Sekoitin päivämäärät ja unohdin ilmoittaa hakemani työpaikat!
Eipä tullut tekstiviestimuistutustakaan. Tuleeko tuosta nyt karenssi heti? Voi helvetti.
Kommentit (143)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hankalaan se on todistaa hakeneensa töitä kun ei ole hakenut töitä. Yhtään ainutta rehellistä tukipummia ei ole olemassakaan
Siinä oikein esimerkki ihmistyypistä joiden mielestä olisi ok laittaa työnhakijoille nilkkapannat että saisi seurata haetaanko töitä.
Nyt en enää ihmettele kuinka jotkut ihmistyypit suostui vartijoiksi niissä k-leireissä....
Ja kun ajattelee että suurin osa työnhakijoista on maksanut aikoinaan hurjasti veroja ja elättänyt näitä jotka nyt laittaa heitä halvalla.
No höpöti höpö. Tähän turha mitään leirejä sotkea.
Jos ihminen nostaa ilmaista rahaa ja ainoa homma on hakea neljää (4) työpaikkaa ja tehdä yksi (1) ilmoitus työkläriin, ei ole kohtuutonta odottaa, että se onnistuisi
Maanantai ei mittään, tiistai ei mittään, keskiviikko torstai ei mittään, perjantai ei mittään, lauantai ja sunnuntai ei vieläkään yhtään mittään... Vai miten se työttömän tunnuslaulu menikään?
Olisi kiva jos yrityksetkin kommentoisi onko tullut paljon kyselyä työvoimatoimistolta työnhakijoista.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kiva jos yrityksetkin kommentoisi onko tullut paljon kyselyä työvoimatoimistolta työnhakijoista.
Roikkuuko yritykset sunnuntai-iltaisin vauvalla vastailemassa?
Tai ylipäätään koskaan?
Yritys X tässä hei, kommentoisin seuraavaa...
Tää ketju on täynnä elämämkolulaisia
Toiminta on silloin vääristynyt kummalliseksi jos te-toimiston työ on alkaa focusoitua karenssitehtaaksi ja työnhakijoiden epäilemiseen ja kontrolloimiseen.
muistan vielä ajan, jolloin tyänvälitystoimistosta sai sinisen paperisen kortin mihin merkittiin uusi aika sen jälkeen kun työnhakija kävi keskutelemassa (hyvässä hengessä) virkailijan kanssa, Seinille oli tulostettu avoimia työpaikkoja, ei mitään ei vaiskaan-haamupaikkoja.
Homma toimi. Puhallettiin suomessakin yhteen hiileen eikä työnhakijoita laitettu halvalla kuten nykyään. Ihmiset oli kai siihen aikaan älykkäämpiä, kun tajusivat että siksi ne on aikanaan maksanut veroja että homma toimii jos matto vedetään alta.
Nykyään kohdellaan kuin rikollisia ihme "rikkeineen" ja sanktioineen.
Aikusia ammatti-ihmisiä juko-lauta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ylipäätään koskaan?
Älä nyt järkyty. Mutta kyllä av-palstalaiset ja kommentoijat on ihan läpileikkaus KAIKISTA yhteiskuntaluokista.
Kävijämäärä miljoonia. He edustavat laidasta laitaan eri väestöryhmiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Velvollisuuksia on työssäkävijöilläkin. Pitää muistaa aamulla mennä tiettyyn aikaan työpaikalle, eipä tule pomolta muistutuksia.
Työnhaku ja siihen liittyvät asiat ovat sinun velvollisuuksiasi.
Keppiä ja porkkanaa pitäisi osata käyttää sopivasti sovussa. Kaikille sattuu joskus virheitä, ja jos siitä saa heti keppiä, niin järjestelmä kääntyy lopulta itseään vastaan.
Keppi ykköseen ja porkkana kakkoseen
Vierailija kirjoitti:
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Mä laitan itelle kännykän kalenteriin aina muistutuksen, ajoissa ennen määräpäivää. Silloin ei jää tekemättä asiat.. Ja jos ei muuten onnistu, niin laittaisin viestin tilanteesta työkkärin henkilölle.
Vierailija kirjoitti:
Kuolen, jos saan nyt karenssin :(
Ap
Hyvä, eipähän tarvitse tukia maksella sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En osaa sanoa mutta jos olet paikkoja hakenut niin eikö niitä voi kirjata nyt järjestelmään? Kait ne joku tarkistaa ja voi käyttää harkintaa jos muuten velvoitteet on hoidettu säntillisesti.
En tiedä saavatko käyttää harkintaa. Luulen, että kaikki harkintavalta on poistettu.
Ap
Kysymällähän se selviää, työkkäristä. Ei tältä palstalta. Äkkiä vaan toimimaan... raha-asiat on tärkeä hoitaa aina ajallaan. Karenssi olisi hirveä asia.
Vierailija kirjoitti:
Muistin, että eräpäivä olisi ollut 9.3., koska edellinen oli 9.2., mutta ilmeisesti helmikuun lyhyyden takia tuo siirtyikin kaksi päivää aikaisemmaksi ja oli 7.3. Ja olin siinä uskossa, että 1.3. alkaen noista tulee vielä tekstiviestimuistutus, mutta eipä ainakaan mulle tullut.
Ap
Eiköhän nuo muistutukset koske vaan tapaamisia tai soittoaikoja. Joko opit, että koskaan ei kannata mitään jättää viime tippaan. Merkitse haetut työpaikat jo viikkoa ennen määräpäivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Eiköhän nuo muistutukset koske vaan tapaamisia tai soittoaikoja. Joko opit, että koskaan ei kannata mitään jättää viime tippaan. Merkitse haetut työpaikat jo viikkoa ennen määräpäivää.
Työvoimaviranomainen ottaa tekstiviestimuistutuksen käyttöön 1.3.
Saat tekstiviestimuistutuksen
- työllistymissuunnitelmassa tai sitä korvaavassa suunnitelmassa sovitun tehtävän määräajan umpeutumisesta
https://tyomarkkinatori.fi/tietoa-palvelusta/tietoa-tyomarkkinatorista/…
Vierailija kirjoitti:
mitä järkeä yleensä näihin aikoihin on tehtailla turhia? hallituksen tavoite 100 000 lisäö työttömiö on lähes saavutettu ja eu on siitäkin laittanut nurkkaan istumaan. sinne nyt petteri.
Niin kysy ihmeessä sieltä puoluetoimistostasi SDP:stä mikä vtun järki koko pakkohakujen tekemisessä on. Demareitten aivopieru tämäkin. Kiitos Filatov. Kiitos demarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ylipäätään koskaan?
Älä nyt järkyty. Mutta kyllä av-palstalaiset ja kommentoijat on ihan läpileikkaus KAIKISTA yhteiskuntaluokista.
En järkyty
Älä sinäkään järkyty tästä. Kirjoitin että tässä ketjussa. En av-palstalla
Sieltä lähtee automaattisesti selvityspyyntö. Ilmoita siinä hakemasi työpaikat. Eiköhän tuosta selviä siinä tapauksessa ilman karensseja. Tukien maksatus on katkolla selvityksen käsittelyajan, mutta mikäli selvitys hyväksytään, saat tuet sen jälkeen kun selvitys on käsitelty.
Vierailija kirjoitti:
No? Onko yrityksiä kuulolla?!
Tämä on vähän epäilyttävää koska GDPR...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ylipäätään koskaan?
En järkyty
Älä sinäkään järkyty tästä. Kirjoitin että tässä ketjussa. En av-palstalla
Tässä ketjussa oleva tämä keskustelulinkki on AV-palstalla. Voit vaikka tarkistaa tuosta yläpalkista mitä siinä lukee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai ylipäätään koskaan?
Samoin kuin työnhakijatkin. Edustavat eri yhteiskuntaluokkia. Eivät he ole saman uhmisryhmän edustajia vaan eri yhteiskuntaluokista ja koulutustaustoista tulevia jotka hakevat töitä.
Vierailija kirjoitti:
Ap
Etkö sä itse saa muistutusta puhelimeen, läppäriin, kalenteriin, seinään, jääkaapin oveen, rahapussiin, name it
Melko avutonta että aikuinen odottaa muilta muistutuksia. Yleensä ne pannaan itse ylös, itselle muistutukseksi. Ei se sun muistittaminen ole muiden ongelma vaan sun oma ongelma
Siinä oikein esimerkki ihmistyypistä joiden mielestä olisi ok laittaa työnhakijoille nilkkapannat että saisi seurata haetaanko töitä.
Nyt en enää ihmettele kuinka jotkut ihmistyypit suostui vartijoiksi niissä k-leireissä....
Ja kun ajattelee että suurin osa työnhakijoista on maksanut aikoinaan hurjasti veroja ja elättänyt näitä jotka nyt laittaa heitä halvalla.