Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotiäitiyteni epäonnistui. Varokaa

Vierailija
09.03.2026 |

Syyskuussa 2024 koin suuren ahaaelämyksen. Kuuntelin Ida Boisin haastattelun Ivan Puopolon sivuilta. Ida ja 500 kommentoijaa hehkutti kuinka nainen ei oikeasti halua töihin vaan haluaa olla kotiäiti. Olin silloin kyllästynyt työhön ja sanoin itseni irti ja jäin 11/2024 kotiin. Aluksi kaikki oli ihanaa. Luin Ida Boisin ihania blogeja ja tinsin kuinka kotiäitiytebii täyttää kaiken. Olin arvokas.  Olemme uskova perhe ja .mieheni luki Raamattua aamukahvilla. Sämpylän ja karjalapiirakan ja munavointuoksut täyttivät aamukodin. Ihanan lempeät kotiäidin aamut Teini vähän kiukutteli mutta nuorin nautti äidin lämmöstä. Ihmettelin kuinka olin voinut aiemmin tyytyä uraan. Kotivaimoelämän autuutta ja huolettomuutta ei raha korvannut. Tein ihania päivityksiä nettiin. Vihdoin kotiäiti. Tämä nukkui pitkään. Luki Raanattua. Leipoi ja nautti vapaudesta. Vihdoin olin uraton raamatullinen äiti jollaisia minun ja iidojen pitää olla. Meidän määrä lisääntyi uskovien piirissä. Chris Kirkiä ihailtiin. Ja Trumpin korkeita perhearvoja. Tämä ihanuus olisi lopullista eikä Jumaka halua varautumista pahaan valituilleen.

Pari kk sitten urani kotiäitinä tuli loppuun. En mene yksityiskohtiin mutta työttömyys tai äkillinen sairaus tai kuolema tai suhteen loppu voi tulla kelle vain. Mies joutuu kotivaimon kanssa koville kun vastaa yksin kaikesta. Pitää olla hyvä terveys vakaa työ ja luonne. Rakkaus lentää ulos kun ei rahaa. Ankeus tappaa.  Nyt haen työtä.

Toivon muille kotiäideille siunausta ja parempaa elämää. Hehkuttakaa edelleen kotiäidin autosta joka vaatii rikkaan miehen.

Oletko kotiäiti

Vaihtoehdot

Kommentit (37)

Vierailija
21/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta, trolli 🤣!

Vierailija
22/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan kotiäiti pakota olemaan kotona. Luulen että AP ei ollut kunnolla uskossa koska Herra ei siunannut kotiäitiyttäsi. On monia a uskovia menestyviä kotiäitejä mm  Nea ja Ida ja The Mähikset. Oikeasti uskossa.

Kunnolla uskossa 😁 tuo onkin yksi vöite jonka uskovien piireissä kuulee kun esim. Rukous ei toimi. Sit sanotaan että et ole vain kunnolla uskossa. Ehkäpä johtuu siitä ettei ole ketään joka vadtaisi rukoukseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ida Voisin blogeista ja  YouTubesta saa eri kuvan. Hänellä on ihana Lauri. Kuusi lasta. Kaikki kivaa. AP epäonnistunut täysin.

Vierailija
24/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys on taitolaji

70-luvulla se oli mulle pakkorako. Pienipalkkaisessa työssä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia mzksaa kahden lapsen päivähoidosta. Vain yksityisiä perhepäivähoitajia olisi saanut, mutta palkasta olisi jäänyt vain hiluja. 

Se kostautuu edelleen pienenä eläkkeenä.😨

Muuten oli kyllä ihan hyvä ratkIsu.

Vierailija
25/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollotiloo ja 0/5

En jaksanut edes naurahtaa tälle provoyritykselle 

Vierailija
26/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikista ei ole kotiäideiksi tai edes äideiksi. En nyt mene syihin, mutta miksi yleisesti ajatellaan että se äiteys tekisi ihmisestä jotenkin paremman? Maailmassa on vaikka kuinka paljon naisia jotka eivät sovellu kasvattamaan lasta.

Vierailija
27/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys on taitolaji

70-luvulla se oli mulle pakkorako. Pienipalkkaisessa työssä ei olisi ollut mitään mahdollisuuksia mzksaa kahden lapsen päivähoidosta. Vain yksityisiä perhepäivähoitajia olisi saanut, mutta palkasta olisi jäänyt vain hiluja. 

Se kostautuu edelleen pienenä eläkkeenä.😨

Muuten oli kyllä ihan hyvä ratkIsu.

Palkasta olisi jäänyt vain hiluja? Eläke olisi kertynyt kuitenkin. Onhan tuo ihan oma valinta.

Vierailija
28/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko oikeasti uudestisyntynyt 

Vierailija
29/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan tekee juuri niin kuin joku toinen tekee?

Toimi hyvä ihminen omasta itsestäsi käsin.

Olen ollut kotiäiti vain ja ainoastaan siitä syystä, että mun oma sydän ja sielu on niin halunnut. KUKAAN ei koskaan ole kunnioittanut tai epäkunnoittanut sitä päätöstä, eikä se kenenkään toisen asia olekaan. Vain meidän perheen. Ja me kannamme yksin ja itse vastuumme niin hyvässä kuin haastavassa tilanteessa.

Mulle rahantekokoneena kasvottoman yrityksen palveluksessa olisi ollut vain ja ainoastaan pois siitä ajasta, jonka mun omat lapset olivat pieniä, eikä sitä aikaa voisi tässä elämässä mikään muu asia korvata.

Vierailija
30/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On myös menestyneitä kotiöitejä eikä huonoja kuin AP. USAssa monet on tehneet uran. Kotiäitinä.

Vierailija
31/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä hyökkäys kotiäitejä kohtaan

Vierailija
32/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta Ida Boisissa on erityistä voimaa. 

Vierailija
33/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja rahat riitti.

Vierailija
34/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikas mies tarvitaan

Vierailija
35/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kotiäitiys oli oikein. Eläke on pieni. Mutta eiköhän Jeesus tule sitä ennen.

36/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäitiys on taitolaji

Pikemminkin rahalaji. Aika harvalla miehellä on niin hyvä palkka, että pystyy elättämään vaimon ja lapset yhden ihmisen palkalla. 

🇺🇦🇮🇱

Vierailija
37/37 |
09.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP. Tämä nyt oli totta. Tarkoitukseni oli että jos jäät kotiin mieti. Älä tee äkkinäisiä muutosta. Kokeile vaikka pari kuukautta. Meillä alkoi noin 4kk jälkeen ammottaa kukkaron pohja. Miehen silloiset tulotkaan eivät riittäneet ja eikä lopussa lainkaan. Miehellä ei tasaiset tulot.  Olin vain niin kotivaimouden onnen hekumassa kun luin äitiblogeja. Meidän yhteiskunta ei suosi asiaa. Seurakuntamme myös hehkutti kotiinjäämistäni ja minua haastateltiin oikeasta tavasta elää. Uskointuloni vaikutti päätökseen. Mutta rahaa se ei tuonut. 

No voi jestas, ettekä osanneet yhtään laskea? Luoja ei suonut matikkapäätä kummalekaan? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi neljä