Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kuukautiset on yhä runsaat ja säännölliset vaikka ikää 48 vuotta?

Vierailija
16.12.2023 |

Mitä se tarkoittaa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa, että olet biologiselta sukupuoleltasi nainen.

Vierailija
2/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni tuo piina loppui vasta 54-vuotiaana. Ei kaikilla vaihtarit ala jo nelivitosena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla vaan paheni, syynä myoma löydös. Syön ryeqo nimistä lääkettä, jotta kuukautiset pysyy poissa. Kaikki muut p.o. lääkkeet kokeiltu, eikä muu tehonnut. Noilla lääkkeillä ei siis vuoda yhtään. Vielä ainakin vuosi pitäisi syödä ha sitten katsotaan voisiko jättää pois. Gynen mukaan paikat vielä siinä kunnossa, että vuotaisi ilman lääkettä. Oon yli 5 kymppinen. 

Vierailija
4/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kuukautiset on edelleen epäsäännölliset ja vuoto vaihtelee pienistä runsaisiin.? Ikää 41v.

Lokakuussa alkoi 2. päivä, marraskuussa 15. päivä. Joskus on kuukaudessa kahdet menkat, joku kuukausi jää välistä. Joskus riittää pari tampsua ja yksi yöside, nyt mennään taas runsailla, että mikään ei riitä. 

Vierailija
5/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui kuukkarit 56-vuotiaana. Kellontarkasti, joka kuukausi, kierto täsmälleen 31 päivää alkaen 13- vuotiaasta. Siistit, iisit, kuten aina. Sitten loppui. Loppui.

Vierailija
6/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on säännölliset kk 55v asti, sitten loppuivat äkillisesti 3 kk ennen kun täytin 56v. Ja ihan normaalia sekin. 

Vaihdevuodet alkavat keskimäärin 51v.

Vierailija
7/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esteogeenia on lihavilla paljon

Vierailija
8/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet 48 v? Miksi et käy sänölisesti kynegolookilla? Jos ei rahaa asiasta terveyskeskus? Tarvitaessa laitavat sinulle lähetten naisten tautien plk.Tällä ei lääkäreitä vastaamassa asiasta sinulle.Jokainen nainen ,keho ,hormooni toiminta yksilöllistä.Joten et saa oikeaa vertaistukea.

Vierailija
9/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

menepä gynelle, ap. Minulla sama vaiva ja ikä. gyne sanoi, kun näistä asioista menin puhumaan, että pitää tutkia kunnolla. Itsellä ei merkkiäkään vaihdevuosista ja munasolutehdas toimii yhtä hyvin, kierto säännöölinen, joten pitää huolehti sitten vielä ehkäisystäkin. Nyt on jo alkututkimukset itsellä tehty, kohta otetaan näyte limakalvolta ja sitten katsotaan mikä hoitolinja otetaan. Limakalvon liikakasvu saa aikaa runsaat menkat ja limakalvin liikakasvu  on syöpäriski. Minulle vuotoa hillitsevä lääke auttaa hyvin, mutta en halua elää niiden varassa vaihtareiden alkamiseen asti. kohtua ei poisteta ennenkuin kaikki muut keinot on käytetty enkä toisaalta itse haluaisikaan niin suureen leikkaukseen ennenkuin kaikki on kokeiltu. gyne kuitenkin "lupasi", että jollain keinolla ne saadaan loppumaan. Rauta-arvot tippuvat minulla koko ajan, joten on siksikin pakko hoitaa vuodot pois.

Vierailija
10/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä hätäile. Kyllä ne loppuvat, väistämättä, joku päivä. Itselläni 51 vuotiaana. Siitä alkoivat sitten kovat vaihdevuosioireet, oma lukunsa nekin.

Vierailija
11/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Törkeä ja alistava kommentti. Nykyään sukupuoli on se miksi itsensä tuntee

Vierailija
12/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos olet 48 v? Miksi et käy sänölisesti kynegolookilla? Jos ei rahaa asiasta terveyskeskus? Tarvitaessa laitavat sinulle lähetten naisten tautien plk.Tällä ei lääkäreitä vastaamassa asiasta sinulle.Jokainen nainen ,keho ,hormooni toiminta yksilöllistä.Joten et saa oikeaa vertaistukea.

Olipa hassunhöpsö kommentti. Tietenkin täältä saa vertaistukea. Lääkäriä ei ehkä ole paikalla, mutta vertaistukea voi löytyä.

Vierailija
13/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tarkoittane sen kummempaa. Tiedätkö milloin äidilläsi oli menopaussi? 

Itselläni loppui 55 v. Välillä luulin jo loppuneen 54 v, mutta alkoikin uudelleen ennen lopullista menopaussia. 

Vierailija
14/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kuukautiset on edelleen epäsäännölliset ja vuoto vaihtelee pienistä runsaisiin.? Ikää 41v.

Lokakuussa alkoi 2. päivä, marraskuussa 15. päivä. Joskus on kuukaudessa kahdet menkat, joku kuukausi jää välistä. Joskus riittää pari tampsua ja yksi yöside, nyt mennään taas runsailla, että mikään ei riitä. 

Lopun alkua. Loppua kohden tulvii, kunnes hiipuu. Sitten ei enää vaivaa, ikinä.

Vierailija
15/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkeä ja alistava kommentti. Nykyään sukupuoli on se miksi itsensä tuntee

mutta biologinen sukupuoli ei ole, se on määrätty geeneissä eikä niitä geenejä voi muuttaa. Se ei muutu vaikka miten kehoa lleikeltäisiin. Muulla tavoin sitten saa ja pitääkin kokea itsensä ihan sellaiseksi, kuin tarve vaatii

- sivusta

Vierailija
16/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Runsaiden kuukautisten syy pitää selvittää. Näin sanoi gyne minulle, kun aikoinaan kävin pyytämässä häneltä sekä vuotoa hillitsevää, että kipulääkettä. 

Vierailija
17/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esteogeenia on lihavilla paljon

Niinpä. Lihavilla miehillä on paljon estrogeenia muttei  - naisilla.

Vierailija
18/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

kynegolooki. onko se niin vaikea katsoa, että miten sana kirjoitetaan? tässäkin jokainen k ja g on vaihtanut paikkaa.

Vierailija
19/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haarat levälleen ja melaa mekkoon, niin eiköhä ne jossain vaiheessa hetkeksi lopu, jos ne häiritsee.

Vierailija
20/30 |
16.12.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

51 vuotiaana alkoi vuoto reilusti vähenemään ja tulivat vain noin kahden kuukauden välein. 

52 vuotiaana loppuivat kokonaan.

Gynekologin mukaan normaalisti meni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kuusi