Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuntuu pahalta mieheni käytös...

Vierailija
04.05.2007 |

Minulla on nyt ollut jonkin aikaa selittämättömiä kipuja, kovia kipuja. Olen käynyt eri lääkäreissä, saanut useamman lääkekuurin, mutta kukaan ei tiedä, mikä minua vaivaa. Kivut eivät ole hellittäneet lainkaan eivätkä lääkärit osaa sanoa, mikä helpottaisi. Kipulääkkeetkään eivät juurikaan auta. Öisin on niin kovat kivut, etten niiden takia saa kuin 4-5 tuntia unta yössä. Nyt minulla on taas lähete seuraavalla erikoislääkärille. Edellinen lääkäri sanoi, että epäilee joko elimen sisäistä reumaa tai syöpää. Olen 30-vuotias ja minulla on pieni lapsi.

Tilanne painaa muutenkin mieltäni ja olen lisäksi erittäin väsynyt jo pitkään jatkuneiden kipujen ja vähäisen yöunen takia. Joudun kuitenkin käymään töissä normaalisti ja lisäksi opiskelen iltaisin (mieheni painostuksesta).

Olen hurjan huolissani ja apea ja väsynyt. Ja lisäksi minusta tuntuu erityisen pahalta mieheni käyttäytyminen minua kohtaan. Hän ei halua antaa esim. viikonloppuisin minun nukkua hiukan pidempään, koska lapsen hoitamisessa on kuulemma niin kova homma. Ja jos hän suostuukin siihen, että nukun tovin pidempään saan varmasti kuulla siitä jälkeenpäin -- miten hän ei ole saanut nukkua aamulla pidempään, kun minä olen vaatinut saada nukkua.

Lisäksi hän on vihainen lääkärikustannuksista (vaikka meille jää vain omavastuu, kun on vakuutus) ja kiukuttelee minulle niistä, sekä lääkärillä käymisen vaivasta.

Olen kauhistunut mieheni itsekkyydestä ja vihamielisyydestä minua kohtaan. Ja se pahentaa entisestään apeaa mieltäni.

Kiitos, jos luit. Halusin vain purkaa mieltäni. Ei ole ketään muutakaan.

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannattaisi sanoa tämä kaikki miehellesi. Kirjoita vaikka kirje, voi olla helpompi, ainakaan hän ei keskeytä sinua.

Vierailija
2/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhallisesti yritin. Mutta jos hänelle mainitsee mistään hänen käytöksestään hän korottaa äänensä ja sanoo " Ei saa syyllistää! Kaikki on aina minun vikaani! Tämä ei ole minun syytäni! Älä aloita syyllistämistä."

Keskustelu ei johda mihinkään. Kirjettä en halua kirjoittaa, koska niistä hän aina suuttuu entisestään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt teet selväksi asiat miehesi kanssa ja vaadit häntä tekemään enemmän kuin oman osansa!!!

Vierailija
4/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisen jos puolisolla epäillään syöpää.

Vierailija
5/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka mies varmaan järjellä ymmärtää, että olet kipeä.

Mutta kerran olet paikalla ja kotona, niin mieheltä ei riitä empatiaa ja olettaa sinun tekevän normaalisti kaikkea.

Jätä se iltaopiskelu. Miehen painostuksesta viis. Jos tarvitset lepoa, se on tärkeämpää tällä hetkellä.

Tsemppiä tiutkimuksiin, toivotaan, että syy löytyy pian. Se auttaa edes vähän.

Vierailija
6/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kotiäiti pitkään ja opintoni ovat kesken. Joka viikko sain kuulla, että minun täytyy opiskella opintoni loppuun, koska miestäni stressaa opintojeni keskeneräisyys. Hän usein suuttuikin asiasta, raivosi minulle ja sanoi, että en ansaitse tarpeeksi, joten opinnot tulee suorittaa loppuun pian. (Minulla on paljon omaisuutta (jotka on jätetty minulle niin, ettei miehelläni ole avio-oikeutta niihin) ja säästöjä ja olen esim. yhteisestä kodista maksanut n. 80%, joten mielestäni voin hyvillä mielin välillä ansaita vähän vähemmän.)

Mieheni myös suuttuu raha-asioista jatkuvasti minulle ja silloinkin syyksi aina tulee se, etten ansaitse riittävästi. Minun mielestäni meillä on kaikkea, mitä ihminen tarvitsee (ja oikeastaan kohtuuttoman paljon), mutta hänelle se ei riitä.

Ymmärrän, että jos et ole ollut tällaisessa tilanteessa niin et voi ymmärtää sitä painostuksen tunnetta ja mielipahaa, jota elämänkumppani voi aiheuttaa jatkuvasti nälvimällä ja suuttumalla jostain tietystä asiasta. Minä olen kuitenkin saanut kuulla tätä jo vuositolkulla (ja silloin kun opiskelin täyspäiväisesti niin mieheni valitti, etten ollut ansiotyössä) ja nyt kun yritän aika kovasti opiskella töiden ohella niin sekään ei ole riittävää -- hän kun ei halua pitää lapsestamme huolta, koska siitä on niin paljon vaivaa.

Minusta on väärin, että sairauteni (mikä se sitten lienee) lisäksi joudun tekemään työt ja opiskelemaan ja sitten minulle vielä raivotaan asiasta.

Vierailija
7/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yleensä miehet herää todellisuuteen, kun on PAKKO...

Vierailija
8/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulosairas laiskimus, joka tosiaan tuhlaa turhaan teidän rahojanne ja aikaanne ja resurssejanne, joille olisi parempaakin tarvetta. Eikä hän halua jotua kärsimään siitä tai tukemaan sitä. Hän on kenties jopa sitä mieltä, että mitä enemmän sinun antaa potea, sitä kipeämmäksi alat itseäsi kuvitella.

Kenties hän on itsekin väsynyt ja ylityöllistetty.

Ota miehesi mukaan lääkäriin, niin että lääkäri puhuu hänelle siitä että ongelma on ihan todellinen.

Vierailija
9/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei olekaan oikeasti se ongelma.

Siis ap:n mies on typerä, lapsllinen, omahyväinen, itsekäs jane. ja ollut jo vuosia.

Mihin ne ominaisuudet nyt katoavaisivat hädän hetkellä?

Vierailija
10/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja purkaa pelkonsa sitten tuollaisena käytöksenä. Vinkki: mene hyvä ihminen magneettikuvaukseen tai tietokonetomografiaan tai johonkin vastaavaan koko kehon " skannaukseen" , niin selviää jo aika paljon. Esim. jotkut syöpälajit (vaikkapa haimasyöpä) ovat niin huomaamattomia, että siinä vaiheessa kun oireita alkaa tulla, on jo myöhäistä... Tsemppiä vaan, tuskinpa kuitenkaan kyseessä on mikään niin kamala sinun kohdallasi.

Vierailija
11/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas sinulla kamalan itsekäs mies, eikös se lapsi ole hänenkin joten hoitovastuu on myös hänellä!!! Ja herääkö hän viikonloppuisin auttamaan sinua lapsen hoidossa, tuskin.

Tiedän itse mitä on kärsiä määrittelemättömistä kovista kivuista, minulla itselläni löytyi reuma mutta ennen diagnoosia lääkitys oli todella vajaa ja yöunet jäivät todella minimaalisiksi. Tosin tilanteeni oli sen verran valoisampi että mieheni ymmärsi minua ja hän tuki eikä pakottanut tekemään mitään mihin en kyennyt.

Opiskelet miehesi pakottamana? Miksi ihmeessä, nosta itsesi ylös sieltä kuopasta ja ala arvostamaan itseäsi. Noin ei saa omaa puolisoa kohdella!!! Lopeta opiskelut jos ne käyvät sinun voimille!

Vierailija
12/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minustakin tuntuu -- kuten viitonen kirjoitti -- että mieheni on empatiakyvytön. Joskus hän yrittää auttaa, mutta huomaan, että se on hänelle vastenmielistä (ja lisäksi niistä saa kuulla jälkeenpäin). En usko, että hän tulee muuttumaan koskaan.

Kun olin terve olin erittäin energinen ja jaksavainen. Tein melkein kaikki kotityöt itse (koska miestä ei huvita). Koirankin ulkoiluttaminen oli miehelle vastenmielistä. Mutta ei se haitannut minua kauheasti, koska minä jaksoin hyvin. Nyt kun olen sairas niin luulin, että mieheni jaksaisi auttaa minua ja olla empaattinen. Mutta se ei näköjään ole hänelle mahdollista. Hänen mielestään on selkeästi vastenmielistä, etten ole jaksava ja pystyvä. Se on sanoinkuvaamattoman surullista: minun aviomieheni -- tällainenkö hän on, kun minä en jaksakaan, kun minä tarvitsisin apua?

Miksi ylipäänsä toinen ihminen tulee vihaiseksi toiselle, joka sairastuu? Ei siinä ole mitään järkeä.

Vierailija
13/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miksi ylipäänsä toinen ihminen tulee vihaiseksi toiselle, joka sairastuu? Ei siinä ole mitään järkeä.

Kun olin kipeä, vaati itse huomiota ja minun piti sairaanakin hänen oikkuihinsa aina reagoida. Kun rakas vaarini kuoli, mies raivostui kun näki minun itkevän. Ja niin edelleen.

Tuollainen ihminen aviopuolisona ei ole hyvä kumppani eikä rakastava elämäntoveri. Psykopaattinen narsisti ei ota huomioon kuin itsensä ja oman mukavuutensa. Jos haluat oikeasti parantua, eroa miehestäsi niin saat mielenrauhan ja aikaa toipua ilman että kukaan sinua painostaa.

Vierailija
14/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Monet läheiset suuttuvat ja vihastuvat läheisensä sairastumisesta ja vielä pahemmin kuolemasta. Heidät on " petetty" - he eivät saakaan sitä onnellista ja auvoisaa tulevaisuutta, josta haaveilivat, sen sijaan he joutuvat mukaan toisen kärsimykseen ja joutuvat kuluttamaan omat resurssinsa toisen pinnalla pitämiseen, vaikka niitä tarvittaisiin että saisi edes vähän siitä hyvästä, josta alunperin haaveiltiin. Se, että toinen todennäköisesti kärsii vielä pahemmin, eikä empatia jota häntä kohtaan tuntee, ei poista omaisen ja läheisen kärsimystä myös omasta puolestaan.

Ja tämän sanon pysyvästi pitkäaikaissairaan, itselleni hyvin rakkaan lapsen äitinä, joka on tosiaan kärsinyt paljon itsekin.

Vierailija
15/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimakauppa on tuonut rahaa ja kuuliaisen vaimon ja itselle vähän velvollisuuksia. Kukapa saavutetuista eduista luopuisi, varsinkin jos on lapsesta saakka kasvanut uskomaan, että on kaiken toimettomuutensa ansainnut.

Ap:lle sympatiat. Tuskinpa mies tuosta ihmeparantuu. Varmaan itse kartoittaisin mahdollisuutta panna lusikat vaikka hetkeksi jakoon. Saisi siinä ainakin itselleen vähän rauhaa vaikeassa tilanteessa.

Vierailija
16/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet osittain, tai täysin, oikeassa. Rakastan kyllä miestäni syvästi, vaikka nyt viime päivinä olen miettinyt, että mitä se kertoo minusta? Ehkä minulla ei ole kaikki kohdallaan korvien välissä. Miksi minä rakastuin tällaiseen mieheen? No, se on nyt myöhäistä eikä jälkiviisasteluni auta.

Mieheni käytöstä oli oikeasti aika helppoa sietää ja jaksaa silloin kun meillä ei ollut lasta ja erityisesti silloin kun en ollut sairas. Ei minulla silloin ollut suuresti valitettavaa, olisin tietysti joskus toivonut mieheni osallistuvan tai edes huomaavan tekemäni työn määrän ja ehkä kiittävän joskus. (niin ja siis lapsi on yhteinen lapsemme, joku sitä kyseli.)

Ja kai oletin, että hän muuttuu. Oikeasti. Kyllä kai ihmiset joskus muuttuvat?

Mutta juuri nyt on vain niin surullista. Surullista nähdä, että tällainen on valitsemani aviomies.

Kiitos kaikille tuesta ja kommenteista. Olen sydämestäni kiitollinen, että jaksoitte kuunnella ja auttaa. Nyt on jatkettava töitä.

Vierailija
17/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua mitätöidän kipujasi ja sairautta, mutta voiko olla mahdollista, että oireilet fyysisesti tuota miehesi jatkuvaa painostusta ja aliarvioimista?

Vierailija
18/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Usein ihmettelen minkä takia ihmiset jatkuvasti elävät " onnettomassa" liitossa. Itse en pystyisi, jos asiat ei puhumalla järjesty, niin on aika jatkaa tietä eri suuntiin..

t: kahden pienen mamma

Vierailija
19/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kun tarpeeksi on stressiä kertynyt vuosien varrella, etkä ole älynnyt miestäsi jättää, kehosi ilmoittaa sen vähän voimakkaammin että havahtuisit kunnolla...

Vierailija
20/30 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan miestäni. Halusin aina loppuelämän kestävän avioliiton (tosin olen viime aikoina tajunnut, ettei se ehkä koskaan tule olemaan mahdollinen tämän miehen kanssa...on vain ajan kysymys kuitenkin tässä suhteessa). Lisäksi lapseni on poikalapsi ja hänen kehitysvaiheensa on sellainen, että avioero (ainakin Jari Sinkkosen mukaan) olisi pahin mahdollinen teko hänen tasapainoisen tulevaisuutensa kannalta. Joten yritän nyt odottaa. Ja yhä toivoa, että asiat muuttuu. Mutta alan ymmärtää, että ne eivät muutu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kuusi