Te-Toimisto: Velvoitteinen puhelinaika varattu
Sain tällaisen tekstiviestin. 3kk seurantajakso menee umpeen viikon päästä. Aiemmin eivät ole laittaneet mitään viestejä, Soitto vain tullut. Onkohan tässä jotain erityistä vai vaihteleeko nämä systeemit?
Kommentit (31)
Mulle on tullut aina useita päiviä ennen tekstiviesti, että soittavat ja aika + päivä.
Joskus kokeilevat ilman viestiä, että vastaako, mutta jos et pysty/ huomaa, tuosta ei tule karenssia.
Vierailija kirjoitti:
Ennen ilmoitus varatusta ajasta tuli kirjeenä, nykyisin tekstarina ja kirjeenä. Ihan jees, koska posti jakaa kirjeet miten sattuu.
Nykyisin kirjeenä postitse tai suomi.fi-viestinä. Tekstarina vähintään 1 vrk ennen.
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin että jos et vastaa = karenssi.
Käytännöt vaihtelee sekä paikkakunnittain että työntekijöittäin.
Tää tulee olemaan hauskaa kaikilla joilla on suolistosairaus. No, vastaan ripulilta puheluun, ettei tule karenssia. Jos on niin minuutin päälle ja haluavat kuunnella paskomista niin olkoon sitten niin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei muuta kuin että jos et vastaa = karenssi.
Käytännöt vaihtelee sekä paikkakunnittain että työntekijöittäin.
Ei vaihtele paikkakunnittain se on ohjelma joka päättää työttömyyden. Työttömällä on aikaa 8-16 arkisin vastata puhelimeen. Joo ja olen itse työtön joten voin kertoa ettei ole ylivoimaista vastata puhelimeen. Jos hakee töitä niin luuleeko joku että työnantaja soittelee toista kertaa esimerkiksi haastatteluun?
Työttömällä voi olla aikaa vastata puheluun tiettynä ajankohtana, mutta entäs osa-aikatyössä olevat?
Kai sinulla on työvuorolista, mistä näet milloin olet työssä/vapaalla. Ilmoita työkkäriin, milloin voit vastata.
Vierailija kirjoitti:
Voiko nykyisin työttömäksi ilmoittautua ilman, että laittaa puhelinnumeroa järjestelmään?
Voi. Kirjeposti tavoittaa edelleen.
Minulla oli eilen se puhelu. Kunnan työntekijä soitteli ja kyseli kaikkea kuten että onko minulla pankkitunnuksia. Terveydestä kyseli olenko kuinka terve 1-10 asteikolla. Sitten selitti että työkokeilusta saa 9 euroa päivässä jos sellaiseen menee. Kysyin siltä että minne toimistoon voin mennä niin se sanoi että itse pitää etsiä se toimisto. Jos puheluun ei vastaa niin sitten tulee varmaan karenssi on sanottu minulle. Ja se työnhakukeskustelu kun loppui niin se pitää käydä siellä työmarkkinatorilla hyväksymässä 2 päivän sisällä. Minun pitää hakea 1 työpaikkaa kuukaudessa.
Se tulee suomi.fi palveluun viesti että milloin ne soittaa ja siellä työmarkkinatorillakin se lukee oma asiointi jutussa.
Kaikille, kenellä on puhelinnumero työkkärin tiedoissa, pitäisi tulla 1.3. alkaen viesti soittoajasta tai varatusta ajasta muistutuksena. Nämä työttömyysturvan kiristykset viivästyivät ihan sen takia, että tuota viestisysteemiä ei saatu vuoden alkuun valmiiksi. Ovat uusi standardi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikille, kenellä on puhelinnumero työkkärin tiedoissa, pitäisi tulla 1.3. alkaen viesti soittoajasta tai varatusta ajasta muistutuksena. Nämä työttömyysturvan kiristykset viivästyivät ihan sen takia, että tuota viestisysteemiä ei saatu vuoden alkuun valmiiksi. Ovat uusi standardi.
Näin juuri, paitsi jos asiakas on laittanut työnhakijaksi ilmoittautuessaan puhelinnumeroonsa väliviivan. Siis 045-1234567. Silloin tekstiviestiä ei tule.
Ennen ilmoitus varatusta ajasta tuli kirjeenä, nykyisin tekstarina ja kirjeenä. Ihan jees, koska posti jakaa kirjeet miten sattuu.