Te-Toimisto: Velvoitteinen puhelinaika varattu
Sain tällaisen tekstiviestin. 3kk seurantajakso menee umpeen viikon päästä. Aiemmin eivät ole laittaneet mitään viestejä, Soitto vain tullut. Onkohan tässä jotain erityistä vai vaihteleeko nämä systeemit?
Kommentit (85)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin että jos et vastaa = karenssi.
Käytännöt vaihtelee sekä paikkakunnittain että työntekijöittäin.
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Ei aina voi vastata. Esimerkiksi lääkärissä ei voi vastata vaikka olisi kuinka työkkäri. Sama jos on laivalla eikä ole kenttää. Lentokoneessa se on jo kiellettykin.
Onko sinulla useinkin tapana ihan yllättäen päätyä laivalle tai lentokoneeseen? Työkkärin velvoittavat puhelinsoitot eivät tule yllätyksenä, vaan niistä tulee tieto ja voit tarvittaessa soittaa sinne ja siirtää aikaa.
Ei etukäteen voi tietää vaikka päivystyskäyntiä.
En oo ite koskaan käynyt laivassa tai lentokoneessa päivystyksessä. Onko minkälainen kokemus?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Ei aina voi vastata. Esimerkiksi lääkärissä ei voi vastata vaikka olisi kuinka työkkäri. Sama jos on laivalla eikä ole kenttää. Lentokoneessa se on jo kiellettykin.
Onko sinulla useinkin tapana ihan yllättäen päätyä laivalle tai lentokoneeseen? Työkkärin velvoittavat puhelinsoitot eivät tule yllätyksenä, vaan niistä tulee tieto ja voit tarvittaessa soittaa sinne ja siirtää aikaa.
En oo ite koskaan käynyt laivassa tai lentokoneessa päivystyksessä. Onko minkälainen kokemus?
Niinkö sanoin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niinkö sanoin?
Näin sinä sanoit. Kannattaa varmaan lukea se teksti, mitä lainaa ja mihin vastaa.
Huoh, toukokuussa tulevaan yleistukeen on tulossa aktivointijakso, jossa joutuu työvoimapalveluissa asioimaan jatkuvasti selittämässä mikä on pitkittyneen työttömyyden syy. "Aktivointijaksolla työnhakijalle järjestetään palveluprosessiin kuuluvia tapaamisia lähtökohtaisesti paikan päällä työvoimaviranomaisen toimipisteessä. Tapaamisissa painotetaan työttömyyden pitkittymisen syiden selvittämistä ja työnhakijan ohjaamista tarpeellisiin palveluihin. "
Tosi kiva joo miten syytä haetaan taas työttömästä eikä yleisellä huonolla työmarkkinatilanteella ole mitään väliä.
Voi kusettaa ihan rauhassa kun tuet on leikkattu jo niin paskoiksi että niillä ei enää pärjää . jokainen täysijärkinen kyllä etsii töitä kun ei halua slummi elämää elää.