Evakuointilennolla oli 13 vuotta Dubaissa asunut perhe :o
Onko se tuossa tilanteessa Suomen valtion asia evakuoida heidät, jos ovat sinne vapaaehtoisesti muuttaneet ja perheen perustaneet?
Kommentit (593)
Pointti tässä on että Suomen valtio tuki lentoa yli 200 000 eurolla. Minä , vakituisena Suomen kansalaisena, ja korkeaa veroprosenttia maksavana, katson että ensisijaisesti olisi pitänyt kotiuttaa Suomessa vakituisesti kansalaiset. Ei noita , jotka eivät ole maksaneet verojaan Suomeen yli kymmeneen vuoteen. Ja mielestäni tuo perhe toimiröyhkeästi änkeämällä itsensä ensimmäiseen mahdolliseen lentoon. Oli siellä varmaan muitakin lapsiperheitä, kun nyt näistä lapsiperheellisistä nyt täälläkin puhutaan.
Tämä tapaus osoittaa, että mitään maata, kuten nyt Dubaita, ei voi rakentaa expattien tai varaan. He ottavat rusinat pullasta kaikissa asioissa. Kun kakka osuu tuulettimeen, he lähtevät kuin rotat uppoavasta laivasta. Pitää olla yksi valtio, jolle olet lojaali. Itse ainakin olen uskollinen kotimaalleni Suomelle kuolemaani asti ja uskon, että muutkin palstalaiset ovat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Googlasin Otson nimellä ja tuli juttua naisesta samalla sukunimellä, joka asunut pitkään Yhdysvalloissa ja muuttanut Suomeen. Sijoitushommia, asuntoihin löytynyt rahaa "työttömänä kotiäitinä" ja veljeltäänkin saanut tukea sijoituksiin. Voi olla että ei ole mitään sukua tai sitten on, eipä sen väliä. Piirteet kasvoissa vähän samanlaiset.
Veljen vaimo ja elämän suurin unelma tulla miljonääriksi.
siinä ei ole mitään väärää, että haluaa saada sen verran varallisuutta itselleen, ettei tarvitse elää valtion kustannuksella. itsekin tähtään vaurastumaan siten että voin olla täysin riippumaton mistään pellehallituksista tai siitä, että tulevaisuudessa kukaan ei saa eläkettä ja jos sinulla ei ole varaa elää, tipahdat jollekin tulevaisuuden köyhäintuelle. Joten kaikki kunnia heille, jotka kantavat vastuun omasta elannostaan itse.
Vierailija kirjoitti:
Pointti tässä on että Suomen valtio tuki lentoa yli 200 000 eurolla. Minä , vakituisena Suomen kansalaisena, ja korkeaa veroprosenttia maksavana, katson että ensisijaisesti olisi pitänyt kotiuttaa Suomessa vakituisesti kansalaiset. Ei noita , jotka eivät ole maksaneet verojaan Suomeen yli kymmeneen vuoteen. Ja mielestäni tuo perhe toimiröyhkeästi änkeämällä itsensä ensimmäiseen mahdolliseen lentoon. Oli siellä varmaan muitakin lapsiperheitä, kun nyt näistä lapsiperheellisistä nyt täälläkin puhutaan.
eiköhän ministeriö / suurlähetystö määritellyt kriteerit lennolle hyväksyttävien ihmisten ja heidän tarpedensa suhteen eikä yksittäiset lennolle tulevat henkilöt tai perheet. Joten ihan turha syyttää tuota perhettä, syyttäkää päättävää tahoa ja vaatikaa sinne päähän muutoksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä Dubain veropakolaiset huutavat Suomen valtiota apuun, kun tulee hätä. Nämä puolirikolliset eivät ole maksaneet veroja, mutta me veronmaksajat joudumme maksamaan mm. tämän Otso hämärämiehen matkat perheineen. Kyllä apu kelpaa, mutta maksaa ei haluta. Voi luoja, että ketuttaa.
Mitähän sä selität? Mikä hätä? Tuo ollut mikään valtionapu vaan ihan lento Suomeen, koska lentoja peruttiin. Maksullinen lento. ihan kuin muualla asuva ei saisi tulla lomalle Suomeen. Kyllä hän palaa sinne, älä huoli. Sama kun sanoisit ettei Suomessa asuva saa lentää mihinkään muualle lomalle, jos sää vi tut taa. Kuinka yksinkertaisia ihmiset on.Maksullinen lento tarkoittaisi mun kirjoissa että siitä on maksettu kaikki syntyvät kustannukset plus vielä vähän voittoa järjestävälle taholle. Nythän nuo maksoivat vain puolet kuluista.
Maksoivat enemmän kuin perus reittilennost olisivat maksaneet. Tolla lennolla oli tilaa ja he valitsivat tuon. Sun ongelmasi on mikä?
Sille lennolle ei päässyt kaikki halukkaat, ei sillä silloin ollut tilaa. He saivat paikan koska heillä oli lapsia, mutta samalla kuusi ilman lapsia matkustavaa jäi odottamaan josko saisi muun kyydin. Totta kai lento sotatoimialueelle maksaa enemmän kuin normaali reittilento, mutta siitä ei silti veloitettu sillä matkustavilta edes omakustannehintaa.
Mitä sitten? Saman hinnan ne on siitä lennosta maksaneet kuin muutkin.
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten? Saman hinnan ne on siitä lennosta maksaneet kuin muutkin.
Sitä sitten että heidän takiaan siltä lennolta jäi pois ihmisiä jotka olisi ennemmin ansainneet olla sillä. Ihmisiä jotka maksaa veronsa Suomeen, ei ole haukkunut julkisesti Suomea, joiden pitäisi päästä takaisin kotiinsa jotta voivat pitää työpaikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Tämä tapaus osoittaa, että mitään maata, kuten nyt Dubaita, ei voi rakentaa expattien tai varaan. He ottavat rusinat pullasta kaikissa asioissa. Kun kakka osuu tuulettimeen, he lähtevät kuin rotat uppoavasta laivasta. Pitää olla yksi valtio, jolle olet lojaali. Itse ainakin olen uskollinen kotimaalleni Suomelle kuolemaani asti ja uskon, että muutkin palstalaiset ovat.
Enpä ole kuullut, että yksikään expat olisi lähtenyt. Tämä oli nyt ihan eka tapaus. Ja tulivat siis lomalle Suomeen (kouluissa nyt kevätloma), aikomus palata pian.
Eivät he olleet kai lomalla Dubaissa vaan pysyvästi asumassa. Miksi heidät piti tuoda palautuslennolla Suomeen?
Pitää päästä veroja karkuun Dubaihin, asua siellä 13 vuotta ja nyt ollaan niin Suomen kansalaista?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet priorisoitiin evakuointilennolle.
Palautuslento, ei evakuointilento.
Suomen konsulipalvelulain (498/1999) 16 pykälässä puhutaan evakuoinnista ja sen järjestämisestä kriisialueella, jos henkilön henkilökohtainen turvallisuus on vaarassa. Evakuointi on tarkoitettu suomalaisille sekä Suomessa vakinaisesti asuville ulkomaalaisille.
Evakuointilento on juridisesta näkökulmasta täysin validi käsite.
No ei ole, kun tuota ei ole julistettu kriisialueeksi. Oliko vielä muuta?
Suosittelen sinua tutustumaan Abu Dhabin suurlähetystön valmius- ja evakuointisuunnitelmaan, joka aktivoitiin noin viikko sitten tämän Omanista järjestetyn evakuointilennon vuoksi. Siinä kerrotaan muun muassa, että:
Edustusto voi avustaa Suomen kansalaisia tai Suomessa pysyvästi asuvia ulkomaalaisia kriisialueelta
lähimmälle turvalliselle alueelle tai kotimaahan, jos henkilökohtaisen turvallisuuden suojaaminen sitä
edellyttää. Kotiuttamisen/evakuoinnin päätarkoitus on avustaa henkilöitä siirtymään kriisialueelta
turvalliselle alueelle joko valtion sisällä, naapurivaltioon tai kotimaahan. Pyrkimyksenä on, että
suurlähetystö samoin kuin suomalaiset alueella pyrkivät ennakoimaan tilanteita niin, että tarvetta
laajaan yleisevakuoimiseen ei tulisi, koska tilanteen kärjistyttyä olisi jo omatoimisesti siirrytty pois
kriisialueelta.
https://finlandabroad.fi/documents/6480742/0/ABO+julkinen+valmiussuunni…
Latvia lennättää suomalaisia Dubaista hintaan 350 €/hlö.
https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/c3cc71be-2418-4f4c-ae13-e8041e…
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti! Dubaissa asuu vakituisesti esim. yli 40 000 amerikkalaista, suurin expat-yhteisö kaupungissa, ja noin 20 000 heistä poistui maasta kriisin seurauksena.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsiperheet priorisoitiin evakuointilennolle.
Palautuslento, ei evakuointilento.
Suomen konsulipalvelulain (498/1999) 16 pykälässä puhutaan evakuoinnista ja sen järjestämisestä kriisialueella, jos henkilön henkilökohtainen turvallisuus on vaarassa. Evakuointi on tarkoitettu suomalaisille sekä Suomessa vakinaisesti asuville ulkomaalaisille.
Evakuointilento on juridisesta näkökulmasta täysin validi käsite.
No ei ole, kun tuota ei ole julistettu kriisialueeksi. Oliko vielä muuta?
Suosittelen sinua tutustumaan Abu Dhabin suurlähetystön valmius- ja evakuointisuunnitelmaan, joka aktivoitiin noin viikko sitten tämän Omanista järjestetyn evakuointilennon vuoksi. Siinä kerrotaan muun muassa, että:
Edustusto voi avustaa Suomen kansalaisia tai Suomessa pysyvästi asuvia ulkomaalaisia kriisialueelta
lähimmälle turvalliselle alueelle tai kotimaahan, jos henkilökohtaisen turvallisuuden suojaaminen sitä
edellyttää. Kotiuttamisen/evakuoinnin päätarkoitus on avustaa henkilöitä siirtymään kriisialueelta
turvalliselle alueelle joko valtion sisällä, naapurivaltioon tai kotimaahan. Pyrkimyksenä on, että
suurlähetystö samoin kuin suomalaiset alueella pyrkivät ennakoimaan tilanteita niin, että tarvetta
laajaan yleisevakuoimiseen ei tulisi, koska tilanteen kärjistyttyä olisi jo omatoimisesti siirrytty pois
kriisialueelta.
https://finlandabroad.fi/documents/6480742/0/ABO+julkinen+valmiussuunni…
Ei aktivoitu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä pointti! Dubaissa asuu vakituisesti esim. yli 40 000 amerikkalaista, suurin expat-yhteisö kaupungissa, ja noin 20 000 heistä poistui maasta kriisin seurauksena.
Kai nyt poistui kun USA käski, Suomi ei käskenyt. Mun mielestä se että jenkit ei kaikki lähteneet vaikka evakuointikäsky annettiin, kertoo siitä että ei tuolta hekään koe tarvetta poistua. Suomalaisista jokunen lähti, koska loma-aika alkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei varmaan poistunut, mistä hatusta revit tuon luvun. Expat-enemmistö on kylläkin Intiasta.
Kannattaa aina tarkastaa lähteet
No inkeriläisten joukko olikin venäläisiä juutalaisia ja venäjän armeijasta osa .
Rokotukset ja rokotustodistus esiin sitten .
Onko noi nyt tänne haetut jotain "pakolaisia" kuten vielä vihervasemmisto nimitti meidän omia karjalan evakoita jokunen vuosi sitten kun halusivat hämärtää oman maan sisällä turvaan siirrettyjen ja toiselta puolen maapalloa tänne tulleitten ison eroavaisuuden.