Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ratikkamatka keskeytyi peukk_ujengin häiriön takia

Vierailija
06.03.2026 |

Olimme tänään aamupäivällä 7 raitiovaunussa Pasilassa matkalla kotiin. Äkkiä kuljettaja pysäytti ratikan ja meni taka-osaan jossa istui " möykkyjä". Eivät suostuneet näyttämään matkalippuja, eivätkä poistumaan kyydistä. Kuljettaja sanoi, että soittaa sitten 112. Pyysin että päästää meidät ulos kesken matkan, emme halunneet jäädä kyytiin jos mahdollisesti tulee kahakka. Noillahan on yleensä terä_aseet mukana. Ihmettelen miten ratikka-ja bussikuskit jaksavat. Pitää hommata vartijat kulkuvälineisiin ennen kuin menee ihan mahdottomaksi meno. Meinaavatko möykyt vallata koko Helsingin vai mihin ollaan menossa. Ei taida monikaan täyspäinen aikuinen matkata julkisilla. 

Kommentit (77)

Vierailija
61/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ratikassa mitään lippuja kysellä. Ens kerralla parempi tarina sitten.

Niin, tämähän ei ole tämähän ei ole mikään tarina vaan TOTTA. Taisi kuljettaja tietää nuo Möykkymatkustajat ja siksi tarttui asiaan.

Ei ole tarvetta minulla puhua pas_kaa.  Kannattaa muistaa kesäinen Tampereen Ratinan tapaus... 

Möykkymatkustajat äänestävät vihervasemmistoa suurempien tukien toivossa ja siksi ettei vihvas ole karkottamassa peukkukauppiaita.

Vierailija
62/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Triplan lähellä ja käytän paljon raitiovaunuja työmatkoihin ja vapaapäivinäkin tulee käytettyä. Häiriökäyttäytymistä päihteiden käytön takia on aina ollut jonkun verran, eikä se ole sinänsä ainakaan dramaattisesti lisääntynyt. Ongelma on näiden alfa-pvp käyttäjien arvaamattomuus ja mahdollinen väkivaltaisuus. Puhuvat itsekseen harhaisia ajatuksia, saattavat uhkailla kanssamatkustajia ja jopa käyvät käsiksi. Tälle pitäisi tehdä jotain. Ei näihin voi oikein mennä tavan kansalainen puuttumaan. Saa helposti puukosta jne. Vaikka taidot riittäisi, niin noilla on ns raivo päällä ja yllättävän vahvat voimat.  Tehostettu vartiointikampanja tms voisi auttaa. Kevät kun kunnolla koittaa, niin meno voi yltyä pahaksikin.

Tämä kommentoija puhuu asiaa. MInäkin ajattelin että kyydissä oli paljon teinejä eivät ehkä ymmärrä varoa noita. Itse olen vanhempi rouva ja siksi halusin jäädä kyydistä ja pyysin kuljettajaa avaamaan oven jotta pääsimme ulos. En halua olla paikalla kun harhaiset mahd. käyvät riehumaan.

Olipa ikävä kokemus käydä oikein Helsingissä- PASILA aika slummia nykyisin, olin siellä vuosia töissä 20 vuotta sitten. Ajat on muuttuneet huonoon suuntaan.

Jännä kun osa ihmisistä ei kestä TOTUUTTA?ap

Älä viitsi valehdella. Et todellakaan ole vanhempi rouva.

No aika pian ikää on 63 vuotta, mikä nyt kellekin on vanhempi. Kokemus oli inhottava ja totta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko ihan varma että olivat peukkua ottaneet ? Ei esimerkiksi mitään muuta ?"

Kaikki sekopäisyys on helppo selittää "peukulla", ja kaikki sivistymätön egoismin "kokoomuslaisuudella". 

Usein osuu kohdalleen muttei aivan aina.

Vierailija
64/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun itse Triplan lähellä ja käytän paljon raitiovaunuja työmatkoihin ja vapaapäivinäkin tulee käytettyä. Häiriökäyttäytymistä päihteiden käytön takia on aina ollut jonkun verran, eikä se ole sinänsä ainakaan dramaattisesti lisääntynyt. Ongelma on näiden alfa-pvp käyttäjien arvaamattomuus ja mahdollinen väkivaltaisuus. Puhuvat itsekseen harhaisia ajatuksia, saattavat uhkailla kanssamatkustajia ja jopa käyvät käsiksi. Tälle pitäisi tehdä jotain. Ei näihin voi oikein mennä tavan kansalainen puuttumaan. Saa helposti puukosta jne. Vaikka taidot riittäisi, niin noilla on ns raivo päällä ja yllättävän vahvat voimat.  Tehostettu vartiointikampanja tms voisi auttaa. Kevät kun kunnolla koittaa, niin meno voi yltyä pahaksikin.

Tämä kommentoija puhuu asiaa. MInäkin ajattelin että kyydissä oli paljon teinejä eivät ehkä ymmärrä varoa noita. Itse olen vanhempi rouva ja siksi halusin jäädä kyydistä ja pyysin kuljettajaa avaamaan oven jotta pääsimme ulos. En halua olla paikalla kun harhaiset mahd. käyvät riehumaan.

Olipa ikävä kokemus käydä oikein Helsingissä- PASILA aika slummia nykyisin, olin siellä vuosia töissä 20 vuotta sitten. Ajat on muuttuneet huonoon suuntaan.

Jännä kun osa ihmisistä ei kestä TOTUUTTA?ap

Ratikassa ei pyydetä kuljettajalta, että pääsee pois, vaan niissä on painikkeet, joita painamalla kuljettaja pysähtyy seuraavalla pysäkillä ilman eri pyyntöä.

Käytän päivittäin hsl-kulkuvälineitä, enkä ole koskaan nähnyt, että kuljettaja olisi millään tavalla puuttunut kenenkään käytökseen. Edes Pasilassa. 

Pari viikkoa sitten oli Espoossa tapaus, jossa yksi neljästä miehestä kiipesi kuskin koppiin ilmeisesti aikeenaan lähteä ajamaan sekavana. Kuski oli takaosassa yrittämässä saada kolmea miestä ulos. Siinä olisi voinut käydä todella huonosti. Olin tuossa bussissa.

Nämä tapaukset tulevat tämän Suomen talouden täydellisesti tyrineen hallituksen tunaroinnin myötä todennäköisesti vain lisääntymään.

Vierailija
65/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möykkyjä, myökyt liittyy koripalloon.

https://moykyt.nimenhuuto.com/

Mitä aloittaja mahtaa tarkoittaa?

Vierailija
66/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ratikassa tarvitse näyttää lippua kuin tarkastajalle. Maalaisten keksitty tarina.

Juuri tätä olin tulossa kirjoittamaan. Kuljettajaa ei vähempää voisi kiinnostaa matkustajien liput.

Kyllä ainakin minun aikana moni kuski on huudellut taakse lipuista jos takaovesta on joku tullut sisään.

Vierailija
67/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ratikassa mitään lippuja kysellä. Ens kerralla parempi tarina sitten.

Kyllä kysellään. Itsekin olen ollut TRE ratikassa kun lippuja kysyttiin.

Siitä on ihan ohjekin: https://www.nysse.fi/matkan-maksaminen/lipputarkastus.html

Vierailija
68/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ratikassa tarvitse näyttää lippua kuin tarkastajalle. Maalaisten keksitty tarina.

Juuri tätä olin tulossa kirjoittamaan. Kuljettajaa ei vähempää voisi kiinnostaa matkustajien liput.

Kyllä ainakin minun aikana moni kuski on huudellut taakse lipuista jos takaovesta on joku tullut sisään.

Ratikassa? Ei varmasti.

eri

Vierailija
69/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli nämä olisi möykyt oli siis puna nis koja.

Jos oli ollut rus keita niin kukaan ei olisi puuttunut.

Vierailija
70/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloitus on täyttä tuubaa. Rv-kuljettaja ei pysäytä vaunua tuollaisen takia pysäkkien välille. Toisekseen vartijat hoitaa normaalisti häiriöporukat ulos vaunusta.

Kirjoittaja ei sanonut, että kuljettaja olisi päästänyt hänet pysäkkien välille, vaan kesken matkan. Keskeyttikö ap siis matkansa seuraavalla pysäkillä, eikä mennyt sinne asti kuin oli aikonut. Vaikea uskoa, että raitsikan kuljettaja olisi pysäyttänyt keskelle raiteita ilman pysäkkiä, jolle laskeutua. Ap voinee tarkentaa.

Kyllä, ap voi tarkentaa asian. Oli tarkoitus mennä Mäkelänkadulle ja kuljettaja pysäytti tosiaan yht` äkkiä raitiovaunun ei pysäkille. Hän kävi puhumassa möykyille ja kun kuljettaja oli palaamassa koppiinsa pyysin häntä avaaman oven jotta pääsimme ulos. Ei siis oltu pysäkillä. Kävelimme sitten noin kilometrin verran. ap ps. jatkossa vältä noita julkisia...ja jännä kun kaikki eivät vaan kestä tosiasioita...

Kaveri on sporakuski ja naurettiin tälle kunnolla.

1. Julkisella liikenteellä on tiukka aikataulu ja tätä seurataan. Kuljettaja ei todellakaan halua jäädä jälkeen aikataulusta.

2. Lippujen tarkastus on tarkastajien, ei kuskin tehtävä. Ohjaamon jättäminen kesken matkan muuten kuin hätätilanteen vuoksi johtaa varoitukseen.

3. Matkustajien jättäminen pysäkkien ulkopuolelle on laitonta. Seurauksena sakko ja vähintään varoitus. Poikkeuksena nk. lähibussit.

Vierailija
71/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mekin teimme menomatkan taksilla, mutta luulin että aamupäivästä on turvallista matkustaa raitiovaunulla, olin väärässä. ap

Ei se taksi ole naisille yhtään turvallisempi.

Vierailija
72/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätähän te olette halunneet..

Vihervassarismin aikaansaannoksia!

Kyllä, juuri näin. Sanna Marin näytti mallia, että on kova bilettää JAUHOJENGISSÄ, mikä tarkoittaa huumeiden käyttöä. Vihreät haluavat laillistaa huumeet, kun äänestätte tällaisia ihmisiä tuonne eduskuntaan, niin nauttikaa nyt sitten tuloksista. 

Asun itse alueella missä ei ole näitä viherkommareiden lempilapsia ja kuljen omalla autolla. Äänestän Perussuomalaisia. 

Vierailija
73/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Kokoomusnuoret vaadi kannabiskaupan vapauttamista? Sehän on hyvä bisnes.

Vierailija
74/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vajaks vajaks, aika monet ei vaan kestä tosiasioita,,,,,,,,

Vierailija
75/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoon keskus tänään klo 12-13.30; pelkkiä nistejä Entressessä ja asemalla. Asioipa siellä sitten. Muutenkin paikka on pelkkä avolouhos. Miten joku voi elää tuolla.

-terv. naapurikunnasta-

Vierailija
76/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoomus hommasi maan täyteen kehitysmaalaisia huippuosaajia. Petteri Orpo (Kok.) on toistellut, kuinka nyt on "hyvä hallitusohjelma".

Miksi sitten Suomessa on Euroopan surkein työllisyystilanne ja muutenkin asiat päin prinkkalaa? 

Vierailija
77/77 |
07.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoomus hommasi maan täyteen kehitysmaalaisia huippuosaajia. Petteri Orpo (Kok.) on toistellut, kuinka nyt on "hyvä hallitusohjelma".

Miksi sitten Suomessa on Euroopan surkein työllisyystilanne ja muutenkin asiat päin prinkkalaa? 

Petterillä itsellään ja hänen kavereillaan asiat ovat hyvin, kun ovat kahmineet veronmaksajien rahat omiin taskuihinsa. Se on egoismin idea:  rahat ja edut minulle, niin kaikki on hyvin. Ja muista viis.