Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Il: 9v poliisikyytissä kotiin, kun unohti maksaa 0,59e muovipussin

Vierailija
06.03.2026 |

9v oli tehnyt ostokset Lidlissä, vartija oli pysäyttänyt ja tarkistanut ostokset ja kuitin ja huomannut, että muovipussia ei ollut maksettu. Poika takahuoneeseen tunniksi itkemään, poliisit paikalle. Ei annettu maksaa, eikä yhteyttä vanhempiin.

Poika säikähtänyt pahasti. Äitin ottaessa Lidliin yhteyttä, oli kerrottu vartijan toimineen ohjeiden mukaisesti.

Lidl boikottiin.

Kommentit (1081)

Vierailija
521/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika rohkea päätös vartijalta lähestyä yksin kaupassa asioivaa pientä lasta ikäänkuin satunnaistarkastuksen varjolla. Harva aikuinen mies valitsisi kohteekseen.

Vierailija
522/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti oppii kerrasta

Tää on sellainen tilanne että ehkä ihan hyvä että tuossa vaiheessa yli reagoidaan. Eipähän uskalla teininä näpistää vaikka kaverit yllyttäisivät tai perustelisi näpistelyä sillä että 9 vuotiaana nätisti ostoskassi. Eikä siitä tullut sanktioita.

Jos minun lapsi joutuisi lapsellista typeryyttään vastaavanlaiseen tilanteeseen niin voisin sanoa poliisille että vie asemalle asti ja pelottelee siltä tavarat housuihin. 

Aika pienikin lapsi muistaa yhä aikuisena, miten kohtelit häntä, etkä auttanut pulassa.

Ymmärrät tämän sitten, kun olet siinä iässä, jolloin itselläsi tulee "tavarat housuihin". Tuota kauhulla kasvatettua ei mahdollisesti voisi vähempää kiinnostaa sinun pulasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Poliisin lapsi järjesti kunnolla jekkuja muille poliiseille. Oli meillä hauskaa.

Mutta naispoliisit ei saaneet sitä kiinni. Nopea lapsi.

Uskamatonta touhua oli. Oli meillä muilla vanhemmilla hauskaa. 

Vierailija
524/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko muovikassi vieläpä kotoa mukaan otettu ettei kassia tarvitsisi ostaakaan?

Tällaisen varalta olen aina ottanut mukaan jonkun toisen kauppaketjun kassin, ettei vahingossakaan voida epäillä että olisi varastanut muovikassin.

Minulla sama kestokassien kanssa. S ketjun kassi k kauppaan ja päinvastoin. Merkitsin vielä tussilla ostopäivämäärän.

Vierailija
525/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko hyvän perheen lapsi vai au-perheestä?

Vierailija
526/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se vartija olisi pitänyt viedä kuulusteluihin.

Vierailija
527/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö tuonikäinen että muovipussi pitää maksaa? Ei varmasti monikaan lapsi tiedä. Olisi kai voinut kysyä että unohditko maksaa muovikassin.

Vierailija
528/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tällaisen varalta olen aina ottanut mukaan jonkun toisen kauppaketjun kassin, ettei vahingossakaan voida epäillä että olisi varastanut muovikassin.

Minulla sama kestokassien kanssa. S ketjun kassi k kauppaan ja päinvastoin. Merkitsin vielä tussilla ostopäivämäärän.

Kannattaa sutata tussilla se viivakoodi pohjasta. Näin teki kerran kaupan myyjä, kun ostin kestokassin. Sanoi, ettei veloiteta sitten uudelleen, kun käyttää sitä. Sen jälkeen olen itse sutannut uudet.

Vierailija
529/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovipussin takia varma trauma 9-vuotiaalle lapselle. Kohtuutonta. Olisi voinut vartija jutella hieman tiukemmin lapselle tyyliin: muistathan sitten ensi kerralla. 

Poliisiasia tällainen ei ole.

Muuten samaa mieltä mutta miksi tiukemmin? Ihan rauhallisesti ja ystävällisesti voisi lapselle kertoa että se kassikin kuuluu maksaa.

Vierailija
530/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijalla ei kyllä aivot toiminut tuossa tilanteessa. Suoraan sanoen häpeä. 

Vierailija
531/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitäisikö ihmisten vaan antaa "unohtaa" maksaa tavaroista? 

Nyt helvetti, kyse on 9-vuotiaasta pikkulapsesta.

Miten se muuttaa asiaa?

Itse taisin olla 7v kun jäin näpistyksestä kiinni. 

Näin se menee asiaan pitää puuttua tarpeeksi nuorena ja ankarasti koska tämä lapsi varmasti oppi että ei edes vahingossa näpistä enään mitään koskaan, koska kun, säikähti juuri siihen se perustuu se nuorten ja lasten näpistys ja rikoksiin puutuminen.kun nuorena että oppii mitä seuraa kun tekee väärin, ja pelästyy pelko on hyvä opetus malli myös tämä lapsi varmasti oppi.💪😃hyvä vartijat ja poliisi👍

Tosi hyvää kasvatusta vartijalta että pelolla saa kunnon kansalaisia, lapsi on paniikissa jatkossa ettei vaan unohda mitään tai onko varmaa että tietää kaiken mitä pitää ettei vahingosta taas viedä takahuoneeseen itkemään ja poliiseja odottamaan. Oikea ratkaisu olisi ollut sanoa että muovipussikin pitää maksaa ja se siitä. Sillä lailla lapsi oppii, ei tuollaisilla kauhukeinoilla. Joku (en puhu nyt tästä tytöstä) voi muuten alkaa ajatella että varastetaan sitten kun valmiiksi varkaana pidetään, ei enää luottamusta eikä kunnioitusta aikuisia, kauppoja/kauppiaita kohtaan.

Sitähän tämä Suomessa on nykyään, että kunnon kansalaisia pelotellaan koko ajan.

Vierailija
532/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuo on mahdollista, että pussi jäi maksamatta. Eikö kassan tehtävä ole periä se. 

Veikkaan, että poika asioi itsepalvelukassalla. 

Oli tyttö.

Vierailija
533/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt helvetti, kyse on 9-vuotiaasta pikkulapsesta.

9v. myymälävarkaasta. Ei ikä ole mikään perustelu sallia näpistäminen. 

Taidat olla lapseton, kun tuollaisia aivopieruja päästelet.

Taidat luulla itsestäsi liikaa kun haukut lapsettomia.

Eri

Vierailija
534/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin poliisit oli myös Prismassa ilmeisesti myymälävarasta hakemassa. Mutta kun jouduttiin autokolariin niin eivät ehtineet paikalle.

Joku suklaapatukka on tärkeämpi 

Kolaripaikalla mietit, että voikohan tällä autolla ajaa, kun puuttuu sitä ja tätä, mutta kyllä kai sitten. 

Vierailija
535/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei aikunenkaan välttämättä muistaisi maksaa muovikassia. Jo automaattikassasta selviäminen on haaste.

Vierailija
536/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa sutata tussilla se viivakoodi pohjasta. Näin teki kerran kaupan myyjä, kun ostin kestokassin. Sanoi, ettei veloiteta sitten uudelleen, kun käyttää sitä. Sen jälkeen olen itse sutannut uudet.

Hyvä vinkki! Teen heti näin.

Vierailija
537/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meilläpäin poliisit oli myös Prismassa ilmeisesti myymälävarasta hakemassa. Mutta kun jouduttiin autokolariin niin eivät ehtineet paikalle.

Kolaripaikalla mietit, että voikohan tällä autolla ajaa, kun puuttuu sitä ja tätä, mutta kyllä kai sitten. 

No, ei peilejä tarvitse kai eikä paljon muutakaan. Eteenpäin liikkuu. Meni lunastukseen, mutta tuli sitä ennen ajateltua jokunen päivä.

Vierailija
538/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, ei peilejä tarvitse kai eikä paljon muutakaan. Eteenpäin liikkuu. Meni lunastukseen, mutta tuli sitä ennen ajateltua jokunen päivä.

Poliisit ja palolaitos ei tulleet paikalle. 

Vierailija
539/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jumalaut, kirjaimellisesti miekkataksi. Ottaiskohan ne tällaisen reumaattisen muorinkon ilmaiskyytiin, ostokset painavat aika paljon.

Vierailija
540/1081 |
06.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ihän sitä kassia voi unohtaa, koska kassan pitää se lyödä kassaan ja jos poika ei laittanut sitä kassalle, olishan kassan pitänyt nähdä, että pojalla on uusi kassi kädessään. Eikö tuo ole enemmän kassan vika. 

Missähän Lidlissä tämä on tapahtunut

Helsingin tukkutorin. Kalasataman lähellä. Kyseessä oli arka tyttö. Joka aina haluaa tehdä oikein ja pelkää virheitä. 

Pahimmassa tapauksessa se ei nyt sitten uskalla enää mennä kauppaan ja siitä voi alkaa ties millainen syrjäyttävä kierre. Ahdistuneisuushäiriötä, ocd:tä jne... 

Voi helvetin helvetti minkälaista porukkaa! Ensin tuhlataan yhteiskunnan resursseja tämmöiseen, että poliiseja juoksutetaan, ja sitten siihen, kun aiheutetaan traumoja ennestään aralle lapselle. 

Toivottavasti Lidl-ketju nyt tajuaa, millainen moka ja imagohaitta tämä on, ja toimii sen mukaisesti. Voisi ottaa yhteyttä tuon lapsen perheeseen, pyytää anteeksi ja hyvittää pikku lahjalla tuon ääliömäisen toiminnan. No, tuskin tapahtuu. 

Olen nykypäivän valtaosaan verrattuna itse poikkeuksellisen tiukka kasvattaja ja puutun myös tuntemattomien lasten toimintaan, mutta tämä menee niin pahasti yli, että sylettää. Samoin se, että lapsia ei ohjata, vaan oletetaan vain, että kaikki pitää suoraan itse tajuta ja osata, tai tulee rangaistus. Ole siinä sitten aikuisena reipas ja aloitteellinen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme