Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä pelkäsit lapsena

Vierailija
09.03.2026 |

Hammaspeikkoja, keijukaisia, yksisarvisia?

Itse muistan pelänneeni että jos kirjoittaa edes viestiin 112 niin puhelin soittaa automaattisesti hätäpuhelun jo siitä :DD

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitiäni ja kummituksia.

Vierailija
42/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin kaikkia ja aloin jankuttaa persuista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sotaa. Se pelko on tosin vieläkin voimassa

Vierailija
44/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hukkumista, piikkejä, käärmeitä, ahdistelevia miehiä.

Vierailija
45/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäsin persuja ja pelkään edelleenkin. Olen lapsesta asti pelännyt itseäni viisaampia ja vahvempia.

Vierailija
46/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuolemaa, pelkään sitä yhä.

Hämähäkkejä. Nykyisin pelkään vain joitakin niistä, mikä sinällään on aika hölmöä kun hämppyjä ne kaikki on mutta tietynlaiset aiheuttaa yhä kammoa ja sitten taas jotkut toisenlaiset ei :'D.

Vihreää kättä kauhutarinasta jonka isoveljeni minulle kertoi.

Vierailija
47/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikuntatunteja

Vierailija
48/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luurankoja! 😱

Vierailija
49/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yövaloa. Se oli kammottava punertava valo. 

Hiirenloukkua.

Tulipaloa. Mietin aina, etten pääsisi huoneestani pois, jos tulisi tulipalo, koska se oli yläkerrassa kaukana portaista ja ikkuna oli pieni ja kapea, enkä mahtuisi siitä ulos.

Vierailija
50/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puliukkoja, ikkunasta ulos katsomista yöllä varsinkin syksyisin, kun puiden oksat varjoineen värisivät, sängyn alla lymyilevää pahaa hahmoa, vietnamin sotaa kuvitellen millaista olisi jos Suomeen syttyisi sota, hautojen näkemistä.

Vierailija
51/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ufoja ja avaruusolentoja. Asuttiin maalla syrjäseudulla ja muistan vieläkin, kun sukulaisen luo mentiin sellaisen keskellä metsää olevan ison kentän tai niityn poikki. Joskus mun piti mennä pimeällä sinne sukulaisen luokse, ja olin ihan pakokauhussa juoksemassa siellä metsässä ja niityllä, välillä uskalsin katsoa taivaalle että näkyykö siellä mitään. Pelkäsin myös sitä, että ikkunasta katsoo avaruusolento sisään, halusin välttämättä omaan huoneeseen peittävät verhot ja laitoin ne kiinni heti kun alkoi hämärtämään.

Vierailija
52/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä pelkäsin vihaista mielikuvituskoiraa joka asui mun sängyn alla

Vierailija
53/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä pelkäsin mörköjä, paholaisia ja että joku kurkkii ikkunasta, välillä pelkäsin isää, koska hän oli sellainen nopeasti hermostuvaa sorttia, yleensä lempeä, mutta välillä hän oli pelottava. 

Vierailija
54/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hevosia. Isoja ja arvaamattomia

Vierailija
55/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puppaa 👴🏻

Miksi tätä on alanuoletettu?

Vierailija
56/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pimeää kotia ja siellä luultavasti vaanivaa murhamiestä.

Tuonkaltainen mörkö/ryöstäjä pimeässä pelko on pikkulapsilla melko yleinen. Itsekkin reippaasti alle kouluikäisenä joskus kurkistin sänkyni alle ennen nukahtamistani, kun menin omaan sänkyyni nukkumaan ennen kuin äitini sammutti valot. 

Vierailija
57/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on ehkä epäloogisin pelko ikinä.

Kun olin mummolassa yötä, suunnilleen kilometrin päässä oli suuri tie, mistä kuului autojen ääntä taukoamatta.

Se suhahtelun ääni, kun autot menivät yöllä ohi oli kammottavaa, enkä välillä saanut nukuttua sen takia.

Vierailija
58/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä, että pimeässä vaanii joku pelottava tai pahaa tekevä ihminen/eläin/muu olio

Vierailija
59/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pelkäsin aika paljon kaikkea. Yksin nukkumista, kummituksia, pimeää, ikkunoita pimeällä, sängynalla olevia olioita, varjoja, ja sitä, että jokin kamalan televisio-ohjelman otukset tulevat yön pimeydessä.

Vierailija
60/86 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faith kirjoitti:

Monia asioita. Olin arka ja jopa pelokas lapsi. Hiljattain törmäsin YouTubessa 1970-80-luvun The Muppet Show:n alkutunnukseen. Vieläkin tuli ahdistunut olo kun muistin miten pelkäsin sitä lapsena. Ne nuket olivat niin omituisen näköisiä, rääkyviä ja hallitsemattomasti liikkuvia. 

Muppet Show pelottava? Kaikkea muuta. Hauska kuin mikä oli jo lapsena.