Il: 9v poliisikyytissä kotiin, kun unohti maksaa 0,59e muovipussin
9v oli tehnyt ostokset Lidlissä, vartija oli pysäyttänyt ja tarkistanut ostokset ja kuitin ja huomannut, että muovipussia ei ollut maksettu. Poika takahuoneeseen tunniksi itkemään, poliisit paikalle. Ei annettu maksaa, eikä yhteyttä vanhempiin.
Poika säikähtänyt pahasti. Äitin ottaessa Lidliin yhteyttä, oli kerrottu vartijan toimineen ohjeiden mukaisesti.
Lidl boikottiin.
Kommentit (1050)
Vierailija kirjoitti:
Lidl uskovaiset juntturat heti täällä puolustelemassa kaupan ja vartijan toimintaa.
Ei lähdettä/linkkiä. Normaalia S-kaupan mustamaalauskampanjaa ilmeisesti, kun ei laittaa luotettavaa lähdettä.
Olen opettanut jo 6v lähtien lapsia kassalla käyttäytymisessä, muovipussi maksetaan, mitään ei saa varastaa eikä karkkipussiin saa lisätä punnituksen jälkeen karkkia. Mutta kun tällä palstalla 90% on tuilla notkuvia ääritapauksia, mitä muuta odottaa heidän lapsiltaan.
Saksalaisten saituutta. Ja tällaiseen se poliisien aika sitten menee.
Kovasydämiset pakana AIKUISET piinaa, kiusaa porukassa kuin nazzit LASTA joka erehtyy koska muka ovat itse virheettömiä (eivät ole, ovat tod näk kaikki synneissään): sairas on nk.kansa post 2020 CV19 pedonmerkki.
Kerran lapsena asioidessani kaupassa, kauppias tuli kassan jälkeen kourimaan taskujani ja sanoi että olen varastanut. Löysi ostamani purukumin. Onneksi olin ottanut kuitin. Lähti mitään sanomatta tai anteeksi pyytämättä. Ilmeisesti lapsia saa kohdella kuinka törkeästi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella mikä hätä tällä lapsella on ollut, itse olisin vanhempana lievästi sanottuna raivoissani jos mun lasta istutettaisiin yksin jossain takahuoneessa tunnin verran jos tämä ois unohtanut (oliko tämä edes tiennyt muovipussien maksavan?) maksaa muovipussin. Tuon ikäinen vasta harjoittelee kaupassakäymistä- jäi varmasti hieno kokemus.
Täytyypä omalle 6v:lle kertoa ens kerralla varmuudeksi kaupassa että ne muovipussit maksaa :)Minä olisi raivoissani, jos lapseni olisi varastanut.
Se tarkoittaa sitä että sä todella olet kiinnostunut siitä mitä lapsi tekee ja reagoit siihen jos hän toimii väärin.
Vierailija kirjoitti:
Lidl uskovaiset juntturat heti täällä puolustelemassa kaupan ja vartijan toimintaa.
S-ryhmällä aivan sama käytäntö
Siitä ei vain uutisoida, koska lehdet olisi nopeasti poissa S-ryhmän valikoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 9 vuotiaana pitäisi jo tietää, että pussista maksetaan ja varmastikaan ei unohda maksaa enään.
Jos kaupassa on käytäntö, että kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille niin sitten vartija teki oikein.
Eiköhän poika oppinut läksynsä että varkaus ei kannata.
No, sitten se on väärä käytäntö. Aina pitää käyttää järkeä ja suhteellisuudentajua.
Taidanpa ruveta käyttämään lastani varastamisen välikappaleena, kun ilmapiiri on näin salliva. Käyppä hakemassa itsellesi jogurtti välipalaksi. Hups, unohtiko se maksaa.
Mahtaako poika uskaltaa enää koskaan käydä ainakaan lidlissä noin jyrkän vihamielisen asenteen takia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisikö ihmisten vaan antaa "unohtaa" maksaa tavaroista?
Nyt helvetti, kyse on 9-vuotiaasta pikkulapsesta.
9v. myymälävarkaasta. Ei ikä ole mikään perustelu sallia näpistäminen.
Taidat olla lapseton, kun tuollaisia aivopieruja päästelet.Mikä aivopieru se muka on, jos sanoo, että lapsikaan ei saa varastaa?
Yritä nyt, dille, ymmärtää että pienet lapset vasta opettelevat kaupassa asiointia.Ei sitä lasta pidä laittaa yksin oppimaan jos tämä ei ymmärrä, että se muovipussikin pitää maksaa.
Kyllä olet rasittava puupää.
Mutta sen takia vanhempasi sinut hylkäsivätkin.
Miten tuon ikäisellä on kortti? Vai saako itsepalvelukassalla maksettua käteisellä?
Nämähän ne pahimpia on. Samoin muistisairaat vanhukset jotka unohtaa maksaa muovikassin. Oikeat rikolliset häärää mitä haluaa, viranomaiset ei muka voi mitään kun resurssipula ja rikoksentekijöiden oikeudet.
Tota. Kuulostaa siltä että nyt meni vituiks. :D Ja urakalla. En tosin tiedä taustoja, mutta ilmeisesti kyse ei ole mistään sellaisesta, että olisi havaittu kakaroiden tahallaan jättävän pusseja maksamatta. Vaan mokasta. Vähän niin kuin itse en joskus huomannut skannata soijaussia take away boksiini. Kun en ymmärtänyt sen olevan veloitettava lisätuote. Jos itse kerää.
Eli vartija puhutteluun ja hänelle + Lidlilille anteeksipyyntö + lahjakortti ja asiakaspalvelukoulutus. Ei lapsi tuosta rikki mene, mutta tossa meni oikeasti kaikkien instanssien aikaa ihan hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 9 vuotiaana pitäisi jo tietää, että pussista maksetaan ja varmastikaan ei unohda maksaa enään.
Jos kaupassa on käytäntö, että kaikki varkaudet ilmoitetaan poliisille niin sitten vartija teki oikein.
Eiköhän poika oppinut läksynsä että varkaus ei kannata.
No, sitten se on väärä käytäntö. Aina pitää käyttää järkeä ja suhteellisuudentajua.
Taidanpa ruveta käyttämään lastani varastamisen välikappaleena, kun ilmapiiri on näin salliva. Käyppä hakemassa itsellesi jogurtti välipalaksi. Hups, unohtiko se maksaa.
Juuri sinunlaisten moraalittomien paskojen takia jokapaikassa oiotaan mutkat suoriksi ja pidetään kaikkia ihmisiä oletusarvoisesti roistoina!
Aina se sitten mätä pieni prosentti pilaa kaikkien elämän.
Käsittämättömintä tässä keississä oli että poliisit tuli! Mikä niitäkin vaivaa, eikö ole oikeita rikoksia ratkaistavana, johan tuo 50 senttiä (ryöstöhinta ostoskassista) menee jo bensoihin autoa käynnistettäessä, saati kahden poliisin työaika mikä menee lapsen kuskaamiseen. Hävetkää Lidl, hävetkää vartijat ja hävetkää poliisit!
Vierailija kirjoitti:
Kerran lapsena asioidessani kaupassa, kauppias tuli kassan jälkeen kourimaan taskujani ja sanoi että olen varastanut. Löysi ostamani purukumin. Onneksi olin ottanut kuitin. Lähti mitään sanomatta tai anteeksi pyytämättä. Ilmeisesti lapsia saa kohdella kuinka törkeästi tahansa.
Luulet, että kauppias teki sitä silkkaa pahuuttaan?
Vierailija kirjoitti:
Tota. Kuulostaa siltä että nyt meni vituiks. :D Ja urakalla. En tosin tiedä taustoja, mutta ilmeisesti kyse ei ole mistään sellaisesta, että olisi havaittu kakaroiden tahallaan jättävän pusseja maksamatta. Vaan mokasta. Vähän niin kuin itse en joskus huomannut skannata soijaussia take away boksiini. Kun en ymmärtänyt sen olevan veloitettava lisätuote. Jos itse kerää.
Eli vartija puhutteluun ja hänelle + Lidlilille anteeksipyyntö + lahjakortti ja asiakaspalvelukoulutus. Ei lapsi tuosta rikki mene, mutta tossa meni oikeasti kaikkien instanssien aikaa ihan hukkaan.
Mistä tämän päättelit ilman tarkempaa tietoa ja taustoja? alle 15-vuotiaat nimenomaan tietävät tuon varastelun ja ettei siitä joudu vastuuseen vielä. Toisaalta, tämä on hyvä oppitunti, ehkä tämä tapaus pelastaa lapsen ettei päädy vanhempiensa kaltaiseen kierteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Käyttäjä2108 kirjoitti:
No jo oli röyhkeää kiusata nuorta.
Mitä lapsi varasti muovipussin joten syy ja seuras, lapsi oppii oikeen ja väärän merkityksen hienoa toimintaa vartijalta ja poliisilta💪
Olen samaa mieltä suurin osa nyky nuorista ja lapsista ei ymmärrä syy ja seuraus suhdetta, tai oikeaa ja väärää hyvä lidl vartija ja poliisi.👍
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömintä tässä keississä oli että poliisit tuli! Mikä niitäkin vaivaa, eikö ole oikeita rikoksia ratkaistavana, johan tuo 50 senttiä (ryöstöhinta ostoskassista) menee jo bensoihin autoa käynnistettäessä, saati kahden poliisin työaika mikä menee lapsen kuskaamiseen. Hävetkää Lidl, hävetkää vartijat ja hävetkää poliisit!
Missä summassa menee raja, että poliisin saa pyytää paikalle?
Mitä lapsi varasti muovipussin joten syy ja seuras, lapsi oppii oikeen ja väärän merkityksen hienoa toimintaa vartijalta ja poliisilta💪