Kotiäitiyteni epäonnistui. Varokaa
Syyskuussa 2024 koin suuren ahaaelämyksen. Kuuntelin Ida Boisin haastattelun Ivan Puopolon sivuilta. Ida ja 500 kommentoijaa hehkutti kuinka nainen ei oikeasti halua töihin vaan haluaa olla kotiäiti. Olin silloin kyllästynyt työhön ja sanoin itseni irti ja jäin 11/2024 kotiin. Aluksi kaikki oli ihanaa. Luin Ida Boisin ihania blogeja ja tinsin kuinka kotiäitiytebii täyttää kaiken. Olin arvokas. Olemme uskova perhe ja .mieheni luki Raamattua aamukahvilla. Sämpylän ja karjalapiirakan ja munavointuoksut täyttivät aamukodin. Ihanan lempeät kotiäidin aamut Teini vähän kiukutteli mutta nuorin nautti äidin lämmöstä. Ihmettelin kuinka olin voinut aiemmin tyytyä uraan. Kotivaimoelämän autuutta ja huolettomuutta ei raha korvannut. Tein ihania päivityksiä nettiin. Vihdoin kotiäiti. Tämä nukkui pitkään. Luki Raanattua. Leipoi ja nautti vapaudesta. Vihdoin olin uraton raamatullinen äiti jollaisia minun ja iidojen pitää olla. Meidän määrä lisääntyi uskovien piirissä. Chris Kirkiä ihailtiin. Ja Trumpin korkeita perhearvoja. Tämä ihanuus olisi lopullista eikä Jumaka halua varautumista pahaan valituilleen.
Pari kk sitten urani kotiäitinä tuli loppuun. En mene yksityiskohtiin mutta työttömyys tai äkillinen sairaus tai kuolema tai suhteen loppu voi tulla kelle vain. Mies joutuu kotivaimon kanssa koville kun vastaa yksin kaikesta. Pitää olla hyvä terveys vakaa työ ja luonne. Rakkaus lentää ulos kun ei rahaa. Ankeus tappaa. Nyt haen työtä.
Toivon muille kotiäideille siunausta ja parempaa elämää. Hehkuttakaa edelleen kotiäidin autosta joka vaatii rikkaan miehen.
Kommentit (37)
Kyllä noi "uskovien" Rakkaudet tiedetään, moni suomalainen uskova on tapauskova, kertaakaan en ole tavannut uskovaa äitiä josta paistaisi Kristuksen rakkaus, moni paatunut ja lapsetkin käyttäytyy samalla tavalla kuin me uskosta osattomat. Ja ei en ole kotiäiti mut pisti silmään tää teksti se että Idalla kaikki sujunut ei tarkoita että kaikilla muilla menee samalla tavalla.
Valkoviinillä typerrytettyä provokatiivisuutta
Kirjoittiko ai tuon moskan vai käänsitkö sen jollain nettikääntäjällä..
Ap. vaikuttaa yhtä hullulta kun Kirk ja Trump, onneksi yhdestä päästiin eroon ja seuraavaa odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoittiko ai tuon moskan vai käänsitkö sen jollain nettikääntäjällä..
Veikkaan että se on alunperin tekoäly, joka sitten käännetty osin huonolla kääntäjällä ja osin ihan itse.
Sinänsä kyllä on totta, että jokaisella onnellisen elämän haluavalla naisella pitää olla ammatti, ja sen pitää olla sellainen, jonka avulla hän pystyy tarpeen tullen elättämään itsensä lapsensa ja miehensä. Ja sitä ammattia pitää pitää yllä.
AP. Tämä nyt oli totta. Tarkoitukseni oli että jos jäät kotiin mieti. Älä tee äkkinäisiä muutosta. Kokeile vaikka pari kuukautta. Meillä alkoi noin 4kk jälkeen ammottaa kukkaron pohja. Miehen silloiset tulotkaan eivät riittäneet ja eikä lopussa lainkaan. Miehellä ei tasaiset tulot. Olin vain niin kotivaimouden onnen hekumassa kun luin äitiblogeja. Meidän yhteiskunta ei suosi asiaa. Seurakuntamme myös hehkutti kotiinjäämistäni ja minua haastateltiin oikeasta tavasta elää. Uskointuloni vaikutti päätökseen. Mutta rahaa se ei tuonut.
Onneksi sinulla on kuitenkin ammatti- ja olet ollut vain runsaan vuoden poissa. Kun isäni lähti nuoremman perään kotiäitinä meni siivoamaan jota ei jaksanut.
Vierailija kirjoitti:
AP. Tämä nyt oli totta. Tarkoitukseni oli että jos jäät kotiin mieti. Älä tee äkkinäisiä muutosta. Kokeile vaikka pari kuukautta. Meillä alkoi noin 4kk jälkeen ammottaa kukkaron pohja. Miehen silloiset tulotkaan eivät riittäneet ja eikä lopussa lainkaan. Miehellä ei tasaiset tulot. Olin vain niin kotivaimouden onnen hekumassa kun luin äitiblogeja. Meidän yhteiskunta ei suosi asiaa. Seurakuntamme myös hehkutti kotiinjäämistäni ja minua haastateltiin oikeasta tavasta elää. Uskointuloni vaikutti päätökseen. Mutta rahaa se ei tuonut.
Te ette ole oikeasti uskossa. Jos olisitte, niin kyllä Luoja pitäisi huolen omistaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä noi "uskovien" Rakkaudet tiedetään, moni suomalainen uskova on tapauskova, kertaakaan en ole tavannut uskovaa äitiä josta paistaisi Kristuksen rakkaus, moni paatunut ja lapsetkin käyttäytyy samalla tavalla kuin me uskosta osattomat. Ja ei en ole kotiäiti mut pisti silmään tää teksti se että Idalla kaikki sujunut ei tarkoita että kaikilla muilla menee samalla tavalla.
No varmaan kun se kristuksen rakkaus ei sijaitse pillussa vaan sydämessä. Jos nainen r aiskataan synnytysorjaksi niin siitä on sydämellisyys kaukana kun parasiittilapset syövät elävältä. Kristittyjä on kehotettu elämään hengessä, ei lihassa. Aviomiehen siitos on karnaalia syntiä pahimmillaan, puettu valkeuden viittaan.
Ainoa syy miksi kristinusko myönnyttää tuon on se, että saisi ihmiset käyttäytymään edes monogamisesti eli r aiskaamaan vaan sitä yhtä naista, jotta välttyy abrahamin kiroukselta joka nähdäänkin nyt gazassa että mihin se johtaa. Mutta jeesus ei uittanut lihanakkiaan naisen lihalompsassa vaan eli hengessä. Jeesus on tie, totuus ja elämä. Lihalliset kristityt jotain jeesus-faneja korkeintaan.
Ei kukaan kotiäiti pakota olemaan kotona. Luulen että AP ei ollut kunnolla uskossa koska Herra ei siunannut kotiäitiyttäsi. On monia a uskovia menestyviä kotiäitejä mm Nea ja Ida ja The Mähikset. Oikeasti uskossa.
Vierailija kirjoitti:
Sanonta kuuluu että avioliitto antaa köyhällekin miehelle yhden orjan.
Olipa tarina. .iten miehesi oi nyt