Tyhmien kysymysten ketju :)
Mitä " tyhmää olet miettinyt mutta et ole koskaan keneltäkään kehdannut kysyä? Kysy tai vastaa, huumorimielessä joten tiukkapipot pysyköön poissa!
Itse mietin viime yönä tälläistä... Kuinka koomapotilaalla toimii normaalit ruumiintoiminnot? Hikoilevatko ne samalla tavalla? Rasvoittuuko tukka? En ainakaan ole koskaan kuullut että koomapotilaan tukkaa pestäisiin (lappupesu varmaan muulle kropalle?). Entäs kuukautiset?
Kommentit (114)
Olettaen ettei asiasta ole tehty ennen kuolemaa mitään testamenttia tai suullista sopimusta lasten kanssa.
mutta jos olisit eronnut molemmista lapsiesi isistä ennen kuolemia, haudattaisiinko sut kuitenkin jomman kumman kanssa samaan hautaan kenties?
Oh, onneksi joku aloitti taas tällaisten tyhmien kysymysten ketjun niin kehtasin tätäkin kysyä...
Ne eivät siis kuole 40-asteen pesussa, näin olen lukenut.
Mutta nyt minäkin haluan tietää _miksi_ ne eivät huku.
Ei kai exän viereen kukaan oo mätänemään menossakaan.
Katso vaikka elokuva Puhu hänelle niin näet tuon kuukautissiteen vaihdon.
Vierailija:
Mitä " tyhmää olet miettinyt mutta et ole koskaan keneltäkään kehdannut kysyä? Kysy tai vastaa, huumorimielessä joten tiukkapipot pysyköön poissa!Itse mietin viime yönä tälläistä... Kuinka koomapotilaalla toimii normaalit ruumiintoiminnot? Hikoilevatko ne samalla tavalla? Rasvoittuuko tukka? En ainakaan ole koskaan kuullut että koomapotilaan tukkaa pestäisiin (lappupesu varmaan muulle kropalle?). Entäs kuukautiset?
Pölypunkkikysymys: Tää ei ole tietoa, mutta arvailen huvikseni ;)
Luulisin, että ainakin osa munista säilyy alhaisissa lämpötiloissa > niistä sitten " kuoriutuu" lisää punkkeja.
Sitten tyhmä kysymys: Mistä räkä/lima tulee/muodostuu? Voi elämä, kaikkea sitä miettiikin...
AV:ssa ilmaisu on lokalisoitu tarkoittamaan vuokralähiöiden tuulitakkijengiä.
Itse mietin miten huuto-netissä annetaan palautetta myyjälle, kertoisiko joku ihana?
Olen aloittelija ja tein juuri ekan ostoni, myyjä on aivan ihana ja haluan antaa positiivisen!
Minä mietin, milloin rippisalaisuuden saa rikkoa? Mitkä ovat niin vakavia asioita, ettei salassapitovelvollisuus pure? Onko asiasta tarkka ohjeistus?
ellet ole siitä ennen kuolemaasi esittänyt toivetta.
Tuli tuosta rään/liman muodostumisesta mieleen. Kun ihminen laihtuu, tarkoitan siis oikein lihava, mihin ne läskit menee. Poistuuko kaikki nesteenä vai? Oon miettinyt tätä joskus ennenkin....
vaan sitä vasta suunnitellaan niin siitä saa kertoa mutta pitää kertoa niin ettei ripittäytyjän henkilöllisyys paljastu. Mutta esim. jo tehdystä murhasta ei saa kertoa.
Vierailija:
Minä mietin, milloin rippisalaisuuden saa rikkoa? Mitkä ovat niin vakavia asioita, ettei salassapitovelvollisuus pure? Onko asiasta tarkka ohjeistus?
Läski muuttuu energiaksi (ja lämmöksi), energia kuluu pois. Siksihän liikunta laihduttaa (ja voi tietenkin laihduttaa myös syömällä vähemmän kuin kuluttaa, silloin ko. energia käytetään siihen perusaineenvaihduntaan.)
Vierailija:
Tuli tuosta rään/liman muodostumisesta mieleen. Kun ihminen laihtuu, tarkoitan siis oikein lihava, mihin ne läskit menee. Poistuuko kaikki nesteenä vai? Oon miettinyt tätä joskus ennenkin....
Mitä eroa on citymaastureilla ja maastoautolla?
Jos koko päivän on ollut pilvistä, miksi usein näyttää ainakin siltä, että taivas selkenee?
Siis puhun nyt semmoisista ihmisistä, jotka ihan tavallisista pelikorteista näkee konkreettiset tapahtumat vaikka ei tunne koko ihmistä, saati ole koskaan nähnytkään..
Ei ymmärrä.
Enkä nyt tarkoita sitä että osaa korttien tulkinnat jne, kun mistä ne oikeat kortit tietää tulla jokaiselle ihmiselle aina?
Ilmakehän alaosassa eli troposfäärissä lämpötila yleisimmin laskee ylöspäin mentäessä - kuten helposti ymmärrämme lumihuippuisista vuorista tai lentokoneen matkustamossa näytetyistä yläilmojen säätiedotuksista. Inversio on tilanne jossa lämpötila käyttäytyykin päinvastoin: ylempänä on lämpimämpää kuin alempana. Tätä kutsutaan lämpötilainversioksi. Yleisemmin inversio tarkoittaa jonkin suureen päinvastaista käyttäytymistä.
Inversioita syntyy kaikkiin troposfäärin osiin rintamien yhteydessä kylmän ilmamassan tukeutuessa lämpimän alle, tai lämpimän vyöryessä kylmän päälle. Maanpinnan lähelle syntyy pintainversio silloin, kun säteilyjäähtyminen jäähdyttää maanpintaa joka puolestaan jäähdyttää alimpia ilmakerroksia. Näin käy Suomessa kesällä selkeinä öinä, ja talvella mihin vuorokaudenaikaan hyvänsä, jos taivas on selkeä ja tuuli heikkoa (kohtalainen tai kova tuuli sekoittaa troposfäärin alaosia niin tehokkaasti ettei inversiota synny). Kun ilmanalaatuasioiden yhteydessä tai usein muutenkin puhutaan inversiotilanteesta, tarkoitetaan juuri pintainversiota. Pintainversio vaikeuttaa etenkin astmaatikkojen elämää, sillä inversiotilanteissa ilma on stabiilia eivätkä ilmassa leijuvat partikkelit sekoitu paksuun ilmakerrokseen vaan jäävät lähelle maanpintaa ja niiden pitoisuudet kasvavat.
Kun aina sanotaan, että petivaatteet pitää pestä 60 asteessa, että pölypunkit kuolee, niin mitä niille tapahtuu 40 asteen pesussa? Eivätkö ne huku, kun kestäähän pesuohjelma kuitenkin aika kauan? Vai tappaako ne vain kuumuus (tai kylmä)?