samaa mietin. Kaikki pelot on pelkoja. Vaikka minä en pelkäisi jotain ei tarkoita ettei joku toinen voisi pelätä. Ei aina voi tietää mistä se pelko tulee. Toiset hyppelee laskuvarjoilla lentokoneista kun toiset pelkää jo kerrostalon toisessa kerroksessa
Kun kissat nuolee ensin perseensä sitten tulee kuolleen ihmisen kättä.