Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostin Finnkinon digisarjaliput. Nyt kun yritän ostaa tiettyyn näytökseen niitä digisarjalippuja käyttäen, ei onnistu

Vierailija
09.03.2026 |

Kiva juttu. Täytyykö mun erikseen ajaa ajoissa leffateatteriin, jotta saan haluamani paikan ostettua paikan päältä?

Sitten ajan kotiin odottamaan kunnes leffa alkaa ja sitten taas leffateatteriin?

Mulla on siis mun asiakastilillä 5 digisarjalippua. Ostin ne onnistuneesti äsken sinne. En saanut niistä mitään sähköpostiversioita, enkä näe niiden sarjanumeroita, näen vain, että mulla on niitä siinä 5 kappaletta.

Sitten menin tietyn leffan kohdalle, valitsin istumapaikan ja menin maksuosioon. Siinä on vain kohta, että syötä sarjalipuista sarjanumero. En pysty poimimaan sitä mun jo maksettua sarjalippuani siihen kohtaan. Pitäisi syöttää sarjanumero, jota en näe mistään. En siis pääse etenemään tuosta. 

Alla on sitten normaalihintaiset, eläkeläisalennuspaikat sun muut. 

No, valitsin sitten normaalihintaisen lipun, etenin niin pitkälle, kunnes tuli maksun aika, siinäkään kohtaa en voinut maksaa jo maksamillani sarjalipuilla. Olisi pitänyt maksaa täysi hinta suoraan verkkopankista.

Kirjauduin ulos ja taas sisään ehkä viisi kertaa, jos jokin päivittyisi. Ei päivity. Olen yrittänyt ostaa digisarjalipuilla nyt monta kertaa, ei onnistu, kun ei ole mitään kohtaa, mistä voisin sen klikata siihen. 

Jos soitan asiakaspalveluun, se maksaa 2 euroa minuutti. Juu, ei kiitos.

Kommentit (94)

Vierailija
41/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta erillinen lippu tänään ja vonkaa rahat takaisin virheostoksesta paikan päällä teatterissa.

Vierailija
42/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Finnkinon sivu-uudistuksesta voi vain sanoa sen vanhan viisauden, että "if it ain't broken, don't fix it"

Oli kyllä hyvin toimivat sivut, ja selkeästi näkyvillä sekä ohjelmistossa olevat että tulevat elokuvat ja missä menee näytökset. En tiedä miltä tusinakoodareilta nuo nykyiset sivut on tilattu, eikä varmaan ihan halvalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oko digilippusi ostettu kulttuuriedulla? "Huomioithan, että voit maksaa kulttuuriedulla, kun ostoskorissasi on vain yksi näytöslippu." -  mutta ne siis tulee näkyviin siihen VALITSE LIPUT missä valitaan perus, eläkeläis, lapsi vai mikä lippu. Mutta tosiaan, mullakin ne näkyy siinä vaan satunnaisesti..."

Ostin mun digiliput äsken ihan yksityishenkilönä, ihan omasta verkkopankistani maksoin ne heti. En käyttänyt mitään kulttuurietua. 5 kappaletta arkipäivän digisarjalippuja ostin siis.

Olisin menossa nyt maanantai illan näytökseen siis.

Arkipäivän sarjaliput on muistaakseni voimassa vain näytöksissä, jotka alkaa viimeistään klo 17.

Tässä se syy taisi löytyä!

Vierailija
44/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olennaista on, ettei valitse sitä "maksa sarjalipuilla" -kohtaa ollenkaan, koska se ei koske uusia digisarjalippuja.

Kun en valitse sitä kohtaa, vaan etenen vain, niin maksuvaihtoehdoiksi annetaan lopussa ainoastaan verkkopankki tai luottokorttimaksu. Ei siellä lopussakaan tule vaihtoehdoksi jo niitä mun maksamiani digilippuja.

Vierailija
45/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Oko digilippusi ostettu kulttuuriedulla? "Huomioithan, että voit maksaa kulttuuriedulla, kun ostoskorissasi on vain yksi näytöslippu." -  mutta ne siis tulee näkyviin siihen VALITSE LIPUT missä valitaan perus, eläkeläis, lapsi vai mikä lippu. Mutta tosiaan, mullakin ne näkyy siinä vaan satunnaisesti..."

Ostin mun digiliput äsken ihan yksityishenkilönä, ihan omasta verkkopankistani maksoin ne heti. En käyttänyt mitään kulttuurietua. 5 kappaletta arkipäivän digisarjalippuja ostin siis.

Olisin menossa nyt maanantai illan näytökseen siis.

Arkipäivän sarjaliput on muistaakseni voimassa vain näytöksissä, jotka alkaa viimeistään klo 17.

Tässä se syy taisi löytyä!

Just. 

Vierailija
46/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nyt mulla on siis 5 arkipäivän lippua, jotka käy vain ennen klo 17 alkaviin näytöksiin. Just joo. Kyllläpä nyt vituttaa! Sarjalippua ostaessa siihen ei todellakaan tullut tuota rajoitusta näkyviin, että huomioithan, että nämä arkipäivän liput eivät käy arki-illan näytöksiin sitten.

Se rajoitus näkyy, kun menee lukemaan niitä pitkiä tekstejä sarjalipuista ylipäänsä.

Vierailija
47/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse syöttää sarjanumeroa, jos sulla on digisarjaliput tilillä. Viimeksi viime viikolla maksoin niillä leffaliput, en nyt muista missä kohtaa se maksusuoritus sarjalipulla tehdään. Oothan kirjautuneena sisään tehdessäsi varausta?

Tiedän! Olen ostanut kymmeniä kertoja digisarjalipuilla aiemmin ilman mitään ongelmia.

Olen kirjautunut sisälle. 

Nyt vain pyytää sarjanumeroa, jota en näe digisarjalipuista. Näen vain "sinulla on 5 käyttämättä". En pysty painamaan, että maksa digisarjalipuilla, vaan pyytää, että näppäile tähän niiden sarjanumero.

Olisko sivustolla sellaista kohtaa tai valikkoa millä saisi klikattua auki noita sarjalippuja.

Vierailija
48/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta erillinen lippu tänään ja vonkaa rahat takaisin virheostoksesta paikan päällä teatterissa.

Siis että saisin palautettua noi 5 arkipäivän digilippua?

Vierailija
49/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tämä on kuluttajan harhaanjohtamista, jos arkilipuissa on noin rajoittava kriteeri. Ostan arkipäivän digisarjalippuja, eikä ostotapahtumassa kerrota rajoituksesta, että eipäs muuten sitten käykään klo 17 ja sen jälkeen alkaviin arki-iltoihin.

Vierailija
50/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitin Finnkinoon.

Tässä heidän vastaus:

"Hei!

Kiitos viestistäsi! Ostamasi liput ovat arkipäivän sarjalippuja, eli ne käyvät kaikkiin arkipäivän (ma-pe) näytöksiin jotka alkavat ennen kello 17:00. Jos näytös alkaa klo 17:00 tai sen jälkeen, eivät arkisarjaliput käy kyseisen näytöksen näytöslippujen maksamiseen.
Arkipäivän sarjaliput tulevat näkyviin sinulle kun ostat lippua näytökseen jonka alkamisaika on ennen kello 17:00."

Vierailija
51/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko chattia, ohjaako asiakaspalvelijalle jos botti ei osaa auttaa?

Ja näkyykö liput silloinkaan, jos yrität ostaa johonkin toiseen näytökseen?

Testasin jotain toistakin leffaa, ei näytä maksukohdassa digilippuja lainkaan.

En ole kokeillut chattia. Enkä soita, koska se maksaa 2 euroa minuutti

No mitä jos kokeilisin sitä chattiä, et huutaisi täällä ja toistelisi uudelleen ja uudelleen samoja lauseita. Ilmoitat sille chatbotille heti alkuun: haluan puhua ihmisen kanssa. Ei se robottiraukka pysty sua neuvomaan kun oot noin kiihtyneessä tilassa.

Vierailija
52/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit lukenut ketjun loppuun.

Ap kirjoitti sähköpostia ja sai jo siihen vastauksen ihan oikealta ihmiseltä.

Hei!

Kiitos viestistäsi! Ostamasi liput ovat arkipäivän sarjalippuja, eli ne käyvät kaikkiin arkipäivän (ma-pe) näytöksiin jotka alkavat ennen kello 17:00. Jos näytös alkaa klo 17:00 tai sen jälkeen, eivät arkisarjaliput käy kyseisen näytöksen näytöslippujen maksamiseen.
Arkipäivän sarjaliput tulevat näkyviin sinulle kun ostat lippua näytökseen jonka alkamisaika on ennen kello 17:00.

Vierailija
53/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokeilitko chattia, ohjaako asiakaspalvelijalle jos botti ei osaa auttaa?

Ja näkyykö liput silloinkaan, jos yrität ostaa johonkin toiseen näytökseen?

Testasin jotain toistakin leffaa, ei näytä maksukohdassa digilippuja lainkaan.

En ole kokeillut chattia. Enkä soita, koska se maksaa 2 euroa minuutti

No mitä jos kokeilisin sitä chattiä, et huutaisi täällä ja toistelisi uudelleen ja uudelleen samoja lauseita. Ilmoitat sille chatbotille heti alkuun: haluan puhua ihmisen kanssa. Ei se robottiraukka pysty sua neuvomaan kun oot noin kiihtyneessä tilassa.

Siksi täällä toistellaan samoja asioita, kun ihmiset eivät lue ketjua, vaan sanovat ja kysyvät samoista asioista. Niille jankataan jo kerrotut asiat sitten.

Vierailija
54/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis että saisin palautettua noi 5 arkipäivän digilippua?

Kyllä kannattaa yrittää palauttaa!

Vierailija
55/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli nyt mulla on siis 5 arkipäivän lippua, jotka käy vain ennen klo 17 alkaviin näytöksiin. Just joo. Kyllläpä nyt vituttaa! Sarjalippua ostaessa siihen ei todellakaan tullut tuota rajoitusta näkyviin, että huomioithan, että nämä arkipäivän liput eivät käy arki-illan näytöksiin sitten.

Se rajoitus näkyy, kun menee lukemaan niitä pitkiä tekstejä sarjalipuista ylipäänsä.

En oo kans tiennyt tälläistä, onko siellä kahdenlaisia sarjalippuja siis? Iltaan kalliimmatko?

Vierailija
56/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tämä on kuluttajan harhaanjohtamista, jos arkilipuissa on noin rajoittava kriteeri. Ostan arkipäivän digisarjalippuja, eikä ostotapahtumassa kerrota rajoituksesta, että eipäs muuten sitten käykään klo 17 ja sen jälkeen alkaviin arki-iltoihin.

Ihan selvästi tuolla on merkitty ARKIPÄVÄN digisarjaliput erikseen, miksi et ottanut tuota tavallista pakettia?

https://www.finnkino.fi/kauppa/sarjaliput/

Vierailija
57/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan selvästi tuolla on merkitty ARKIPÄVÄN digisarjaliput erikseen, miksi et ottanut tuota tavallista pakettia?

Niin, ostinkin tarkoituksella ARKIPÄIVÄN digisarjaliput. Lippuja ostaessa ei tullut infoa, että nämä eivät sitten käy klo 17 ja sen jälkeen alkaviin ARKIpäivän näytöksiin. Jos arkipäivän lipuissa on noinkin iso rajoitus, se olisi pitänyt tulla ilmi ostohetkellä.

Menepä itse valitsemaan arkipäivän digisarjaliput ostoskoriisi ja katso onko siinä tuota infoa, ennenkuin laitat ne ostoskoriisi.

Vierailija
58/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun menet Finnkinon sivuille ja valitset otsikon Sarjaliput ja lahjakortit ja valitset sarjaliput, saat eteesi eri sarjalippuvaihtoehtoja.

Siihen tulee yhtenä vaihtoehtona 

Arkipäivän sarjaliput 5 kpl

45 euroa

Voimassa 5 kk

9,00 e / lippu

Mitään muuta infoa ei anneta!

Kun sen klikkaa ostoskoriin ja maksaa, ei siinäkään kohtaa tule tuota rajoitusta, että arkilippu ei käykään arki-illan näytöksiin!!!

Vierailija
59/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, ostinkin tarkoituksella ARKIPÄIVÄN digisarjaliput. Lippuja ostaessa ei tullut infoa, että nämä eivät sitten käy klo 17 ja sen jälkeen alkaviin ARKIpäivän näytöksiin. Jos arkipäivän lipuissa on noinkin iso rajoitus, se olisi pitänyt tulla ilmi ostohetkellä.

Menepä itse valitsemaan arkipäivän digisarjaliput ostoskoriisi ja katso onko siinä tuota infoa, ennenkuin laitat ne ostoskoriisi.

No minulla näkyy niiden alapuolisessa tekstissä kyllä, jos lukee sen ennenkuin laittaa ostoskoriin.

Vierailija
60/94 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsokaapa itse arki-illan sarjaliput

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kuusi